regist88 | 2012-01-04

AMD Radeon HD 7970: cztery podkręcone karty biją kolejne rekordy

Zobacz więcej w kategorii: karty graficzne

producenci: AMD

 

Tajwański overclocker Andre Yang ustanowił nowe rekordy wydajności w benchmarkach 3DMark Vantage i 3DMark 11, a posłużyły mu do tego cztery mocno podkręcone karty graficzne AMD Radeon HD 7970.

O tym, że AMD Radeon HD 7970 „kręci się jak szalony” wie już chyba każdy pasjonat sprzętu komputerowego. W domowych warunkach bez problemu można zwiększyć jego taktowanie z 925 MHz dla rdzenia i 5500 MHz dla pamięci do odpowiednio 1125 MHz oraz 6300 MHz.

To i tak jednak mało, bowiem recenzentów ograniczał brak odpowiedniego oprogramowania, a najlepsi overclockerzy potrafią rozpędzić HD 7970 do nawet 1700 i 8000 MHz. Można więc się było spodziewać, że wkrótce zostaną pobite rekordy wydajności w popularnych benchmarkach... i tak też się stało.

platforma, na której ustanowiono nowe rekordy wydajności w benchmarkach 3DMark

Nowe rekordy ustanowił tajwański overclocker Andre Yang, który ma już na swoim koncie między innymi procesor AMD FX-8150 podkręcony do ponad 8,5 GHz. Tym razem postawił on nowe rekordy wydajności w aplikacjach 3DMark Vantage oraz 3DMark 11 Performance z wykorzystaniem czterech podkręconych Radeonów HD 7970.

platforma, na której ustanowiono nowe rekordy wydajności w benchmarkach 3DMark

W pierwszej z nich uzyskał P83761 punktów, natomiast w drugiej P32728. Warto zaznaczyć, że poprzednie rekordy należały do czterech kart GeForce GTX 580 i wynosiły odpowiednio P79364 oraz P27928 punktów.

rekordowy wynik w benchmarku 3DMark Vantage

Na poszczególne elementy platformy testowej składały się następujące podzespoły:

  • procesor Intel Core i7 3960X podkręcony do 5642 MHz
  • płyta główna ASUS Rampage IV Extreme
  • cztery karty graficzne AMD Radeon HD 7970 podkręcone do 1610/7720 MHz (w 3DMark 11 do 1530/7520 MHz)
  • 8 GB pamięci DDR3 o taktowaniu 2508 MHz
  • dysk SSD Kingston HyperX
  • zasilacz Antec High Current Gamer 1200 W
  • zasilacz Antec High Current Pro 1200 W

    rekordowy wynik w benchmarku 3DMark 11

Już niedługo powinien się zacząć wysyp autorskich kart Radeon HD 7970, które w teorii powinny oferować jeszcze większe możliwości podkręcania niż model referencyjny. Bardzo zatem liczymy na nowe rekordy wydajności w benchmarkach 3DMark – może to kolejna szansa na popis naszych rodaków?
 

Więcej o rekordach w podkręcaniu:

Źródło: XtremeSystems

produkt roku 2011/12

odsłon: 12433

Komentarze

(109)

amb00

40 + - 2012-01-04 15:36

Nvidia jest do tyłu.

Jaskierownik

-50 + - 2012-01-04 15:49

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

macsee

66 + - 2012-01-04 16:11

"modelów" :-) po przeczytaniu osmarkałem się :-)

amb00

13 + - 2012-01-04 17:04

Chyba modeli.

Jaskierownik

-8 + - 2012-01-04 20:42

Dobra. Powinno być modeli, ale to nie zmienia faktu, że każdy rozdaje minusy na lewo i prawo tym co twierdzą, że nVidia przegrywa, bo nie wydała nowych modeli kart graficznych.

Szymon331

14 + - 2012-01-04 21:44

A wiesz dlaczego nVidia nie wydała nowych kart graficznych?
Bo... bo jest do tyłu.

ICE1979

2 + - 2012-01-05 01:10

Mysle jednak ze kiedy wyda bedzie do przodu

eryk1310

2 + - 2012-01-05 17:44

watpie 690 i tak przegra z 7990 tak samo jak było to teraz ;)

Szymon331

0 + - 2012-01-05 23:30

Pewnie tak. Właściwie na to liczę. Gdy nVidia przejmie pałeczkę pierwszeństwa Radeony będą musiały stanieć i tak w kółko ;)

hrabin

0 + - 2012-01-06 01:08

też tak myślę patrząc na to o ile nowy radek przeskoczył wydajnościowo 580 nvidii,a przeskoczył o nie wiele...
dajcie 28 nm do serii 700 nvidii i kilka nowinek i zobaczymy. a mówię to jako posiadacz już trzeciego radka pod rząd.
z drugiej strony, nowy radek ma niezły potencjał i jest prawdopodobnie konstrukcją przemyślaną także szacuneczek dla konstruktorów.
pozdrawiam

ICE1979

0 + - 2012-01-06 05:42

Mysle ze glownym powodem przeskoczenia nvidi nad radeonem bedzie fakt ze wiadome juz sa mozliwosci hd wiec obojetnie jak byl projektowany gf, nawet jezeli dotychczas w laboratoriach byl slabszy, to naprwdo w chwil wypuszczenia na rynek bedzie mocniejszy juz nvidia o to zadba taka zaleta pozniejszej premiery ze sie zna mozliwosci przeciwnika.
Chyba jedyna firma ktora nie stosuje takiej logiki jest amd z swoimi procesorami jednak one kusza cena, stosunkiem cena-wydajnosc

manix82

-1 + - 2012-01-04 22:30

minusik ... zasłużony :)

jurcys

0 + - 2012-01-05 23:26

buldożery też się dobrze kręciły ;)

magutowski

0 + - 2012-01-04 15:37

Ciekawe kiedy będą 2000mhz.

ThreeHundred

22 + - 2012-01-04 15:44

myślę, że szybciej niż się spodziewamy.

Igoruss

20 + - 2012-01-04 15:56

LOL a ja w 3dmark 11 mam 3,5k pkt...

xfire25

7 + - 2012-01-04 17:20

ja nawet tyle nie mam

The_White

13 + - 2012-01-04 19:40

Ja nawet nie mam karty co obsługuje DX11...

Andari

2 + - 2012-01-04 20:43

no niestety gts250 wiec nie mam co nawet sprawdzać :

MattS

1 + - 2012-01-05 20:48

To ja, to jestem w neolicie chyba w porównaniu do tego, co napisane w artykule i pewnie połowy z was, moja karta graficzna nie ma nawet shader model 2.0, nie wspomnę o taktowaniu ( :

MattS

1 + - 2012-01-05 20:48

To ja, to jestem w neolicie w porównaniu do tego, co napisane w artykule i pewnie połowy z was, moja karta graficzna nie ma nawet shader model 2.0, nie wspomnę o taktowaniu ( :

Lewy648

0 + - 2012-01-06 21:31

A ja mam ponad 5k po OC xD

Chiny_X

2 + - 2012-01-04 21:10

tyle to ja mam w 2006 :)

CzesioBF2

-24 + - 2012-01-04 15:58

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

amb00

6 + - 2012-01-04 17:05

Tej karty nie ma w Polsce, ale jest w innych krajach.

CzesioBF2

-19 + - 2012-01-04 18:09

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

mastah84

27 + - 2012-01-04 19:11

rączki do dupy przyrosły?

mrowczak

3 + - 2012-01-04 19:02

Dobrzy i znani "przezegarowywacze" (:) ) mają wcześniejszy dostęp do takiego sprzętu tak jak developerzy, inżynierowie, czy sportowcy...

SoundsGreat

3 + - 2012-01-04 20:00

"nadzegarowicze" ;)

Davidoff69

2 + - 2012-01-04 20:59

Z każdym kolejnym swoim komentarzem udowadniasz, że jesteś prawdziwym Zombie. Nie do wiary, Czesio naprawdę istnieje.

HeardThrone1215

-7 + - 2012-01-04 16:03

czy wiecie przypadkiem czy ten Radeon będzie chodził na mojej płycie która nie obsługuje PCI Express 3.0 i czy są już w jakimś sklepie jakieś zapisy na tą kartę a może słyszeliście że jakiś sklep ma już tego radeona w ofercie???

ziolopalacz

2 + - 2012-01-04 16:17

PCI-E jako magistrala jest wstecznie kompatybilna, czyli kartę w wersji 2.x możesz włożyć do płyty obsługującej 1.x i na odwrót, więc tak. Co do sprzedaży to zaczyna się ona 9 stycznia czyli za 5 dni, trafia wtedy do sprzedaży TYLKO HD7970.

regist88

1 + - 2012-01-04 16:18

Karta będzie działać nawet w PCI-Express 1.0 x16. Jak na razie nie ma ofert Radeona HD 7970 w polskich sklepach, a w zagranicznych dostępne są tylko nieliczne oferty przedsprzedaży.
Po 9 stycznia wszystko powinno się zmienić ;)

McKill

6 + - 2012-01-04 16:05

2,4kW, nizle :)

artp44

6 + - 2012-01-04 16:13

no jeszcze ze dwa latka i pod siłe będziemy podłączać nasze blaszaki

Sopel86

6 + - 2012-01-04 16:27

32 tys. punktów w 3dMark11... a ja się podniecam 4500 :D

nowystylnowydill

-62 + - 2012-01-04 16:28

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

GameJ

8 + - 2012-01-04 18:49

Kto go tu wpuścił ??

PIOTER123

7 + - 2012-01-04 19:00

haha jaki farmazon

bax20

5 + - 2012-01-04 19:37

Idź lepiej dilować na dzielnie :D

CertyfikatyCztery4

15 + - 2012-01-04 16:36

No ładnie. AMD na prawdę się postarało przy 7970

korki45

1 + - 2012-01-05 07:19

naprawdę :D

kruk200

1 + - 2012-01-04 16:39

mała siłownia obok stoi do zasilenia tego tylko w kadrze się nie zmieściła xD

Kobrar

-1 + - 2012-01-04 16:44

mam niejasne wrażenie, że wydajność/watt wzrasta głównie z powodu zmniejszania procesu technologicznego. Szkoda...

karer

0 + - 2012-01-04 19:48

Wydajnosc/Wat nie wzrosnie juz bardziej przy niskich rozdzielczosciach chyba ze nowe pamieci dojda. To ze jedna karta wyciaga 120 FPS a druga "tylko 80" to kwestia przepustowosci pamieci. Ja dla przykladu nie moge miec wiecej niz 30 FPS fullHD na karcie z DDR2 64 bity. Po prostu NIE DA SIE wiecej. Nawet w windowsie mam 30 fps :)

Szymon331

-2 + - 2012-01-04 21:48

Szyna ogranicza FPS? To możliwe?

karer

0 + - 2012-01-04 22:51

Tak to jest mozliwe. Przepustowosc pamieci ma wplyw na ilosc cykli ktore moga byc wykorzystane na odczyt. Jesli jest wolna pamiec to wiele z niej nie wyciagniemy. Zmniejszajac rozdzielczosci FPS rosnie mi odwrotnie proporcjonalnie do ilosci pikseli na ekranie. FullHD to 62208000 pikseli na sekunde. Mam 64 bitowa szyne a tutaj niespodziewanie 64 miliony pikseli ;)

Zdziwio mnie to bo FPS nie zmienia sie w zaleznosci od ustawien graficznych tak bardzo jak w przypadku rozdzielczosci (gry z niskimi wymaganiami).

Moze dlatego walili 64 bity DDR2 do kart budzetowych? To wlasnie analizujac low endowe konstrukcje najwiecej sie uczymy a nie w przypadku sprawdzania liczby FPS w kartach ktore sa 1000 razy bardziej skomplikowane.

poprostujakub

0 + - 2012-01-04 22:54

Im wyższa rozdzielczość, tym więcej trzeba przesłać danych między GPU a pamięcią. A jak przepustowości braknie, to FPS leci w dół.

Szymon331

0 + - 2012-01-04 23:34

Ja o tym dokładnie wiem. Ale tu chodzi o coś innego. Nie o ograniczoną przepustowość magistrali a o graniczenie jakby to powiedzieć ilości cykli.

Ogromnej jakości tekstury też zapchają szynę tej karty ale z tego co pisze karer to jest to ściśle związane z rozdzielczością a nie objętością danych.

karer

0 + - 2012-01-05 17:56

Napisalem "przepustowosci pamieci" a nie szyny. Dobrze wiemy ze przepustowosc pamieci to polaczenie szerokosci szyny i taktowania pamieci.

jarekzon

-10 + - 2012-01-04 17:07

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

manix82

4 + - 2012-01-04 22:36

Chyba chciałeś napisać "co na to nvidia"?

jarekzon

0 + - 2012-01-05 12:39

Masz rację, trzeba było napisać Nvidia, bo Intel jest w czarnej d... pod tym względem.

lewymaro

0 + - 2012-02-13 17:31

http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/001/582/picard-facepalm.jpg?1240934151

NextGen1987

-1 + - 2012-01-04 17:28

Wow, 1700MHz na rdzeniu, a ''niedawno'' zastanawiałem się kiedy pojawią się karty mogące pracować z core na 1000MHz albo więcej, a teraz zastanawiam się kiedy dojedziemy do 2000MHz... A co ''pokażą'' karty takich producentów jak MSI czy ASUS, ze zmodyfikowanymi całymi płytkami PCB, chyba 2000MHz będzie w zasięgu ;-)
P.S. Aż dziw bierze, że pierwsza karta w 28nm jest zdolna do takich taktowań na rdzeniu i pamięciach (8000MHz na pamiątkach to też masakra).
Czekam na HD 7950 ;-)

suntzu

3 + - 2012-01-04 17:53

Niedawno to ile lat się zastanawiałeś, skoro powietrzne, masówki już w serii HD4 miały 1GHz.

Szymon331

0 + - 2012-01-04 21:51

Ja pamiętam jak parę lat temu (dominacja nV 7900GTX i HD1900XTX) podniecano się że ktoś podkręcił kartę do 1GHz stosując azot. Nie ujawniono wtedy wyników w 3D Mark 06.

Minęło parę lat i za chwilę ktoś będzie pisał o pierwszych 2GHz.
A przecież dzisiejsza karta pracująca z zegarem 500MHz będzie wiele razy szybsza od takiego 1900XTX podkręconego nawet i do 1000MHz na GPU... Postęp

grzecho 75

-2 + - 2012-01-04 17:39

Ciekawe co NVIDIA pokaże skoro na starym procesie tak dobrze się pokręcał to ciekawe jaka będzie wydajności nowych i podkręcanie :)

Szymon331

0 + - 2012-01-04 21:53

GTX 460 podkręcał się dobrze ale najszybsze modele nie mają zbytnio dużego potencjału OC. Takiego GTXa580 bez zmiany napięcia naprawdę niewiele mona podkręcić.

T0MiX

-2 + - 2012-01-04 18:21

Intel najlepsze procki AMD najlepsze karty graficzne tyle w temacie ;)

grzecho 75

-12 + - 2012-01-04 18:33

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

LelleQ

6 + - 2012-01-04 19:30

Dwa pajace się spotkały...

karer

5 + - 2012-01-04 19:51

Ostro pieprzysz przyjacielu smoka. Jesli dla ciebie "ledwo" to 20% na referencie to zastanow sie troszke.

grzecho 75

-11 + - 2012-01-04 22:21

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

Szymon331

4 + - 2012-01-04 21:54

nVidia ma PhysX. "No i...?"

grzecho 75

-13 + - 2012-01-04 22:19

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

erneest

5 + - 2012-01-04 18:36

Genialnie: 8GHz na pamięciach... Jeszcze troszkę i zaczną się zakłócenia paska Ku satelitarnego przez pracujące pecety...

grzecho 75

2 + - 2012-01-04 18:48

Hahaha no nie ;)

poprostujakub

1 + - 2012-01-04 23:00

Z dobrą anteną i oscyloskopem możesz się dowiedzieć z jaką częstotliwością pracuje Twój CPU ;)

Morgi

0 + - 2012-01-04 19:04

Cool to teraz czekam na Nvidie co naprawde mozna wyciagnac z nowego procesu TSMC, bo jakie zegary to zalezy od architektury i wyboru na co sie stawia czy na jednostki czy na takty, w domysle wybor miedzy wydajnoscia a efektywnoscia.

MarJano

-2 + - 2012-01-04 19:35

ale nvidia dostaje baty cos i dobrze ... zawsze preferowalem zielonych ale moze teraz zmienie zdanie .. jest to wielce prawdopodobne bo ten moj GTS450 mnie wku...a

DyndaS

2 + - 2012-01-04 21:16

"nvidia dostaje baty cos i dobrze"

Nvidia opóźniła premierę swoich kart. Zauważ że radeony 6xxx były konkurencją dla geforce 5xx.
Teraz wychodzą radki 7xxx dla którego konkurencją ma byc gtx7xx i jesli wierząc artykułom i wykresom w przypadku nowych kartach nvidii będzie ostry skok wydajnosci w porównaniu z poprzednią serią.
7970 jest nie dużo bardziej wydajny niż gtx580 co nie zmienia faktu że w obecnej chwili AMD ma w sprzedaży najwydajniejszą kartę jedno procesorową.

Szymon331

3 + - 2012-01-04 21:57

Dla mnie nVidia (seria 7xx) może być nawet i dwa razy szybsza niż Radeony HD 7xxx. Ale na chwilę obecną nVidia nie ma konkurencyjnego GPU i to karty AMD pozyskają nowych klientów.

DyndaS

2 + - 2012-01-05 13:45

Dokładnie

karer

1 + - 2012-01-04 22:57

Nie mow co wedlug ciebie ma byc konkurencja dla czego. Pamietaj ze konkurencja to modele z tego samego okresu. Jesli nvidia wypuscilaby odswierzonego GTX595 to dalej bys uwazal ze jest to konkurencja dla HD6xxx? Mozna plasowac karty cenowo ale tutaj mowimy o modelach ktore maja zblizona wydajnosc.

SoundsGreat

-5 + - 2012-01-04 20:04

I znowu (prawie) wszyscy jadą po nVidii. Ktoś pisze, że nVidia jest w tyle tylko dlatego, że nie wypuściła jeszcze nowszej serii to go "minusują". Każdy kto dał gościowi za to minus jest po prostu ciołkiem.

SoundsGreat

-4 + - 2012-01-04 20:08

*każdy kto dał gościowi minus za stwierdzenie, że nV jest do tyłu bo nie wypuściła nowych modeli jest ciołkiem (bo faktycznie po przemyśleniu dochodzę do wniosku, że jego sposób wypowiedzi także mógł być do "minusowania" powodem :P

Greg-M6

2 + - 2012-01-04 20:47

W pełni się z Tobą zgodzę, co to za ciemnoty minusują gościa za to że wspomniał o "fakcie" na temat przyszłych, jeszcze lepszych kart "by nVidia"...
PS: odnośnie art-u trzeba przyznać że ładnie się Tajwańczyk postarał i konkretnie zaszalał... - taki wynik robi wrażenie ;) Pozdrowił!

grzecho 75

-3 + - 2012-01-04 22:24

Popieram cie kolego ja mówię że najnowsze karty AMD dopiero wyprzedziły stare modele NVIDII czekam na nowe karty które będą dużo lepsze od tego szajzu AMD :DDD

karer

-7 + - 2012-01-04 22:58

Gdy wyjda karty NV to hd7xxx bedzie juz starym modelem. Stary model to 2 miesieczna karta w porownaniu do swierzakow :)

Tiamat

3 + - 2012-01-05 07:28

Co to jest "świeRZaków"?

LucifersAngel87

2 + - 2012-01-04 20:53

kurcze a ja wciąż czekam na HD 78XX, bo ciekaw jestem jakie one będą miały osiągi.. AMD się postarało i naprawdę kuszą mnie ich karty teraz, bo pięknie się kręcą. Co news co raz bardziej jestem skłonny je zakupić.

Doktorek

-2 + - 2012-01-04 21:11

Grzecho szkoda tylko bo GTX680 nie wyjdzie a co do PhysX to dziadostwo dla dzieciarni żeby się podniecała ja w każdej grze to wyłączam bo tylko spowalnia kartę a nic nie daje a na pewno nie odwzorowuje fizyki przedmiotów

DyndaS

0 + - 2012-01-04 21:17

Nic nie daje? Polecam wizytę u okulisty...

CzesioBF2

1 + - 2012-01-04 21:44

a co może latające banknociki w batmanie to szczyt techniki ?

DyndaS

0 + - 2012-01-05 13:52

Nie twierdzę że to zmienia diametralnie jakość grafiki ale dodaje bardzo fajne smaczki. Dla jednej osoby może być świetne że nie chciała by bez tego grać a dla innej może być to obojętne. Jak dla mnie np. w Mafii 2 odłamki szkła czy ścian które zostawały na ziemi a nie wnikały w podłogę było bardo fajne.

Szymon331

1 + - 2012-01-04 22:00

A co daje? Jakieś detale które można by policzyć na palcach jednej ręki nieuważnego drwala.

Havok spokojnie jest nam w stanie zaoferować to samo co physX nie zżerając tyle mocy GPU/CPU.

DyndaS

2 + - 2012-01-05 13:54

Co racja to racja PhysX pożera dużo mocy.
Odpiszę to samo co poprzedniej osobie:
Nie twierdzę że to zmienia diametralnie jakość grafiki ale dodaje bardzo fajne smaczki. Dla jednej osoby może być świetne że nie chciała by bez tego grać a dla innej może być to obojętne. Jak dla mnie np. w Mafii 2 odłamki szkła czy ścian które zostawały na ziemi a nie wnikały w podłogę było bardo fajne.

grzecho 75

-2 + - 2012-01-04 22:28

PhysX to bardzo dobra technologia bo procesor ma mniej obliczeń nie trzeba mieć procesora z kosmosu żeby pograć ;P
A po drugie to mózg zostawiłeś w szpitalu podczas porodu bo NVIDIA GTX 680 będzie ;)

karer

5 + - 2012-01-04 23:00

Masz racje ze bardzo dobra poniewaz wlaczajac PhysiX wystarczy ze mamy procesor 50zl tanszy ale musimy niestety miec karte 400zl drozsza... Toz to marnotrastwo pieniedzy jest ^^

Szymon331

1 + - 2012-01-04 23:35

Przy czym procesor musi być 4-rdzeniowy bo sterowniki nVidii bardziej mulą te 2-rdzeniowe niż odpowiedniki od AMD.

Greg-M6

0 + - 2012-01-05 11:55

NVIDIA GTX 680 będzie i to jeszcze sie zdziwią wszystkie niedowiarki jak to będzie chodzić. PhysiX jest i bdb. 3D Vision też a reszta detali ale nie ma co wspominać bo "osobiście" nie mam na to czasu, a właściwie na tych wszystkich przeciwnych.
PS: Nigdy nie chciałem "tak" nieładnie pisać... nie chciałem być szczególnie uparty w stosunku do AMD czy nVidi ale teraz powiem szczerze i brutalnie - walić AMD i wszystkie radeony :P Pozdrowił!
PS2: Zwolenicy Radeonów nie będą zadowoleni ale trafili na mój "zły dzień" i dlatego nie zdziwię się jak znów się zacznie akcja -,-,-,- :P

IronFe

2 + - 2012-01-05 01:19

Dla tych to tak płakali nad ceną ze karta będzie droga jest dobra wiadomość. AMD obniżyło cenę do 475$

GTX460

-7 + - 2012-01-05 07:44

hd 7970 to karty stworzone tylko po to żeby dostać po pysku od GTX 780 tak że aż będzie miło popatrzeć....

IronFe

0 + - 2012-01-05 11:45

Aktualnie to gtx 580 dostaje po pysku i faktycznie miło na to popatrzeć :))

DyndaS

3 + - 2012-01-05 13:57

Tyle że teoretycznie seria 5xx miała być konkurencją dla radeonów 6xxx

amb00

1 + - 2012-01-05 11:47

Jak Nvidia wypuści kartę GTX 780 to AMD pewnie zdąży wypuścić HD 8970.

DyndaS

2 + - 2012-01-05 13:59

Jeśli ta seria która wyjdzie najwcześniej będzie oznaczona symbolami 7xx to na pewno NIE.
Gdyby jednak była oznaczona symbolami 6xx to najprawdopodobniej masz rację.

Qujav

-2 + - 2012-01-05 17:10

Zachowanie fanów nVidii nie jest dziwne, bo przeciez niezle dostaja po pysku. Co z tego ze moze i nawet GTX780 bedzie bardziej wydajne od tej karty, jezeli AMD zdazy juz wypusic 2 lub 3 jeszcze silniejsze... AMD ma slabe procki - fakt, ale zarzucic im, ze robia slabe karty to bluznierstwo.

grzecho 75

2 + - 2012-01-05 17:40

Taa mówisz że 7970 będzie mocniejsza od GTXa 680 to jesteś w ogromnym błędzie :P

IronFe

-1 + - 2012-01-05 17:57

No skoro nvidia zrezygnowała z serii 6xx i wskoczyła od razu na 7xx to znaczy ze 6xx były niczym innym jak odgrzanymi kotletami 5xx :))

dziki1993

0 + - 2012-01-05 23:29

7970 potaniał o 50 dolarów, teraz 475 kosztuje więc jego cena jest taka sama jak gtx 580 a wydajność wyższa. Niech nvidia wyda wydajniejsze karty, ważne że radeon ma lepszy stosunek ceny do możliwości cieciu malinowy

artexo336

1 + - 2012-01-05 18:11

Do tyłu nVidia jest i to prawda ale do tyłu jest tylko z modelem nie można mówić że karty od nVidii będą słabsze jak ich jeszcze nie ma. Jak wyjdą nowe modele dopiero będzie można mówić która firma prowadzi w bitwie kart graficznych.

Leesiuu

1 + - 2012-01-05 20:17

powiem tyle... ogieeeń! :))

ProgShield

0 + - 2012-01-05 21:26

Palić zegary panowie;DD już wiadomo jak iść w karty graficzne szkoda że aby wyciągnąć ponad 1GHz trzeba azot (jakby się dało to zrobić w domu i bez specjalnego chłodzenia ;)))

grzecho 75

1 + - 2012-01-06 00:22

Mój GTS 450 kręci się do 1 GHz na standardowym chłodzeniu 68 stopni ;))

ste-fan

0 + - 2012-01-06 12:32

a ja się ciesze bo mój blaszak wyciąga w 3dmark 11 P4100 na jednej karcie graficznej...

Stanisław Anioł

0 + - 2012-01-06 12:44

Po co NV ma wypuścić nowe karty skoro na najwydajniejszych modelach tego producenta gramy we wszystko.
Co do 3dmarka to dajemy 4xASUS MARS II i mamy nowy rekord:)

zibipl1

3 + - 2012-01-07 20:55

Ja czekam na czterordzeniowego Radeona

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie