Gry

Możliwości silnika Frostbite 3 w grze Battlefield 4

opublikowano przez w dniu 2013-06-25

Silnik charakteryzować ma się jeszcze większym realizmem – między innymi dzięki większej szczegółowości oraz efektom wody i światła.

Frostbite 3

Najnowsze gry studia Electronic Arts wykorzystują bardzo dobrze oceniany przez graczy i recenzentów silnik Frostbite. Wersję oznaczoną symbolem „3” będziemy mieli okazję uświadczyć w takich produkcjach, jak Need for Speed: Rivals, Dragon Age III: Inquisition oraz Battlefield 4. Opublikowane przez EA wideo prezentuje możliwości silnika na podstawie właśnie tej ostatniej.

W grze Battlefield 3 wykorzystany został silnik Frostbite 2. Recenzenci z całego świata chwalili go przede wszystkim za realistyczną oprawę audiowizualną i efekty specjalne. Gracze również docenili bardzo wysoką jakość grafiki. Jak się jednak okazało – twórcy nie zamierzają na tym poprzestać.

Studio EA DICE stworzyło nową wersję silnika – Frostbite 3. Ta charakteryzować ma się jeszcze większym realizmem – między innymi dzięki większej szczegółowości oraz efektom wody i światła. Dużą wagę przywiązano również do fizyki, która teraz jeszcze lepiej odpowiadać ma tej autentycznej. Dzięki „trójce” świat gry ma być też znacznie bardziej żywy i dynamiczny. Jedną z pierwszych gier, jakie wykorzystają silnik Frostbite 3, będzie strzelanka Battlefield 4. To właśnie na jej podstawie projektanci EA DICE pokazali możliwości silnika na najnowszym materiale wideo:

Gra Battlefield 4 pojawi się na polskim rynku już 31 października bieżącego roku. Tytuł ten dostępny będzie w pełnej polskiej wersji językowej w wersjach przeznaczonych dla komputerów osobistych oraz konsol PlayStation 3 i Xbox 360. Konsole najnowszej generacji również otrzymają w pełni zdubbingowaną grę Battlefield 4, jednak w późniejszym, nieustalonym dokładnie jeszcze terminie.

Źródło: EA

marketplace

Komentarze

112
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Ciekawe że Frosbite 3 bedzie działać na PS3 i X360. Ponoć miał być skok technologiczny, a wydaje się że nowe konsole bedą miały dodane AA i lekko poprawioną grafike. Żal
    Zaloguj się
    14
  • avatar
    Nie uważacie jednak, że troszkę przesadzają z tymi "ognistymi kulami"? chulającym morzem itp. Dużo dodatków jednak jest to mało realistyczne. Nigdy nie walczyłem z bronią w ręku. Ale wydaje mi się że mogli by popracować nad realistyką ,zachowania metalu, piasku np po wybuchu granatu, drzewa liscie, zachowaniem dymu itp. A nie dodają nie potrzebne nierealistyczne efekty.
    Zaloguj się
    12
  • avatar
    Czy tylko ja widzę, że to nie jest nowy silnik, tylko FB 2.0 ze zwiększonym kontrastem kolorów i tyle. Do tego jeszcze efekt promieni słonecznych i już. Mamy ten sam silnik, gdzie numerek podwyższyli tylko po to, aby gimbusy się jarały, że jest nowy "endżin". Jeśli to jest nowy engine, to w serii CoD było tyle silników, co gier, a silnik był i jest jeden, jak dobrze wiemy - nieśmiertelny id tech 3, na którym powstał choćby quake 3 arena, czy 1. Alicja.

    PS. I tak żadna gra nie ma takiego rzeczywistego oświetlenia, jak 1. Crysis. Nie mogę rozkminić, dlaczego nie przenieśli oświetlenia z 1. Crysis'a na do dwójki i trójki. 1. część najbardziej przypomina rzeczywistość. Reszta ma takie "plastikowe" oświetlenie. A destrukcja w silnikach DICE i tak to same skrypty, walniesz z RPG w murek z betonu, jeśli stoję za murkiem, to nic mi nie zadasz obrażeń, tylko mur rozwalisz dzięki skryptowi, a tak naprawdę energia z RPG powinna ze mnie zrobić sieczkę. "Fizyka". Czekam na CryEngine 4 jeśli chodzi o fizykę i RED Engine 3 jeśli chodzi o "samą" grafikę (do RPGów taka fizyka niepotrzebna, a prezentacja W3 graficznie bije 3. Crysis'a).
    Zaloguj się
  • avatar
    Ciekawe czy znowu snajperki kaliber .50 które potrafią urwać rękę przy trafieniu nie będą zabijać na strzał...
    Zaloguj się
  • avatar
    Czyżby robili BF-a 4 w Polsce ? czy przypadkowa nazwa

    http://files.tinypic.pl/i/00406/wjup4gs612i5.jpg
    Zaloguj się
  • avatar
    mi tam ta gra już się podoba :D oby Cezary pazura znowy był w PL wersji językowej :D
  • avatar
    eche... i jeszcze niesmiertelny dymek wypierdziany z czestotliwoscia 2 razy na sekunde, skadkolwiek: spod kol samochodu, kadluba motorowki, wystrzalow w ziemie itp :) Ciekawe, kiedy zajma sie wreszcie tym nierealistycznym efektem.
  • avatar
    Standardowo. Narzekanie, marudzenie, hejtowanie i gdybanie.. Jak mozecie komentowac silnik skoro nie macie o nim pojecia? Skoro nie podoba wam sie ten silnik to czemu nie zrobicie wlasnego "Mega super silnika" ktory bedzie wam odpowiadal?
    Wszystko w jakims stopniu zawsze idzie do przodu ale ludzie widza tylko wlasny czubek nosa i wlasne potrzeby.
    Jedyny odgrzewany kotlet to sa wasze slowa, wiecznie te same z negatywnym podejsciem do sprawy.
  • avatar
    Czekamy na Cryengine 4 :D
  • avatar
    Ktoś kiedyś napisał że frostbite 2.0 wykorzystuje tylko 30% swoich możliwości a teraz wersja 3.0?.
  • avatar
    Mi się podoba. Wszystkiego trochę więcej i lepiej. Jak nie będą wymagania 2x(cokolwiek to znaczy) większe to już plus. Ogólnie niech się co roku o tyle zmienia grafika i będzie dobrze.
    Zaloguj się
  • avatar
    Grafika jes tak dobra że moszna pomylić s prawdziwościom XD
  • avatar
    Pierwszy raz podoba mi się grafika w grze, Crysis3 też wymięka.
    Zaloguj się
  • avatar
    O kurcze, jednak poprawią fizykę.

    Może jednak nie porzucę jeszcze gier, muszę zobaczyć jak wyburza się budynki podczas walki. TO musi być piękne.
  • avatar
    3:41 ...fotorealizm :)
  • avatar
    A po co ci az 130fps? Nie lepiej dac max np 75fps ? Czy masz monitor z 120Hz?
  • avatar
    Moggster: Core clock 675Mhz i Memory Clock 1806Mhz
    Zaloguj się
  • avatar
    a jeszcze off topic dla zainteresowanych filmik ze Star Citizena - premiera w 2014

    i prosba do prawdziwych graczy - przelejcie Chrisowi chociaz 10 USD, ja przelaem juz 500 USD

    bedziemy mieli mam nadzieje wreszcie genialna gre na PC na poziomie najlepszych gier z lat 90

    kto wtedy jak ja gral w gry ORIGINa, MicroProsa i byl nimi zafascynowany powinien naprawde chodziaz te 10 USD sie dolozyc to tylko 30 pare PLN

    inaczej bedziemy zmuszeni do grania w te gnioty dla konsolowych malolatow

    pzdr

    http://www.youtube.com/watch?v=7vhRQPhL1YU

    http://www.robertsspaceindustries.com/
  • avatar
    Niech podadza wymagania, jestem ciekaw czy i5 + 2x Hd 6870 sobie z tym poradzi na wysokich. W BF3 mam srednio 130 fpsow na multi w wiekszosci przypadkow ze spadkami najbardziej tragicznymi do 50. Rozdzielczosc 1050p.
    Zaloguj się
  • avatar
    To z innej beczki jak narazie ŻADNA gra nie zasługuję na tytuł next gen. Co do strzelanek na E3 zobaczyłem tom clancy division i tutaj powiem szczerze żadne plastikowe cryenginy czy frostbity nie umywają się do tego co widziałem i co sama gra będzie oferować. Tak ogromnego wrażenia już dawno nic na mnie nie zrobiło a gra była zaprezentowana na PS4. Pokusiłbym się o stwierdznie next gen dla tej gry ale poczekam aż wyjdzie. Co więcej to co zaprezentowali zostało stworzone w ok rok! To daje do myślenia że takie możliwości były już dawno dostępne a my dostajemy marketingową papkę.
  • avatar
    Bartazlol: A to ciekawe bo ja mam core i5 2.80GHz 8GB ram i grafe GTX460 1GB i mi BF3 śmiga na ultra w ustawieniach rozdzielczości 1680x1050.
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie moge sie doczekać simsów na frostbite 3
  • avatar
    Będziecie jeszcze więcej przeklinać na błędy w BF4 niż w BF3 które do dziś wiele rzeczy nie poprawiono :)
  • avatar
    grafika - niewiele lepsza niz w BF3 ale dobra, nie ma co narzekac jest "ladna"


    ale

    szkoda ze te gry sa tak strasznie nudne i proste, az szkoda tych frostbaytow i innych cryenginow na takie gowna - normalnie nowa kategoria "PEGI FROM 3 to 12 YEARS OLD"

    na szczescie w 2014 ma wyjsc Star Citizen a puki co gram sobie w ARME i DCS:FC3

    Star Citizen zapowiada sie na wymiatacza ale to bedzie gra dla ludzi ktorzy grali w takie wymiatacze jak wing commander 2, privateer 1, system shock 1

    duze korporacje jak EA i activision tak zjechaly z poziomem gier (oprocz grafiki) ze zal dupe sciska
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    A na tailerze pewno 80% momentów z kampanii.
  • avatar
    BF3 na hd6850+i5 3450 chodzi mi na ultra/vhigh ledwo ledwo a co będzie z BF4.. nie chce grać na low ffs. nie wiem czy dla grafiki oplaca sie to kupowac. silnik fizyczny jest taki sam (oprocz tych ich mega waznych w fps'ie drzew podatnych na wiatr i wybuchy i fal na morzu), sama rozrywka czy strzelanie będzie takie samo, ew podwyższą rozrzut, także nie ma co sie napalac. a jak ktos bedzie chcial grafe to moze wyjsc na dwór :>
  • avatar
    BF3 na hd6850+i5 3450 chodzi mi na ultra/vhigh ledwo ledwo a co będzie z BF4.. nie chce grać na low ffs. nie wiem czy dla grafiki oplaca sie to kupowac. silnik fizyczny jest taki sam (oprocz tych ich mega waznych w fps'ie drzew podatnych na wiatr i wybuchy i fal na morzu), sama rozrywka czy strzelanie będzie takie samo, ew podwyższą rozrzut, także nie ma co sie napalac. a jak ktos bedzie chcial grafe to moze wyjsc na dwór :>
  • avatar
    Ten silnik to ewolucja a nie rewolucja, więc nie rozumiem dlaczego tak płaczecie, że doszło tylko kilka efektów. :D
    Zaloguj się
    -4
  • avatar
    I tak ciągle mam wrażenie, że Alyx z HL2 żywiej patrzy na mnie niż wszystko inne do dzisiaj. Zresztą stojącej wody też nikt od HL2 nie pobił IMO. Jest ładniej, ostrzej, bardziej dynamicznie ale ciągle.. komputerowo. Oby Valve znów podniosło poprzeczkę za czas jakiś :).