regist88 | 2011-12-14

Nvidia GeForce 600: specyfikacja kart graficznych

Zobacz więcej w kategorii: karty graficzne

producenci: nVidia

 

Znana jest już specyfikacja wydajnych kart graficznych Nvidia z serii GeForce 600, które zostaną wyposażone w układy graficzne Kepler GK104 i GK100.

Nie tak dawno temu pisaliśmy o nieoficjalnym planie wydawniczym kart graficznych Nvidia GeForce 600. Wynika z niego, że pierwsze konstrukcje z nowoczesnym procesorem graficznym Kepler (model GK107) pojawią się w drugim kwartale przyszłego roku, ale niestety będą to jedne ze słabszych modeli z tej serii.

Na wydajniejsze karty graficzne z procesorami GK106 i GK104 będziemy musieli poczekać kilka miesięcy dłużej, natomiast w trzecim kwartale 2012 roku zadebiutuje karta dwuprocesorowa z dwoma układami GK104.

Pod koniec przyszłego roku planowane jest również wydanie bardzo wydajnej karty graficznej z procesorem GK102 lub GK112. Tym razem dotarliśmy do trochę bardziej szczegółowej specyfikacji kart graficznych Nvidia GeForce 600 przeznaczonych dla graczy.

CEO firmy Nvidia - Jen-Hsun Huang - pokazuje tatuaż z logiem firmy
Nvidia już pręży muskuły przed AMD - kto wygra pojedynek 28-nanometrowych układów graficznych? 

Chodzi o flagowe konstrukcje noszące kodowe nazwy GK104 i GK100. Pierwsze z nich wykorzystywać będą 28-nanometrowy GPU z: 640 lub 768 procesorami strumieniowymi, 80 lub 96 jednostkami teksturującymi oraz 48 jednostkami ROP, natomiast na ich laminacie pojawi się także pamięć GDR5 o 384-bitowej magistrali.

Na uwagę zasługuje także fakt, iż niektóre źródła mówią o premierze tych kart graficznych już w pierwszym kwartale przyszłego roku. Czyżby zatem Nvidia przestraszyła się konkurencyjnych kart AMD Radeon HD 7900?

nvidia: rendery układów kepler i maxwell 

Najnowsza specyfikacja modelu GK100 sugeruje, iż nie będzie on jednak dwuprocesorową kartą, a raczej najwyższym modelem z jednym procesorem graficznym. Wyposażony on zostanie w układ z 1024 procesorami strumieniowymi, 128 jednostkami teksturującymi i 64 jednostkami ROP. Dodatkowo oferować on będzie pamięć GDDR5 o 512-bitowej szynie.
 

Więcej o kartach graficznych Nvidia GeForce 600:

Źródło: TechPowerUp, 3DCentre

Sapphire Sam w domu

odsłon: 12188

Komentarze

(84)

KamiKAzeDBC

5 + - 2011-12-14 08:37

Nie ma co się spieszyć.

GK100 zapowiada się na ładnego potwora.

DustEater

2 + - 2011-12-14 09:23

ja bym jedynie chciał by cena była z deczka niższa oraz karta nie żarła tyle prądu. wtedy byłoby super

rafcik_er

4 + - 2011-12-15 01:59

Taa... a ten gościu ze zdj tak się naprężył że aż buraka puścił a mięśnia nie widać xD

projectdarkstar

2 + - 2011-12-14 10:23

Nie ma się co spieszyć. Na moim 5870 gry i tak lecą w 1920x1200 ze wszystkimi bajerami włączonymi.
Czekamy na kolejną generację konsol, żeby grafika mogła ruszyć do przodu.

DustEater

2 + - 2011-12-14 10:26

mam 5850 :) i też nie mam problemów z grami :)

Lightning

0 + - 2011-12-14 11:09

A jam mam GTX 460 i też daje radę w 1080p - do czasu wyjścia nowych konsol nie ma większego sensu zmieniać (może się skuszę na jakiegoś odświeżonego GK104).

albi37

0 + - 2011-12-14 20:31

Też mam GTX460 - 980MHz na rdzeniu i praktycznie wszystko śmiga na full detalach w fullHD - a jak są jakieś ściny to zmniejszam rozdzielczość i z detalami na full śmiga już wszystko.

Jak kolega wyżej - bez nowej generacji konsol nie ma co zmieniać karty graficznej na poziomie GTX460/HD5830, a jak komuś wystarczają wysokie detale to jeszcze długo mu posłuży GTX260/HD4870.

Lightning

1 + - 2011-12-14 21:39

Masz GTX 460 i podkręciłeś tą kartę do 980 MHz na rdzeniu? To masz MSI Twin Frozr II? Mój Asus podkręcił się tylko do 880 MHz na rdzeniu (tak żeby w każdej grze było stabilnie).

Andari

0 + - 2011-12-15 07:25

ja mam gts250 i starcza taktowania podnioslem do 750mhz rdzen 1840mhz shadery i 1100mhz pamieci i wszystko smiga perfekcyjnie

pit1337

0 + - 2011-12-15 18:48

U mnie podobnie, 875 MHz i wyżej jest już kiepsko ze stabilnością...

DustEater

0 + - 2011-12-16 09:51

a ja nie wiem co mam :P mam referenta od HiS :D i się cieszę :D

Szymon331

0 + - 2011-12-14 19:45

Też mam HD5850 i mi ta wydajność wystarcza :)

wowo13

0 + - 2011-12-15 17:11

Chyba masz już coś lepszego :-)

Szymon331

0 + - 2011-12-15 22:05

Otóż mam ale...muszę wysłać na gwarancję :/ Karta ani razu u mnie nie odpaliła.

Bakak

0 + - 2011-12-15 22:22

no to nieźle :/

Szymon331

0 + - 2011-12-15 23:28

Cóż, od czego jest gwarancja. Chętnie bym pobawił się nową kartą ale spokojnie mogę zaczekać miesiąc gdy będą ją naprawiać/wysyłać nowy model. I tak nie wykorzystam jej całego potencjału ze swoim procesorem. Do tego czasu upatrzę sobie nową platformę :)

projectdarkstar

0 + - 2011-12-16 14:41

DOA się zdarza. IMO z dwojga złego lepiej tak niż dzień po końcu gwarancji.

JackHammer

4 + - 2011-12-14 17:16

Ogólnie jak wszystkie pogłoski z HD7xxx i GTX 6xx będą prawdą to będzie co wybierać w 2012 roku. Oby tylko ceny były rozsądne.

kruk200

0 + - 2011-12-15 09:16

Ja też wole poczekać na coś dobrego a nie jakiś niewypał niech dokończą a potem to daja do sprzedarzy i fakrycznie GTX 600 mogą być dobre o ile będą skończone

ICE1979

1 + - 2011-12-14 08:51

"Pod koniec przyszłego roku planowane jest również wydajnie????? bardzo wydajnej karty graficznej" a co to ? :)

regist88

1 + - 2011-12-14 14:19

oczywiście chodziło o wydanie ;)

Sardo

2 + - 2011-12-14 08:57

No cóż ...
walka:
AMD Radeon HD 7900 VS. nVidia GeForce 600

zapowiada się interesująco ...
a po premierze okaże się kto ma większego bicepsa ;D

mrowczak

2 + - 2011-12-14 12:15

Raczej kto szybciej zaczyna się gotować i kto zjada więcej prądu...

impulse_101

18 + - 2011-12-14 09:05

GTX460 pewnie juz pobiegl do salonu tatuarzy ;D

Lightning

6 + - 2011-12-14 11:07

Już dawno ma ;)

SoundsGreat

8 + - 2011-12-14 11:23

A to nie On jest na tym zdjęciu?

racedriver

-4 + - 2011-12-15 00:58

wiedzialem ze to murzyn

Nieznośny

1 + - 2011-12-14 09:12

Najpierw trzeba mieć skończone 18 lat żeby móc się wytatuować...

