Na topie

Budżet Kingdom Come: Deliverance przekroczył 36 mln dolarów

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Wydatki na Kingdom Come: Deliverance wydają się większe niż można było przypuszczać. Producent oraz wydawca nie powinni jednak ponieść strat. Gra budzi spore zainteresowanie.

  • Budżet Kingdom Come: Deliverance przekroczył 36 mln dolarów
A A

Wygląda na to, że Kingdom Come: Deliverance zostanie zapisane na konto sukcesów studia Warhorse. Sugerują to pierwsze informacje dotyczące sprzedaży gry, z których twórcy mogą być zadowoleni. Okazuje się jednak, że sporo na tę produkcję wydano.

Ujawniono, iż budżet Kingdom Come: Deliverance sięgnął 36,5 mln dolarów. Nie jest to kwota, która w branży gier rzuca na kolana. Przynajmniej w kontekście produkcji AAA. Tu trzeba jednak zaznaczyć, że Kingdom Come: Deliverance się do nich nie zalicza.

O grze po raz pierwszy usłyszeliśmy w momencie startu kampanii crowdfundingowej na platformie Kickstarter. Zakończyła się ona kwotą około 1,5 mln dolarów, ostatecznie budżet okazał się zatem znacznie wyższy. Zawarte są w nim wydatki, jakie Deep Silver (wydawca) przeznaczyło na kampanię reklamową. Kingdom Come: Deliverance plasować wypada zatem pomiędzy grami niezależnymi a produkcjami AAA. Pierwsze na taki budżet liczyć nie mogą, te drugie zazwyczaj dysponują jeszcze większym.

Premiera Kingdom Come: Deliverance odbyła się 13 lutego. Gra trafiła na PC oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One. Szczegółowych informacji na jej temat szukajcie w naszej recenzji.

Źródło: wccftech

Odsłon: 4519 Skomentuj newsa
Komentarze

15

Udostępnij
    1. Foxy the Pirate
      Oceń komentarz:

      7    

      Opublikowano: 2018-03-05 20:44

      Naprawdę nie jest trudno usunąć JEDNO trolkonto tego gościa.

      Skomentuj

    2. Yaceek
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-03-05 23:08

      Jedynym trollem w grze RPG benchmark.pl jesteś ty, a i tak całkiem nieźle się sprzedaje.

      Skomentuj

  1. figer
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-03-05 20:45

    Byłaby bardzo fajna gra, ale tak zabugowana, że odechciewa się grać.
    Wczoraj 4 razy powtarzałem misję, aby ją skończyć tak jak chcę, aby na końcu misji gra zawisła.
    Stwierdziłem - bywa, zacznę jeszcze raz - przeszedłem - znowu zwis. Mam teraz opcje - nie kończyć misji i grać dalej, albo olać grę. Olewam i czekam na aktualizacje - może coś poprawią...

    Skomentuj

    1. SirMichael
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-03-06 09:54

      dlatego ja nigdy nie spieszę się z zakupem gry. Odczekam miesiąc, dwa aż naprawią i wtedy można grać bezstresowo. Jedyne co kupiłem teraz to vermintide 2 i to był błąd bo ani razu nie udało mi się odpalić gry przez server error, ale cena była niższa niż docelowa więc jakiś tam plus jest tej sytuacji.

      Skomentuj Historia edycji

  2. deseczka
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-03-05 22:58

    A ja co raz przeczytam podobny post i odkładam rozpoczęcie gry na później. Oby to połatali w przeciągu kilku tygodni.

    Skomentuj

  3. sabaru
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-03-05 23:55

    Niech mi ktoś powie na co tyle kasy idzie? Mi się to w głowie nie mieści co może tyle kosztować.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2018-03-06 01:24

      Przeczytaj wyzej jeszcze raz.
      Po pierwsze była zbiórka, ale ze zbierania pieniędzy nie robi się gry.
      Zaciągneli gdzies kasę a crowfunding tylko ma pomoc w splaceniu gry.

      A jesli idzie o wydatki - jest ich cała masa. Zaczynając od oplacenia ludzi, sprzetu, lokali użytkowych przez podatki, ubezpieczenia koncząc na zamrozonej gotówce na kary umownych z dystrybutorem ktory tez kasę jakąs wylozyc musi.

      Samo planowanie gry zajmuje sporo czasu ludziom i wymaga srogich finansów.
      Pozniej trzeba przygotować całą infrastrukture do wytworzenia produktu - to tez kosztuje.
      Czesto wiele gier jest tworzonych od zera i na ich poczet tworzone sa od nowa narzędzia, silniki i inne bajery.
      Do tego oplacic trzeba sprawy administracyjne itp a samo tworzenie gry to zaledwie 1/3 tego budżetu.

      Wiele osob wyobraza sobie ze taka kasa to tylko oplacenie pensji pracownikow co tak naprawde jest tylko malutkim procentem w kosztach jakie trzeba poniesc.

      Do tego doliczyl bym jeszcze roznego rodzaju licencje - w grach sportowych jest masa licencji ktore trzeba oplacic.

      Wiesz ze stary Frogger z automatów którego dzisiaj jest w stanie napisać student 1 roku informatyki kosztował blisko 5mln dolarów :) taki miał budzet prawie 30 lat temu.

      a sławny ET :D w 82 roku wydali cos ok 25mln i ta gra praktycznie w ogole sie nie sprzedała bo nawet nie wiadomo czy była skonczona :D
      Glownie kasę pochlonela licencja i prawa autorskie oraz dziesiątki tysięcy kopii gry na cartridgach które teraz zakopane sa pod ziemia.

      Skomentuj Historia edycji

      1. Leader86
        Oceń komentarz:

        -4    

        Opublikowano: 2018-03-06 05:26

        Wez Ty wroc do grania w konsole bo w swiecie doroslych sie gubisz.

        Skomentuj

      2. Vengir
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-03-06 07:33

        O grze ET wiem tyle, że ta gra była normalnie w sprzedaży, ale była tak kiepskiej jakości, że mnóstwo ludzi zwracało ją do sklepu. Wydawca narzucił takie terminy, że ciężko było o coś lepszego.

        Kartridże wiele lat później zostały wykopane, ale nie wiem, co potem się z nimi stało.

        Skomentuj

    2. Leader86
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-03-06 05:25

      Wiekszosc to reklama.

      Sprawxz sobie stawki na AdWords * min. 5-8mln i masz juz spora czesc budzetu

      Skomentuj

    3. mesjan
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-03-06 12:12

      Samo zatrudnienie pracowników chłonie duże koszty. Zakładając że nad daną grą pracuje 200 osób przez 36 miesięcy a koszt brutto pracownika na miesiąc to 5 tyś zł. 200x36x5000= 36 000 000 zł. Masz 36 baniek za samych pracowników. Przykładowo nad Wiedźminem 3 pracowała ekipa 240 pracowników przez 3,5 roku a wszystkich które wniosły jakąś pracę to 1500 osób. Cały koszt wyprodukowania W3 to 306 mln. zł.

      Skomentuj

    1. vrona32
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-03-06 10:21

      ...

      Skomentuj Historia edycji

  4. wasptak
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-03-06 09:03

    Ja się zastanawiam kto to kupuje i na czym w to ludzie graja - na konsolach ? U mnie przy konfiguracji i7-6700k @4.6 Ghz + 1080ti w rozdzielczości UWQHD miałem dropy do 20 fps... Gra po prostu niegrywalna...

    Skomentuj

  5. Gatts-25
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2018-03-06 12:33

    To co napisał "dariozpata" to i tak lepsze niż "PIERWSZY".
    Ale odnosząc się do wypowiedzi "wasptak" chyba wie o tym ,że karty NVIDIA od razu gdy pojawiają się na rynku wykorzystują 100% swoich możliwości.U AMD jest o tyle nie ciekawie ,że ich karty lubią skomplikowane obliczenia w skomplikowanych warunkach więc wystarczy ,że dodany zostanie oczywiście nie widoczny dla Nas element i nagle może się okazać ,że jest to ponad siły kart NVIDIA nawet jeżeli masz jedną z najlepszych na rynku.
    Widzisz wszystko zależy od tego ile dodatkowych elementów obliczeń musi wykonywać karta i jeżeli liczy coś w każdym elemencie osobno to nie trudno zrozumieć położenie kart Zielonych.

    Skomentuj

    1. wasptak
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-03-07 07:35

      O czym ty bredzisz czerwony trollu ? Leki Ci się skończyły ? Co ma zwalona optymalizacja jednego tytułu do jakiś farmazonów o których piszesz ? Słaby trolling "kolego".

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!