Na topie

Niższe ceny Radeonów w końcu odczuwalne w Polsce

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Karty graficzne

Planujecie zakup karty graficznej ze średniej półki? Właśnie jest do tego bardzo dobra okazja, bo karty Radeon RX w końcu można dorwać w akceptowalnej cenie.

  • Niższe ceny Radeonów w końcu odczuwalne w Polsce
A A

W serwisach branżowych aż huczy od premiery kart graficznych GeForce RTX 2080 i RTX 2080 Ti, które podniosły poprzeczkę w najwyższym segmencie wydajnościowym. Nie każdy jednak może sobie pozwolić na zakup konstrukcji z najwyższej półki, więc nadal największą popularnością cieszą się modele ze średniego segmentu - tak się składa, że właśnie nastał bardzo dobry czas na zakup takich kart, bo zapowiadane obniżki Radeonów w końcu są odczuwalne na naszym rynku.

Na szczególną uwagę zasługują modele Radeon RX 570 i RX 580, które podczas szału koparkowego były dostępne w horrendalnie wysokich cenach (o ile w ogóle były dostępne). Obecnie można je kupić znacznie taniej – najtańsze wersje RX 570 w wersji z 4 GB pamięci VRAM kosztują 800-900 zł, natomiast RX 580 w wersji z 8 GB pamięci VRAM można znaleźć za 1100-1200 zł.

AMD Radeon RX Vega

Spore obniżki objęły również modele Radeon RX Vega 56, które można dorwać już za 2000 – 2200 zł (i to za niereferencyjne konstrukcje). Wychodzi więc na to, że obecnie karta jest najtańsza od czasu swojej premiery.

Jak ceny prezentują się w odniesieniu modeli konkurencji? Radeony RX 570 i RX 580 właściwie zrównały się z kartami GeForce GTX 1060 w wersji 3 GB i 6 GB, natomiast Radeon RX Vega 56 może mierzyć się z wydajniejszym GeForce GTX 1080. Warto jednak zauważyć, że ważnym argumentem przemawiającym za wyborem akceleratorów z obozu „czerwonych” może być promocja z pakietem darmowych gier: Assassin's Creed Odyssey, Strange Brigade i Star Control: Origins.

Źródło: inf. własna

Odsłon: 6389 Skomentuj newsa
Komentarze

33

Udostępnij
  1. chotnik2
    Oceń komentarz:

    -20    

    Opublikowano: 2018-09-24 20:00

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    Teraz to sobie moga, jak uzywane GTX1070 sa za 1200, a to w ogole inna klasa wydajnosci.

    Skomentuj

    1. rlistek
      Oceń komentarz:

      24    

      Opublikowano: 2018-09-24 20:15

      Mam rozumieć, że taki używany Radeon to już kosztuje tyle co nowy czy jaki niby sens ma to twoje porównanie?

      Skoro lubisz się bawić w kopalnianą loterię, to po co się wypowiadasz pod newsem o cenach nowych układów, skoro te cię nie powinny nawet interesować?

      Skomentuj

      1. chotnik2
        Oceń komentarz:

        -24    

        Opublikowano: 2018-09-24 21:32

        Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

        wydajność/PLN - mówi to coś panu, panie Ferdku?

        Skomentuj

        1. Rebelmind
          Oceń komentarz:

          6    

          Opublikowano: 2018-09-24 23:17

          Skoro gadamy o używkach: właśnie kupiłem półroczną V56 z papierami (Strix OC) za 1400 pln. Karta on znajomego, nie kopała nic. Po OC & UV karta jest jeszcze bliżej wydajnościowo gtx 1080 niż gtx 1070 ti (stock). Perf/$$$? Win jak dla mnie.

          Skomentuj

    2. ohoho
      Oceń komentarz:

      11    

      Opublikowano: 2018-09-24 21:37

      Przecież Vega56 tego 1070 zjada na śniadanie.
      Myślisz, że czemu pojawiła się wersja Ti?

      Skomentuj

      1. ASDFR
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-09-25 10:23

        GTX 970? Serio?
        R9 390 miażdzy to gpu aktualnie.
        Tym bardziej jeśli miałbyś na myśli zakup pierwszej rewizji 3.5gb vram.

