regist88 | 2011-11-28

Nvidia GeForce GTX 600: plan wydawniczy kart z układami Kepler

Zobacz więcej w kategorii: karty graficzne

producenci: nVidia

 

Przyszły rok w świecie kart graficznych Nvidia GeForce zapowiada się bardzo ciekawie, bowiem zadebiutują wtedy pierwsze karty graficzne z procesorami graficznymi Kepler, które wprowadzą kilka nowości.

Zbliża się nowy rok, a więc pora na „wyścig zbrojeń” między głównymi producentami układów graficznych AMD i Nvidia. Warto jednak logo kart graficznych Nvidia GeForcezaznaczyć, że najnowsze, nieoficjalne informacje odnośnie kart graficznych AMD Radeon sugerują, że pierwsze modele z nowej serii – Radeon HD 7800 - powinny pojawić się już w grudniu, natomiast na najwydajniejsze, jednoprocesorowe modele – Radeon HD 7900 - poczekamy miesiąc dłużej – do stycznia 2012 roku.

Gigant z Santa Clara nie siedzi z założonymi rękami i już teraz pracuje nad desktopowymi procesorami graficznymi wykonanymi w 28 nm, które oferować będą wsparcie dla DirectX 11.1. Co będą one oprócz tego oferować?

Pierwszy układ graficzny z serii Kepler nosić będzie oznaczenie GK107 i pojawi się dopiero na początku drugiego kwartału przyszłego roku. Przeznaczony on będzie dla słabszych kart graficznych (pokroju GT620 i GT 630) i zostanie wyposażony w 128-bitowy kontroler pamięci GDDR5.

Wydajniejsze konstrukcje (pokroju GTX 650 i GTX 660) pojawią się kilka miesięcy później, będą korzystały z magistrali PCI-Express 3.0 i wykorzystywać będą procesor GK106 z 256-bitowym kontrolerem pamięci GDDR5.

plan wydawniczy kart graficznych z procesorami graficznymi Nvidia Kepler

Najwydajniejsze, jednoprocesorowe modele (pokroju GTX 670 i GTX 680) przeznaczone dla entuzjastów wyposażone zostaną w układ graficzny GK104 z 384-bitową magistralą pamięci, a przyjdzie nam na nie poczekać aż do połowy 2012 roku. Jeszcze później Nvidia zaserwuje nam dwuprocesorowego „mutanta” (pokroju GTX 690) z dwoma takimi układami i z podwójną 384-bitową szyną pamięci. Także i te konstrukcje będą kompatybilne ze złączem PCI-Express 3.0.

Tuż pod koniec 2012 roku do boju wkroczy flagowa, jednoprocesorowa karta z procesorem graficznym GK102 lub GK112 (nie jest to jeszcze do końca wiadome) i 512-bitową magistralą pamięci (sic!). Nie wiadomo jednak, czy nadal będzie to model z serii GeForce GTX 600, czy już karta z następnej generacji z odświeżonym procesorem graficznym Kepler – na przykład GeForce GTX 780. Oczywiście i w tym przypadku konstrukcja będzie korzystała z PCI-Express 3.0.
 

Więcej o kartach graficznych GeForce 600:

Źródło: TechPowerUp, 4Gamer

odsłon: 14604

Komentarze

(69)

DiamentoKWZ

14 + - 2011-11-28 09:54

Jak dla mnie to mogą nie wydawać nowej serii aż do 2013. I tak producenci gier nie wykorzystują mocy kart które obecnie są na rynku.

xfire25

-2 + - 2011-11-28 15:18

a zdziwił byś się - producenci podczas tworzenia silnika gry baczną uwagę kładą na sprzęt użytkownika . Wystarczy chwilę pomyśleć.

