Na topie

DriveClub kontra Forza Horizon 2 - gdzie brzydka pogoda wygląda ładniej?

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry na konsole

Mowa o dwóch głośnych produkcjach dla fanów wyścigów, a więc porównanie musi być interesujące.

DriveClub gra

AA

Porównania gier z PC i konsol są zazwyczaj łatwe do rozstrzygnięcia. Zdecydowanie ciekawiej jest jednak w sytuacji, kiedy zestawić ze sobą produkcje wyłącznie konsolowe, takie jak na przykład DriveClub i Forza Horizon 2.

Mowa o dwóch głośnych produkcjach dla fanów wyścigów korzystających z nowych konsol Sony i Microsoftu, a więc niemal każde porównanie będzie w takim przypadku ciekawe. To najnowsze zainteresuje zwłaszcza tych, którzy cenią sobie głównie oprawę graficzną.

Zdecydowano się bowiem sprawdzić, w której produkcji lepiej prezentują się zmienne warunki pogodowe i wyścigi w czasie deszczu. Jest to możliwe dopiero teraz, ponieważ w przypadku DriveClub zmienna pogoda pojawiła się dopiero przed kilkoma dniami.

Warto było czekać? Jeśli nie mieliście okazji sprawdzić tego osobiście to odpowiedź poznacie, przynajmniej w pewnym stopniu, po obejrzeniu poniższego materiału wideo.


Który tytuł robi na Was lepsze wrażenie?

Źródło: youtube, gameinformer

Odsłon: 10033 Skomentuj newsa
Komentarze

45

Udostępnij
  1. Verisu
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2014-12-17 20:13

    Chyba kupię forze dka tego lancera evo jak z za szybich za wściekłych :D

    Skomentuj

  2. limera1n
    Oceń komentarz:

    12    

    Opublikowano: 2014-12-17 20:14

    jak dla mnie DriveClub wygrywa w tym porównaniu. Mimo wszystko czekam na Project CARS to dopiero bedzie miazga

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2014-12-17 20:51

      obecnie w PC efekty pogodowe to smiech na sali.
      W DC masz naprawde dynamiczna pogode i swietnie to wyglada.
      Bez tych warunkow pogodowych gra mi sie srednio podobala ale obecnie uwazam ze jest to najladniej obecnie wygladajaca scigalka na rynku

      Skomentuj

        1. 1zboro1
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2014-12-17 23:01

          Nie wiem czy słyszałeś, ale są jeszcze na PC takie ścigałki jak: rFactor, Race 07, RBR, iRacing, GTR 1/2 i ogółem gry SimBin. Więcej ścigałek nie pamiętam na chwilę obecną, ale sporo tego jest.

          Skomentuj

          1. 1zboro1
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2014-12-17 23:03

            I są to według mnie super gry. BTW mogliby przywrócić edycję komentarzy.

            Skomentuj

          2. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2014-12-19 15:51

            no tak ale mowisz o grach gdzie ludzie podniecac sie moga modelem jazdy a cala reszta kuleje.
            Ciezko jest znalezc konkretny produkt ktory w dzisiejszych czasach bedzie sie jakos prezentowal.
            Akurat na PC nie ma w chwili obecnej nic ciekawego.

            Skomentuj

          3. R2rrO
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2014-12-18 09:07

            Grafika to tylko dodatek, który uwydatnia realizm prowadzenia samochodu po torze.
            Jednak zawsze realizm będzie ważniejszy od grafiki - realizm, czyli fizyka zachowania się pojazdu. Naturalny odgłos silnika, wpływ modyfikacji na prowadzenie, dobra współpraca z kierownicami etc. To jest najważniejsze.

            Dlatego czasami warto odkopać starszą grę, niż grać w ładnie opakowane gówno - a jest tego sporo np. FH 2 :)

            Jednak F5 na XO również całkiem fajnie wygląda i zdecydowanie lepiej się prowadzi - niestety testowałem bez kółka. Największa wada, jest na XO :]

            Skomentuj

          4. tazik21
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2014-12-18 13:35

            właśnie na padzie od Xboxa, lepiej się gra w samochodówki, niż na padzie od pleja.

            Dlaczego?

            Ponieważ przyciski LT i RT na padzie od xboxa działają jak przepustnica. Mogę np. z różnym natężeniem hamować, przyspieszać, a jak trzeba to jechać ze stałą prędkością czyli mam większą kontrole, precyzje nad pojazdem.

            Skomentuj

          5. matronix
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2014-12-18 14:10

            Jeżeli dobrze zrozumiałem to chodzi o tryb analogowy, a pad od PS tego nie miał. Otóż wszystkie klawisze w padzie DS3 maja analogiczny tryb (poza krzyżakiem, select, start). Microsoft jedynie nas uraczył "takim" bajerem na wspomnianych klawiszach LT RT i oczywiście grzybki.

            Teraz hejt: Na padzie od "iksa" nie da się jednocześnie hamować i przyspieszać ponieważ osie są połączone. Tak więc miłego latania bokiem :P

            Skomentuj

          6. maykey1
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2014-12-18 15:52

            Ja latam w F4 bokiem i trzeba do takich manewrow wciskac jednoczesnie hamulca i gazu. Pad od ps 4 jest spoko..
            tylko szukam wersji w skali 1:1 bo wszedzie sprzedaja te mniejsze.

            Skomentuj

          7. LuckyNumber8
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2014-12-18 16:16

            Możesz wytłumaczyć lepiej o co ci chodzi ? Mam pada od xboxa one podłączonego pod PC, nie ma problemu hamować lewym triggerem jak i jednocześnie przyśpieszać prawym.

            Natomiast te triggery w grach na Xbox one mają dodatkowy ficzer, mianowicie stawiają wibracyjny opór w zależności od sytuacji, niesamowity ficzer w takiej forza 5, i który niestety na PC nie działa (i tu nie wspiera tego tak sterownik na PC jak i obecne gry).

            Skomentuj

      1. LuckyNumber8
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2014-12-18 16:07

        Efekty pogodowe wyglądają w DC świetnie, ale ponad to PC nie ma się czego wstydzić. Wykonanie aut i shading w ProjectCars to absolutne mistrzostwo, i chyba dopiero GT7 dorówna temu, auta z DC wyglądają przy tym jak plastikowe zabawki, coś zdecydowanie nie wyszło im z tymi shaderami. Również mało kto zwraca uwagę, że w DC trasy na pełnym słońcu również nie wyglądają już tak realistycznie, jak te z zachmurzoną pogodą (zresztą podobna sprawa dotyczyła gta4 na modach).

        Największą zaletą grafiki w DC jest dla mnie sama sceneria, fakt że trasa przebiega po górzystych i malowniczych sceneriach. Samo to naprawdę potrafi wiele dodać do odbioru grafiki w porównaniu do srogiego toru wyścigowego w Project cars

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2014-12-19 15:54

          Nie wiem na czym opierasz swoje opinie o PC ale jesli na ostatnim buildzie to ekhem, moge smialo powiedziec ze te super modele aut strasznie sie postarzały. Rok temu robily moze wrazenie ale dzis juz wygladaja co najwyzej dobrze.
          Warunki pogodowe w ostatnim buildzie sa smieszne (szczegolnie w porownaniu do DC) tak wiec jeszcze duzo wody uplynie nim PC nabierze finalnej formy.
          W tedy to juz nawet dobre modele aut tego projektu nie uratuja.
          PC powinien wyjsc rok temu, wtedy to by byl hit. A kiedy sie pojawi ? a nie wiadomo tak naprawde do konca.

