Jakub Kralka | 2010-06-03

Nie kupuj iPhone'a 4G - 10 powodów

Zobacz więcej w kategorii: inna | smartfony, telefony

producenci: Apple

 

Brytyjski Telegraph przygotował listę 10 argumentów, zgodnie z którymi zakup nowego iPhone'a jest bezcelowy. 

Przypominamy - nowa wersja telefonu Apple będzie miała swoją premierę już w tym miesiącu, a przy okazji stanowić ma największą innowację w historii marki iPhone - zmieni się na przykład wygląd telefonu, który stanie się trochę bardziej kanciasty. Ale czy to wystarczy? Oto powody, dla których nie warto kupować nowego iPhone'a!

1. Jest drogi!

Argument jak najbardziej słuszny. W cenie (a nawet taniej) nowego telefonu Apple można dostać zdecydowanie lepsze telefony wyposażone w konkurencyjne systemy operacyjne Android czy Windows Mobile, nie wspominając o mocnych BlackBerrych. Zresztą - "jest drogi" to argument Brytyjczyków. My, Polacy, powinniśmy chyba mówić "jest horrendalnie drogi".

2. Jest anty-innowacyjny

I z tym argumentem ciężko polemizować. Kiedy w 2007 roku iPhone debiutował na rynku stanowił swoistą rewolucję, na stałe wprowadził dotykowe wyświetlacze do popkultury (wcześniej nie miały komercyjnego przebicia). Obecnie nie tylko nie wytycza standardów, ale wręcz nie dorównuje konkurentom, a w bitwie na technologie walczą ze sobą głównie Samsung, Nokia, HTC i Motorola.

3. Nie obsługuje Flasha

A wnioskując z zachowania Steve'a Jobsa - prędko też mieć go nie będzie.

4. Brak wielozadaniowości

Tutaj troszkę przesadnie redaktorzy Telegrapha wytykają Apple brak wielozadaniowości w poprzednich trzech iPhone'ach - i że ten brak jest w stosunku do nich nie fair, skoro teraz ta funkcja się pojawi. Sama prawda, ale jak bezpośrednio godzi to w iPhone 4G?

5. Okrutnie krótki czas pracy baterii

To prawda, aczkolwiek oddając sprawiedliwość - również inni czołowi producenci telefonów borykają się z tym problemem w swoich najbardziej zaawansowanych urządzeniach. Z tym, że tamte mają znacznie więcej do zaoferowania.

6. Tworzenie aplikacji na iPhone'a często wymaga pieniędzy

To także prawda, ale przecież obok wielkich firm, swoje programy tworzą amatorzy. Na dodatek jest to chyba jednak nieco bardziej wina systemu operacyjnego jako takiego, a nie telefonu.

7. Tragicznie słabe słuchawki

Jakość i wykonanie słuchawek w iPhonie rzeczywiście pozostawia wiele do życzenia i zastąpienie ich czymś porządnym jest niemal obowiązkiem. Dziennikarz Telegraph narzeka, że za taką cenę powinien dostać solidnie wykonane słuchawki, a współtowarzysze podróży nie mają prawa słyszeć tego, czego on słucha.

8. Nie jest zbyt dobrze zaprojektowany

Kształt i interfejs iPhone'a pozostawia nieco do życzenia, a dłuższe używanie gadżetu zaczyna nieco męczyć. Ale przecież Apple nieco go przebudowało. Może tym razem się to zmieni?

9. Płatna nawigacja

I znów bardziej wina iPhone OS, niemniej jednak pobierający opłatę za wykorzystywanie nawigacji satelitarnej Apple (w Wielkiej Brytanii niemal 20 funtów!) rzeczywiście ma prawo czuć się zawstydzony w sytuacji, gdy Nokia i Android oferują tego typu atrakcje za darmo.

10. iPhone specjalnie jest taki słaby

Będąc sceptycznym wobec niektórych z pozostałych dziewięciu punktów, z tym zgadzam się jak z propozycją podwyżki. Apple z premedytacją stworzyło ubogiego w opcje iPhone'a, by po roku dorobić na dodaniu wciąż elementarnych, lecz zapomnianych opcji. I tak od kilku lat, a iPhone coraz bardziej odstaje od konkurencji, z którą od 2007 roku tak naprawdę nigdy nie miał okazji - poza sferą marketingu - się równać.

Ale niektórzy i tak go kochają!

Źródło: Telegraph

odsłon: 18500

Komentarze

(93)

baran

0 + - 2010-06-03 18:44

oj... bo będzie wojna

Znajomy miał iPhone'a i na mnie nie zrobiło to specjalnego wrażenia, choć trzeba przyznać, że fajnie leży w dłoni.

Jakub Kralka

0 + - 2010-06-03 18:48

Ja tam nie wrzucam na iPhone'a, bo jest idealny pod moje prywatne potrzeby (internet-gry-muzyka), ale trzeba mieć świadomość, że są na rynku lepsze telefony. Osobiście właśnie noszę się z zamiarem zakupu Motoroli Milestone :)

Towarzysz Komisarz

0 + - 2010-06-03 18:54

Mnie do iPhone'a przekonało menu.. telefon jest znacznie łatwiejszy w użyciu niż WinMo, czy Android. Do tego ma dobryu odtwarzacz mp3 i mogę go zmienić w GPS/czytnik ebooków. Dopóki nie pokaże się coś, co da mi tak dużą łatwość obsługi komórki, to ani myślę o zmianie.

To zresztą moje pieniądze i mogę z nimi zrobić co chcę. Mnie nie obchodzi, kto używa jakiej komórki, systemu operacyjnego, komputera, czy samochodu ( i tak wolę nową Fiestę niż 10 letni używany :P) Jak jesteś człowiekiem " w porzo", to się dogadamy. :)

suntzu

0 + - 2010-06-03 19:30

Właśnie dlatego iPhone jest dobry. Ja przy kupnie SM brałem pod uwagę jedno. Czy będę wstnaie obsługiwać telefon w samochodzie czy na rowerze.

Nie było wtedy Androida na rynku, ale po dziś dzień widzę, że Apple to był trafny wybór. jako jedyny oferuje mi możliwie wygodną obsługę teleofnu...


.... ANdroid nie wspiera nawet Głosowego wybierania. Niestety ten jedyny konkurencyjny system kompletnie nie nadaje się na Polskie warunki.

Pawlik1994

0 + - 2010-06-03 19:55

Jak nie wspiera, jak już wspiera. Od 2.2 nawet możesz głosowo sobie w przeglądarkę wpisywać hasła.

Sam nie dawno stałem między wyborem. Postawiłem na androida i nie żałuję. Iphone, a w głównej mierze jego system to dno. NIC nie można na nim zrobić, zero możliwości konfiguracji tego systemu, do tego żeby instalować aplikacje poza tego ich całego sklepu, trzeba hackować. Owszem do niedawna przemawiały za nim świetne gry, ale to już przeszłość. Większość gier już została przeportowana, dużo chodzi lepiej, a dzięki klawiaturze qwerty (milestone) gra się dużo wygodniej.

sevae

0 + - 2010-06-03 20:09

A ja od zawsze Motorole kupuję :P Od 2 lat mam V8 i jako telefon się sprawdzała... ale chyba powrócę do czegoś prostszego... chyba MotoFone F3 lub ew. MotoRokr E8.

suntzu

0 + - 2010-06-03 20:47

Nie wspiera głosowego. Ponieważ nie rozpoznaje ojczystego języka polskiego. Dżurek znaczy Jurek:) Nie dziękuję w 3gs działa to pięknie.

suntzu

0 + - 2010-06-03 20:49

Zresztą nie wiem. Mam Xperię jestem tam Andriuś 1.6 i nie rozpoznaje mowy polskiej. Jeżeli jest jakiś sposób daj znać, bo to dla mnie ważna funkcja.

marcimix

0 + - 2010-06-04 10:25

Będzie niedługo rozpoznawał języki wywodzące się z łaciny. :)

Android jest także baaaardzo prosty systemem :P

suntzu

0 + - 2010-06-04 10:45

No to sam widzisz, nie zaciekawie. Mówiesz nie długo, a kiedy HTC zrobi aktualizację? NIE DŁUGO!!!

W 3GS jest rozpoznawanie mowy i działa świetnie (Polskiej).


Może jest jakaś aplikacja z rozponawaniem mowy PL.

Rayearth

0 + - 2010-06-03 20:03

Menu iPhona? Możesz mieć takie samo albo i lepsze z nakładką SPB Mobile Shell w WinMo.

saenq87

0 + - 2010-06-03 19:00

ja właśnie zastanawiam sie nad kupnem telefonu myśle o nokii 5800 XpressMusic bo ma GPS i jest dotykowa najwyżej że znacie coś lepszego..

Jakub Kralka

0 + - 2010-06-03 19:26

W tej samej cenie masz Samsunga i5700 (świat się kończy, polecam Samsunga), który jest znacznie szybszy i lepszy od tej Nokii.

WujekT

0 + - 2010-06-03 19:49

Popieram propozycję, dwa tygodnie temu dokonałem zmiany 5800 na i5700 i jestem w 100% zadowolony, tym bardziej że jest w końcu Android 2.1, a jak ktoś nie boi się roota i utraty gwarancji to mamy SamdroidMod, który dodatkowo podnosi szybkość i funkcjonalność telefonu.

Chociaż ten telefon ma też swoje wady, nie wiadomo dlaczego po wyłączeniu aparatu (soft 2.1 i mody na nim oparte) procesor zostaje na 800mhz i nie schodzi niżej (powstała co prawda już aplikacja przywracająca dynamiczne taktowanie, ale nie jest to zadowalające do końca rozwiązanie) oraz nieco upośledzone sterowniki 3d, powodujące przycinanie bardziej wymagających gier, no ale za cenę ~600zł na allegro nic lepszego nie można znaleźć w kategorii możliwości/cena

WujoFefer

0 + - 2010-06-03 19:58

Ja bym w chwili obecnej nie kupował Nokii. Ta firma jest o 2 generacje za resztą. W chwili obecnej może powalczyć jedynie przywiązaniem klientów do marki i ich przyzwyczajeniami co do systemu.
Nokia 5800 (jak i chyba wszystkie obecne Nokie) posiada ekran oporowy, tak więc aby telefon zareagował trzeba czasem lekko ugiąć ekran.
Tak jak wyżej, polecam Samsunga i5700, ma świetny ekran pojemnościowy (bardzo czuły na dotyk) i szybki procesor (świetny do internetu i skomplikowanych stron). Swoją droga poczekałbym jeszcze parę tygodni, może niedługo wyjdzie i5800 z ekranem AMOLED i trochę większą ilością pamięci ram niż i5700.

spock2

0 + - 2010-06-03 22:48

Tylko że z dobrym programem GPS z polskimi mapami może być problem na Androida? Nokia daje świetną darmową nawigację która zadziwiająco dobrze sprawuje się na polskich drogach (doprowadziła mnie pod sam domek w Dźwirzynie na nowej ulicy gdzie wcześniej były bagna).

Towarzysz Komisarz

0 + - 2010-06-04 00:22

Navigon już jest na Androida

marcimix

0 + - 2010-06-04 10:27

Navigion, Sygic, Igo, NaviExpert... i tak dalej i tak dalej :P

spock2

0 + - 2010-06-04 10:32

Prawdę mówiąc Navi tylko coś mi mówi, dawno temu miałem i mile nie wspominam :) Te pozostałe cuda nie wymagają połączenia z netem?

suntzu

0 + - 2010-06-04 10:42

Nie wymagają oczywiści. Jest jeszcze TomTom, Sygic Aura (rewelka), CoPilot.

spock2

0 + - 2010-06-04 13:35

Tylko jak jest z funkcjonalnoscia w Polsce (mapy, dystrybutor), Aura wyglada zachecajaco ale z tego co czytam to tylko mapy wiekszych miast. Chce sobie kupic telefon z porzadna kamera (ta w 5230 to badziew nad badziewiami) i zastanawialem sie nad Androidem albo IP - ale warunek podstawowy to dobry GPS z mapami calej Polski (i nie za 200 euro...).

suntzu

0 + - 2010-06-04 14:33

Cóż. Sygic Aura ma w 3d tylko warszawę i kraków tak pisze na oficialnej stronie. Druga sprawa to jaki iPhone. 3g ma wolny procesor i mało ramu. Do nawigacji to 3gs, ale ze względu na przebudowę hardwaru w iPad lepiej poczekać na iP HD.

Dobrą rzeczą w iphonie jest precyzyjny ekran o dobrej jakości.

Adam1111

0 + - 2010-06-06 21:11

IP do nawigacji? No to tutaj wystrzeliłeś. GPS w IP jest zabawką, gadżetem. Nic więcej. Używam z musu bo w tej chwili niczego innego nie mam. I nie chodzi o programy czy szybkość procka. Przez genialnych twórców jest sprzętowo zubożone. No bo może w następnej x.xx wersji IP zrobią żeby działał tak jak w innych smartfonach :) Do nawigacji stanowczo odradzam.

suntzu

0 + - 2010-06-07 00:04

Jakiego masz iP? 3g czy 3gs? GPS działa o niebo lepiej na 3gs. Używam sygic aura i jest o niebo lepiej niż w Navigonie i wielu innych. Polecam tą nawigację.

Adam1111

0 + - 2010-06-07 09:11

To nie kwestia programu, to nie kwestia modelu (mam 3G). GPS w IP ma problem z łapaniem fixa, pod niektórymi szybami samochodowymi nie widzi satelit, w lesie bardzo często gubi fixa, dane z odczytu położenia często "pływają" i to mocno mimo że stoję. Nie dziwne że programy rysujące ślad GPS pokazują że raz jadę prawidłowy pasem, a raz przeciwnym lub po dachach budynków :) Porównanie działania mam do starego HTC z chipsetem Sirf Star III.
Żaden genialny program z błędnych danych cudów nie zrobi.

suntzu

0 + - 2010-06-07 13:29

Tu przyznaję rację. Jednak w 3gs nawigacja działa lepiej. Nie mam na myśli cudownych programów.

