Gry

Doom 4 zadowoli fanów

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2011-04-20

Doom 4 ma się świetnie. On jest po prostu wspaniały

Przedstawiciele id Software zdradzili nieco informacji o tworzonej właśnie nowej odsłonie legendarnej serii Doom.

Po tym, co fani otrzymali w trzeciej części pozycja producenta została nieco zachwiana. Doom 4 ma jednak ponownie wynieść go na sam szczyt. Matt Hooper o będącej w produkcji grze mówi krótko, ale bardzo dobitnie:

"Doom 4 ma się świetnie. On jest po prostu wspaniały"

Czy pracując równolegle nad bardzo ciekawie zapowiadającym Rage można znaleźć czas na poświęcenie uwagi klasykowi? Jeśli zatrudnia się dodatkowych ludzi to jak najbardziej. Tak właśnie postąpiło id Software i być może właśnie stąd wypływa ten optymizm.

" Mamy w swych szeregach naprawdę wiele utalentowanych osób i rozbudowaliśmy się jako firma. Najważniejsze jednak, że byliśmy w stanie utrzymać zespoły tworzące Rage i Dooma 4 osobno. Staramy się aby obie gry były naprawdę dobre. Jeśli chodzi o nowego Dooma to tworzymy grę, z której fani będą zadowoleni. Będzie to klasyka tej serii. "

Oby zapewnienie producentów przełożyły się na dobre tytuły. Oczekiwanie są bowiem bardzo wysokie. Szczególnie jeśli chodzi o Dooma 4.

marketplace

Komentarze

83
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Pamiętam jak dziś,kiedy to zainstalowałem DOOM 3 na moim nowym,świeżo kupionym kompie z D celeronem 2.4GHz i kartą Gforce5200FX-zobaczyłem jedynie pokaz slajdów,gra ze mnie zadrwiła.
    Tym razem nowy DOOM 4 ze mną nie wygra ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    GeForce 5200 do DOOM 3 - NICE CHOICE - do D3 miałem zwodowanego Radeona 9700 Pro po Vmodzie i ledwo się dało grać w 1024x768.

    A sprawdź jakby Metro chodziło na GT 440...
  • avatar
    Powiem szczerze że DOOM 3 nadal prezentuje się ciekawie. Wyszło z "milion" modów poprawiających grafikę. Wygląda chyba lepiej momentami niż CoD BO (a o to nie trudno przecież)

    Dla mnie DOOM3 to był krok milowy ale większy skok zrobił jeszcze Crysis w 2007 roku.
    Zaloguj się
  • avatar
    DOOM 3, czy Quake to odrębny gatunek strzelanin. Futurystyczno apokaliptyczne lokacje, walka nastawiona na szybkie uniki, skoki, celowanie w ruchu i długa jak taśiemiec rozgrywka to ich znak rozpoznawczy.

    Liczę na przymus wczytywania gry po x razy, postacie wykręcone bardziej od horrorów klasy b i wielkie mocarne guny w małych ciemnych korytarzach.
  • avatar
    Nie wiem czemu o Doomie 3 mówi się w kontekście niewypału. To był bardzo klimatyczny i mroczny FPS, a to że go nie ukończyłem bo był stosunkowo długi i nużył po dłuższym czasie to już inna sprawa. Opstawiam, że Doom 4 wpasuje się we współczesny trend casualizacji, ugrzeczniania i dynamizowania gier, czyli będzie więcej akcji a mniej nerwowego czołgania się przez kanały wentylacyjne, ciemność będzie mniej "ciemna" a cienie mniej głębokie przez co ,tak jak w dead space, używanie latarki będzie zbędne, będzie więcej otwartych przestrzenie z poustawianymy bez sensu kontenerami, kolumnami by można było się za nimi schować i próć z nieograniczonego magazynku do wrogów (a wogóle to może będzie TPP jak Gears of War),akcja dziejąca się na Ziemi. Wszystkie te zmiany wykastruja Dooma z mrocznego klimatu tak charakterystycznego dla części trzeciej i tych wcześniejszych zresztą też. Ale mam nadzieje że tak sie nie stanie.
    Zaloguj się
  • avatar
    Swego czasu Doom 3 był konkurencją dla HL 2, teraz o HL 3 jakoś cicho a kiedyś wszyscy przed premierą się zastanawiali co będzie miało lepsza grafę.
  • avatar
    Doom3 czyli... otwierają się drzwi do kolejnego pomieszczenia, w środku tylko ciemność, wchodząc do środka rozglądasz sie ale nikogo nie ma.. idziesz dalej i zawsze w środku pomieszczenia coś rzuca Ci się na plecy... zabijasz i podchodzisz do drzwi do kolejnego pomieszczenia....... i tak w kółko kilkadziesiąt razy