jonny2003

9 + - 2011-11-28 15:44

Właśnie...Dlatego jako posiadacz PS3 i X360 nie mam zamiaru zmieniać na razie mojego wysłużonego GF 8800 GT, bo to nie ma sensu. Skoro i tak gry na PC ostatnio są robione "na odwal się" i wcale nie wykorzystują mocy nowych kart. Myślałem nad kupnem GF 560 TI ale jak zobaczyłem w jaki sposób robią ostatnio gry na PC (w zasadzie to konwersje z konsol) takie jak RAGE, SKYRIM, CRYSIS 2 to się rozmyśliłem. Gdzie są te wspaniałe efekty DX 11? Nima. Gry są robione pod DX 9, bo konsole go mają i tyle. Do PC co najwyżej wychodzi później jakiś patch i jakieś mody poprawiające grafikę...Ale to nie to.
A jak ludzie narzekają na kiepską wersję PC to taki Carmack powie, że PC nie jest wiodącą platformą dla jego najnowszej gry (RAGE). Czyli inaczej mówiąc ma PC w du.ie.
Nie wydam prawie tysiaka na kartę na której pooglądam sobie benchmarki, a gry w stosunku do konsol będą miały co najwyżej lepszą rozdzielczość, filtrowanie i antyaliasing. Bo skoro Crysis 2 przez konsolową wersję na PC ma tekstury w 2 razy niższej rozdzielczości niż pierwsza część to "wiedz że coś niedobrego się dzieje". Albo popatrzcie na textury RAGE lub SKYRIM`A.
Na kompie z 4-8 GB Ramu i 1 GB GDDR 5 na karcie graficznej oczekuję dużo więcej, bo wiem że to możliwe !
Wydawcom nie chce się robić specjalnej lepszej wersji gier na PC i narzekają na konsolowe ograniczenia robiąc na PC kiepskie konwersje.Może Battlefield 3 pokazał trochę więcej, pokazał że się da i opłaci ale to stanowczo za mało.

wronatlen

1 + - 2011-11-28 17:21

jakoś dziwne że gry na silniku Q3A działały na rivie tnt2, 64mbsdram i celeronie 466 (tak, tak, doskonale działało - może nie na maxa ale chodziło, a przy 128mb ramu i geforce'u 256 WY-MIA-TA-ŁO).
a teraz?? ŻAL KU.A PATRZEĆ - jakby móc zacytować wieszcza... :)

PIOTER123

-1 + - 2011-11-28 17:23

by włączyć uberpróbkowanie w wieśku 2 nigdy za dużo mocy

Wulfen

1 + - 2011-11-28 19:46

gier moze i nie ale taki 3d mark 11 jak najbardziej:) samarytanin na ue3.9 potrzebowal az 3 gtx580. zeby grafika sie poprawila potrzebujemy lepszych kart i nowych konsol.

jeomax.co.uk

-9 + - 2011-11-28 10:08

Jak dla mnie to muszą wydać nową serię do 2013. I tak producenci gier wykorzystują moc kart które obecnie są na rynku.

Szymon331

0 + - 2011-11-28 10:09

Dokładnie. Nowe karty obciąża się już nie tyle nową grafiką, oświetleniem, teksturami etc co wynalazkami typu możliwość odpalenia na kilku monitorach i w 3D.

Po co gra na 3 minitorach w 3D skoro grafika wygląda tak samo średnio jak na karcie sprzed 2 czy 3 lat?

DiamentoKWZ

3 + - 2011-11-28 10:20

Chodziło mi o to, że w tym czasie producenci gier mogli by zoptymalizować silniki pod znane już dobrze karty. A tak to gry są i tak robione pod konsole wiec developerzy będą mieli jeszcze większe pole do popisu przy tworzeniu marnej jakości portów. Po co się starać i optymalizować. Przecież nowa seria kart jest już w drodze...

karer

0 + - 2011-11-28 12:07

a ty uwazasz ze jak na konsole gra wychodzi to jest niezoptymalizowana? No tak bo przeciez konsole to maja nieograniczona moc obliczeniowa...

Pozatym wez sie zastanow przez chwile. Jak producent gry moze zoptymalizowac silnik do ktorego nie ma dostepu? Taki silnik graficzny jest dostarczany przez firme z zewnatrz i producent nie moze go zmodyfikowac juz ani o bajt.

pentaggon

5 + - 2011-11-28 10:22

Już na skrzydłach będę leciał do sklepu by kupić (ironia).......

Chciałbym wszystkim oświadczyć że jestem w 50 procentach fanbojem NVIDIA, lecz chcę się zgodzić z innymi... producenci gier muszą bardziej optymalizować swoje produkty !!! Na przyszły rok tylko Metro Last Light będzie się "wybijać" pod względem oprawy, reszta to dalej będą konwersje z konsol....

Gdybym ja założył firmę, która produkowała by gry, swój towar bm tylko na PC-ty wydawał. I by się skończyło dziadostwo.

pentaggon

3 + - 2011-11-28 10:23

Dziękuję za uwagę.

NuCore

2 + - 2011-11-28 10:27

I jak szybko byś tą firmę otworzył, tak szybko byś ją niestety zamknął.

karer

2 + - 2011-11-28 12:09

A ja jestem w 50% kobieta bo posiadam chromosom X...

albi37

0 + - 2011-11-28 10:29

Firma to działalność nastawiona na zysk (z definicji), nie wiem czy tak dobrze byś zarobił na grach tylko na PC

webmaniack

0 + - 2011-11-28 10:44

owszem, ale są różne poziomy strategii, jednym z poziomów jest znalezienie niszy i połknięcie jej :) Jeżeli wydałby dobrą kase na reklamę, to by się znaleźli ludzie, którzy to kupią. Przede wszystkim, gdyby oprawa graficzna na prawdę powalała przy czym działałoby na GTX 560TI powiedzmy na full detalach, bo wyżej to już jednak mało kto ma, a tematyka tych gier była ciekawa, to kto wie :)

Pomyślcie, że gdyby GTA V było tylko na PC, a grafika byłaby rewolucyjna, jakby się dostało rynkowi konsol po dupie. Pamiętam czasy, jak mało kto miał PS2, wyszło GTA San Andreas, na początku na PS2, to sam nawet myślałem o zakupie. Ostatecznie jednak się powstrzymałem, aby poczekać na PC, ale wiele osób nie wytrzymało. Gdyby jednak w tym wypadku była wersja TYLKO na PC, to wielu konsolowców poszłoby na zakupy :)

Ale to takie gdybanie, nigdy nic takiego się nie stanie.

krolik_beny

2 + - 2011-11-28 15:23

tak... masz rację. Optymalizcja leży. Gry wyglądają jak najlepsze produkcje z 2007r. ale maja od nich dużo wyższe wymagania... Moc karty jest sztucznie wykorzystywana przez słabą optymalizację. Albo się programistom nie chce lepiej optymalizować, bo wychodzą z założenia, ze teraz każdy ma GTX460 albo dostają jakiś kesz od producentów sprzętu aby nakręcić sprzedaż. Jak by gry wyglądały jak pierwszy Crysis to niech maja wymagania atak... ni wiem co pozera moc mojego GTX470... te gry mogły by chodzić na poprzednich 8800GT czy nawet niektóre na 7900GST na pełnych detalach w okolicy 50fps... a czasem tyle lub nawet mnie mam na wspomnianym GTX470. TDU:U 2jst doskonałym przykładem. Grafika jak w 2007 a wymagania z 2011... Tak samo Skyrim... można by podać jeszcze kilka innych. A jak by się dobrze przyłożyli to mogli by stworzyć grafikę, która by w pełni wykorzystała moc nowoczesnych grafik oferując zauważalnie lepsze efekty graficznie. A tak figa z makiem...

NuCore

0 + - 2011-11-28 10:25

" Przeznaczony one będzie dla słabszych kart graficznych (pokroju GT620 i GT 630)..." - literówka;)

BlackDragon

0 + - 2011-11-28 10:44

Szkoda, liczyłem na Ivy Bridge + GTX680 w pierwszym kwartale 2012.

Lightning

0 + - 2011-11-28 16:00

Jak na razie nie masz jeszcze takiej złej karty graficznej więc możesz poczekać gdzieś do wakacji.

