Gry

Silnik id Tech 5 tylko dla gier Bethesdy

Maciej Piotrowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
25 komentarzy Dyskutuj z nami

Najnowszy silnik id Software, którego możliwości podziwiać możemy w zwiastunach gry RAGE zarezerwowany został wyłącznie dla firm z grupy ZeniMax Media.

Najlepiej obecnie zapowiadający się silnik graficzny – id Tech 5, o którym  pisaliśmy już parokrotnie nie wyjdzie poza firmy należące do ZeniMax Media. Taka informacja pojawiła się podczas tegorocznych targów QuakeCon.

"id Tech 5 zostanie wykorzystany w ramach ZeniMax co oznacza, że nie będzie licencjonowany dla zewnętrznych firm” – powiedział Todd Hollenstead, szef id Software. „To jest nasza przewaga nad konkurencją i chcemy ją utrzymać dla gier, które wydajemy – niekoniecznie wyłącznie dla id Software czy ich produkcji. Jeśli więc zamierzasz zrobić grę wykorzystując do tego id Tech 5 to musi ona zostać wydana przez Bethesdę, co moim zdaniem jest uczciwym postawieniem sprawy.”

Jak widać ZeniMax bardzo mocno pragnie wykorzystać wszystkie swoje atuty. Szkoda tylko, że może to oznaczać ponowną stagnację w oprawie graficznej kolejnych produkcji. Miejmy nadzieje, że tak się nie stanie.

Czy RAGE naprawdę wyznaczy nową jakość przekonamy się dopiero w przyszłym roku. Przy okazji QuakeCon 2010 id Sotware wreszcie podał oficjalną datę premiery tejże produkcji, która na Starym Kontynencie wyznaczona została na dzień 15 września 2011 roku (w USA – 13 września 2011).

Źródło: Shacknews.com; Kotaku.com

 

Zobacz także:

Komentarze

25
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    Nie widzę na tych skrinach wcale szczegółów tekstur... Dziwne, skoro to taki zaawansowany silnik.
  • avatar
    Konto usunięte
    Czemu nie da sie skomentowac artykulu o 480 i 5970? Dlaczego wybraliscie te dwie karty? Co z tego, ze z obu obozow sa najszybsze, skoro jedna z nich jest dwuglowa i zawsze wygrywa. 480 powinno byc jako dwie karty w SLI albo test 480 vs. 5870.
  • avatar
    Konto usunięte
    OK, juz widze komentarze i wiem jak dodac nowy do artykulu.
    Sa w innym miejscu niz w newsach, ani na gorze, ani na dole i mozna sie pogubic. :)
  • avatar
    hideo
    nie zrobił na mnie ten rage wrażenia, a widzę jeszcze jakieś głupawe potwory hehe wybuchy niezłe ale rewelki chyba nie będzie, choć kto wie
  • avatar
    Spikeblade
    fajne palce ma ten koleś co robi rage :)
  • avatar
    Kamil Myzia
    Zawsze mi się podobały silniki id. Nowe gry z tym silnikiem, oby były tylko miodne :)
  • avatar
    Konto usunięte
    Na mnie również Rage nie robi większego wrażenia ;) ot co Crysis 1-2 czy nawet Metro 2033 wygląda lepiej :)
  • avatar
    Ciekawe ile kosztował Bethesde?
  • avatar
    Konto usunięte
    Pewnie nowe TES bedzie na tym silniku.... o ile wyjdzie w ogole... :/
  • avatar
    Konto usunięte
    Bardzo mnie cieszy ze ID5 pojdzie do Beth (szkoda ze tylko dla nich ;/), bo w koncu moze doczekamy sie Fallouta z jeszcze bardziej wgniatajacym klimatem, bo nie oszukujmy sie ale F3 ma strasznie prostacka grafe jak na dzisiejsze czasy, vegas bedzie podobny - malo polygonow, slabe animacje, rozdzielczosc textur sprzed 5 lat.

    Wiem ze grafa sienie liczy ale chcialbym zobaczyc fallouta z grafika jaka byla w metro, ktora miazdzyla klimatem i tylko dlatego w to zagralem :P
  • avatar
    Konto usunięte
    Wersja na PC będzie wymiatać ;)
  • avatar
    Konto usunięte
    dawno nie widzialem takiego szajsu... owszem moze to wszystko zwlaszcza ludzie wygladaja ok, swietnie sie poruszaja, ale...

    1. jak sie rozwala samochod jadacy te kilkadziesiat km na godzine to czesci nie leca do gory tylko zgodnie z regula zachowania pedu i tak samo jest z wybuchem ktory tylko czesciowo jest ukierunkowany do gory a nie w calosci.

    2. tlo to znow wielka jeb....a bitmapa jak w Q4.

    3. opony na szutrze nie piszcza.

    4 z pod opon na szutrze wydobywaja sie drobinki skalne i duza ilosc pylu, ktory nie znika zaraz za autem a potrafi sie utrzymac w powietrzu nawet kilka minut.

    5 poza tym ta mechanika jazdy wyglda dosc sztucznie,

    klimat MAD MAXa rzadzi i to najbardziej mi sie podoba. reszta jest dla mnie na poziomie UE3.
  • avatar
    Konto usunięte
    Robia ta engine i skonczyc nie moga ....juz na E3 z 2008 roku byly pokazowki RAGE. Jak sie nie pospiesza to to ich nowa technologia stanie sie przecietna...