Na topie

Allegro - remont systemu komentarzy

Autor:

Szef strefy Ciekawostki

więcej artykułów ze strefy:
Ciekawostki

Kategoria: Ciekawostki Technologie i Firma Internet Tematyka: Allegro e-commerce

Koniec z anonimowymi komentarzami, neutralnymi recenzjami i nieaktualnymi ocenami sprzedających. Idą zmiany do systemu komentarzy w serwisie Allegro.

  • Allegro - remont systemu komentarzy
A A

System komentarzy pozostaje jednym z największych problemów serwisu Allegro, a to przecież na nich w dużej mierze się on opiera. Na szczęście za dwa tygodnie wprowadzone zostaną ogromne zmiany.

W ciągu najbliższych tygodni system komentarzy w serwisie Allegro zostanie gruntownie przebudowany. Najpierw wprowadzona zostanie zmiana, dzięki której transakcje oceniać będą mogli wyłącznie kupujący. Komentarze zresztą już w lutym przestaną być anonimowe, a maksymalna liczba znaków pojedynczego wpisu zostanie zwiększona z 250 do 300. Skróci się z kolei okres zbierania ocen – do minionych 12 miesięcy.

Kolejne zmiany to eliminacja komentarzy neutralnych – będzie można wystawiać wyłącznie noty pozytywne lub negatywne. Do tych drugich, niezmiennie, odnieść będzie mógł się sprzedający, korzystając z opcji odpowiedzi. W bliżej nieokreślonym terminie skrócony zostanie również czas na wystawienie oceny – do 90 dni. Sprzedający otrzymają też informacje na temat tego, które elementy obsługi klienta są do poprawy, czyli wgląd w oceny cząstkowe, dotyczące kontaktu, czasu realizacji czy kosztów wysyłki.

„Dlaczego wprowadzamy zmiany? W obecnym systemie komentarzy nie wszystkie transakcje są oceniane przez kupujących. W efekcie opinie o ofertach sprzedających są tylko częściowe. Nowy sposób oceniania transakcji ma zachęcić kupujących do częstszego wystawiania komentarzy” – tłumaczą przedstawiciele Allegro, chwaląc się przy okazji, że z serwisu korzysta już ponad 16 milionów Polaków. 

Źródło: Allegro
 

Odsłon: 4864 Skomentuj newsa
Komentarze

24

Udostępnij
  1. raffal81
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-01-11 16:47

    Dobrze że biorą się za jakiekolwiek zmiany, być może z tego bazaru oszustów, powstanie coś sensownego.

    Skomentuj

  2. d14b3l
    Oceń komentarz:

    -13    

    Opublikowano: 2017-01-11 16:52

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    Eliminacja neutralnych komentarzy to głupota. Do tej pory jeśli nie byłem pozytywnie zaskoczony to wystawiałem neutrala, teraz będę musiał wystawić pozytywa za niczym nie wyróżniającą się na plus transakcję co będzie promowało średnich sprzedawców. Pozytyw należy się komuś, kto się stara a nie komuś kto jest najwyżej poprawny.

    Skomentuj

    1. bosiur
      Oceń komentarz:

      13    

      Opublikowano: 2017-01-11 17:05

      Szlachcic się znalazł. Pewnie jak paczka szla dłużej niż deklarował sprzedawca to odrazu negatyw nie ważne czy z jego winy czy nie .

      Skomentuj

      1. Satanski
        Oceń komentarz:

        11    

        Opublikowano: 2017-01-11 17:26

        Teraz za to szlachcice sprzedający będą mieli jak w raju. Dopóki czegoś nie schrzanią konkretnie, nikt się nie dowie, że ich usługi dupy nie urywają. Jak będę średnio zadowolony, to co, mam pozytywa wystawiać żeby transakcję skomentować? Czy może negatywa, którego być może allegro usunie na wniosek sprzedającego.

