Monitory

FAQ: Martwe piksele na matrycy LCD

przeczytasz w 1 min.

Martwe piksele na matrycy LCD - jak z tym sobie poradzić

Piszę do Was z niemałym problemem z moim ekranem LCD. Kupiłem go i po 2 dniach wypalił się pixel a firma odmawia wymiany monitora, twierdząc że potrzebuje minimum 9 wypalonych. Jako że jest to monitor stworzony do gier i filmów, na czarnym tle ten pixel ostro świeci na biało. Proszę o pomoc w zakresie jak spowodować uszkodzenie matrycy lub jak przyspieszyć wypalanie się owych pixeli, skoro firma gra wobec mnie nie fair to trzeba oddać tym samym.

Niestety, producent monitora nie zachowuje się nie fair. Producenci matryc ustalili sobie normę ISO 13406-2, która określa klasy i typy błędów pikseli. W tabeli zawarto maksymalną dopuszczalną liczbę wadliwych pikseli na 1 milion oraz ich rodzaj. Więcej informacji na ten temat w naszym starym, ale nadal aktualnym artykule "Definicja tolerancji błędu pikseli dla monitorów TFT".

Jeśli producent monitora nie oferuje innej gwarancji na swój panel LCD, podstawą do realizacji roszczeń gwarancyjnych jest właśnie ogólna norma ISO 13406-2. W według niej jeden, dwa, a nawet trzy martwe piksele nie stanowią podstawy do wymiany monitora.

Wyjątkiem są specjalne gwarancje, jak np: zero martwych pikseli przez pierwszy miesiąc oferowane przez firmy LG lub iiyama, lub swojego czasu zero martwych pikseli u firmy Philips.

Martwe piksele pojawiające się po kilku dniach od zakupu można 'obejść' w przypadku zakupów dokonanych przez internet. Zgodnie z Ustawą, konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu od dnia wydania towaru.

WK
wojtek2(małpka)benchmark.pl

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!