Oprogramowanie

AMD nazwiązuje współpracę ze studiami w celu implementacji Mantle

przeczytasz w 1 min.

Nowe API pozwoli zwiększyć wydajność i uprościć proces tworzenia gier.

Mantle API grafika

Koncern AMD podjął współpracę z liderami wśród deweloperów gier w celu implementacji niskopoziomowego API, które pozwoli zwiększyć wydajność i uprościć proces tworzenia gier.

Dotychczas o technologii Mantle API było głośno za sprawą gry Battlefield 4 od DICE, lecz teraz dołączyły do niego również trzy inne studia - Cloud Imperium Games odpowiedzialne za kosmiczną symulację Star Citizen, Eidos-Montréal (które jest częścią grupy Square Enix) odpowiedzialne za przygodową grę akcji THIEF oraz Oxide Games zajmujące się projektowaniem silnika dla 64-bitowych, wielordzeniowych procesorów.

Wszystkie cztery firmy będą współpracować z AMD w celu optymalizacji sposobu tworzenia gier. Optymalizacja ta jest zorientowana na wydobycie maksymalnej wydajności z nowoczesnej architektury kart graficznych (w tym także tych zintegrowanych w układach APU), które znajdują zastosowanie w komputerach stacjonarnych, notebookach i takich produktach konsumenckich jak tablety.

„Firma AMD jest dumna z odgrywania fundamentalnej roli w przekształcaniu środowiska tworzenia gier komputerowych za sprawą Mantle,” powiedział Ritche Corpus, director w ISV gaming and alliances w firmie AMD. „Dzięki wsparciu i bliskie współpracy pomiędzy AMD i wiodącymi w branży deweloperami gier takimi jak Cloud Imperium, Eidos-Montréal i Oxide, technologia Mantle pozwala na najlepszą optymalizację w niezwykle wyczekiwanych tytułach gier zapewniając graczom niezrównane doznania.”

AMD Mantle API technologia slajd

Cloud Imperium Games, Eidos-Montreal, a także Oxide Games dołączą do AMD i DICE, aby omówić temat konstrukcji i wdrażania technologii Mantle na konferencji AMD Developer Summit – APU13, która odbędzie się między 11 a 14 listopada w San Jose w Kalifornii. Co więcej, Oxide Games podczas konferencji przeprowadzi także przedpremierowy pokaz technologii Mantle.

Źródło: AMD

Komentarze

72
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    LoaD95
    23
    AMD opracowuje nową technologię źle.. AMD wydaje nowe karty graficzne źle... O co wam chodzi >.< Dobrze to chyba będzie dopiero jak zniżą ceny topowych kart i proców do 200zł.
    • avatar
      wdowa94
      15
      Powiem tylko tyle: Po 8 latach zastoju ten projekt jest rewolucyjny.
      Już sam zamysł i sposób w jaki tworzą program dla x64 jest godny pochwały- Tyle zbędnego kodu, tyle kolejkowania, tyle obliczeń rozproszonych jest usuniętych, że wydajność może podskoczyć o naprawdę spory ułamek teraźniejszych możliwości ALU.
      • avatar
        LoaD95
        4
        Z physx też prawie żadna gra nie korzysta :)
        • avatar
          kitamo
          3
          Ciekawe - 3dfx wiedziało ponad 15 lat temu jak to sie robi i jakie efekty mnozna uzyskac z niskopoziomowego API, a dopiero teraz reszta swiata sie budzi i widzi ze direct x nie jest jedynym slusznym API.
          • avatar
            vitapy
            0
            Mantle, PhysX bardzo ciekawe technologie, ale przyglądając się niedawnej historii rozwoju PC jest to mrzonka która nie zostanie zrealizowana w produktach obecnie będących w użytku. Przypomnę, istniał układ Audigy2 mający moc obliczeniową 1000MIPS czyli coś klasy Pentium4, a potrafił obliczyć fizykę rozprzestrzeniania się dźwięku z tylko16 źródeł. To jaką moc obliczeniową musi mieć APU, GPU lub CPU który będzie w stanie wyliczyć fizykę tysięcy przedmiotów które są w typowej scenie generowanej w grze. Nie wspominam już kwestii odbić/rozproszeń źródeł światła wymaganych do utrzymania realizmu. Obecny kierunek rozwoju naszych blaszaków nie podoła temu zadaniu i taka jest prawda.
            • avatar
              Konto usunięte
              -8
              Czy mi się zdaje, czy Mantle działa trochę na zasadzie rozwiązań VirtuMVP ?
              • avatar
                Konto usunięte
                -12
                Mantle będzie tym samym co Open GL. Martwym api z którego prawie żaden twórca gier nie korzysta!
                • avatar
                  Konto usunięte
                  -18
                  bzdura mantle to technologia rozgrzewania rdzenia tak jak na załączonym obrazku - dlatego 290x to taka grzałka :E
                  • avatar
                    Blashix
                    -24
                    Może mantle to będzie odpowiednik psyhx dla ati ?
                    • avatar
                      mjwhite
                      -28
                      firma amd brnie w ślepy zaułek ale cóż nie tacy "marzyciele" znikali już z rynku