• benchmark.pl
  • Gry
  • Nowa technologia AMD PecksFX to realnie wyglądające ptaki w grach komputerowych
Gry

Nowa technologia AMD PecksFX to realnie wyglądające ptaki w grach komputerowych

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2013-03-29

Nowe rozwiązanie pozwoli na jednoczesną symulację nawet 500 obiektów na niebie, a znajdzie ona zastosowanie m.in. w grze Battlefield 4.

AMD PecksFX technologia Battlefield 4

Pamiętacie technologię AMD TressFX, która zwiększa realność animacji włosów Lary Croft w najnowszym Tomb Raider? Wygląda na to, że koncern z Sunnyvale chce jeszcze bardziej urealnić świat w grach komputerowych.

Tym razem producent wziął na swój celownik... ptaki latające na niebie. Nad ich zachowaniem ma czuwać technologia PecksFX, która pozwoli na jednoczesną symulację nawet 500 obiektów. Nowe rozwiązanie ma znaleźć zastosowanie m.in. w nadchodzącej grze Battlefield 4.

Choć zapowiedź nowej technologii może nie wydaje się zbyt interesująca, to gotowe dzieło wygląda całkiem efektownie. Zainteresowanych odsyłamy do trailera poniżej – efekt PecksFX jest tutaj widoczny mniej więcej w 6 minucie.

Źródło: Play 4 Real Gaming, YouTube

marketplace

Komentarze

143
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Nie żebym hejtował AMD ale....
    "Technologia AMD ShitFX to realnie wyglądające gó**a w grach komputerowych!"
    Zaloguj się
    34
  • avatar
    Czegoś tu nie rozumiem.. wszystko jest sztuczne, jest źle.. teraz zaczyna być realistyczne i też wam źle.. w du..ch wam się przewraca :)
    Zaloguj się
    20
  • avatar
    Te ptaki tak powinny bez tych technologi wyglądać
    Zaloguj się
    18
  • avatar
    To czekamy teraz na realistyczną fizykę ziaren piasku na pustyni (SandFX ?) ;P
    Zaloguj się
    16
  • avatar
    Ten PeckFX bardziej by się przydał w Tomb Raiderze
    Zaloguj się
    15
  • avatar
    TitsFX poproszę :D
  • avatar
    To jakieś ptaki widmo... rzucają cień ale nie odbijają się w wodzie;)
    Zaloguj się
    10
  • avatar
    o matko xD ... włosy, ptaki, a zaraz drzewa ..., bo w grach są zbyt sztywne
    Zaloguj się
  • avatar
    na pewno więcej tych cosFX wyjdzie. W końcu maja konsole opanowane wiec kto wie co z tego powstanie i do jakiego stopnia "realizmu" to dojdzie.

    oby tylko twórcy gier nie zapomnieli ze w gry się "gra" a nie ogląda.
  • avatar
    ...realnie wyglądające ptaki....
    ==================
    ale że co zdjeli majtki ?
    Zaloguj się
  • avatar
    Jak AMD będzie robić tak dalej, to niedługo będzie 50 xxxFX.
    Zaloguj się
  • avatar
    Na gameplay'u te ptaki ładnie wyglądą. ciekawe czy to jakiś fake :P Co do filmiku te plandeki fajnie falowały xD
  • avatar
    Fakt ze najbardziej przykuły mnie te naturalnie latające ptaki w dużych ilościach ale to mniejszy bajer w porównaniu do tressFX.

    Wielkim krokiem będzie PhysFX albo havokFX

    PS: ciekawe czy BF4 będzie miał TressFX
    Zaloguj się
  • avatar
    Ciekawe ile fps spadnie przy użyciu tej funkcji w BF 4 :D
  • avatar
    Fajna sprawa. Małymi kroczkami do przodu w kierunku realności rozgrywki. Gratuluje AMD ale lepiej chyba by było gdyby to dopracowali i w jakiejś paczce wydali tak jak już kolega wspominał. pozdrawiam i czekam na kolejne xxxFX-y :P
  • avatar
    I znowu 10-15 klatek w dół!
    Zaloguj się
  • avatar
    Polska mentalność, wprowadzasz coś nowego źle, nie wprowadzasz czegoś nowego też źle. Nic tylko narzekacie na to jak wam spadną FPS. To jak tak bardzo wam są potrzebne tylko FPS a nie realność grafiki to po co gracie z AA włączonym, po co wszystko na max ustawiacie, włączcie sobie 800 x 600 i wszystkie efekty na low lub wyłączcie co się da i będziecie mieli 600 FPS.

    CO wy chcecie aby wprowadzając nową technologię, która dodaje efektów klatki nagle poleciały w górę i z 60 zrobiło się nagle 80 FPS?

    Obraz i tak wyświetla się w 60 Hz więc więcej niż 60 FPS nie zobaczycie :P A płynność 60 a 50 FPS jest praktycznie nie zauważalna a przynajmniej większy realizm gry.

