Benchmarki

3DMark przetestuje wydajność w trybie DirectX 12 i Mantle API [AKT.]

z dnia 2015-03-23
Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
27 komentarzy Dyskutuj z nami

Na targach GDC 2015 po raz pierwszy zaprezentowano nowy test w benchmarku 3DMark.

Futuremark 3Dmark API Overhead test

Futuremark pracuje nad nowym testem dla najnowszego benchmarka 3DMark, który pozwoli przetestować wydajność komputera w trybie DirectX 11, DirectX 12Mantle API. Tryb ten zademonstrowano na stoisku Microsoftu podczas targów Game Developers Conference 2015.

Nowy test porównuje wydajności bibliotek DirectX 11, DirectX 12 i Mantle API – w tym celu sprawdza ile obiektów da się narysować przy zachowaniu danego stopnia płynności animacji (30 fps). Jest to więc test typowo syntetyczny, który raczej nie ma wiele wspólnego z grami.

Podczas prezentacji wykorzystano platformę testową z procesorem Intel Core i7-4770R i zintegrowanym układem graficznym Iris Pro 5200. Ze względu na brak kompatybilnej karty graficznej, aplikacja pominęła testowanie wydajności w trybie Mantle API.

Futuremark 3DMark API Overhead - wydajność DirectX 11 i DirectX 12

Wyniki w trybie DirectX 11 nie były zbyt imponujące - platforma potrafiła wygenerować 663 627 obiektów w trybie jednowątkowym i 697 921 obiektów w trybie wielowątkowym. DirectX 12 przyniósł mniej więcej 3-krotny wzrost wydajności, bo platforma potrafiła już wygenerować 2 165 551 obiektów w ciągu sekundy.

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

 

Aktualizacja 23.03.2015

Futuremark zapowiedział, że w najbliższy czwartek (26 marca) wyda aktualizację benchmarka 3DMark, która wprowadzi wspomniany test Overheat - pozwoli on porównać wydajność komputera w trybie DirectX 11, DirectX 12 i Mantle API. Warto jednak zauważyć, że do uruchomienia testu w trybie DirectX 12 wymagany jest system operacyjny Windows 10, a do trybu Mantle API karta graficzna bazująca na architekturze AMD GCN. Wiadomo też, że fińskie studio przymierza się do wydania testu, wykorzystującego potencjał interfejsu Vulkan API (wcześniej znanego jako nextGL), jednak szczegóły na ten temat jeszcze nie są znane.

Źródło: Hardware, Sweclockers

marketplace

Komentarze

27
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Oby faktycznie DirectX 12 przyniósł choćby i połowę zapowiadanej wydajności to będzie strzał w dziesiątkę!
    Zaloguj się
    17
  • avatar
    To teraz tylko czekac na udostepnienie tego benchmarka dla gawiedzi :) Magia cyferek znow wprowadzi nielada zamet
  • avatar
    Nie ważne kto robi testy, ważne kto płąci za wyniki....
  • avatar
    Tytuł newsa "3DMark przetestuje wydajność w trybie DirectX 12 i Mantle API", a na obrazku "Mantle - not supported"... Potraficie rozbawić człowieka :)
    Zaloguj się
  • avatar
    "platforma potrafiła wygenerować 663 627 obiektów w trybie jednowątkowym i 697 921 obiektów w trybie wielowątkowym. "

    a czym się różnią platformy jedno i wielo wątkowe w tym teście.
    Zaloguj się
  • avatar
    3Dmark najlepszy program do kontroli nad graczami.
  • avatar
    Jest jest jest!!!
    Jeszcze więcej nic nie znaczących w realnym zastosowaniu cyferek!
    Zaloguj się
  • avatar
    Mantle jest a właściwie było martwe już od początku! Nawet AMD się do tego przyznało i powiedzieli twórcom żeby się skupili na Directx 12 i tym nowym Api Vulkan, który będzie wspierał Steam OS.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Już się m$ postar żeby mantle miało gorsze wyniki
  • avatar
    czyli ze pentium bedzie generowal 663 627 obiektow a Fx 697 921 :D