Na topie

Acer i ASUS prezentują 49" monitory 32:9 - gracze będą zadowoleni

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Monitory

Kategoria: Komputery Peryferia Monitory Tematyka: ASUS ROG FreeSync HDR Producenci: Acer ASUS

Obydwa modele oferują podobną specyfikację - możemy liczyć na zakrzywioną matrycę 32:9, wsparcie dla FreeSync 2 HDR oraz dobre parametry wyświetlanego obrazu. Niestety, cena monitorów jest adekwatna do możliwości.

  • Acer i ASUS prezentują 49
A A

Wygląda na to, że kolejni producenci interesują się monitorami o proporcjach 32:9. Niedawno pisaliśmy o modelu Philips 499P9H, natomiast teraz swoje konstrukcje zapowiedziały firmy Acer i ASUS.

Obydwa modele wykorzystują 49-calową, zakrzywioną matrycę VA o rozdzielczości 3840 x 1080 px - odpowiada ona dwóm 27-calowym monitorom postawionym obok siebie. Graczy zainteresuje częstotliwość odświeżania 144 Hz (w modelu Acer po podkręceniu ze 120 Hz) oraz wsparcie dla funkcji FreeSync 2 HDR.

Acer EI491CR

Zastosowany panel oferuje wsparcie dla technologii DisplayHDR 400. Dodatkowo możemy liczyć na wysoki kontrast (3000:1), szerokie kąty widzenia (po 178 stopni w pionie i poziomie) oraz dobre odwzorowanie barw (90% pokrycia palety DCI-P3).

ASUS ROG Strix XG49VQ

Do dyspozycji oddano wyjścia DisplayPort i HDMI, a także głośniki stereo o mocy 2x 3 W (Acer) lub 2x 5 W (ASUS). Firma ASUS chwali się również dodatkowymi technologiami Shadow Boost, GamePlus Hotkeys, GameVisual i GameFast. Acer z kolei kusi efektownym podświetleniem RGB LED.

Model Acer EI491CR ASUS ROG XG49VQ
przekątna 49 cali 49 cali
rozdzielczość 3840 x 1080 px @ 120 Hz*
*144 Hz po OC
3840 x 1080 px @ 144 Hz
matryca VA (1800R) VA (1800R)
kąty widzenia 178/178 stopni 178/178 stopni
podświetlenie 400 cd/m2 450 cd/m2
kontrast statyczny 3 000:1 3 000:1
czas reakcji 4 ms 4 ms
wejścia » DisplayPort 1.2
» HDMI 1.4
» 2x HDMI 2.0b
» DisplayPort 1.2
» 2x HDMI 2.0b
dodatkowe » głośniki 2x 3 W
» VESA 75
» audio
» 2x USB 2.0
» głośniki 2x 5 W
» VESA 100
technologie » FreeSync 2 HDR
» DisplayHDR 400
» Picture-in-Picture
» Picture-by-Picture
» Light It Up
» FreeSync 2 HDR
» DisplayHDR 400
» GamePlus
» GameVisual
» GameFast Input
» ShadowBoost
» Picture-by-Picture
wymiary 1198 x 456 x 240 mm 1193 x 529 x 345 mm
waga 11,4 kg 13,3 kg

ASUS ROG XG49VQ ma trafić do sprzedaży jeszcze w tym miesiącu w cenie 1099 euro, natomiast na model Acer EI491CR trzeba będzie poczekać do maja – jego cena ma wynosić 899 dolarów.

Źródło: Guru3D, Acer, ASUS

Odsłon: 4788 Skomentuj newsa
Komentarze

24

Udostępnij
  1. KENJI512
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-03-12 12:02

    Niech się oni wezmą za obiecywane od kilku lat Acer X35 (21:9, 1440p, 200Hz, Va, Gsync)

    A nie jakieś 1080p...

    Skomentuj

    1. kulkiet
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-03-13 00:45

      tylko ze x35 bedzie ponad 2k USD kosztowal czyli jakies 2500 euro
      i poczekasz na nowa generacje gpu zeby go wykorzystac wpelni

      Skomentuj Historia edycji

      1. KENJI512
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-03-13 12:12

        "i poczekasz na nowa generacje gpu zeby go wykorzystac wpelni"

        oh jak ja nie cierpię słuchać tej powszechnej opinii, jak we mnie się krew gotuje :D

        czemu wszyscy zakładają, że taki monitor ma służyć wyłącznie najnowszym tytułom AAA? :D

        Skomentuj

        1. kulkiet
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-03-14 05:06

          hm 3440 x1440 no rzeczywiscie troszke wiecej od 1440p,jakies 34% czyli spadek fps

          myslisz ze klient wyda 2500 $ do grania w lemingi ?
          rtx 2080 ti bedzie mial w okolicach 100 fps na x35 w wiekszosci gier

          Skomentuj Historia edycji

          1. KENJI512
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-03-14 12:11

            Wybacz, jestem z tych co mają 1080Ti :D Może nie już 2080Ti, ale kiedyś (i nadal) był to potwór :D

            I wiesz w co gram? Nie tylko w Metro Exodus :)
            Stare gierki różne również :) Gry indie mniejszych producetów również :) I cieszę się tam ze 165Hz na moim monitorze :D

            Skomentuj

          2. KENJI512
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-03-14 12:12

            ps. i z tą "większością" gier bym nie przesadzał :)

            Skomentuj

          3. kulkiet
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-03-14 22:21

            skoro 2080 ti wyciaga 100-160 fps w 1440p na max
            to w 3440x1440p bedzie spadek 30%
            nie wiem jak ty ale ja nie ucinam szczegolow w grach

            chyab ze twoj ti jest jakis specjalny i wyciaga wiecej od pozostalych ti's

            pytanie czy wsadza w tego x35 fan jak w pg27uq, x27 czy xb273k ktorego juz mozna kupic za 1k $ bo to bedzie porazka a z tego co widac x35 ma kratki wylotowe ponad mounting bracket



            Skomentuj Historia edycji

          4. KENJI512
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-03-15 11:44

            Tak jak mówię - zależy od gry. Ty grasz w takie gdzie masz 100-160, ja gram również w takie gdzie i 200-250 jest. Spokojnie niech sobie -30% będzie, nawet niech mi zostanie 170 w tej rozdziałce, to i tak o 5Hz więcej, niż na moim w 1440p.

            Ale fakt, te wiatraczki to by tragedia były, totalny "deal breaker" (nie chcę)...

            Skomentuj

          5. kulkiet
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-03-15 22:36

            rozumiem,tylko po co ci x35 z 512 strefami podswietlenia do grania w csgo.overwatch i inne podobnie i ladowac monitor ktory juz zapowiadaja bedzie duzo drozszy od pg27uq,,na wasze polskie jakies 14 -15 tys zloty gdy wydales na karte 3 klocki jak byla nowa . . . .

            a takzwany dealbraker fan z tylu jest podstawowym mankamentem,bo jest glosniejsza niz caly komputer . .. i jest zakryta bracket od stojaka .to gdzie ma cieplo wydalac

            moja nadzieja ze zaczna robic jakies 30" panele 4k ze 120hz z dobrym odzworowaniem barw,ale pewnie sie nie doczekam w tym roku zlacza 2,1 hdmi w monitorze .mozliwe ze nowe tv beda go mialy

            lg i samsungi z 2018 tv q7f un8000 obsluguja natywnie 1440p 120hz


            Skomentuj

          6. KENJI512
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-03-16 14:38

            To proste - dużo Hz to do gier, ale dobra jakość obrazu to do filmów :) Stąd chętnie wszystkie strefy podświetlenia, quantum doty (chyba z nich zrezygnowali?) i inne bajery przyjmę :)

            Wiatraczek - dealbreaker, nie chcę.

            Cena - tak, za 15.000zł nie kupię :) ale jak zejdzie do 4-5 tys. to się zastanowię.

            Skomentuj

    2. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2019-03-13 10:21

      dla mnie też jest ogromnym zaskoczeniem marne 1080px w pionie, branym wprost z rozdziałki FullHD. niestety rozdziałka 1080px przy obecnych napuchniętych interfejsach graficznych, bardzo ogranicza nam pole robocze. w grach czy oglądaniu filmu jest to bez znaczenia, ale przy programowaniu, projektowaniu czy choćby przeglądaniu neta, znaczenie jest ogromne. po prostu wielka szkoda. gdyby było 1200px w pionie tak jak w rozszerzonym fullhd 16x10 (standard to 16x9), byłoby naprawdę świetnie.

      podsumowując, proporcje 32x9, tak sobie to widzę. gdyby to było 32x10 z rozdziałką 3840px : 1200px w pionie, byłoby naprawdę świetnie.

      a teraz to niestety, przegryw z tzw. Ultra HD czasem ni z gruchy ni z pietruchy nazywanym 2K a to jest inna bajka, bo z 2K przy montażu wykadrowuje się obraz do FullHD, i przy okazji redukuje lub dodaje wstrząsy obrazu jeśli jest to potrzebne:

      https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozdzielczo%C5%9B%C4%87_ekranu

      Skomentuj

  2. leon-san
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2019-03-12 12:09

    Te głośniczki to mogliby sobie darować.

    Skomentuj

    1. xbk123
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2019-03-12 12:22

      Ale one kosztują prawie nic. A zawsze jest to dodatkowa funkcjonalność w awaryjnych sytuacjach. Dlatego je wrzucają. Cena niższa o 5pln by Cię przekonała?