    Dobrze, ze AMD robi coś w tym kierunku, czekać tylko aż wypuści całą bibliotekę jak Physx od NV i wtedy będzie elegancko :) a maniaką FPS w dupach się poprzewracało i najlepiej jakby nic nie wprowadzali nowego tylko zatrzymali się na poziomie graficznym Quake 3 !!!
    Zaloguj się
  • avatar
    Wszystko co przekłada się na poprawienie realności i poprawę sfery wizualnej w grach jest na plus.
    Haters gonna hate....
  • avatar
    Te wszystkie napisy FX będą ładnie wyglądały na pudełkach kart AMD
    Zaloguj się
  • avatar
    Niech jeszcze zrobią BoomFX - realistyczne wybuchy granatów ;-) i będzie git
  • avatar
    Połowa się nabija, a i tak jak będą mieli grę to włączą, bo musi gra być na maks...
  • avatar
    połowa z was to idioci, naprawdę..
    Zaloguj się
  • avatar
    Realistyczne by było jakby przyczajony realistyczny żołnierz dostał od takiego realistycznego ptaka, piękną realistyczną kakę na realistyczne ramie XD
  • avatar
    a już niedługo NailsFX i PimpleFX i ToothFX
    Zaloguj się
  • avatar
    Teraz zamiast strzelać do wrogów będę albo podziwiał ich piękne lśniące włosy, albo potrzał w niebo rozglądając się za stadem ptaków.
  • avatar
    ech... ta mentalność Polaków. Zamiast cieszyć się z nowych efektów (które przecież można wyłączyć) to trzeba narzekać ile to fps spada i jakie to jest niepotrzebne... tragedia. Czy to przez zawiść, bo większości Polaków nie stać na naprawdę mocny sprzęt, czy najzwyczajniej mamy to już w genach?!

  • avatar
    AssFX i TitsFX ;)
  • avatar
    sie smiejecie ale te ptaki w tym momencie na plazy wniosły bardzo duzo :D

    przynajmniej starają sie coś robi :D

    nierozumiem tych co narzekaja...
    Zaloguj się
  • avatar
    Czekam teraz na AMD TrollFX czyli realistyczny efekt trollów na strona i forach..
    Zaloguj się
  • avatar
    Jak na razie grafika, prezentuje się przednio. Szczególnie modele twarzy
  • avatar
    no i dobrze ze usprawniaja efekty. jakby mieli sie przejmowac, ze czesiek spod wroclawia ma za slabego kompa bo mu fpsy spadaja, to nigdy bysmy progressu w grach nie zobaczyli :)
  • avatar
    Chciałbym Was Poinformować, że Battlefield 3 nie wykorzystywał technologi physx od Nvidia. Wasze Kłótnie o lepszości NV nad AMD trwają od ponad 15 lat. Gdyby jedna z firm była lepsza to ta druga przez 15 lat nie utrzymała by się na rynku. Prawda jest taka ze każdy towar ma swojego klienta. Piszcie komentarze, które coś wniosą do rozwoju rynku kart graficznych. Texty typu fizykaFX jest gów*iana bo ja mam GTX;a nie rozwija tematu....

    Jeśli myślcie ze cuda i physx to coś ważnego to okej, ale cude wykorzystuje co setny z was, a physx - ja tam podczas dynamicznej rozgrywki nie zachwycam się 200 kawałkami odpryskującego betonu lub szyby, która niejednokrotnie zasłania graczowi obiekt rozgrywki.
    Przesiadłem się z gtx 460 na HD7870
    Karta NV była słabsza ale działała stabilnie. AMD mimo wysokich fps potrafi puścić ścinkę i laga, ma takie chwilowe spadki fps. Zanim kupiłem to słyszałem o tej bolączce, ale nigdzie tego nie widziałem. Na Youtubie tego nie zobaczycie bo klatkowanie tych filmów już na starcie jest niższe ... Trochę mnie to denerwuje, być może to niedopracowany tryb w eyefinity.
    Zaloguj się
  • avatar
    Jakoś dziwnie mi się te realistycznie wyglądające ptaki skojarzyły - if you know what i mean :D
  • avatar
    Hehe, kabaret :D "FX'sy" jak najbardziej na plus
  • avatar
    Bardzo dobrze,że wprowadzają takie możliwości.Niby to drobnostki ale takie detale składają się na całokształt.
    Oby tylko sie to przyjeło.
    Zaloguj się
  • avatar
    Oczekuję na kolejne technologie FX od AMD... ;)
  • avatar
    http://hexus.net/gaming/news/pc/53581-battlefield-4-demo-running-amd-radeon-hd-7990/ --> grze Battlefield 4 którego demo widzieliście użyto 1 karty HD 7990 ! i będzie w Never settle na jesieni !
    Zaloguj się
  • avatar
    Hahaha kolejne teraz ptaki pózniej lepiej wyglądające uda będą :D
  • avatar
    Ta gra nadal nie jest realistyczna, ponieważ magazynki do broni powinny być używane do końca i wyrzucane puste, a nie że zmarnuje 5 naboi i doładuje nagle podczas walki.
    Zaloguj się
  • avatar
    Czepiacie się... Niby takie mało zauważalne, ale jednak dodaje tego czegoś do ogólnej scenerii. Mnie się podoba...
  • avatar
    Idą do przodu to jest bardzo dobre przekonuje mnie to bardziej niż phsyx od NV :D
  • avatar
    Myślałem, że których ptak narobi komuś na gogle. Żaden ptak nawet nie zrobił kupy.
  • avatar
    Zobaczcie że po strzale w mur on się kruszy, a to wygląda na PhysX ale oby to było coś od AMD-ka np PhysFX ;] TO Nvidia będzie miała się czego obawiać i w PhysX to nareszcie nie będzie monopol! ;]
    Zaloguj się
  • avatar
    chodź wole nVidie, to bardzo ciekawie to wygląda ze strony AMD ;) zobaczymy co będzie dalej ;)
  • avatar
    moze i do przodu napieraja, calkiem fajnie. Ale jak same wlosy(ktore notabene nie wygladaja mega naturalnie i na dodatek byly na tyle nie dopracowane ze przenikaly przez ramiona) zamulaja sprzet w uj to wlosy plus ptaki i juz zadne gpu nie zapewnia plynnosci. Pomysl fajny wykonanie i optymalizacja tragiczna
    Zaloguj się
  • avatar
    NIE MOZLIWE, PTAKI ?!?!?!?!?!?!!?

    OMG!!!!!!
  • avatar
    i ptaki beda zabierac ~15FPS'ow jak TressFX ! :D
    Zaloguj się
  • avatar
    Realizm realizmem, ale pamiętacie wymagania Tomb Raidera z włączonym Tresfx. Żeby pograć w Full HD trzeba było mieć Radeona HD 7970, więc zastanawiają mnie wymagania Battlefielda 4
  • avatar
    Ciekawe co jeszcze AMD wymyśli. U Nvidii z tym wszystkim poradziłby sobie PhysX.
    Zaloguj się
    -12
  • avatar
    Po co benchmarku wspominasz o takich bzdetach? Nie ma ciekawszych informacji?
  • avatar
    Te nowe technologie AMD to będzie niewypał. Już TressFX obniża ilość FPSów.
    Zaloguj się
    -16
  • avatar
    AMD niema już co wymyślać!
    Zaloguj się
    -47
  • avatar
    Zauważyliście babola ptaki nie odbijają się w wodzie :) właśnie około 6:12 najlepiej to widać.
    Ollbi masz racje BF 3/4 to nie są realistyczne gry i mało co mają z tym pojęciem wspólnego to zwykłe strzelaniny, bo jak nazwiesz to że lecąc samolotem wyskakujesz z kabiny walisz z bazooki w drugi samolot i jakby nic wskakujesz do samolotu ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie lepiej zrobić od razu całą paczkę, która poprawiała by realność obiektów w grach? Nazwać to AMD RealisticFX i tyle ;d
  • avatar
    ostatnio ptaki to w Skyrimie widzialem :D
    Zaloguj się
  • avatar
    Całkiem dobry pomysł mieli na urozmaicenie gry i nawet dobrze im to wyszło
  • avatar
    Ładnie to wygląda. Mi się podoba.
  • avatar
    Czy to znaczy że jeśli wezmę sobie jakąś sniperkę, ulokuje się gdzieś w krzakach albo na dachu budynku to celując w idealnego heada, gdy już uwzględniłem poprawkę na wiatr i na odległość mogę się spodziewać że ptasia kupa spadnie mi na celownik uniemożliwiając strzał? :P
  • avatar
    Według mni dobrze ze AMD wprowadza zmiany, jak się nic nie dzialo to część ludzi płacze że zastuj w grafice itd. a jak już się coś ruszy to gadanie że to nie pasuje bo obciąża GPU itd tak jak włosy Lary bo za czyste ale mimo to wedlug mnie wyglądaja lepiej :D wszytsko jest do dopracowania powoli w swoim czasie a na pewno z czasem nie bedzio to tak pozerać GPU, ponieważ wejdą nowsze i odrazu będą wspierać te efekty. Tak jak na początku było z PhysX malo na czym dzialal po wyjściu ateraz bez problemu juz sobie radzi. Więc z tym pewnie będzie tak samo :) Przynajmniej mam taką nadzieje.
  • avatar
    Nie zrozumcie mnie źle, szczegółowość świata fajna rzecz, rozwijać się trzeba, ale na coś takiego pewnie większość z was nie zwróciłaby uwagi w grze, gdyby nikt wam o tym wcześniej nie powiedział.
    Takie rzeczy jak reistyczne ptaki to tło tła.
    Jakoś mi się nie chce wierzyć, że nie ma czegoś innego czym AMD mogłoby się zająć by poprawić jakość grafiki.
  • avatar
    udany żart prima aprilis :p