Kris1

0 + - 2011-11-28 11:13

Już nie umiem się doczekać testów porównawczych Nvidia vs Radeon :D

rasiaknorris

5 + - 2011-11-28 11:25

dx 11.1 co to? więcej włosów na głowie bohaterów?:D

Szymon331

-1 + - 2011-11-28 20:42

Więcej bohaterów ;)

Arved

0 + - 2011-11-29 07:11

Więcej wypukłych dachówek na dachach domów ;p

Kerim08

1 + - 2011-11-28 11:35

A mi się sypie gtx260 i liczyłem, że na początku roku go zmienię. Ale chyba jednak jeszcze rok będę musiał czekać:( No chyba, że kupię coś u AMD:)

trybcio86

1 + - 2011-11-28 13:37

A juz widze jak nvidia i intel licza zyski z nowych produktow z PCI-e 3.0 i gf 600 ktore zakupia fanboje tylko poto zeby sie moc tym chwalic. A moral jest taki ze roznica bedzie tylko w liczbie klatek w grach i ze poprzednia seria radkow i geforcow sobie bedzie dobrze radzic do 2013 roku :D

Dwd89

0 + - 2011-11-28 14:52

Pokaż mi jak to cudnie chodza gry na rozdziałce 7680x1600 z włączonym AA i AF.

Zanim zaczniesz opowiadać bzdury to pomyśl dwa razy.

Nowe karty będą miały służyć przedewszystkim technologi nvidia 2d/3d surround. Do tego dobrze byłoby bełkotować że są bardziej wydajne od pozostałych (wydajność per watt) więc jeśli teraz masz 100 klatek w GTAIV, to potem też będziesz miał 100 klatek w GTAIV kosztem mniejszego żużycia prądu. PCI-e 3.0 jest akurat bardzo udanym pomysłem. Mniej kabli w środku to zawsze plus. Przy okazji żeby skorzystać z PCI-e 3.0 trzeba mieć ivy bridge. Bo na sandy nie działa.

Teraz era komputerów nie idzie ku lepszej wydajności, a ku mniejszemu żużyciu prądu.

PS. Ceny nowej serii radków będą kosmiczne zanim nvidia nie wypuści swoich produktów. ;/

Morgi

-1 + - 2011-11-28 13:46

Pieknie czyli docelowo mamy zapewnienie ze strony Nvidii o panowaniu na rynku GPU, szkoda tylko, ze TSMC jak zwykle zawala terminy i TDP.

hammerdirt

0 + - 2011-11-28 15:04

Gdyby AMD nie zawalilo sprawy z bulldozerem to rok 2012 moglby byc bardzo dobry jesli by sie okazalo ze radeony z seri 7000 sa lepsze niz ich porzednicy a tak moze cos zabiora kilka procent rynku nvidi dopoki nie wypuszcza seri 600 a z procesorami sa daleko za intelem

evo78

0 + - 2011-11-28 15:04

może nawet NVIDIA wyprodukuje jakąś sensowną kartę poniżej 100W! Sensowną to znaczy na poziomie GTX 460, który ma dobra wydajność do wszystkiego, ale jak na mój gust za dużo żre

poncz

0 + - 2011-11-28 15:13

a mnie np wku*wia ze zakupilem 560ti superclocked i co?? na full hd dzialce i ultra NIE pograsz jesli nie bedzie SLI to mozesz sie cmoknac w pompe. obecne generacje od razu widac - ze nastawiaja klienta na "kupuj grafe co roku" . niestety Polska to nie zachod i tu takie akcje nie przejda....dziekuje

poncz

0 + - 2011-11-28 15:14

oczywiscie mialem na mysli w ch*j "żerne" gierki. a przeciez przedzial cenowy jest nie-kiepski. tak wiec za grafe warta do 900 zl masz super jakosc do 1600x900 a pozniej zalezy od gry.

krolik_beny

0 + - 2011-11-28 15:15

Kepler :) Miło :) To chyba mojego GTX470 na jakiegoś hipotetycznego GTX 670 w 2013/2014 będzie można zmienić. Mam nadzieję, że nowe konstrukcje dadzą duży skok wydajności z umiarkowanym poborem prądu.

Lightning

-2 + - 2011-11-28 16:04

Odważę sie powiedzieć, że nie patrzyłeś na pobór energii wybierając kartę GTX 470 ;)

BTW w rozdzielczości 1024x768 to i w 2015 roku na GTX-ie 470 będziesz grał we wszystko.

krolik_beny

1 + - 2011-11-28 19:45

Z taką optymalizacją gier jak teraz to w 2015 na tym sprzęcie będzie dupa maryna a nie granie...

krolik_beny

0 + - 2011-11-28 19:47

W zasadzie masz rację. Trochę nie patrzyłem na pobory prądu :) Ale to chodzi jako drugi dodatkowy komp. W podstawowym jest GF 6600GT z poborem 45W w stresie :)

trybcio86

0 + - 2011-11-28 15:21

Powidz mi po kiego grzyba ci rozdzielczosc 7680x1600 chyba po to zeby sie tym kurde chwalic !!!!!! zreszta jak ktos uzywa sli czy crossfire to akurat zuzycie pradu go zbytnio nie obchodzi skoro stac go na zakup przypuscmy dwoch gf580 to jest na tyle zamorzny ze rachunki za zurzycie energi tez sobie placi i ze sa wyzsze to nie problem a znam takich ludzi. Zreszta mamy swietny przyklad z Nfs-em runem ktory bezwzgledy na grafike max puszcza 30kl/s wiec po co mi gf 580 jak na radku 5850 tez chodzi tak samo.

krolik_beny

0 + - 2011-11-28 15:25

7680x1600.. widać 16:9 jest za wysokie. Aspekt deski będzie lepszy :) I jaki szpan :)


A tak na serio nie rozumiem grania na więcej niż jednym monitorze. Natomiast w profesionalnych zadaniach konfiguracja wilomonitorowa jest fajna.

Kobrar

-1 + - 2012-01-07 00:05

usiądź przed3 monitorami z aktywnym 3d i zastanów się raz jeszcze.

NightSlash

0 + - 2011-11-28 15:37

Myslalem, ze DX12 juz dadza a tu jeszcze nie wyszły a juz przestarzałe

krolik_beny

3 + - 2011-11-28 15:40

Chyba nie będzie jeszcze DX12... zresztą czy to coś zmieni w grafice. Mamy DX10 i DX11 a gry wyglądają jak w DX9 :) Najpierw niech wykorzystają w pełni DX10 i DX11, a potem niech się biorą za wersję 12 bo tak to sztuka dla sztuki jest...

trybcio86

0 + - 2011-11-28 15:46

Lubie to!

krolik_beny

-1 + - 2011-11-28 15:45

Ja to gdzieś w 2013 od Haswell + GTX 670 i heja banana :)

Lightning

1 + - 2011-11-28 15:54

"oferować będą wsparcie dla DirectX 11.1" ale zaszaleli... aż i się przypomniało co kiedyś mówili o DX 10.1.

Ja osobiście czekam na coś w stylu GTX 660.

krolik_beny

2 + - 2011-11-28 15:55

Może wersje GTX666 Satan Edition :)

trybcio86

2 + - 2011-11-28 15:59

no a ja czekam na takie serie jak gtx997 cops edition i gtx 999 hospital edition :)

Lightning

-1 + - 2011-11-28 16:01

No na 100% nie kupię żadnej wykastrowanej karty. Już bym wolał dopłacić.

mielcu3

1 + - 2011-11-28 16:58

Tja, bo to co masz teraz to nie jest kastrat.

Lightning

-2 + - 2011-11-28 17:15

336 shaderów jest? Jest :)

Szymon331

-1 + - 2011-11-28 18:36

A ja mam wykastrowaną kartę buuuu ;)

mielcu3

2 + - 2011-11-28 20:42

256 bit jest ? nie ma. 1GB ramu jest ? nie ma

Lightning

-2 + - 2011-11-28 20:56

No fajnie - "wyjęli" (w ogóle nie założyli) 256 MB RAM i już kastrat :)

PS: Zapomniałeś o ROP-ie (jak to odmienić?).

mielcu3

0 + - 2011-11-29 15:48

Założyć to spodnie możesz ;) a nie pamięć w karcie graf.