    najlepszy był patch który "naprawiał" latarkę bo programiści przed premierą uważali że czy blisko czy daleko, czy prostopadle na scianę czy pod innym kątem to światło rzucane na przedmioty zawsze jest okrągłe i zawsze ma taki sam promień
  • avatar
    mnie doom3 podobał się, ale quake4 był zdecydowanie lepszy.
    Zaloguj się
  • avatar
    a ja Dooma 3 gralem na Sapphire 9800 pro w 1280x1024 pod P4 3 ghz i bylo calkiem dobrze - swoja droga nie wiem czemu pisza ,ze trojka rozczarowala troche...wcale tak nie uwarzam.....gra byla swietna
    pozdro
    Zaloguj się
  • avatar
    Zobaczymy, co z tego będzie. Jeśli panowie z ID nie schrzanią kodu jak zrobili to w D3, to może być ciekawie. Do fanów: w tym samym okresie co D3 wyszedł UT2k4 i FarCry, które na sprzęcie posiadanym wówczas przeze mnie (Athlon XP 2000@2600, 256MB RAM, 9200SE@350/540) śmigały w 1024x768 w średnich (UT) i 800x600 średnich (FC) podczas gdy D3 w najniższych detalach i przy 640x480 ciachał się wyglądając przy tym poniżej poziomu Q3A. To było porażką, bo konkurencja nie wymagała kosmicznego sprzętu a wyglądała nie gorzej.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ze zmianami jest tak, że bronią ich głównie świeżo upieczeni gracze, zaś stara gwardia wolałaby zastosowania na których sama się wychowała. I jedni i drudzy mają swoje nawyki, których są zwolennikami. Do mnie osobiście przemawiają "małe ciemne lokacje z apteczkami", jak również fallout w 2D, zaś co do RPG best wszechczasów jest Final Fantasy VII z 1997 roku.

    Co nie oznacza, że 15latkowie grający z autoaimem w Call of Duty, lub tłuczący milion razy w drzewo dla punktów w którymś z mmo jest gorszy.

    Co kto lubi, jeden jest masochistą wczytującym 100 razy jednego save'a, inny hedonistą zadowalającym się losowym naciskaniem pada.

    Dobrze natomiast, że niektórzy producenci serwują rzeczy dla takich starych pryków jak ja. Dajmy na to Mortal Kombat z systemem walki 2D, jaki pamiętam z automatów. Love it!
  • avatar
    Intel P4 1.6Ghz, 256mb ram, zmiana sterów pod Geforcem2 mx 400 i gra działała całkiem płynnie w 1024x768, tylko bez bajerów i bez cieni... a wszystkiemu winien pakt carmacka z nvidią jakoby doom musiał obsługiwać super hitowe geforcy 4mx, a to były 2mx ze zmienionym nazewnictwem i szybszym rdzeniem... 3 i 4 generacja tytanów to były karty... oby także i tym razem carmack nie dogadał się z micro$hitem i jego zdechboxem... bo grafika znowu mogłaby być lepsza, a będzie... ale to się jeszcze okaże...
    @nazaropeth votum separatum. Doom3 miażdżył wszystko pod względem grafiki w tamtym okresie, nawet w 640x480... far cry w takiej rozdziałce to był gniot, unreal dopiero od wersji 2004, choć sama 2. była lepsza od far cry`a (tutaj się narażę, ale co tam demokracja)pod względem silnika i optymalizacji.
    Zaloguj się
  • avatar
    ja za czasu dooma 3 na moim sprzęcie AMD XP 3000 2.2 GHz ati 9200 oc i 512 ram grałem płynnie na wysokich ustawieniach w rodziałce 1024x768.
    Zaloguj się
  • avatar
    Niestety Rage nie wygląda dobrze, sądząc po ostatnich filmikach. Wiec jeżeli panowie mówią że Doom 4 będzie równie dobry jak Rage, to zaczynam się obawiać.
    Zaloguj się
  • avatar
    wyjąłem z szafy ati mach 64 vt 2mb :D haha dla śmiechu chciałem odpalić ale zrezygnowałem bo to nie sc-fi :D
  • avatar
    jak dla mnie najlepszym fs był i zostanie Quake3 do dzis przycinam i grafika nadal mi sie podoba mimo że gra ma 12 lat
    Zaloguj się
  • avatar
    " Doom 4 ma się świetnie. On jest po prostu wspaniały. "... skromni to oni sa.
    Zaloguj się
  • avatar
    Na Radeonie 9600 SE z cieniami cięzko się gra. Bez nich to nawet z resztą na max chodzi płynnie, tylko że klimat się gdzieś wtedy ulatnia.
  • avatar
    Pamietam jak na Sempronie 2500+; 512 MB ramu i Radku 9550 gralem na low w 640x480 ale z wlaczonymi cieniami, shaderami i reszta efektow. Nie moglem uwierzyc, ze to pudlo pod stolem jest w stanie generowac tak realistyczna grafike :-)

    Potem zakupilem mocarnego w tamtych czasach Radeona X800, dolozylem ramu i puscilem wszystko na maxa i jakos czar prysl...