Numik

8 + - 2011-12-14 09:22

Nie, jeżeli pójdzie z mamusią.

DeathShadow

7 + - 2011-12-14 09:33

Albo ze swoim chłopakiem :D

Dexterr

8 + - 2011-12-14 10:02

Nie musisz tym się tak afiszować...

KamiKAzeDBC

2 + - 2011-12-14 10:30

He he :)

DeathShadow

3 + - 2011-12-14 10:50

Nie musisz przecież tego czytać...

mszark

6 + - 2011-12-14 09:24

Po tytule można by stwierdzić, że poczytamy o specyfikacji. A tym czasem są to jedynie domysły.

NuCore

5 + - 2011-12-14 11:53

Nie znasz Regista? Przecież nie na darmo ukończył z wyróżnieniem kurs tworzenia nazw news'ów na onecie:D

Najlepiej do tytułu pasuje "specyfikacja" GK104: ilość SP od x do y, ilość TMU od x do y - co to ma być zgadywanka, czy specyfikacja? Równie dobrze mogę już dziś zapowiedzieć specyfikację następcy GK104. Będzie miał od 1 do 1000 SP, od 1 do 1000 TMU, około 100 ROP i od 64 do 512bitową szynę danych do pamięci:D

@Regist

Bierz przykład z Prologa z PPC, gdzie tytuł news'a nie wali onetem na km.

"Plotki o następcy GTX 560 Ti - 28 nm układzie Kepler GK104"

mszark

4 + - 2011-12-14 12:16

a może ta ilość to tryb turbo ;)

NuCore

4 + - 2011-12-14 12:44

Tak, Turbo Imagination by regist;)

aviel

-1 + - 2011-12-14 09:28

Jeśli najwydajniejszy chip naprawdę będzie posiadał te 1024 procesory strumieniowe, to będzie musiał być ogromny, nawet pomimo 28nm procesu produkcyjnego. Wielkość tego chipa i ta domniemana 512bit szyna danych , aż strach pomyśleć o cenie takiego potwora :)

maciekkod

-2 + - 2011-12-14 09:50

Zaraz zaraz taki potwór z 1024 procesorami strumieniowymi niby a wg. tego: http://www.benchmark.pl/aktualnosci/AMD_Radeon_HD_7900_bez_pamieci_Rambus_XDR2-37854.html

hd 7970 ma mieć 2x więcej procesorów strumieniowych. To skoro ten GK100 ma być taki ogromny mimo 28nm to radeon będzie jeszcze dużo większy ;O ? Nie czaje tego...

aviel

1 + - 2011-12-14 10:11

Bo widzisz 1 procesor strumieniowy w kartach Nvidii a 1 jednostka wykonawcza w kartach AMD to całkiem co innego.

Annanke

0 + - 2011-12-14 11:19

Tylko, że od serii 7xxx ma się to zmienić :)

hrabin

9 + - 2011-12-14 10:33

ja mam 120IQ i moją żona też ma 120IQ, ale to zupełnie co innego kolego

SoundsGreat

1 + - 2011-12-14 11:25

;D

trybcio86

7 + - 2011-12-14 11:32

ale od kolenego potomka ma sie to zmienic :D

Boncorek

0 + - 2011-12-15 16:28

Porównywanie Kart AMD i NV pod względem ilości procesorów strumieniowych jest jak porównywanie wydajności kart tylko na podstawie pojemności VRAMu. Liczą się faktyczne wyniki w testach oraz zadowolenie z codziennego użytku :)

Lightning

-4 + - 2011-12-14 11:06

Po specyfikacji wnioskuję, że ten GTX 680 / GK100 będzie wydajniejszy od GTX 590 (nawet gdyby miał zegar rdzenia ok. 500 MHz).