        Skomentuj

      2. Smuga
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-09-25 11:40

        "Zjada, miażdży, masakruje". Ach te wasze żenujące określenia. Tak to można napisać o V64/1080 Ti względem jakichś APU, a nie bliskich konkurentów. 1070 i V56 to ta sama półka wydajnościowa, z lekką przewagą Radeona i tyle. Żadnego "miażdżenia" tam nie ma.

        Skomentuj

    3. Cacek93
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2018-09-24 22:14

      Tak samo mogę napisać, że na co komu GTX 1050Ti oraz GTX1060 3GB jak używany GTX970 ma lepszy stosunek cena/wydajność.
      Tylko takie porównanie nie ma sensu w odniesieniu do takiego wątku o cenach NOWYCH kart.

      Skomentuj

    4. yarwa
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-09-25 14:37

      No to leć kupuj te wyeksploatowane 1070 od górników. Już szysz... normalnie wygrałeś życie :P

      Skomentuj

  2. Wasek
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2018-09-24 23:12

    AMD zacznie produkować kiedyś karty z wyższego segmentu czy pozwoli Nvidii na monopol i ograbianie z pieniędzy?

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2018-09-25 02:17

      a jak NV ograbia Cie z pieniędzy?
      Pewnie podobnie jak Ferrari.
      A moze włamują CI sie do domu i siłą zabierają ze skarpety czy jak?

      Skomentuj

      1. patol1984
        Oceń komentarz:

        9    

        Opublikowano: 2018-09-25 07:26

        Podzielam zdanie obu panów
        Ceny topowych kart graficznych poszły prawie o 100% co jest zdzierstwem.
        Nawet dwuprocesorowe karty tyle nie kosztowały.
        Ale nikt nie każe nam ich kupować, nie każe też kupować telefonów, telewizorów, nowego zegarka, szykownych ubrań, wystarczy worek ziemniaków na garba i przytulna jaskinia do szczęścia.

        Skomentuj

        1. Kropeczka
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2018-09-25 07:46

          Jeden kocha mieć gadżety, drugi np. kocha podróżować.
          Mają się bić o to który ma rację ?

          Znam taki kraj w centrum europy który się bije w wojnie PO-PIS - chyba jedna głupota na kraj wystarczy ???

          Skomentuj

        2. Smuga
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2018-09-25 11:46

          Nikt nie każe - racja. Ale co z tego? Jeśli chcesz móc grać na maksymalnych detalach (a inne mnie nie interesują, albo gram tak jak chciał tego twórca albo wcale - to jak oglądanie filmu z kamerki w kinie) to nie masz wyjścia. Do póty AMD nie wypuści GPU które przy wydajności rzędu 80-90% takiego RTXa 2080 Ti nie będzie kosztować 60-70% jego ceny - do póki będziemy płacić 6 tysięcy za top. A jak AMD już dowiodło - da się (HD(3/4/5/6)870 - były genialne).

          Skomentuj

      2. Wasek
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-10-02 23:33

        Może się źle wyraziłem ale tu chodzi o ceny adekwatne do oferowanego produktu. Sam zazwyczaj korzystam z kart wyższego segmentu (ostatnio miałem 1080Ti) ale ceny z serii 20 to już jest przegięcie. Wszyscy wiemy, że gdyby AMD wróciła na rynek GPU (bo można powiedzieć, że w tym momencie prawie nie istnieje) to ceny kart Nvidii sporo by spadły.

        Skomentuj

  3. Rebelmind
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-09-25 00:27

    Muszę sobie chyba dać trochę na wstrzymanie z komentarzami na BM i PurePC, bo męczy mnie niemiłosiernie jak kolejne osoby, które Radeona widziały jedynie w "bieda-recenzji" na jednym czy drugim portalu pierd*** zasłyszane głupoty...

    Poziom gtx 1080 i 1070 ti (Vegi 64 i 56) tj jaki segment? Średni? Niski?

    Więcej niż zadowalająca wydajność w 1080p i 1440p* (*-z minimalnymi kompromisami) tj coś, co nie wystarcza do 95% współczesnych gierek?

    Kolejna "mądrość", czyli perf/Wat: faktycznie, Radeony nie mają sensu, bo UnderVolt tj coś zabronione / zakazane / zablokowane / kosmicznie trudne do ogarnięcia...

