Ciekawostki

Leopard - rower szosowy na miarę XXI wieku

z dnia 2016-03-28
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
9 komentarzy Dyskutuj z nami

Ponadprzeciętnie wytrzymały, aerodynamiczny i inteligentny. Tak przynajmniej twierdzi jego producent, firma SpeedX

SpeedX Leopard

Rower szosowy na miarę XXI wieku – tak SpeedX Leopard określany jest przez producenta. Jest ponoć niezwykle aerodynamiczny, a jednocześnie inteligentny z technologicznego punktu widzenia. 

Nikogo nie powinno więc dziwić, że nie było najmniejszego problemu z osiągnięciem założonego progu w zbiórce na Kickstarterze. Ba, autorzy prosili o 50 tysięcy dolarów, a obecnie (to znaczy na ponad 3 tygodnie przez zakończeniem) na ich koncie jest już ponad 900 tysięcy.

„Jedyny inteligentny rower szosowy, który pomaga ci trenować i śledzić swoje postępy w czasie rzeczywistym” – tak promowany jest Leopard. 

Ten wytrzymały, wykonany z włókna węglowego (klasy wojskowej T1000) rower ma zapewniać imponujące osiągi. Wszystkie przewody schowane są w ważącej zaledwie 1,2 kg ramie, co poprawiać ma nie tylko bezpieczeństwo, ale też aerodynamikę.

Leopard imponuje również „inteligencją”. Kluczowym dla cyklisty elementem jest 2,4-calowy ekran zamontowany na kierownicy. Na bieżąco wyświetlane są tam informacje z komputera. Monitoruje on 12 wyników, w tym czasy okrążeń, rytm i prędkość. 

Trwające pół godziny ładowanie zapewnia natomiast 40 godzin działania, więc nie powinno to stanowić żadnego problemu. Według firmy SpeedX „komputer roweru zajmuje się wszystkim poza samą jazdą”. Należy to rozumieć tak, że cyklista jest w stanie trenować tak, jakby miał przy sobie profesjonalnego trenera.

Sugerowana cena roweru wyniesie 1700 dolarów. Możecie jednak przyoszczędzić kilkaset dolarów, jeśli zdecydujecie się na zakup przedpremierowy – w serwisie Kickstarter. Tymczasem, oto i on:

Źródło: Digital Trends, Kickstarter

marketplace

Komentarze

9
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Akurat to sam rower ma niewielki wpływ na generowany opór powietrza to jadąca osoba na rowerze jest największym balastem :D
    Zaloguj się
  • avatar
    1700 dolców? to reszta roweru chyba z drewna... za taką kasę to nie można kupić porządnej kolarki... co z tego że ma super hiper komputer jak osprzęt będzie jak z roweru z tesco...
    Zaloguj się
  • avatar
    Jakieś 29 rowerów za początkową cenę wprowadzenia na rynek poprzez zbiórkę na kickstarterze...nie wiem co o tym myśleć...
  • avatar
    Jeśli już czepiać się tej aerodynamiki to zmniejszenie szprych w kołach daje lepsze efekty i mniejsze zawirowania powietrza niż chowanie tych 4 linek w ramę :) no, ale to nius dla niedzielnych rowerzystów :D
  • avatar
    sądziłem że wszystko wyczynowe i najlepsze konstrukcje mają już hamulce tarczowe a nie szczęki jak sprzed 50 lat ocierające się o ramę koła ...