SoundsGreat

3 + - 2011-12-14 11:27

Się bym nie zdziwił co do zegara. nVidia chyba zawsze wolała dowalić masę rdzeni, ale o taktowaniu i kilkaset MHz niższym niż konkurencja (przynajmniej w topowych modelach).

Lightning

-1 + - 2011-12-14 13:04

Popatrz na zegary topowych kart GeForce - GTX 280 i GTX 480:
http://xtreview.com/images/HD4870xevsother/gtx280%20gpu-z.png
http://www.legitreviews.com/images/reviews/1258/480gpuz.jpg

8800 GTX miał 625 MHz na rdzeniu. Tak więc po raz kolejny taktowania powinny wzrosnąć.

Lewy648

2 + - 2011-12-14 14:43

8800 GTX miał 575 MHz na rdzeniu.

Lightning

0 + - 2011-12-14 14:55

A no fakt. Max do 625 MHz można go było podkręcić.

Phobos

4 + - 2011-12-14 11:27

Już czekam na nową bitwę między HD7000 a GF600. Będzie się działo. Oby tylko AMD jeszcze w miarę szybko wypuściło porawione spychacze...

Lightning

1 + - 2011-12-14 13:05

No właśnie - bardziej sie martwię o rynek CPU niż GPU.

Babajagarox

1 + - 2011-12-14 11:41

nvida znów ceny z kosmosu wyrzuci amd chyba przejde na czerwonych bo nie ma sensu przepłacać za jakieś manipulacje zielonych klientem pod argumentem physx także kupuję 6870 i czekam na nową generację

KOXsu

-4 + - 2011-12-14 12:49

Cena hd 6950 była wyższa niż GTX 560ti a wydajność i pobór prądu był ten sam. Sterowniki Nvidia ma lepsze oraz panel zarządzania nimi. GeForce ma physx i CUDA a Radeon nie ma. Więc gdzie tu mówisz o zdzieraniu kasy przez Nvidie? Radeony są za drogie jak na swoje "dary".

shamoth

1 + - 2011-12-14 13:48

Hmmm wg mnie i do moich zastosowań to 6950 o wiele lepiej się prezentuje niż 560ti.
6950 ma Stream, Havok'a i prawie dwukrotnie większą moc obliczeniową za porównywalną kasę, bo 560ti potrafiło momentami przebić cenowo 6950.
Na stery AMD w odróżnieniu od NV nie mogę narzekać, NV nadal kantuje i grzebie przy teksturach do tego stopnia że jak 2 tygodnie temu zaktualizowałem stery w GTX 570M to część obiektów była przeźroczysta na fabrycznych/defaultowych ustawieniach w sterownikach...

Malcolm Feth

-1 + - 2011-12-15 00:05

ati tez kantuje, wiec nie pitol.

saddam

0 + - 2011-12-15 16:04

Co konkretnie robisz na tym havoku? Też od czasu do czssu korzystam z havoka w pracy ale wszedzie jest tylko havok 1 i 3 więc jedynie wersje software'owe na cpu.

LelleQ

0 + - 2011-12-14 15:00

Lepsze sterowniki? He he he :)

Szymon331

1 + - 2011-12-14 20:03

Bardziej mulące dwu-rdzeniowe procesory
Więcej bugów związanych z poprawnym działaniem karty
Nie wnoszące nic specjalnego ponad Catalysty. Lepsze to one może są w oczach fanboya nVidii.

shamoth

1 + - 2011-12-14 13:39

Nie powiem co mi ten tatuaż przypomina ale mam nadzieję że trzymają się harmonogramu lepiej niż twórca tego tatuażu jego pierwowzoru... Właśnie, co było pierwsze tatuaż czy logo ?? ;]
Za jakiś czas botoks albo kwas hialuronowy żeby nie zwiotczał bo może się to odbić na kondycji NV ;]

krolik_beny

3 + - 2011-12-14 14:27

To może w 2013 r. sprawie sobie jakiegoś hipotetycznego Keplera "GeForce GTX 670", nawet jak nie będe musiał koniecznie wymieniać obecnej karty. Trochę burżujstwa :)

Po za tym może pojawia się wreszcie karty zauważalnie szybsze od obecnych. najpierw Radeony a potem GeForce'y. Oby tylko programiści dobrze spożytkowali moc tych kart, w co szczerze wątpię...

frezer

0 + - 2011-12-14 16:59

a po co ci szybsza karta gdzie tą moc zobaczysz w benchmarku chyba tylko, prawie nikt dziś nie tworzy gier pod PC bo to sie zupełnie nie opłaca zarówno NVIDIA jak i AMD dobrze o tym wiedzą i powoli przenoszą się na rynek mobilny, ciekawi mnie swoją drogą czy jak wyjda juz PS4/X720 bedzie się opłacało robić nawet tylko porty na PC ? hehehe

frezer

0 + - 2011-12-14 17:02

prawda jest taka że gdyby nie STEAM to gry AAA na PC byście nie zobaczyli już raczej

krolik_beny

0 + - 2011-12-14 18:05

Przecież napisałem, że może w przyszłości... wymagania gier rosną, nawet jeśli w grafice nie ma progresu. tak więc moja karta, która kiedyś daje radę, przestanie dawać sobie rade w nowych grach...

NextGen1987

-1 + - 2011-12-14 20:09

Nie, porty nie, ale takie gry jak BF3 zawsze mogą być o krok przed konsolami ;-)

sony75

-2 + - 2011-12-14 21:40

W czym BF3 jest o krok przed konsolami wez pod uwagę żeby zobaczyć takiego BF3 ile czasu musiało minąć od premier konsol i na nawet nie widać przepaści.
W ogóle Jakiej przepaści?
To gry z konsol po raz 4 z rzędu wygrywają w kwestii grafiki roku :) (PS3 exy)


Kiedy wejdą nowej generacji konsole wasze piękne nowe karty graficzne będziecie mogli sobie na złom szykować :)
I jeszcze to frezer dobrze prawi normalnie katastrofa blaszana wisi w powietrzu :)

"po co ci szybsza karta gdzie tą moc zobaczysz w benchmarku chyba tylko, prawie nikt dziś nie tworzy gier pod PC"

I kto będzie wspierał ten podupadający prądożerny złom :)

krolik_beny

2 + - 2011-12-15 15:16

To jak taki fan konsol z Ciebie to po co siedzisz na portalu typowo pecetowym i trollujesz? Idź sobie pograj na konsoli i nie narzekaj na coś czego nie chcesz kupić czy posiadać.

pat1ryk

4 + - 2011-12-14 15:28

1024SP, coś czuję, że znowu będzie można frytki smażyć.

NextGen1987

1 + - 2011-12-14 20:00

I jakoś nikt nie płaczę, że nVidia wyda swoje grafy (dla graczy) dopiero w drugiej połowie 2012 roku, i mimo tego, że będą o pół roku nowsze niż seria HD 7000 AMD, to i tak nie wesprą nowych układów pamięci XDR2+...
Szkoda, że tak późno, ale jak mi braknie mocy HD 6970, to chyba kupię wcześniej np. HD 7950.

piwo1

0 + - 2011-12-14 20:48

nie wierze w te 1024 cuda. to jest nierealne.mieli problem z 512 w 40 a oni chca 1024?jakim cudem? to bedzie mialo wieksze problemy niz 512 na starcie.specyfikacja 640 lub 768 procesorami strumieniowymi, 80 lub 96 jednostkami teksturującymi oraz 48 jednostkami ROP, natomiast na ich laminacie pojawi się także pamięć GDR5 o 384-bitowej magistrali wydaje sie wlasciwa dla nastepcy najmocniejszego jednordzeniwoego gtxa.i on pewnie w zupelnosci wystarczy by walczyc z nowym 7970.mysle ze nawet nvidia bedzie ciut szybsza.