        Skomentuj

    2. bor_belial
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2017-01-11 17:21

      właśnie po to jest możliwość oceniania "poszczególnych obszarów sprzedaży". Dajesz pozytyw i np po 2 gwiazdki...


      czyli kupujący otrzyma pozytyw z automatu za płatność przez payu ?

      Skomentuj

    3. raffal81
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-01-12 08:06

      Przecież możesz napisać w komentarzu, teraz raczej większe znaczenie będzie miała treść komentarza.

      Skomentuj

  3. Stashqo
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2017-01-11 17:32

    Nareszcie skończą się komentarze odwetowe od januszy biznesu, to dobra wiadomość. Niestety nie podoba mi się skrócenie możliwości wystawienia komentarza do 90dni, czasem to za mało, szczególnie jeśli w grę wchodzą reklamacje lub wady produktu ujawnione niedługo po zakupie. Każdy też powinien mieć możliwość zmiany komentarza w uzasadnionych przypadkach, np. kiedy produkt zawiódł po paru miesiącach a sprzedawca się wypiął.

    Skomentuj

  4. MarTum
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2017-01-11 17:37

    Usuniecie neutrali to duzy minus. One są potrzebne.

    Skomentuj

  5. endrju_pl
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-01-11 17:57

    Myślę że neutralne komentarze jak najbardziej mogły by zostać, przecież czasami jest sytuacja pośrednia. Jak dla mnie to mogli by wprowadzić głównie jedną zmianę, mianowicie ujawnienie komentarzy dopiero jak obie strony wystawią, oraz określenie jakiegoś sposobu zachęcającego do wystawienia komentarza.

    Skomentuj

    1. Stashqo
      Oceń komentarz:

      7    

      Opublikowano: 2017-01-11 18:05

      Czyli wystawiasz jakiemuś cwaniakowi negatywa, on nie wystawia zwrotnego i dzięki temu Twój negatyw nie pojawia się na jego stronie a cwaniak kosi jeszcze więcej kasy od nieświadomych? Dobry plan :)

      Skomentuj

      1. endrju_pl
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-01-12 10:01

        Różne mogą być sposoby zachęcające do wystawienia opinii. W międzyczasie trafiłem na naprawdę rozsądne rozwiązanie użytkownika "Korea" na wykopie:

        "kupujesz - płacisz. Jak nie zapłacisz w ciągu 7 dni poprzez payu dostajesz automatycznie negatywa i nie możesz ocenić sprzedającego. Jak sprzedający otrzyma wpłatę to dostajesz automatycznie od sprzedającego pozytywa."

        Skomentuj

  6. rambosz
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2017-01-11 19:27

    Ciekawe kiedy zrobią normalną historię zakupów

    Skomentuj

  7. SweetBear
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-01-11 20:16

    Haha a dzisiaj o tym debatowałem z lubą, że komentarze tylko dla kupujących były by lepsze. Mam coś z biznesu jak widać.

    Skomentuj

  8. NanoXen
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-01-11 23:47

    "Nowy sposób oceniania transakcji ma zachęcić kupujących do częstszego wystawiania komentarzy" - co mnie tu ma zachęcać? bo nie wiem. Brak neutrala, którego mogłem dać jak po anulowanej transakcji z winy sprzedającego szczęśliwie odzyskałem pieniądze?

    Skomentuj

  9. Hakuren
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-01-12 07:48

    Żadne naprawy systemu nie naprawią mentalności tego narodu. U nas wystawia się negatywne komentarze dla hecy, a na pozytywne często nie "marnuje" się czasu.

    Handlując na eBayu widać różnicę poziomów. Kiedy coś kupię i zapłacę PP w 99% przypadków pozytywny komentarz pojawia się na mojej karcie w ciągu kilku minut/godzin (nie ma znaczenia kraj), u nas nie dostaniesz komentarza zwrotnego dopóki sam go nie wystawisz a i to jest bardzo mało prawdopodobne. Totalna olewka.

    Brak neutralnych komentarzy to strzał w stopę, kto to wymyślił zasługuje na Ig Nobla.

