Aplikacje mobilne

Reklamy na WhatsAppie. Jest reakcja Signala

przeczytasz w 1 min.

Twórcy komunikatora Signal zabrali głos w sprawie wprowadzenia reklam przez konkurencyjną aplikację WhatsApp.

WhatsApp poinformował w połowie czerwca, że wprowadza promowane treści oraz subskrypcje kanałów w ramach swojej karty Aktualizacje. W obszarze aplikacji przeznaczonym do odkrywania nowych treści i firm mają pojawić się reklamy wykorzystujące “ograniczone informacje” na temat użytkownika. 

Co prawda WhatsApp deklaruje, że reklamy zostają wprowadzone bez wpływu na prywatne rozmowy użytkowników, które pozostają szyfrowane, ale jeden z największych konkurentów tegoż komunikatora postanowił wykorzystać okazję, by wbić rywalowi szpilę. 

Szefowa Signala - Meredith Whittaker - podkreśliła, że Signal konsekwentnie odrzuca model reklamowy oraz technologie śledzące. “Korzystajcie z Signala. Obiecujemy – żadnego bałaganu związanego z AI, żadnych reklam opartych na śledzeniu – niezależnie od tego, co robi reszta branży. My prowadzimy, nie podążamy” – napisała Whittaker w poście na platformie X.

"Nigdy nie sprzedamy ani nie udostępnimy Twojego numeru telefonu reklamodawcom. Nie wykorzystujemy Twoich prywatnych wiadomości, rozmów ani grup, do których należysz, aby określić, jakie reklamy zobaczysz" - zapewnia z kolei WhatsApp. 

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login