    Zaczynam jednak jednak w końcu rozumieć bezsens porównań wydajności pomiędzy kartami używanymi a nowymi (pozdrawiam kolegę @Finear)

    Skomentuj

    1. Kenjiro
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2018-09-25 08:45

      W żadnej mierze zabawa w UV nie leży nawet na tej samej płaszczyźnie co montaż karty i jej użycie. Większość ludzi nie ma czasu godzinami lub dniami testować karty, godzić się na zwisy czy restarty z powodu problemów z kombinacją clock/voltage. Za to potrafi po prostu zamontować kartę i używać.

      Skomentuj

      1. patol1984
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-09-25 19:10

        Dokładnie, kiedyś mnie jarało kręcenie i dopieszczanie sprzętu itp, ale teraz nie mam ani chęci ani czasu żeby zyskać te 10%-15% wydajności za długie godziny testowania, gdyby to było jak kiedyś 50% to gra byłaby warta świeczki ;)

        Skomentuj

  4. Kropeczka
    Oceń komentarz:

    10    

    Opublikowano: 2018-09-25 07:44

    Mi wystarczają karty ze średniej półki... Czy tam niższej...

    Ojej przegram życie ? Trudno ;P

    Moja poprzednia karta to był Radeon HD 7770 (nowy)

    Myślałam nad nowym Radkiem RX 460 - kupiłam 1050 TI - był korzystniejszy stosunek cena/jakość.

    Następna karta może być znowu Radeon, albo NV - nie wiem.
    W nosie mam wojny gimbusów. Decyduje wyłacznie cena/jakość produktu.

    Skomentuj

      1. CziKilla
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2018-09-25 10:17

        Jak nie masz nic do powiedzenia szczylu to zawrzyj paszczę, taka rada starszego kolegi

        Skomentuj

          1. Rebelmind
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-09-25 11:09

            Jest granica między śmieszkowaniem a chamstwem, starszy kolega ma tutaj rację. Komentarz o książce kucharskiej był nie na miejscu.

            Skomentuj

          2. CziKilla
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2018-09-25 11:17

            Cieszę się, że wykazujesz refleksję, i nie odpyskowałeś.
            Ale jak kolega obok napisał to było już chamstwo. Zamiast dopingować dziewczynie, że ogarnia komputery i jak widać kuma temat, co jest jakby nie było jest rzadkością, to jej dowalasz seksistowskie i taniutkie przycinki. Miej godność. O kobiety prawdziwy facet dba, a tylko tępy buc im dowala. Po której stronie wolisz stać wybierzesz sam...


            ps. co do treści komentarzy polecam pomijać te, które mają pustą treść, widać to po kilku pierwszych słowach, jak poćwiczysz to będziesz sprawnie odsiewał jałowy bełkot

            Skomentuj

          3. CziKilla
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-09-25 12:40

            Nieprawdą jest że Twój komentarz nie jest obraźliwy, oczywiście jest, jeśli nie rozumiesz tego to nic nie poradzę. I to nie są "typowe żarty", tylko burackie docinki. Możesz też widząc na ulicy człowieka na wózku inwalidzkim doradzić mu: "siedź w domu, na chodniku przeszkadzasz", albo czarnoskóremu: "wracaj do dżungli, tutaj chcemy białych". To dokładnie ten sam poziom "typowego żartu", a dokładnie przejaw nietolerancji, szowinizmu, rasizmu i innych prymitywnych zachowań. Jeśli to dla Ciebie norma to mogę tylko współczuć wychowania i kultury osobistej oraz dojrzałości społecznej.
            Co do komentarza Kropeczki, bez względu na płeć, jest on bardzo rozsądny i zrównoważony, odcina się od fanbojskich wojenek i tanich docinek, możesz się uczyć.

            Skomentuj

          4. CziKilla
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-09-25 13:12

            Ja pitolę, ile Ty masz lat? Nic nie kumasz.
            Wiesz czemu dowcipy o polaku i rusku są śmieszne? Bo nie celują w konkretną osobę! Wiem, że to może być dla Ciebie nowość, przemyśl to w przerwie między lekcjami.
            Gdy "żartujesz" z kobiety pisząc o książce kucharskiej to uruchamiasz cały stereotypowy przekaz (tak, Ty uruchamiasz!) pod tytułem: "kobiety są za głupie na komputery, powinny siedzieć w kuchni i robić mi kanapki, bo ja jestem macho pan i władca".
            Przykre jest, że wśród dziesiejszej młodzieży takie przekonania są nadal żywe i aktywne.
            I nie, to nie jest polityczna poprawność, też jej nie popieram, to jest zwyczajne poszanowanie drugiego CZŁOWIEKA, słyszałeś o czymś takim?
            I nie "ów średnia półka" tylko "owa średnia półka", bo to rodzaj żeński, ale o tym też pewnie nie słyszałeś. Pomijam, że to i tak mało gramatycznie, ale to już inna galaktyka dla Ciebie.