    Skomentuj

  10. patol1984
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-01-12 07:57

    Mi się podoba zmiana, zdarzyły się kilka razy wpadki ze sprzedawcami, ale mając 100% konto, jakoś nie chciało mi się wystawiać negatywa żeby nie psuć sobie statystyki odwetowymi negatywami, bo czasami też sprzedaje.

    A komentarze neutralne były bez sensu, w większości przypadków można było wywnioskować że kupujący nie był zadowolony ale obawiał się wystawić negatywa bo miał ładne konto.

    Skomentuj Historia edycji

    1. Siderion
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-01-12 09:24

      Zgadzam się, też chciałem napisać mniej więcej to samo. Zawsze u sprzedawcy sprawdzam ile ma pozytywnych ile negatywnych, a neutralne tylko budzą jakieś podejrzenia. Sam "bałem" się wystawiać neutrale i negatywy bo wiem że w odwecie bym dostał to samo. Ostatecznie jak z transakcji nie byłem zadowolony to po prostu w ogóle nie wystawiałem komentarza co dla niepewnego sprzedawcy dawało tylko 1 punkt mniej i nie ostrzegało innych nabywców, żeby się nie nadziali.

      Skomentuj

  11. laaval
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2017-01-12 08:28

    A wystarczyłoby zrobić to co jest na alliexpresie. Sprzedawca zobaczy komentarz kupującego dopiero jak wystawi swój.

    Skomentuj

    1. kamillode
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-01-12 08:57

      Załączenie zdjęcia do komentarza byłoby też czymś pomocnym.

      Skomentuj

        1. laaval
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-01-12 13:02

          jakoś Chińczycy sobie z tym dają radę i zdjęcia w komentarzach są baaaardzo pomocne. Zresztą nie wiem po kiego grzyba w komentarzu do transakcji wstawiać fotki niezwiązane z samą transakcją. Poza tym można to przecież rozwiązać w prosty sposób, poprzez naruszenie regulaminu i ostrzeżenie/ban

          Skomentuj

  12. harukapl
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-01-12 11:04

    Skopali masę innych rzeczy, jakby nie mieli serwera testowego... mnie najbardziej boli brak wyświetlania wyników jako galeria, a nie tylko lista... dla innych może mało istotne, ale jako wzrokowiec łatwiej mi się przeglądało oferty. Już nie wspomnę o panelu użytkownika...

    Skomentuj

  13. Fiona
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-01-13 08:49

    Przekształcają się w sklep.

    Co do komentarzy, sama więcej kupuję, niż sprzedaję. Stosunek 10:1. (10 zakupów)
    Ale wśród kupujących jest masa oszustów. Wcale nie duzo mniejsza niż wśród sprzedających.

    Próby wyłudzenia za fikcyjne naprawy, negocjowania cen, czy banalne nieodbieranie przesyłek pobraniowych...

    Teraz będą mieli raj - wystawiać bedą mogli bezkarnie dzisiątki negatywów, a ofiara co najwyżej będzie na swoim koncie mogła je skomentować....

    W sumie jest to nierówne traktowanie i może ktoś pozwie allegro - nie po raz pierwszy

    Ale milionów martwych kont i kilkunastu kont na jedną osobę już nie zlikwidują.
    To by realnie ukruciło oszustwa, jeden adres w realu = jedno konto na Allegro...
    A nie nabroisz na jednym, uciekasz na kolejne...

    Skomentuj

    1. Fiona
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-01-13 09:05

      P.S. Tylko wtedy z tych 16 milionów polaków zostałoby ze 2 miliony. A samo Allegro straciłoby 80% wartości...
      Dlatego zawsze to będzie jedyny portal aukcyjny w cywilizowanym świecie gdzie jaś kowalski będzie mógł mieć tuzin kont i świntuszyć na okrągło....

      Skomentuj

        1. Fiona
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-01-14 11:02

          Dokładnie.
          Ale Allegro powinno przynajmniej próbować z tym walczyć...

          Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!