JackHammer

0 + - 2011-11-28 21:09

W sumie mi też szykuje się zmiana grafiki bo już ta co mam nie pozwala grać na maksymalnych ustawieniach.

milker

0 + - 2011-11-28 18:27

Trochę tego jest :)

Daniooo

0 + - 2011-11-28 19:02

Trochę długo przyjdzie nam czekać na nowe karty. Mam nadzieje że przez to będą lepsze :)

Lateralus

0 + - 2011-11-28 20:43

Totalnie bez sensu, od wielu lat czy to procesory czy karty graficzne to najpierw są wydawane modele najwydajniejsze albo jedne z wydajniejszych (nie mówię o konstrukcjach 2 procesorowych), dlatego trochę nie chce mi się w to wierzyć. Po drugie AMD przez rok wtedy by było na topie jeżeli chodzi o wydajność, co mogło by mieć bardzo wyraźne i przykre skutki dla nVidii, po prostu im się to nie opłaca.

Samemu mi bardzo zależy na tym żeby jak najszybciej wyszły procesory Ivy Bridge i kepplery, bo bardzo mi zależy w końcu zupgrade'ować kompa , który już ma kilka ładnych lat ale perspektywa czekania do końca 2012, to jakieś nieporozumienie. Mam nadzieję, że okażę się to tylko nieprawdziwą plotką. Bo to bez sensu...

NextGen1987

1 + - 2011-11-28 23:38

Czyli niema co czekać na nV do połowy 2012 :-(
A chciałem kupić GTX 660-670...
Wezmę chyba radka HD 7950 w takim wypadku, zwłaszcza, że jego pobór prądu ma wynosić maksimum 120-140w.

chudyzam

0 + - 2011-11-29 12:42

Mogą ostro dostać po ogonie, jeśli mają zamiar wygrać rywalizację GDD5 vs XDR2 po przez zwiększenie szyny do 512bit. AMD już się przejechało na takim rozwiązaniu przy okazji modelu 2900XT. Wydaje mi się, że jeśli tak zostanie to wyjdą im strasznie prądożerne potwory i proces technologiczny aż tak wiele nie zmieni jeśli chodzi o TDP

dziubekde

0 + - 2011-11-29 13:37

ja mam hd6990 tydzien i jak tak czytam o grach to hyba nastepna kopie za okolo 10 lat hihi no hyba ze cos sie zmieni

winone

0 + - 2011-11-29 16:03

zobaczysz 5 lat i będziesz musiała na średnich ciupać a za dziesięć na niskich

Marked

1 + - 2011-11-29 17:03

Za 10 lat to ta karta raczej już nie będzie działać :P

Boncorek

0 + - 2011-11-29 21:56

lol za 10 lat? Pomyśl co było dziesięć lat temu! NAwet jak za koleją dekadę nie będzie aż takiego skoku to i tak nie pogra w nic nowego za bardzo.

jarekzon

0 + - 2011-11-29 15:32

Na tym przykładzie widać, jak ważna dla nas użytkowników jest konkurencja na rynku, więc nie ma co się cieszyć z dominacji Intela.

winone

0 + - 2011-11-29 16:01

oby w dniu premiery kosztowały ok 600zł a nie jak obecnie nowa karta ok 2600zł

Sebs_san

1 + - 2011-11-29 18:18

E tam ja mam dalej Pentjuma 200 MMX i grafe VOODOO 2 i w tym 8 MB akcelerator.
W Qłejka 1 smigam ja cza ;]
pozdro

devilmaycry20

1 + - 2011-11-29 20:54

Myślę że NV dostanie po dupie i to porządnie za te GDDR 5 i szynę 512 wątpię by ta szyna przyspieszyła karty aż tak bardzo tzn 2-3 razy wydajniejsze niż są teraz przynajmniej tak pisali jak zaczęli badania nad Keplerem a tu karty będą tak samo gorące bo zostaną bardziej kręcone pozwoli na to niższy proces technologiczny a jeśli chodzi o pobór prądu to zapewne będzie ten sam albo nieco niższy od topowych modeli NV teraz.

Jak na razie AMD/NV 1:0 dla AMD

paankracyk

0 + - 2011-11-30 22:47

Karty graficzne, graficzne, karty... kurde juz od pierwszego zdania powtorzenia. Ja rozumiem, no ale dajcie spokoj...

torti6

1 + - 2011-12-28 01:19

W imię graczy Niech NVIDIA I AMD się połączą i powstanie AMVIDIA
Dobre karty będą ceny i chłodzenie

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie