Technologie i Firma

Pokaz slajdów – nowy format reklamy na Facebooku

Przemysław Jankowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
5 komentarzy Dyskutuj z nami

Facebook zdecydował się na wprowadzenie nowego formatu reklam. Będzie to pokaz slajdów, czyli rodzaj reklamy wideo stworzonej z serii zdjęć.

facebook

Facebook postanowił wprowadzić nowy, lekki format reklamy wideo stworzonej z serii zdjęć, która będzie emitowana jako pokaz slajdów. Jest to odpowiedź na swego rodzaju zapotrzebowanie marketerów w zakresie reklam wideo, których poprawne wyświetlanie wymaga wydajnego sprzętu i szybkiego połączenia z internetem. Są to wymagania, których nie spełnia wielu użytkowników, co ogranicza zasięg takich reklam i wpływa na ich niższą skuteczność.

Nowe narzędzie może zostać wykorzystane do prezentacji zarówno dużych i znanych marek na rynkach rozwijających się oraz małych przedsiębiorstw, które nie mają wystarczających zasobów, by myśleć o reklamie w tradycyjnym formacie wideo. Pokaz slajdów jest nowym rozwiązaniem, które wpasowuje się w trend dostosowywania wyświetlanych treści do jakości połączenia z internetem.

Coca Cola

Do najważniejszych cech nowego formatu zaliczyć można:

  • Możliwość stworzenia interesujących materiałów wideo dla wszystkich przedsiębiorców, dzięki wykorzystaniu własnych fotografii lub skorzystaniu ze zbiorów Facebooka
  • Szansa na dotarcie do większej liczby odbiorców na wszystkich typach urządzeń – mniejszy rozmiar pliku to mniejsze obciążenie dla sprzętu
  • Mniejsze zużycie zasobów, bowiem aż 5-krotnie mniej miejsca zajmuje pokaz slajdów w porównaniu do tradycyjnej reklamy wideo o takiej samej długości.

Pokaz slajdów został już sprawdzony w Kenii i Nigerii z wykorzystaniem reklamy Coca Coli promującej nowy sezon programu Coke Studio Africa. Nowy format pozwolił dotrzeć do odbiorców ze słabszym sprzętem, dzięki czemu kampania dotarła do 2 milionów  odbiorców, dwukrotnie przekraczając założony cel oraz, a jej świadomość w Kenii wzrosła 10 proc.

Więcej szczegółowych informacji na stronie Facebook for Business.

Źródło: Hill+Knowlton Strategies

Komentarze

5
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    Po przeczytaniu dwóch pierwszych wyrazów w nagłówku myślałem, że artykuł dotyczy konsol.




    Sorry, nie mogłem się powstrzymać :)
    15
  • avatar
    Konto usunięte
    Do najważniejszych cech nowego formatu zaliczyć można:
    * Czas potrzebny do aktualizacji list Adblocka
    1
  • avatar
    Konto usunięte
    ankieta niekompletna. mnie nie ma na FB i raczej nie będzie. także nie korzystam z FB. przez kilka lat byłem tam może z 5 razy i to przez przypadek.