            A co do wypowiedzi Kropeczki to ona właśnie celnie napisała o gimbusach, jako o niekonkretnej grupie, jak polacy i niemcy w dowcipach, a nie o konkretnej osobie, nadal polecam czerp korzyści z kontaktów z kimś bystrzejszym i miej trochę pokory, bo atakujesz ją tylko dlatego, że reprezentuje płeć słabszą, to jest dno i metr mułu.

            Acha... i nie proszę mojej kobiety o zrobienie mi kanapki, bo nie jestem pieprzonym szowinistycznym macho, sam sobie robię, przy okazji pytam ją czy też chce. Tym się różnimy, ale to już może być ponad Twoje siły.

            Skomentuj

          5. CziKilla
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-09-25 13:54

            "Ja nie piszę, że moja wypowiedź jest całkowicie bez kontrowersji. Właśnie taka miała być, miała zwrócić na siebie uwagę, a przy okazji mieć formę krytyki na wielu płaszczyznach."

            Krytyczna na wielu płaszczyznach? Chyba się zapędziłeś. Równie krytyczny byłby poseł krzyczący z mównicy: "wy ch..jjee". Zero argumentów, sam jad.

            "Jak tu ciężko o normatywny język, który by nikogo na świecie nie uraził"

            Wystarczy pisać na temat i nie rzucać gównem! To proste. Po cholerę się odnosisz ad personam?

            Skomentuj

          6. CziKilla
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-09-25 14:40

            To nie są ataki w Twoją stronę, to obrona po nazwaniu mnie "szowinistyczny zwyrodnialcem", chyba się już zgubiłeś w tym pieniactwie i emocje biorą górę nad racjonalizmem.

            Jedyna mądra rzecz z Twojego wątku to chęć zakończenia dysputy, popieram ją, głową betonu nie przebiję. Mam tylko nadzieję, że jak będziesz miał dziewczynę czy żonę to będziesz potrafił ją szanować jak na to zasługuje.

            Skomentuj

          7. BrumBrumBrum
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-09-26 11:47

            "JohnyJokes To była groteska i sarkazm"

            nie masz racji.

            Skomentuj

          8. rlistek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-09-26 12:40

            Dawno tu takiej szopki nie było...

            Jeden zasucharzył nieśmiesznym żartem, drugi się uniósł i zaczął bronić "honoru" randoma z internetu niczym rycerz w lśniącej zbroi i wyszedł z tego lepszy content niż te multikonta o PS4. Dobra robota chłopaki.

            Skomentuj Historia edycji

          9. mobil12
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-09-25 23:31

            Strasznie gościu pianę bijesz o nic, ale ironia jak to twierdzili filozofowie jest tylko dla ludzi inteligentnych ...

            Skomentuj

  5. Eternal1
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-09-25 11:03

    RX570/4GB przeniesiony z 14nm na 12nm?
    Z chęcią przygarnę.

    Skomentuj

  6. Koriolan
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-09-25 12:20

    cholera, tydzień temu wymienilem Radka R7 380 na Asusa Strixa 1080..

    Niestety na Vegę mam chyba za słaby zasilacz, tylko 600 W wstawiłem
    I jeszcze jedno - gdzie dostać te karty, bo szukałem i słabo to wygląda.

    Skomentuj

  7. majster klepka
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-09-25 16:38

    I o to chodzi tak trzymaj AMD, a najlepiej obniż swoje ceny kart jeszcze trochę. W tedy czekamy na rozsądny ruch konkurencji, spadek cen i zakupujemy po rozsądnej cenie GTX-y.

    Skomentuj

    1. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-09-26 12:28

      AMD do dystrybucji wypuszcza grafiki po niemal stałej cenie, to dystrybutorzy narzucają wysokie marże, korzystając z ogromnego popytu. widocznie sprzedaż trafiła wreszcie na ścianę, to zjeżdżają z marżami.

      na tej górce AMD nie zarabia.

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!