    Ale to wlasnie Doom 3 byl pierwsza gra, w ktorej swiat wygladal jak cos realnego, a nie jak kartonowe dekoracje. Nawet Far Cry czy Half-Life 2 juz na mnie takiego wrazenia nie robily.

    Ech... Chyba sobie zakupie znowu te gre.
    Zaloguj się
  • avatar
    Doom 3 sprzedal sie swietnie, skad ten "niewypal"?
  • avatar
    a mi się Doom 3 podobał, miał klimat całkiem niezły, choć dosyć szybko się znudził, liczę że może 4 będzie jeszcze lepsza, oby tylko nie wstawili gostków z garnkami na głowach jak w Rage :p
  • avatar
    Nie ma sensu porownywac Doom 3 do swoich poprzednikow bo to sa zupelnie inne gry. Wedlug mnie poszli w dobrym kierunku zglebiajac swiat gry poprzez fajne wprowadzenie gracza w fabule, audiologi niczym z System Shocka z ktorych to dowiadywalismy sie co tak na prawde sie wydarzylo. No ale jesli ktos zwyczajnie probowal przebiec przez lokacje exterminujac hordy przeciwnikow to juz jego problem. Sam osobiscie znam osobe ktora pomijajac wszystkie przerywniki filmowe zadala mi pod koniec gry pytanie...i to ma byc ten boski Max Payne?

    Odnosnie grafiki pamietajcie, ze Carmack znalazl w niej sposob na zaimplementowanie cieniowania na pixel bez sprzetowej jego oblugi. Dopiero pozniej zaczely sie pojawiac karty z pixel i vertex, a na koncu unified shaderami. Jak dla mnie byl to o wiele wiekszy skok technologiczny nawet niz Crysis, ktory po prostu bardzo dobrze wykorzystywal mozliwosci obecnych kart graficznych. Mozliwosci nowego silnika Carmacka tez stanowia swego rodzaju rewolucje, bo mimo iz nie ma w nim wodotryskow niewyobrazalnie ulatwia prace nad implementacja grafiki, projektowaniem poziomow i swiata gry. Byc moze niebawem zrobienie gry nie bedzie pochlanialo kilku lat pracy calego sztabu fachowcow co w efekcie moze przelozyc sie na faktyczna jakosc gier, ich ilosc...moze nawet na cene :)
  • avatar
    -Yoshi-
    W roku 2000 czy 2001 miałem tą karte w komputerze wtedy były tak jak teraz seria GTX500
    wtedy właśnie kończyły sie athlony na prędkości 1,2GHz i wchodziła
    nowa seria 1,333GHz (XP1500+)
    zrtesztą otwórz sobie:
    http://www.benchmark.pl/zestawienie_gpu.html
    i wybierz serie FG400mx
    a w opisie zobaczysz obsługa DX7.1 i brak shaderów!!!
    taki rdzeń był w GF2Ti 2 ROP i 4TMU
    a GF2mx miał 1ROP i 2 TMU

    Gdzieś tam napisałeś że gdzieniegdzie 4mx wygrywał -> miał większe zegary przepustowosc pamieci - jak miałes 2Ti na DDR a nie na SDram to nie było tej różnicy

    Pozdrawiam
  • avatar
    Dla potwierdzenia moich słów:
    Pierwsze zdanie z wikipedi na temat GF4:
    "GeForce 4 - czwarta generacja kart graficznych z procesorem graficznym firmy NVIDIA. Mimo oznaczenia "4" nie wszystkie modele były kombatybilne z DirectX 8.1 i OpenGL 1.3. Modele MX nie posiadały shaderów i były zgodne jedynie z DirectX 7. Seria została wprowadzona na rynek w lutym 2002 roku."
    Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/GeForce_4
  • avatar
    Do informuj się zanim znowu zaczniesz kogoś obrażać
  • avatar
    ja tam Doom-a # przeszedłem na AMD A 1GHz, GF 6600 256MB i 512 SDram i to na średnich ale niedobytek ramu przeszkadzał:/
  • avatar
    -YoSHi-
    Tak OCZYWIŚCIE.
    Ja miałem w tym czasie Bartona@2,5GHz ze zwodowanym i modowanym 9700 Pro@460 MHz 3,68 GigaTexel/s i w 1024x768 HIGH nie było płynnie.
    1.procesor i grafika były kręcone i to mocno
    2.co do rozdziałki to sorry bo to było 800x640
    3.dla mnie wystarczy 25-30 fps i tyle mialem
  • avatar
    U mnie Doom 3 działa perfekcyjnie na ustawieniach ultra high na radku HD6850 :D . W zasadzie pierwszy raz zagrałem w tą grę po latach i byłem zaskoczony jakością grafiki. Demo kilka lat wcześniej jakoś mnie nie wciągnęło, może to i lepiej, teraz był lepszy efekt. Sama gra jakby trzepana na jedno kopyto. Długo i jakby ciągle to samo.