          Skomentuj

          1. LuckyNumber8
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2014-12-19 19:20

            Auta z DC trudno pomylić z realnym odpowiednikiem, a w Project Cars dość często mi się to zdarza, więc akurat poziom wykonania aut w PC jest już uważam wystarczający.

            Skomentuj

          2. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2014-12-20 09:04

            to musisz grac w inne PC niz ja gram, pomimo ze mam dostep do ostatniego builda.
            Mi zadne auta sie nie myla z realnymi.
            Albo nie grales w DC i dlatego tak uwazasz.

            Skomentuj

  3. Stasiek_Zabojca
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2014-12-17 20:23

    Wydaje mi się,że efekty w Drive Club wyglądają lepiej i bardziej realistycznie.

    Skomentuj

  4. rTech
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2014-12-17 20:34

    To było do przewidzenia, że Driveclub będzie wyglądał ładniej. Kurczę kupiłbym go ale skoro ma być wersja dla PS+...

    Skomentuj

    1. sfire
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2014-12-18 09:47

      Ale przecież wersja na ps+ będzie mocno obcięta ma być tylko kilkanaście torów i aut - potem będizesz mógł dokupić resztę gry za promocyjna o ile się nie mylę $50 zamiast $60. Zatem czekać chyba nie warto...

      Skomentuj

  5. Antiax
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2014-12-17 20:46

    DriveClub to gra liniowa, a Forza to gra wyścigowa z otwartym światem, więc takie porównania są bezzasadne.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2014-12-17 20:51

      ale tu porownuja warunki pogodowe tylko

      Skomentuj

  6. wdowa94321
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2014-12-17 21:18

    DriveClub to typowy "next gen", a forza horizon 2 graficznie zdaje się być nieco okrojoną forzą 5.

    Ale ładniejszego deszczu na szybie niż w DriveClub próżno szukać, szczególnie takiego z odwzorowaniem fizyki

    Skomentuj

    1. Hello
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2014-12-17 22:54

      Kolegę pogięło czy co?
      Forza Horizon jak DrieClub chodzi w 30fps a nie w 60fps jak Forza 5 i wygląda identycznie czasami a przeważnie lepiej.

      I warunki pogodowe w DriveClub są ładniejsze bo w Forzie były już od startu jako jedna z rzeczy a nie jako specjalnie opracowywane element i do tego Forza Horizon to nie jazda na sztucznie ograniczonej trasie (beznadzieja w DriveClub) tylko po otwartym terenie.
      Za to przy normalnej pogodzie DriveClub nie wygląda już tak ładnie.
      To co w Forza, czasem gorzej czasem lepiej.

      Skomentuj

  7. MarTum
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2014-12-17 22:31

    Jeżeli tak albo lepiej będzie w project cars to teraz już całkiem mnie wykręciło z tego czekania. Bajka !

    Skomentuj

    1. wdowa94321
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2014-12-17 22:52

      Włącz sobie NFS Shift 2 na full detalach przy zachodzie słońca i pomyśl, że pCars wyglądać będzie identycznie tylko z innym postprocessem i nieco odbiciami

      Skomentuj

        1. PiotroZ
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2014-12-18 08:54

          DriveClub już wyszedł, pC jeszcze ma kilka miesięcy przed sobą.

          Skomentuj

          1. wdowa94321
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2014-12-18 14:38

            I kilkadziesiąd za sobą

            Skomentuj

  8. decrypterie
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-12-18 01:04

    Wg mnie DriveCLub lepiej wygląda ale już w nocy deszcz słabo wygląda na szybie ,jakby jej wogóle nie dotykał, narzekam może bo gram w bete PRoject Cars i tam to dopiero pogoda wygląda.

    Skomentuj

  9. NewUnnamedUser
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-12-18 01:14

    https://www.youtube.com/watch?v=ukIr-fpt8Io

    Skomentuj

  10. MasterBarti
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-12-18 09:27

    Wygląda imponująco ten deszcz w DC, ale są 2 rzeczy które natychmiast mi się rzuciły w oczy i wg mnie są straszne.