PIOTER123

0 + - 2011-12-14 22:48

"Najnowsza specyfikacja modelu GK100 sugeruje, iż nie będzie on jednak dwuprocesorową kartą, a raczej najwyższym modelem z jednym procesorem graficznym. Wyposażony on zostanie w układ z 1024 procesorami strumieniowymi, 128 jednostkami teksturującymi i 64 jednostkami ROP. Dodatkowo oferować on będzie pamięć GDDR5 o 512-bitowej szynie."

oby się nie okazało że to jest kanapka 2w1

darkatraz

-1 + - 2011-12-14 23:15

Poczekamy zobaczymy. Jak wydajnosc bedzie ponad 2x wieksza to w tedy zmienie leciwego GTS250 na cos z GTX600s.

PIOTER123

0 + - 2011-12-15 19:11

GTX600s?

ICE1979

0 + - 2011-12-15 07:43

odwieczna walka radek-geforce, juz to ze sa osoby ktore maja rozne zdania co do tego ktora manufaktura jest teraz lepsza i jest tych osob mniej wiecej po rowno wydaje sie wskazywac na wyrownanie wydajnosci obu producentow. A wiec po co sie klocic ? Nie bedac przywiazany do zadnej z tych marek mialem klopot wybrac cos dla siebie. Wydaje sie ze obecnie jakosc obrazu minimalnie lepsza jest u radeona a dynamika tegoz obrazu u nvidi. I badz tu madry .

gicior

-1 + - 2011-12-15 08:25

czekamy ,czekamy ciekawe czy znowu zje radki czy może będzie na odwrót ?

mateusz8888

1 + - 2011-12-15 12:27

Śmieszą mnie ludzie, którzy piszą o tym jak to rynek gier PC już w niedługim czasie umrze śmiercią naturalną. Rozumiem, że jak ktoś ma PC z przed 8 lat, nie możę już odpalić żądnej gry i dlatego kupił konsole, wymusza na nim takie stwierdzenia (no i fakt, że urodził się trollem). Jednak jego ignroancja jest tu nie na miejscu, bo fakty (dane liczbowe) pokazują, że rynek gier PC ma się świetnie, co więcej rośnie w siłę, o kilka procent rok w rok.

carroarmato

0 + - 2011-12-15 15:46

Ja jestem ciekaw na co bedzie sens mi sie przesiąść z gtx580 by rzeczywiście było warto.. co pokażą kolejne serie.

przemyslaw

1 + - 2011-12-15 16:16

Jeśli nVidia wypuści karty tak mocne jak ten "biceps" to nawet tatuaż nie pomoże ;-)

helios21

0 + - 2011-12-15 17:20

Ja chciałbym GTX550 ale dać 5 stów trochę żal:(

IronFe

2 + - 2011-12-15 18:16

Tytuł newsa fajny "Nvidia GeForce 600: specyfikacja kart graficznych" a nim "lub" co chwila występuje lol

Morgi

-1 + - 2011-12-15 21:53

No czekamy na krola wydajnosci w 28nm, bo tylko jedna firma dostarcza prawdziwie ambitne chipy GPU na rynek, szkoda ze reszta psuje rynek i robote.

Leesiuu

-1 + - 2011-12-15 21:54

Zobaczymy ile tym razem prądu będą zżerać... Ja rozumiem, że to ma moc, ale pracowaliby trochę bardziej nad ich popytem na elektryczność :)

Daniel89

1 + - 2011-12-15 22:38

jak ktoś kupuje kartę za 2k lub więcej raczej nie zważa na zużycie energii elektrycznej.

fastmarek129

-1 + - 2011-12-16 17:05

No i co z tego, że będą nowoczesne i szybkie, skoro jak zwykle system chłodzenia będzie za słaby i za głośny, a karta pewnie łyknie 200 watów lub więcej. O cenie to już nie wspomnę.

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie