Samochody elektryczne

Ta kierownica to szaleństwo. Nic dziwniejszego dziś nie zobaczysz

przeczytasz w 2 min.

Francuzi w kontekście motoryzacji są znani z odważnego wzornictwa. Co jednak powiecie na to, co Peugeot pokazał w ramach CES 2023 w modelu Inception Concept? Tak dziwnej kierownicy nie widzieliśmy od dawna.

Kierownica, o której trudno powiedzieć cokolwiek

Peugeot Inception Concept został zaprezentowany podczas tegorocznych targów CES w Las Vegas. Francuzi ewidentnie lubią pokazywać auta, których wzornictwo znajduje się lata świetlne od obecnych trendów - a następnie zapominać o nich. Oby najnowszy koncept nie podzielił losów swojego poprzednika z 2018 roku.

Tak było w przypadku Peugeota e-Legend Concept, który to już w 2018 roku zapowiadał, jak kilka lat później rozwiną się designerzy i w koncepcyjnym modelu Inception (2023) pojawi się kierownica podobna do zupełnie niczego.

Peugeot Inception Concept

Prostokąt, który Peugeot w tym konkretnym przypadku określa mianem Hypersquare nieco przypomina wolant (yoke) z najnowszych Tesli. Różnica jest taka, że Francuzi postawili na całkowicie prosty kształt ze specyficznymi dziurami w każdym z rogów.

To jednak nie wszystko. Umieszczony przed kierownicą wyświetlacz jest okrągły i na ten moment trudno znaleźć zastosowanie do części, która jest skierowana w stronę szyby czołowej. Być może jednak Peugeot zdecyduje się i tę sekcję zagospodarować w rozsądny sposób.

Peugeot Inception Concept

Peugeot Inception Concept to nie tylko dziwna kierownica

To też poważna deklaracja producenta w kontekście rozwoju marki. Inception Concept ma być inspiracją dla kolejnych modeli Peugeota zaczynając od aut, które wyjadą na ulicę już w 2025 roku. Dotyczy to przede wszystkim wzornictwa, a zatem należy się spodziewać, że Francuzi postawią na aerodynamiczną sylwetkę ze sportowymi akcentami.

Peugeot zamierza wprowadzić do sprzedaży 5 nowych elektryków w latach 2024 - 2025.

Jeśli natomiast chodzi o Inception Concept samego w sobie: auto będzie oczywiście w pełni elektryczne, a producent wyposaży je w akumulator o pojemności 100 kWh, który pozwoli pokonać 800 jednostek WLTP (ok. 700 km realnie). Sprint do „setki” ma zająć Inception Concept niecałe 3 sekundy.

Peugeot zapowiada też, że Hypersquare - a więc prostokątna kierownica - trafi do samochodów jeszcze przed końcem obecnej dekady. Jak myślicie - czy takie rozwiązanie będzie wygodne, czy jednak producenci zechcą zachować klasyczną formę kierownicy? Dajcie znać w komentarzach.

Źródło: Peugeot

Komentarze

8
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    stanczyk
    11
    Na szczęcie to marketing koncepcyjny. Czyli po polsku. Trzeba pokazać coś tak szalonego żeby za darmo pisał o tym cały świat. No i się udało...
    • avatar
      jacekwr
      4
      @Stanczyk Racja, ale i tak rysował to idiota który nigdy nie prowadził samochodu... Ergonomia/wygoda użytkowania = okrągłe zero. Jak tym kierować? Dwoma palcami? Czy dodatkowym szczudłem? Na czym oprzeć rękę? Pod jakim kątem będzie pracowała? Pewność uchwytu? :D Śmiech na sali. :D
      • avatar
        roman106
        2
        Norbert Garbarek jest w szoku (jak zwykle) oglądając jakiś render. Nic dziwnego już dziś nie zobaczy, bo położył się spać. Myśli, że wszyscy tak robią.

        Trwa wewnętrzna rywalizacja na zaniżaniu poziomu tego portalu. Garbarek osiągnął sukces - właśnie wyprzedził Pawła Maziarza w tworzeniu pudelkowych tytułów oraz waląc błędami w artykułach, których nigdy nie poprawia. Jak to się mówi - uczeń przerósł mistrza, bo to Maziarz rozpoczął ten proces.
        • avatar
          xxx.514
          1
          Te uchwyty do kubków trochę bezużyteczne. Chyba, że ma się tym samochodem jeździć po ścianach.
          • avatar
            Rafs0n
            0
            Patrząc na to co się dzieje obecnie to podejrzewam że takie g... w końcu wyjdzie (może nie pod szyldem Peugeota) i będzie szkodzić środowisku bo obecna technologia magazynowania energii jest beznadziejna sam koncept elektryków nie jest zły, natomiast nudny i cichy i nie chodzi mi o "łutututu" no ale to też daje frajdę co niektórym, najlepiej moim zdaniem jest w połączeniu bo jest silnik elektryczny jak i mechaniczny (spalinowy), ale tak jak wspomniałem wyżej jesteśmy daleko w tyle w produkcji magazynu energii (mniejszy, zdecydowanie chłodniejszy, pojemniejszy - 1cela = 4-6 obecnych, przyjaźniejszy środowisku i z większą odpornością na warunki pogodowe) bez tego jak i energii, która nie idzie z węgla i będzie prawie cacy (nie zapominamy że ugaszenie elektryka nie jest obecnie tak proste jak zwykłego samochodu bo jak się poleje na palącą się baterię wodą to w reakcji chemicznej będzie wodór, który jak wiemy jest b.łatwopalny)
            • avatar
              Wenezo
              0
              NO w końcu zaczynają robić samochody dla 6 latków