    Przy kamerze za autem krople na obiektywie, mam nadzieję, że można to wyłączyć bo przez to wszystko jest ledwie widoczne, czyżby zabieg ten miał na celu zamaskować widoczne babole podczas deszczu ?
    Kolejna sprawa, jak już tak się postarali z tym deszczem to jak mogli zostawić taki błąd: w kokpicie auta kiedy chodzą wycieraczki, woda jest zgarniana ładnych kilka cm za nimi... Taki szczegół a strasznie rzuca się w oczy.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2014-12-19 15:58

      nie jest zagarniana kilka cm za nimi tylko sie rozchodzi na szybie bo jest animowana i w zaleznosci od tego jak dziala przeciazenie na auto to jest albo zbierana przez wycieraczki albo za nimi zostaje.

      Skomentuj

  11. kbrbabzbtb
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-12-18 09:36

    Po lewej zdecydowanie bardziej realistyczna grafika. Ale obie arcade okropne. Wyścigi poduszkowców.

    Skomentuj

  12. Dragonik
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2014-12-18 10:21

    Widzę że benchmark lubi wywoływać wojny konsole vs PC:) Wracam do NFS porshe.

    Skomentuj

    1. kbrbabzbtb
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2014-12-18 10:53

      I zauważ jaka to wyrafinowana metoda.... posłużyli się do tego gameplayem tylko z konsol.

      Skomentuj

    2. MasterBarti
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2014-12-18 10:54

      Yy, a wiesz, że żadna z tych gier nie jest na PC ?

      Skomentuj

    3. Mateusz Tomczak
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2014-12-18 11:25

      Jeśli już to wojna konsola vs konsola, ale i tak nie o to chodziło. To zwyczajnie bardzo ciekawe porównanie :)

      Skomentuj

  13. prime27pl
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2014-12-18 12:56

    Krótka piłka DC rządzi .

    Skomentuj

  14. tazik21
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2014-12-18 13:34

    właśnie na padzie od Xboxa, lepiej się gra w samochodówki, niż na padzie od pleja.

    Dlaczego?

    Ponieważ przyciski LT i RT na padzie od xboxa działają jak przepustnica. Mogę np. z różnym natężeniem hamować, przyspieszać, a jak trzeba to jechać ze stałą prędkością czyli mam większą kontrole, precyzje nad pojazdem.

    Skomentuj

    1. LuckyNumber8
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2014-12-18 15:58

      Właśnie grałem na xboxie one w forze 5, to zauważyłem te nowe działanie triggerów. Świetny ficzer, ale szkoda, że nie jest wspierany na PC (mam ten pad od xboxa one podłączony do PC)

      Skomentuj

      1. LuckyNumber8
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2014-12-18 18:59

        Przy xbox classic i ps2/ps3 podstawowe przyciski były analogowe, to wiem, jednak jeśli chodzi o triggery w padzie od xbox one, to te są dodatkowo "impulsywne" i tego na bank nie masz w innym padzie. Przykładowo w forzy 5 idzie przez to wyczuć obroty silnika, naprawdę świetna sprawa i jedynie szkoda, że na PC tak same sterowniki jak i gry nie wspierają tego rozwiązania.

        Skomentuj

        1. R2rrO
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2014-12-19 04:48

          To grasz bez dźwięku, że musisz "wyczuwać obroty" przez triggera? :) To raczej nie służy to dych celów, to po prostu kolejny wibratorek zużywający baterie.

          Skomentuj

        2. R2rrO
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2014-12-19 04:49

          To grasz bez dźwięku, że musisz "wyczuwać obroty" przez triggera? :) To raczej nie służy to dych celów, to po prostu kolejny wibratorek zużywający baterie.

          Skomentuj

  15. HansKlops
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2014-12-18 13:37

    Jak by była Nysa albo Żuk, to brał bym w ciemno.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!