
Czy Quantum Break jest szybszy w wersji DirectX 12 czy też DirectX 11?
- świetna, trzymająca w napięciu opowieść,
- rozwidlenia fabularne na które mamy wpływ,
- nieźle zrealizowany, choć wcale nie najnowszy pomysł manipulacji czasem,
- moce głównego bohatera,
- rewelacyjna budowana atmosfera załamywania się czasu,
- brak polskiego tłumaczenia, choćby napisów,
- problematyczny system chowania się za przeszkodami,
Quantum Break był jedną z pierwszych gier wykorzystującą nowe biblioteki DirectX 12. Gra dostępna była tylko w Microsoft Store i oczywiście wymagała do działania Windows 10. Niespodziewanie i znienacka gra pojawiła się również w cyfrowej dystrybucji Steam. Jakież było zaskoczenie, gdy okazało się, że gra wymaga do działania Windows 7 i korzysta... z bibliotek DirectX 11.
Na próżno doszukiwać różnic w wyglądzie obu wersji, jednak z pewnością będziemy mieli do czyniania z różnicami w wydajności.
Sprawdziliśmy grę w wersji Microsoft Store (DirectX 12) i Steam (DirectX 11) na kartach graficznych NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB oraz AMD Radeon RX 480 8 GB. Konkretnie, były to autorskie modele MSI i ASUSa:
- ASUS STRIX Radeon RX 480 OC 8 GB
- MSI GeForce GTX 1060 OC 6 GB
Dokładną specyfikację sprzętową platformy testowej znajdziecie na kolejnej stronie.
Od czasu premiery wersji Steam minęło już trochę czasu, więc zakładamy, że co miało zostać połatane - czy to w grze, czy też sterownikach, zostało już zrobione. Pora na pojedynek pomiędzy dwiema wersjami API!