      Skomentuj

      1. leon-san
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-03-12 14:38

        1. Każdy kto wydaje takie pieniądze na monitor, to czy posiada on pierdziawki, jest na ostatnim miejscu na co zwraca uwagę. Bo z reguły ma nagłośnienie za połowę (lub więcej) wartości tego monitora.
        2. Sytuacje awaryjne? Bez żartów, wtedy użyje po prostu słuchawek. Osobiście, w ciągu ostatnich 15 lat, tylko raz nie mogłem użyć swoich kolumn. Bo poszły na zaplanowany remont.
        3. Może i są warte 5 zł. Ale pewnie jako dodatkowa funkcjonalność, to pewnie zostały wycenione na 20-30 dolców więcej

        Skomentuj

        1. xbk123
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2019-03-12 15:08

          Ty chyba nadal nie rozumiesz. Nie skupiaj się na tych głośnikach, bo one są nieistotne, mają tam tylko być. Nikt ich nie reklamuje i nie wycenia na 20usd, to Twoja fantazja. Są tylko przytoczone w specyfikacji. Robią w myśl zasady, że lepiej mieć i nie potrzebować, niż potrzebować i nie mieć. Ty masz takie podejście, a drugi w sytuacji jak mu padnie nagłośnienie powie... "k... monitor za taką kasę i nawet nic nie kosztujących pierdziawek nie wrzucili pie... "syjoniści" ; - )

          Skomentuj

          1. leon-san
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2019-03-12 16:26

            Nie, nie ma ich tam być. To jest monitor. On ma wyświetlać obraz.
            Pakowanie tam głośniczków jest zabiegiem czysto marketingowym. I raczej nie wycenili ich na 5 zł - jak sam pierwszy napisałeś.

            Jeżeli robią wg zasady, że lepiej mieć i nie potrzebować, niż potrzebować i nie mieć, to równie dobrze głośniczki powinny być w co piątym modelu klawiatury

            Skomentuj

          2. awesome1337
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-03-12 16:34

            w tej cenie monitora brak lub obecnosc tych glosników nie robi praktycznie zadnej roznicy cenowej

            zapłacił bys dokładnie tyle samo gdyby ich nie było tylko marza producenta była by odrobine wieksza

            Skomentuj

          3. cyberant
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2019-03-12 16:49

            Wybacz, ale to co piszesz to bzdura. Za wszystko klient płaci i nie są to grosze. Wmontowanie tych głośników spowodowało że projekt jest bardziej skomplikowany, obudowa grubsza, doszedł układ separacji dźwięku z kabla hdmi. To tor cyfrowy więc doszedł jakiś układ DSP, konwerter cyfrowo analogowy, wzmacniacz, przyciski do głośności w obudowie, doszły dodatkowe opcje do zaprogramowania w menu monitora. Ten monitor bez tych głośników byłby tanszy o 50$... albo i więcej.

            Skomentuj

          4. awesome1337
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2019-03-12 17:15

            nie, nie był by, nie masz pojecia jak wyglada pozycjonowanie i wycenianie sprzetu w takich półkach cenowych

            już pomijam ze 50$ za głosniki to smieszne liczba
            koszt to może 5$ max 10$

            Skomentuj

    2. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-03-13 10:25

      w tej dyskusji po prostu czepiacie się tych designerskich laserem tworzonych głośniczków :)

      Skomentuj

  3. Doctor
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2019-03-12 12:36

    Gracze nie będą zadowoleni, bo większość gier najzwyczajniej w świecie nie jest przystosowana do takich proporcji. Zadowolony będzie drobny odsetek maniaków gier wyścigowych, chociaż tacy chyba woleliby korzystać z VR?


    Jestem zdania, że dobry monitor 16:9 będzie lepszą opcją.

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2019-03-12 12:42

      no i to jest monitor dla tego odsetka, nie każdy produkt celuje w najwieksza grupe odbiorców, nisze też trzeba czyms wypełniac

      i tak dla wiekszosci osób 16:9 bedzie lepsze ale ultrawide też jest bardzo fajne

      > Zadowolony będzie drobny odsetek maniaków gier wyścigowych, chociaż tacy chyba woleliby korzystać z VR?

      a tu sie mylisz bo na ultrawide nie tylko takie gry wygladaja dobrze, dodatkowo praca na takim monitorze jest też bardzo wygodna

      Skomentuj

  4. randallandhopkirk
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-12 14:19

    Brak Gsync może jeszcze bym przeżył, ale obecność tego dziwnego zakrzywienia już zdecydowanie nie.

    Skomentuj

  5. darioata
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2019-03-12 17:21

    Slaba rozdzielczosc jak na takie bydlaki! Minimum to powinno byc 5120x1440!

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!