Programy do nawigacji są źle napisane. Źle nawigują. Również tutaj partactwo wychodzi o to jest przyczyna problemów.

Dobrze napisany moim zdaniem jest Sygic aura>sygic> Tom Tom>>>> Cała reszta.

mm251

0 + - 2010-06-10 09:27

Również przyłączam się do tego co napisał WujoFefer. Sam stanąłem przed wyborem między 5800 a i5700. Wybrałem ten drugi i jestem mega zadowolony. W tej cenie jest to bardzo dobry wybór. Wcześniej miałem do czynienia tylko z Symbianem nie był to zły system, ale po przesiadce na Androida (upgrade do 2.1) doznałem lekkiego szoku :). POLECAM !!

Jakub Kralka

0 + - 2010-06-03 20:22

Jeszcze co do tego Androida 2.1 - wedle zapowiedzi Samsunga godziny dzielą nas od oficjalnej premiery polskiej wersji, gdzie wszystko będzie można legalnie i szybko zaktualizować :)

saenq87

0 + - 2010-06-04 09:11

hmm przekonaliście mnie :) zobaczę jak to się będzie sprawować tylko w sumie ten android będę musiał jakieś dobre mapy znaleźć i program do blokowania GPRS-u bo słyszałem że niezłych kosztów może nabić

marcimix

0 + - 2010-06-04 10:28

ApnDroid w markecie znajdziesz :P

phlawski

0 + - 2010-06-07 11:40

APNDroid jest słaby - polecam (płatny, ale tani jak barszcz) SwitchPro Widget (http://www.appbrain.com/app/alei.switchpro)

yeldus

0 + - 2010-06-03 19:14

Główne zalety iPhone'a to najlepszy ekran dotykowy, pilnie zresztą strzeżony przez Apple; całkiem niezła wydajność w wersji 3GS, doskonały interfejs (zarzut o kiepskim interfejsie to okropne nieporozumienie, nawet Android jest dużo bardziej zagmatwany); dobrze zaprojektowane aplikacje (kwestia SDK, który dla iPhone OS ma swoje reguły a byle crap nie zostanie dopuszczony do iTunes store); świetny wygląd.

yeldus

0 + - 2010-06-03 19:16

Aha, a co do samego wyglądu, który ma się zmienić, Apple nic nie potwierdziło ani nie zaprzeczyło, więc jak będzie, nie wiadomo. A jak taki argument, że tworzenie aplikacji na iPhone'a kosztuje ma się do tego, czy mam go kupić czy nie? Kompletnie nie rozumiem takich artykułów, bez jakiejś głębszej analizy (mam na myśli art. Telegraph).

suntzu

0 + - 2010-06-03 19:16

Ad9
Kłamstwo jest pełno darmowych nawigacji. Oczywiście wymaga połączenia z netem. Podobnie jak w Androidzie. Istanieje możliwość ściągnieca map na telefon.

Ad8
Śmieszne... akurat iP jest najwygodniejszym SP. Jest to jeden z najcieńszych telefonów i mieści się idealnie do kieszeni oraz w dłoni.

Ad7
"Dziennikarz Telegraph narzeka, że za taką cenę" to ciekawe jako, że słuchawki są w komplecie za DARMO. Oczywiście można dokupić, ale jak wszystkie akcesoria są drogie. Są też na Allegro/ebay znacznie tańsze tej samej produkcji.

Jeszcze nie spotkałem się z słuchawkami, które po ustawieniu na max są niesłyszalne dla współtowarzyszy...

Ad6
A o co to ma wspólnego z użytkowaniem telefonu. Po drugie od kiedy to tworzenie aplikacji nie wymaga kosztów... Nawet karta i ołówek kosztują.

Ad5
Znowu śmieszność widzę, bo iPhone ma najdłuższy czas pracy np. podczas słuchania mp3. NAJDŁUŻSZY ze wszystkich SM... prawda jak akrutnie krótki jest czas pracy urządzenia. W reszcie zastosowań iPhone plasuje się generalnie w górnej półce pod tym względem.

Ad4
iPhone 4 będzie miał iphone OS 4. Ten ma multizadaniowość. Znowu autor się ośmiesza. Po drugie multizadaniowość jest od zawsze. Dotyczy to tylko tych najważniejszych aplikacji jak iPod/Zegar i inne. One mogą działać bez problemu w tle. Pełna wielozadaniowość istanieje od przeszło pół roku dzięki background

Jakub Kralka

0 + - 2010-06-03 19:27

Ja też na początku nie wiedziałem o co mu chodzi z multizadaniowością, ale jakbyś czytał uzasadnienie to byś wiedział, że autor tutaj bardziej psioczy nad tym, że iPhone dodaje funkcje olewając stare modele i na pewno wkrótce w ten sam sposób oleje iPhone 4G

suntzu

0 + - 2010-06-03 19:33

Nie całkiem. Nie można dać multizadaniowości do iPhone 3g/2g ponieważ jest zły hardawre. Za mało ramu. To nie widzi mi się apple tylko słaby hardaware!!!!

Po drugie multizadaniowość JEST. iPod i inne aplikacje chodzą w tle i jest gitara:)

To taki sam zarzut jakbyś napisał, że MS nie wspiera komputererów bo windows7 na 256mb ramu nie działa, a WIndows XP działa. Tak samo jest tutaj. 3g ma zbyt mało ramu do uruchomienia 3-4 aplikacji.

suntzu

0 + - 2010-06-03 19:20


Ad3
Jest już flash na iPhone na razie "prototypowy" ale jest. Przyszłość okaże. Flash zajmuje zbyt wiele zasobów na hardware 2g/3g. DOpiero 3gs czy iPad mają odpowiedni hardware. Przyszłość pokaże czy będzie flash. Generalnie wina Adobe. Jobs powiedział zróbcie szybkiego flasha to wprowadzimy. Nie zrobili to teraz apple promuje html5... Słusznie bo inaczej masa elementów stron nie działa na iPhonie. Problem jak wspomniałem jest taki, że Jobs jak określił flasha przestarzałym, zajmuje masę zasobów i to pokazuje ułomności flasha.


Ad2
"2. Jest anty-innowacyjny"

Do dziś żaden produceny nie ma równie precyzyjnego dotykowego wyswietlacza.... Więc znowu śmieszny argument. Jak widziałem porównanie Nexusa z iP to wyszła masakra na korzyść iP.

suntzu

0 + - 2010-06-03 19:26

Ad1
Ja kupiłem iPhone w sierpniu po premirze. Był najtańszym SM z GPS/Bluetooth/wLan. Teraz jest inaczej, ale dlatego, że inni zmniejszyli ceny. Fakt Apple jest drogi, ale darmowe updaty, wsparcie producenta świetny OS, duża baza programów. Też są na plusy.




Uważam, że autor tej recenzji to kolejny i.... nie mający pojęcia o iPhonie. Przykre jest, że ludzie piszą same złe rzeczy o apple, a nigdy nie mieli ich produktów. Kto miał raczej chwali.

Zgadzam się z większośćią z tych wad... jednak są one napisane lakonicznie do takiego stopnia, że trzeba dopełnić obraz. Trkatujcie moje TOP9 jako dopełnienie obrazu, a nie polemikę z artem

FeniksOgnia

0 + - 2010-06-04 01:38

Przykre jest że fanboy zakochany w znaczku iP chwali coś co jest badziewiem.

Po pierwsze, po minę już Super Amoled, to wiele firm ma równie dobre jak nie lepsze dotykowce jak Apple. Więc nie wymyślaj bzdur że nikt ich nie dogonił.

Wyświetlacz kicha i najnowszy też będzie kicha.

Apple i jego iPhone - to droga zabawka, w której nic Ci nie wolno, przepłacasz za znaczek 1000 zł, chodź nie jest tyle wart. Teraz iPhone ile 2000 zł kosztuje, a jest wart z 500 czy coś.

Ja osobiście na Samsungiem Wave się zastanawiałem, ale zrezygnowałem muszą dojrzeć ten cały bada os.

I mam dylemat HTC Desire czy Samsung S Galaxy i9000, ten chodź trzeba przyznać że w i9000 nie dali lampy led co trochę porażka :/// Lecz technicznie i hardwerowo bije iPhone o lata świetlne. A to że iPhone ma słaby hardwer to już wina Apple.

Najgorsze jest to że jest wiele świetlnych telefonów ale każdy ma drobną wadę :/ No cóż poczekam na recenzje i9000 i kupie sobie albo sama albo htc

kubbak

0 + - 2010-06-04 07:26

Wyjdź sobie z tym swoim super hiper extra ekranem AMOLED na dwór w słoneczny dzień i spróbuj coś podziałać na nim. Szybko Ci przejdzie na niego ochota jak będzie trzeba napisać SMSa albo maila.

Wstrzymaj się do premiery iP 4G i wtedy zacznij rozgłaszać herezje jaki to on słaby i zacofany technologicznie.

FeniksOgnia

0 + - 2010-06-04 09:16

To szybka lekcja technologi:

Super Amoled nie dość że jakoś kolorów i obrazów bije na głowę wszystkie dotychczasowe ekrany, to został specjalnie zrobiony by właśnie w słoneczne dni miał jak najlepszą widoczność.

Apple do swojego nowego badziewia chce dać zwykłą matrycę o dużej rozdzielczośći, w słoneczny dzień jak na samsungu będzie średnio coś widać to tak na Apple nic nie zobaczysz.

Więc zastanów się co piszesz.

suntzu

0 + - 2010-06-04 09:56

Wstrzymaj się do premiery tego nie wiadomo. Co do ekranu znajdź mi taki, który w dotyku jest bardziej precyzyjny od tego z iP.


jankesdh

0 + - 2010-06-04 11:22

Tu dosyć cieawy film na temat tego super amoled. Niestety nie porównują go do iPhone, ale do topowego na tą chwilę HTC Desire.

http://blog.gsmarena.com/video-pits-the-samsung-galaxy-s-screen-against-the-htc-desire-one-in-multi-finger-tracking/#more-4352

Na pierwszy rzut oka ekran na Samsungu wydaje się być lepszy jeśli chodzi o czarny kolor i odbijanie światła, ale to tylko filmik.
Zawitałem ostatnio do Carphonewarehouse i w przeciągu kilku tygodni będzie dostępny, więc zobaczymy czy to były puste słowa czy prawda (widoczność w słońcu).

suntzu

0 + - 2010-06-04 12:42

Chyba sam widzisz jak to wygląda na dotychczasowych SM. Apple się wyrócnia tutaj. Precyzja w samsungu robi wrażenie. Podobnie z kolorami (czernią) nie wiemy jeszcze jak wygląda podświetlanie bo jak w dzień g... widać to źle jest.

iPhone 4g ma mieć tą samą matrycę tylko mniejszą jak w iPadzie czyli generalnie...czyli IPS, a tego nic nie przebije.

jankesdh

0 + - 2010-06-04 17:54

Z pewnością IPS high end, ale ciekaw jestem jak go przystosowali do warunków dużego nasłonecznienia. W ip zrobili chyba jakąś powłokę ze szła mineralnego, ale to chyba po to, żeby był odporny na zarysowania. Swojego czasu na tej stronie (gsmarena) porównania ekranów zawsze były robione do iP, bo cały czas robi ono rewelacyjne wrażenie.
A jak wygląda ekran w iPhonie w bezchmurny dzień? Czytelny bez problemów? Mocne refleksy światła są?
BTW, w tym samsungu ma być tryb "dopalacza" kontrastu w opcjach aparatu, normalnie być może jest jakiś czujnik natężenia światła...

suntzu

0 + - 2010-06-04 18:25

Ten samsung to jest rewolucja pewna. Wreszcie wszystko tak jak powinno być. Problem w tym, że to po x latach plasuje apple na drugim miejscu. Jest jeszcze masa innych producentów która musi wprowadzić te innowacje. Bo jeden telefon samsunga to nic w porównaniu do całej oferty androida. Siłą apple jest to, że wszystkie produkty są podobne i są udoskonalne w podobnym stopniu.

Z mojego punktu widzenia, to iPhone w słoneczne piękne dni jest jednym z lepszych telefonów jakie miałem. Trzeba poczekać co Apple wsadzi do nowego iP. Jeżeli to będzie tylko większa rozdzielczość to Samsung przyprawi jobsa o koszmary. I dobrze!!!!

jankesdh

0 + - 2010-06-04 23:56

Tylko czekam na potwierdzenie ilości RAM i go biorę jeśli ma 512MB, choć nie wiem czy nie warto poczekać na iP nowego... Choć cena może być zabójcza. Ten Samsung kosztuje 450 bez simlock'a a iPhone 3GS 650funtów (16GB)(dane z play.com, z simlockiem kosztują prawie tyle samo, ale patrząc na relacje wiek/cena iP w stosunku do nie wydanego telefonu jest śmiesznie drogi), więc można przypuszczać, że iP4 będzie ciutę droższy.

suntzu

0 + - 2010-06-05 09:55

iPhone 4g będzie wydajny w czerwcu. Ma mieć matrycę iPS, rozdzielczość ekeranu największą jaka była w telefonach 940x640. Podzespoły te same co w iPad czyli bardzo mocny CPU.
Kamera zdolna do nagrywania obrazu w HD oraz kamera do video rozmów.
Możliwe też, że będzie 512mb ramu.

Największą rzeczą, która stopuje iphone to amerykańska sieć ATcoś tam.


Apple nie może wprowadzić videorozmów, bo sieć będzie przeciążona. Apple nie może wpuścić skype na appstore, bo sieć będzie przeciążona..... itd.. itd...

suntzu

0 + - 2010-06-05 09:57

Bateria ma być znacznie większa. O jakieś 10%. Tego nie wiemy, bo specyfikacja się zmienia często w plotkach.

jankesdh

0 + - 2010-06-04 11:17

http://www.gsmarena.com/samsung_i9000_galaxy_s-review-478.php

Tu masz recenzje, co prawda to byłas przed premierowa i pisali iż ich wersja źle rozponawała ilość RAM (256) a wiele źródeł podaje iż ten telefon ma 512MB. 256MB wydaje mi się mało prawdopodobne jak na topowy model.

Metropolis

0 + - 2010-06-06 18:13

Też miałem taki sam problem, HTC Desire Czy Szajsung Galaxy S, wybrałem...
Sony Ericsson Xperia x10 :D co prawda w tej chwili jest na Android 1,6, ale maja wydać oprogramowanie 2.1

suntzu

0 + - 2010-06-07 13:30

Witam w klubie:)

kubbak

0 + - 2010-06-03 19:29

Ad1. Bez przesady, topowe modele innych producentów dostępne są za ~2000zł.
Ad2. Ci ludzie chyba piszą o innym urządzeniu.
Ad3. Punkt dla nich ;)
Ad4. Remis (no może połowicznie).
Ad5. Jestem przyzwyczajony do codziennego ładowania telefonu więc mi to nie straszne.
Ad6. A na inne platformy pieniądze na pisanie soft'u przynoszą wróżki?
Ad7. Oni chyba oczekują po pchełkach jakości Sennhiser'ów HD800? Bez komentarza.
Ad8. Skoro interface iPhone'a "pozostawia nieco do życzenia" to ja nie więcej mam pytań.
Ad9. Jakby Automapa czy TomTom były darmowe...
Ad10. ...

suntzu

0 + - 2010-06-03 19:37

Ad6 google i MS opracowało technologię, że piszesz aplikacje na kartce papieru. Ołówek i papier dają Ci za darmo w ubikacjach w całej Polsce.

suntzu

0 + - 2010-06-03 19:42

Systemem kanalizacji aplikacje są dostarczane do Android marketP)

kubbak

0 + - 2010-06-03 19:51

No przy takiej innowacji to interface iP wygląda blado.

denver85

0 + - 2010-06-11 00:41

Ciekawe, bo ja za 1500pln kupilem HTC Desire (nowka, nie wyjmowana z pudelka, bez simlocka, na gwarancji) i w zyciu nie zamienilbym go na iPhone'a.

Interfejs pozostawia do zyczenia, chociazby to, ze prawie nie istnieje cos takiego jak konfiguracja i personifikacja.

Na dniach wychodzi darmowa nawigacja Google ;)

b4rt3k

0 + - 2010-06-03 19:51

mam ipoda touch 1gen od ponad 2 lat, jest ok do muzy, poczty, netu i wrzucania jakichs pdfow ale jako telefon by sie nie sprawdzil u mnie
wole miec taki ze sliderem-wysuwany, duzo wygodniejszy, ktos dzwoni to poprostu wysuwasz i rozmawiasz, do tego iphone tak jak ipod jest nieporeczny i zbyt delikatny

przyszlosc to teraz Android, jesli bede sobie kupowal to wlasnie telefon ktory z nim dziala

WujekT

0 + - 2010-06-03 20:19

Ad.1 Za mniejsze pieniądze można kupić sprzęt o podobnej funkcjonalności do iPhona, a telefony w cenie wyrobu Apple często przewyższają go wyposażeniem (chociażby lepsze aparaty, sprzętowe klawiatury)
Ad.2 Poza ekranem i dopracowanym multitouch nie ma nic czym przewyższałby inne telefony a często wręcz od nich odstępuje.
Ad.3 Czy to jest minus, okaże się za kilka miesięcy, będziemy wtedy wiedzieć jak rozpowszechnia się HTML5, ale generalnie bez flasha da się żyć.
Ad.4 Iphone 4G również nie będzie miał PEŁNEJ wielozadaniowości, w tle będą mogły działać tylko autorskie aplikacje Apple i to nie wszystkie.
Ad.5 Bzdura
Ad.6 To akurat wina polityki Apple i dużych ograniczeń przez nich nakładanych, co nie zmienia faktu, że ogranicza to możliwości telefonu.
Ad.7 Generalnie Apple dodaje słabe słuchawki do swoich urządzeń, za pieniądze które trzeba wydać i biorąc pod uwagę fakt, że Smartphone jest stricte multimedialny, można by oczekiwać więcej.
Ad.8 Interfejs wg mnie jest w porządku, kształt też, moim zdaniem wygodniejsze są trochę grubsze i bardziej zaokrąglone telefony od tych mocno płaskich.
Ad.9 W Nokii mamy darmowe OviMaps którym właściwie niczego nie brakuje, w androidzie szereg nawigacji dostępnych za darmo w AndroidMarket, więc tutaj Apple odstaje...
Ad.10 Ciężko z tym polemizować, już pierwsza wersja iPhona (no może chociaż wersja 3) mogła mieć mogła 99% funkcjonalności wersji 4G, a ten wciąż będzie mieć pewne braki.

Jozio

0 + - 2010-06-03 20:56

dla mnie telefon jest do dzwonienia, a jak chce coś więcej to są od tego netbooki ...

krumpello

0 + - 2010-06-03 21:04

nakładki, pizdatki, dodatki, lepsze kamery, lepsze bajery. iPhone jest dopracowany i każdy, kto po wszystkich Androidach, Windowsach Mobile, Blackberry i i innych generujących niezliczoną ilość problemów przesiadł się na niezawodne i dopracowane urządzenie, to wie. KONIEC.

Eregus

0 + - 2010-06-03 23:24

1. Jeśli by tak spojrzeć na allegro, to ceny zbyt mocno nieodbiegają od high-endowych smartfonów typ HTC Desire, czy Samsung Wave.

2. Hmm.. ze wszystkich testów ekranów, to właśnie Iphone wypada najlepiej jeśli chodzi o dotyk, a jak się sprawdzi plotka z rozdzielczością nowego Ipka (960x640), to będzie miał o ile się nie mylę największą wśród telefonów (ale nie jestem pewien).

3. To jest rzeczywiście bardzo duży minus Iphone'a, ale myślę, że za jakieś kilka lat stanie się standardem HTML5.

4. Coś chyba autor jest źle poinformowany... już teraz na 100% wiemy, że iPhone 4G/HD będzie obsługiwał multitasking.

5. Z tego co ja wiem, to prawie wszystkie smartfony mają "okrutnie krótki czas pracy baterii"...

6. Tutaj rzeczywiście mają rację - 99$ za konto developera, gorzka przesada.

7. Tylko nieliczne SM mają dobre słuchawki, chociaż jak na producenta iPodów mogłyby być lepsze.

8. Zależy co kto woli, dla mnie ten interfejs jest całkiem wygodny. Jak komuś się nie podoba, to niech sw weźmie Androida!

9. No niestety, tutaj telefon z jabłuszkiem jest gorszy od innych. Szkoda że Apple nic nie może na to poradzić.

10. Nie słyszałem, że telefon z procesorem 1 Ghz i 512 MB Ram był w jakiś sposób gorszy od innych dobrych telefonów jak HTC HD2 czy Nexus One. Aparat 5 megapikseli z możliwością nagrywania w jakości HD też nie jest poniżej normy w smartphone.

Ogólnie autorem tego tekstu był przeciętny antyboy Apple, których jest coraz więcej, nie wiem dlaczego.

aantoniak

0 + - 2010-06-04 03:48

Bo Apple to wyssssysacz kasy dla szpanerow. Mialem doczynienia z Imac`iem pro mac book`iem pro moja kobita ma iphone`a i wszystko to, powtarzam WSZYSTKO!!! w porownaniu z konkurencyjnym sprzetem do podobnych zastosowan kupionym Z GLOWA za podobna cene wypada tak MARNIE ze wstyd sie wkrotce bedzie przyznac ze ma sie to swinstwo bo bedzie sie to juz tylko kojazylo z KASA!!!

Iz4j4sz

0 + - 2010-06-04 07:04

Byłem posiadaczem Nokii, Samsunga Omni, HTC HD2, teraz mam 3GS i wiem że juz nigdy nie kupie innego, szybki interfejs, przejrzystość, jakość muzyki, appstore, brak flasha, wsparcie producenta, to są plusy tego telefonu.

pit2001

0 + - 2010-06-04 08:43

Nie ma co, artykuł jest trochę tendencyjny, ale.

AD 1. - święta prawda, ale jeżeli Apple jako Target znalazła "jeleni" którym drenuje portfele, a oni się na to zgadzają to czemu nie ssać ich na maxa, współczuję tylko tym "jeleniom"

AD 2. - a kiedy iP był innowacyjny ? Przecież Apple nigdy nie wprowadził nic swojego do tego SP. Oni po prostu zrobili to dobrze jako pierwsi.

AD3. - true, true !!!!! To jest idiotyzm. To ja lub inny "jeleń" powinien wybrać czy chce na stronie Flasha czy nie .

AD4. - no nie trafione, bo podobno w OS4 ma być, ale jaka będzie zobaczymy. Może skończy się na tym że muzyczka będzie grała w tle i przeglądarkę odpalimy i tyle ;) Zawsze da się to dopracować w wersji iP 4GTRSI dla nowych "jeleni"

AD5. - no tutaj nietrafione, bo wszystkie SP mają z tym problemy.

AD6. - a co to obchodzi zwykłego usera !!!!!! naciągane

AD7. - zawsze tak było w różnych SP, rzadko kiedy słuchawki są dobrej jakości.

AD8. - dla mnie iP 3 zawsze był plastikową zabawką nie urządzeniem, teraz jak się zrobił "kwadratowy" bez obciachu będzie można go wyjąć z kieszeni. To bardziej zaleta

AD9. - nie wiem o co chodzi ? nawigacja w phonie przeważnie jest płatna, pytanie czy ta opłata jest za GOOGLE MAPS, czy inny online usługę !!!!

AD10. - noooo, najważniejszy i prawdziwy - "jelenie" kupujcie !!!!

Do fanów iP którzy nigdy nie mieli w ręku Androida, nie piszcie o funkcjonalności UI iP bo jej nie ma w porównaniu do Androida.

suntzu

0 + - 2010-06-04 10:08

Ad2
Kto wprowadził przed apple ekran pojemnościowy?

Ad3
Flash już na iP jest. Nieoficialny, ale jest. Po drugie Apple powiedziało, że nie będzie marnować zasaobów na przestarzałego flasha, ale za to Adobe jako właściciel ma pełne prawo... i co i nie zrobili i nie potrafili zrobić flasha, który działał by szybko. Wiń Adobe, że latami g... zrobili, a teraz Apple próbuje zmienić świat by korzystali z HTML5 by ich zabawki chodziły..

AD4
Jest od samego początku. iPod chodzi bez problemu w tle. A dzięki background każda aplikacja może chodzić w tle o ile hardware pozwala (niestety 128mb ramu to dla Androida i iP za mało)

AD5,6,7 punkt dla Ciebie. Słuchawki nie są złej jakości, ale też nie są tak dobrej. Wadą może być ich biel czyli brud.

AD8
WIem, że te kształty są takie dlatego ponieważ wnętrze wypełniające 3/4 telefonu to jesdna wielka brzydka bateria. PCB jest malutkie. Aktualnie 1/3 wnętrza telefonu to może bateria jest ona standardowa zdaje się 1400mAh

AD9
W androidzie też jest wyłącznie mapa online. W iPhonie są nawigacje o podobnej funkcjonalności (gorsze), ale są. Więc też nie wiem o co chodzi.

To tak jakby narzekać, że iPhone nie ma TomToma, a w Androidzie też tego nie ma.

pit2001

0 + - 2010-06-04 11:04

AD AD 1. - SAMSUNG, po za tym na 2010 rok AMOLED jest WYMAGANY, WYMAGANY !!!!!!!!!!! Ten kto nie widział AMOLEDA nie wie co traci

AD AD 3. - to użytkownik powinien wybierać, a gadanie że coś jest przestarzałe, bez podania alternatywy jest śmieszne. HTML5 jest w powijakach i działa wolniej niż ten przestarzały FLASH. Czemu nie może działać i FLASH i HTML5 i CSS i SVC ????? NIE - BO NIE ;)

AD AD 4. - to ironia z mojej strony, ja wiem czemu iP nie miał wielowątkowości. Ten sprzęt zaorał by się w 10 min a bateria by faktycznie starczyła na 5 min. To co jest fajne w Androidzie, to właśnie to że można skakać po otwartych aplikacjach. Tłumaczyć coś w translatorze i skoczyć do emiala i wkleić tekst a po chwili wrócić do gierki.

Co do funkcjonalności to używam SENSE UI i to co robi HTC z Androidem to mistrzostwo świata. Przestał mi nawet doskwierać brak wybierania głosowego bo SMART DIAL robi to idealnie.

Szkoda tylko że Google nie weźmie za pysk producentów SP i nie ustali z nimi jakiejś strategi na update. Moim zdaniem powinna być możliwość update bezpośrednio od Google gołego Androida, i update do producenta z ich UI.

Ogólnie walka się zaczęła. Apple wie że Android przypadł ludziom do gustu i się go obawia. Teraz tylko czekać jak zaczną spadać ceny u konkurencji, po Apple raczej się tego bym nie spodziewał, bardziej modelu iP 4GS za kolejną ciężką kasę, ale przecież to już znamy.

suntzu

0 + - 2010-06-04 14:44

AD1 nie słyszłałem. W jakim telefonie Samnsug zrobił pierwszy ekran pojemnościowy multitouch (nawet bez multitouch).


AD3

Użytkownik może wybierać. Ale firma Adobie nie zrobi flasha na iPhone. Wyszły ostatnio pewne fakty. Apple dało adobe wolną rękę. Adobe dało ciała. To Adobe odrzuciło apple.

Dlaczego Apple ma robić flasha za adobe?

AD4
Ile razy mam pisać tutaj, że to jest możliwe też w iPhonie. Ale odpal na Androidzie z 128mb ramu jakąś grę i nawigację to wiesz o czym mówię.

Na iphonie jest taka wielozadaniowość w działaniu jak np w PalmPre. Można skakać po aplikacjach jak mail, ipod, safari (na tych działą od samego początku wielozadaniowość!!!! Napewno od softu 2), ale teraz można skakać w iphonach po wszystkich aplikacji.


Masz rację
Android to świetny system z np. nakładką HTC. Ale ta nakładka jest tylko w HTC. Z drugiej strony HTC nie daje updatu do nowych softu.

Apple ciągle daje nowe funkcje. Co z tego, że android w wersji 2.2 jest super. Jak nie możesz go wgrać. To kula u nogi.

pit2001

0 + - 2010-06-06 13:58

A więc

AD1.
sorrki fakt Apple był pierwszy, dopiero 2 miesiące potem nie Samsung a LG wypuściło SP z ekranem pojemnościowym, moja wina że wprowadziłem w błąd, ale co by nie mówić to nic rewolucyjnego w tym nie było. Szybkość pojawiających się SP z takim ekranem wskazują że wszyscy producenci zaczęli je wprowadzać mniej więcej w tym samym czasie.

AD3.
Nie wydaje mi się. Jaką wolną rękę ? Na logikę, Adobe bardziej oburzał się tym że nie ma Flash na iP. A to jak Apple broni się przed Flashem też nie wskazuje żeby dawał na cokolwiek wolną rękę Adobe. Wydaje mi się że gdzieś usłyszałeś coś ale to jakaś plotka.

AD4.
128MB to było w G1, teraz standardem jest 386MB i więcej, więc po co ciągle powracasz do tych 128MB. Porównajmy w takim razie wszystkie SP z Androidem z pierwszą generacją iP ?!

TAK

twoja puenta jest trafna. Google chyba już to zauważył. Update od producenta zaczyna być problemem. Już podałem moim zdaniem najlepsze rozwiązanie tego problemu i liczę na to że Google dojdzie do tego samego wniosku i rozwiązania.

suntzu

0 + - 2010-06-07 00:14

AD3

Była wolna ręka oficialnie od Apple. Bardzo długo. To nie plotki tylko Jobs i jego wywiady, a także zachęcało Adobe do unowoczesnienia flasha i zrobienie szybkiego działającego na iP. Adobe miało kupę czasu na zrobnie softu. Problem jest taki.

Apple nie chce same zrobić flasha. iPhone jako internetowy telefon pozbawiony flasha to masakra. Wiele stron ma menu we flashu... Przez jakikolwiek kluczowy element strona www nie działa. Więc Apple zaczęło promować HTML5. Powiedzieli wyraźnie, że sami flasha na iPhona robić nie będą. No i wyszło szydło z worka, że adobe to partacze pod tym względem. Jednak dziurawy flash to temat na inną dyskusję.

AD4

Nie koniecznie standardem. Są nowe SM z 128mb. Standardem jest moim zdaniem 256mb.

Chodzi mi wyłącznie o to, że krytykujecie apple za to, że nie wprowadzi funkcję, która nie będzie działała poprawnie na telefonie z powodu ograniczeń hardwarowych. Rozumiesz tą logikę?

Zgodnie z tą logiką multitasking na adroidzie 128mb jest tyle samo wart ile aktualny multitasking na iPhonie. Niby jest, ale nie da się go wykorzystać.

Na iphonie jest multitasking aktualnie tylko applowskich aplikacji, które nie są ramożerne. Oraz nieoficialny taki jak w Androidzie:)

suntzu

0 + - 2010-06-07 00:23


Różnica jest taka, że iPhone się cały czas rozwija. Natomiast Android stoi przez to, że producenci nie dają updatów.

Ojciec kupił sobie xperię x10. Oparta o 1.6. Co z tego, że wersja 2.2 jest wyposażona w flash, co z tego, że ponoć wersja 2.2 ma mieć łacińskie języki w rozponawianiu mowy.

Ojca to nie obchodzi on potrzebuje głosowe wybieranie numerów. Oraz lepszą obsługę z słuchawką bluetooth. HTC hero to jakiś skandal.

HTC ma świetną nakładkę i znowu, zgodnie z ideą androida powinnien udostępnić innym.

-------------------------------
Masz racje też uważam, że powinna być jedna oficialna strona google z wspaprciem technicznym.

Wybierasz sobie telefon i ściągasz OFCIALNY update. Bez nakładek bez bajerów. Google robi romy w oparciu o podesłane sterowniki/hardware danego telefonu.

Natomiast nakładki i inne mogłyby być dostępnę
A: przez android market co by było super
B: romy nieoficialne od producenta. Czyli tak jak teraz.

RafiXII

0 + - 2010-06-04 20:44

Jest tom tom w iPHONE wersja 1,3 na europe

suntzu

0 + - 2010-06-04 10:11


Mam Androida i tak
Mniej wygodny od iP, bo wIęcej funkcji w UI, a to wiąże się z gorszą obsługą.

Jednak uważam, że bilans jest po stronie Androida. Ja w iP ściągnąłem modyfikacje i też mam identycznie. Z góry wysuwa mi się menu o jeszcze większej funkcjonalności niż to w Androidzie... Fabrycznie lepiej jednak w androidzie, po modyfikacji lepiej w iP. Jednak androida praktycznie nie da się obsługiwać na rowerze. W aucie jest ciężej... iPhona natomiast bez problemu.

jankesdh

0 + - 2010-06-04 11:32

Ciekawa jest właśnie ta nakładka zrobiona przez Samsunga w i9000 - TouchWiz. Na pirwszy rzut oka wydaje mi się to dość podobne do iPhone, przynajmniej te późniejsze menu gdzie nie musisz się zagłębiać w kolejne okienka tylko wszystko masz "od razu" (trochę to kulawo brzmi, ale chyba treść przekazana ;) )

suntzu

0 + - 2010-06-04 14:46

Nakładki nakłdkami nie czarujmy się to tylko nakładka. Albo aż nakładka.

dziarsky

0 + - 2010-06-04 11:15

To ja się z ciekawości zapytam: W iPhonie od początku nie można było np. słuchać muzyki i w tym czasie serfować po necie czy przeglądać jakieś dokumenty?

Prozac

0 + - 2010-06-04 11:36

Oczywiście, że można było. Od zawsze można. Mówimy o aplikacjach firm 3-cich. Jednak około 1,5 roku temu powstał na ten telefon program, który pozwala zrzucić do tła każdy program jaki tylko jest zainstalowany na telefonie :) Więc ludzie, którzy piszą, że iPhone nie posiada wielozadaniowości nie mieli tego telefonu ani raz w ręku :)

suntzu

0 + - 2010-06-04 16:50

Zegar czy mail też działają w tle od początku:)

W dodatku przełączanie aplikacji wygląda cudnie jak w PalmPre:)

Spikeblade

0 + - 2010-06-04 12:11

Tak samo postępuje EA ze swoją serią The Sims od lat :)

mariano84

0 + - 2010-06-04 14:02

Takie telefony wyżej wymienione są dla snobów. Kto normalny szpanuje telefonem? Chyba tylko dres;] Dres je... cie pies.

