Na topie

Helvetica Now, czyli wielki (?) powrót legendy

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Kategoria: Ciekawostki Technologie i Firma

Helvetica Now to nowa wersja fontu, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. Jest prosty, czytelny, a przy tym bardzo estetyczny.

  • Helvetica Now, czyli wielki (?) powrót legendy
A A

Helvetica to font, który widział chyba każdy, choć niekoniecznie musi sobie zdawać z tego sprawę. Fakty są jednak takie, że jest on bardzo często używany, także przez te największe marki. Przez ostatnie trzy dekady zdążył się on nieco zestarzeć i dlatego też studio Monotype stworzyło jego nową wersję, z dopiskiem Now.

Historia Helvetiki, wtedy jeszcze jako czcionki, sięga lat 50. ubiegłego stulecia. Zdigitalizowała ją firma Adobe w 1985 roku i od tego czasu właściwie niewiele się zmieniło. Efekt jest taki, że choć wciąż jest to font, który ładnie wygląda i jest przyjemny w czytaniu, jego skalowanie nie zawsze kończy się sukcesem. Niektóre firmy postanowiły zatem stworzyć własne rozwiązania bazujące na tej klasyce, ale Monotype chce zadbać o to, by marka nie zginęła. 

Helvetica Now to rodzina 16 fontów w 3 „rozmiarach” (Micro, Display oraz Text). Za jej zaprojektowanie odpowiada studio Monotype, którego najbardziej znanym dziełem jest Times New Roman. W przeciwieństwie do niego, w tym przypadku mówimy oczywiście o kroju bezszeryfowym.

Helvetica Now info

Helvetica Now Micro ma znaleźć zastosowanie na urządzeniach z małymi ekranami (takich jak smartfony), wariant Display ma być wykorzystywany w reklamach i na banerach, a wersja Text ma być wybierana przede wszystkim wtedy, gdy chodzi o dłuższe materiały tekstowe.

Twórcy przekonują, że dzięki dobrze przemyślanemu projektowi oraz szerokiemu katalogowi opcji, projektanci pokochają ten nowy font i będą chcieli z niego korzystać. Na oficjalnej stronie możecie się nim pobawić, a tymczasem już zostawiamy was z filmem promującym Helveticę Now:

Dodajmy, że rodzina Helvertica Now została wyceniona na 299 euro, pojedyncze opcje natomiast kosztują po 35 euro.

Źródło: Monotype, Business Wire

Odsłon: 14041 Skomentuj newsa
Komentarze

5

Udostępnij
  1. davidoff
    Oceń komentarz:

    -7    

    Opublikowano: 2019-04-23 11:35

    yyy za trzcionkę trzeba płacić?

    Skomentuj

    1. człowiek-taboret
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2019-04-23 12:17

      "trzcionkę"

      Nie mam pytań...

      Skomentuj Historia edycji

    2. HomeAudio
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2019-04-23 14:49

      No z trzciny plecie się kosze... ale to chyba nie "trzcionka" tylko trzcina.... i raczej na pewno za to się płaci (o ile nie pozyskałeś jej z własnej uprawy).

      Skomentuj

  2. Kenjiro
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-04-23 12:48

    Drogo, tym bardziej, że jest mnóstwo darmowych fontów, znakomicie dostosowanych do dzisiejszych potrzeb, np. Lato.

    Skomentuj

    1. TheEquinoxe
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2019-04-23 14:57

      Z jednej strony zrozumiałe - Helvetica to jeden z najważniejszych i najbardziej znanych fontów na świecie. Z drugiej... jak mam płacić taką kasę za font to osobiście też bym wybrał coś ładnego, podobnego i darmowego/dużo tańszego. Chociaż może jakbym masowo trzepał projekty za tysiące pln'ów to czemu nie?

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!