RafiXII

0 + - 2010-06-04 20:48

Hmmm nie jestem dresem mam taki fon i co? słucham punka metalu hip hopu i ragee mam gdzieś TWoje zdanie bo np mój drugi telefon to nokia 3310 co ty na to? monochromatyczny wyświetlacz i 5 dni na baterii. Telefony biznesowe a iphona w domu uzywam do internetu wygodnie leżąc w wyrku rozmawiam z koleżankami przez parlingo (celem póxniejszego spotkania się:) )

maw136

0 + - 2010-06-04 14:22

HTC Touch Pro 2 lub Touch HD 2 tudziesz Touch HD Mini i pozamiatane!!!

Towarzysz Komisarz

0 + - 2010-06-04 19:00

Taa... i na aktualizację systemu poczekasz do dnia sądnego :)

mospl

0 + - 2010-06-04 18:02

mam iphone'a 3gs 32gb i jest zajebisty , internet ,muzyka, filmy, gg, facebook, obsluga glosowa, swietny ekran dotykowy,itp,itd,zaczalem uwielbiac iphony i szanowac apple'a wiec mysle ze ich nowy telefon rowniez bedzie super, serdecznie polecam

chris1981

0 + - 2010-06-04 19:24

"aantoniak" Bo Apple to wyssssysacz kasy dla szpanerow. Mialem doczynienia z Imac`iem pro mac book`iem pro moja kobita ma iphone`a i wszystko to, powtarzam WSZYSTKO!!! w porownaniu z konkurencyjnym sprzetem do podobnych zastosowan kupionym Z GLOWA za podobna cene wypada tak MARNIE ze wstyd sie wkrotce bedzie przyznac ze ma sie to swinstwo bo bedzie sie to juz tylko kojazylo z KASA!!!

Zgadzam się w 95% sam bym lepiej tych damskich produktów nie podsumował.

Nie zgadzam się, że to produkty dla szpanerów. Te śmieci można miec poniżej 2 kafli w Polsce - co to za cena pytam się? Tym to dzieci w gimnazjum mogą szpanować albo dresiarze na swoich podwórkach.

Prawdziwy szpan - obejżyjcie sobie tutaj - www.vertu.com iPhon ma się do Vertu jak Timex do Rolexa...

RafiXII

0 + - 2010-06-04 20:42

Hmmm bez urazy miałem nokię N95 8GB ok jednakże sprzedałem i kupiłem IP - wszystko mam za darmo ( nie rozumiem piszących bzdury ( aplikacje itd można za free mieć - darmowa nawigacja gry dzwonki, dzwonki na smsa, Wszystko jak w mojej starej nokii tylko szybciej czytelniej a bateria trzyma 2 - 3 dni oczywiście ekran ustawiony normalnie a nie jak latarka do tego wyrzucenie niepotrzebnych procesów i programów. Ech wielu z was nie miało go w ręce po prostu a już e snoby itd ja swojego wyjąłem tanio bo za 600zł w wersji 8GB stan prawie idealny ( porysowana folia na ekranie, hehe folia!!! za nią mi sprzedawca spuścił 50zł i jeszcze nową folię dał w gratisie. ) Pozdrawiam i nie bijcie się dziewczyny bo po co. Każdy wybiera to co mu pasi a ja wybrałem prostotę i ergonomię + ciekawe gierki,navi,internet,ITD :P Polecam CYDIA I INSTALLOUS + Spirit ;)

KrissXD

0 + - 2010-06-04 21:08

Heh ... Tak jak kolega powyżej jestem zadowolony z IP ( internet,muzyka,gry) mam 3GS 16gb... Jest to kolejny news pod którym wypowiadają się osoby które nie mają pojęcia o sprawach technicznych. Popatrzcie sobie na jakiś film odtwarzany przez flasha , zabiera ponad połowę mocy procesora, i teraz uruchom takie coś na słabym komputerze, nie da się siedzieć.. I dobrze że Steve Jobs powiedział nie adobe.. I kolego (chris1981) nie pisz że IP jest produktem do szpanu ;) nie znasz się to nie pisz. Jak uważasz że Apple to firma robiąca tylko produkty damskie to jest z tobą coś nie tak ..

mospl

0 + - 2010-06-05 11:34

moim zdaniem takie newsy sa beznadziejne i zalosne, ja rowniez moge sobie napisac " 10 powodow dla ktorych : samsung jest do bani, toyota to shit" itp,itd, ludzie nie maja telefonu, niemieli go nawet w reku, a pisza, ze to gowno,scierwo,itp. az brak mi slow na takie zachowanie, zero szacunku dla kogos za jego prace,ale co ja bede sie produkowal,takie nastawienie sie nie zmieni,ja mam swojego ip i jestem happy

drumlin

0 + - 2010-06-06 23:37

tak naprawdę te argumenty to mało kogo obchodzą bo ważniejsze że ma się szpanerski telefon. Prawda jest taka ze ten telefon to komercyjny wsysacz kasy od szpanerskich kidsów. jeden z tych 10 argómentów powinien wystarczyć "jest horrendalnie drogi" ale 99% kidsów nie morze muzyki posłuchać na jakimkolwiek innym tanim telefonie tylko musi mieć
iPhone'

Gadget

0 + - 2010-06-07 07:55

Ta 10% + do baterii. Śmiech na sali, akumulatory apple słyną z jakości. Mój kolega ma iP i już mu pada co chwilę. Jestem ciekaw co by było jakby sanyo produkowało akusy do samsungów. Jabłuszko to chiny, sanyo to Japonia-elita wśród akumulatorów. Mam pakiety snayo i po roku dalej trzymają pojemność, a jabłuszkowy pada. aha ale porównanie to tylko szybkość padania, ale oba akusy różne, bo ja mam Sanyo RC do modelu.

suntzu

0 + - 2010-06-07 13:31

To kup do iPhone inne aku. To grosze kosztuje.

RafiXII

0 + - 2010-06-28 14:20

Heh bo iphone ma programowo skrócony czas ładowania i przekłamuje 80% to wyświetla już 100% ( pewnikiem kolejny chwyt jobsa ) ale i tak jest programik który usprawnia ładowanie i polepsza staty baterii - mi już 3 dzień chodzi i78% baterii mam ( stary iphone 3G )

rysiiu

0 + - 2010-06-26 11:56

Prawda jest taka, że iphone os to obecnie najbardziej przyjazny i najlepszy system wśród smartfonów. Testowałem system samsunga bada os i jest bardzo ubogi, widżety beznadziejne, obsługa nie jest tak przyjemna jak na iphone os, tak samo android.., a symbiany to dno totalne.

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie