Na topie

LG: premiera 55" telewizora OLED na targach CES 2012

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Telewizory

Kategoria: Telewizory Producenci: LG

Największy panel OLED TV

Jeden z wiodących producentów telewizorów – firma LG ogłosiła, że jej projektantom udało się opracować największy na świecie panel TV OLED – przekątna jego ekranu wynosi 55 cali.

AA

Ekran typu OLED kojarzy się aktualnie głównie z urządzeniami mobilnymi. Producenci telewizorów z kolei wydają się nie być aktualnie zbytnio zainteresowanymi tą właśnie technologią. Firma LG jednak postanowiła spróbować i tym samym wykorzystać tkwiący w niej potencjał. Owocem tego jest największy na świecie telewizyjny panel z ekranem OLED o przekątnej 55".

LG 55" OLED TV

Sam rozmiar panelu jest już niezłym wyczynem, a jak się okazuje, ekran ten ma też naprawdę niezłą specyfikację. Według podanych przez firmę LG informacji, współczynnik kontrastu LG 55" OLED TV wynosi 100'000:1, a gama barw jest znacznie szersza od tej oferowanej przez standardowe panele LCD. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że grubość tego ekranu to zaledwie 5 mm. Jest także lżejszy od większości dostępnych odbiorników LCD.

Jeśli zaś chodzi o diody, na jakie firma LG się zdecydowała, wybór padł na White OLED (WOLED). Takie rozwiązanie zapewnić ma wyższą wydajność, większą jasność ekranu, mniejsze zużycie energii, a także mniejsze narażenie na błędy, ponieważ WOLED mają równy okres starzenia się.

OLED TV - zaledwie 5 mm grubości

"Naszym celem zawsze było aktywne określanie i liderowanie w branży technologii wyświetlania obrazu. Mimo, że OLED postrzegany jest jako przyszłość ekranów telewizorów, technologia została ograniczona do wyświetlaczy o mniejszych rozmiarach, a jednocześnie wysokich kosztów. Teraz jednak panel LG 55" OLED TV ma pokonać te bariery." – komentował dr Sang Boem Han - dyrektor generalny i wiceprezes LG Display.

Prototyp panelu LG 55" OLED TV zaprezentowany zostanie już wkrótce, bowiem 9 stycznia w Las Vegas podczas targów Consumer Electronics Show (CES 2012).


Więcej o telewizorach:

Źródło: LG

produkt roku 2011/12

Odsłon: 10684 Skomentuj newsa
Komentarze

57

Udostępnij
  1. SoundsGreat
    Oceń komentarz:

    -15    

    Opublikowano: 2011-12-27 12:24

    Ale danych podali... :P I ciekawy cóż to za kontrast, bo jeśli dynamiczny to w plazmach liczy się go na miliony. LG jakoś przesadnie dobre w niczym nie jest, tak więc wątpię, że to oni okażą się głównym pionierem tej technologii.

    Skomentuj

    1. mamok
      Oceń komentarz:

      6    

      Opublikowano: 2011-12-27 12:54

      Swoim komentarzem pokazałeś swój brak wiedzy. LG ma najlepsze 3D, bo polaryzacyjne, a kontrast jest taki rzeczywisty w oledach. Dodam że oledy mają idealną czerń bo piksel się po prostu wyłącza. Nie krytykuj jak nic nie wiesz

      Skomentuj

      1. PPP225
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2011-12-27 14:13

        Twój komentarz nie daje mi podstaw na stwierdzenie, że wiedzę posiadasz. Czy Ty w ogóle wiesz, jak mierzony jest kontrast?

        Skomentuj

      2. Rayearth
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2011-12-27 17:40

        Polaryzacyjne 3D nie jest najlepsze. Rzeczywisty kontrast? Dobre, dobre :)

        Kontrast może być statyczny albo dynamiczny. Te WOLEDy będą miały kontrast statyczny 100 000:1

        Skomentuj

  2. QaziG
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2011-12-27 12:28

    to nie iwedziałem że oledy się starzeją
    posiadacze oledów - bójcie się

    Skomentuj

    1. hideo
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2011-12-27 12:35

      jak wszystko, crt, lcd, plazma też się starzeją

      Skomentuj

      1. pg123
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2012-01-04 22:14

        Nie wszystko - idee Lenina wiecznie żywe :-)
        Co chyba jasne, gdy się posłucha porąbańców z zoo Palikota.

        Skomentuj

  3. hideo
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-12-27 12:31

    zdziwił mnie kontrast w sumie niewysoki, porównując go do kontrastu plazm Panasonic (2M:1 czy 5M:1), choć w porównaniu do kontrastu LCD realnego kilka tys:1 to i tak OLED kosmos :)

    Skomentuj

    1. bialymis
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-01-31 23:05

      OLEDy LG mają mieć kontrast 100mln:1

      Skomentuj

  4. dj4kon
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-12-27 12:37

    w sumie czas by telewizory ruszyly z nowsza technologia,moze to wyjsc nam uzytkownikom tylko na dobre

    Skomentuj

  5. karer
    Oceń komentarz:

    -5    

    Opublikowano: 2011-12-27 13:59

    W koncu przezwoity rozmiar telewizora LED :)

    Tylko czemu mowimy na nie "OLED"?

    Skomentuj

    1. pr1est
      Oceń komentarz:

      16    

      Opublikowano: 2011-12-27 14:46

      no bo jest duży! OOOO jaki wielki LED czyli OLED!

      Skomentuj

      1. dj4kon
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2011-12-27 15:13

        plus za poczucie humoru :D

        Skomentuj

      2. Bakak
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2011-12-27 15:18

        hehe swietny kawal ;) tak na serio chodzi o to ze sa to tzw. organiczne diody led. zaleta jest to ze swieca same bardzo jasno, pobieraja przy tym bardzo malo pradu, no i nie potrzrbyja wspomagaczy w postaci zwyklych diod led lub lamp cft, aby wogole bylo cos widac na ekranie.

        Skomentuj

        1. karer
          Oceń komentarz:

          -9    

          Opublikowano: 2011-12-27 16:02

          czyli wychodzi na to ze wyswietlacz oled jest wyswietlaczem LED wiec prawidlowe jest nazywanie tego TV LED.

          Skomentuj

          1. dj4kon
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2011-12-27 16:52

            LED obecnie telewizory nie sa tak naprawde telewizorami LED a jedynie sa podswietlane diodami
            jednak przyjelo sie w spoleczenstwie ze LED to juz cos zupelnie nowego lepszego, fakt jest widac roznice w wielkosci, poborze pradu i nie tylko, jednak nie jest to bezposrednio telewizor LED-owy

            wiele jest informacji na temat OLED i AMOLED ktore warto poczytac, ja np dzis poczytalem conieco by odswiezyc sobie pamiec na temat tych technologii

            ogolnie dlugo czekamy na jakis przelom jesli chodzi o telwizory, bo rozwiazania typu 3D czy wlasnie owe podswietlenie LED a nie tv led nie jest dla mnie jakims wiekszym przeskokiem

            wiadomo ze zanim do nas szaraczkow dojdzie taki TV OLED to minie sporo czasu, bedzie zawieralo sporo problemow a ceny beda co tu duzo mowic, wysokie, jednak jest to jakis krok do przodu

            pozdrawiam :)

            Skomentuj

          2. hideo
            Oceń komentarz:

            5    

            Opublikowano: 2011-12-27 19:15

            nie, bo LED jest telewizorem LCD z tylko podświetleniem LED (czyli diodowym zamiast lampowego CCFL LCD ale tv LED działa tak samo jak LCD rózni się tylko rodzajem podświetlenia), OLED nie jest telewizorem LCD, jest panelem organicznym bez wymaganego dodatkowego podświetlenia (świeci sam pod wpływem energii, trochę podobnie jak fosfor w plazmie), natomiast z tego co piszą LG zamontowało dodatkowe diody by świecił mocniej i miał lepsze kolory, przykładowo pierwszy mały tv Sony OLED XEL-1 nie miał żadnych dodatkowych diod podświetlających i miał zaledwie 3mm grubości i piękne kolory :D

            Skomentuj

          3. klenorbert
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2012-01-07 23:35

            No i jest nadzieja, że ten telewizor LG osiągnie lepsze rezultaty w użytkowaniu niż jego poprzednicy :)

            Skomentuj

  6. pomidor
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2011-12-27 14:44

    Dobrze że OLED przebijają się na rynek, ale to jest przykład obniżania jakości aby zmniejszyć koszty produkcji, coś w rodzaju TN w ekranach TFT. Połączenie WOLED + filtry kolorowe, to gorsze kolory niż kolorowe diody bez filtrów.

    Skomentuj

    1. karer
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2011-12-27 16:04

      za 5 lat nie bedzie sie uzywalo filtrow. Problemem jest uzysk takiego ekranu. Technologia musi byc na tyle dopracowana zeby przy plaszczyznie 30 cali nie wystepowaly martwe piksele albo wystepowaly na tyle rzadko zeby mozna bylo je sprzedawac.

      Skomentuj

  7. gloryseeker
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2011-12-27 17:03

    W końcu coś na rynku się dzieje... czekamy na ruch Samsunga, Sony, Panasonic i innych... i nareszcie jakieś normalne proporcje w telewizorze! Oby produkcja tego i mniejszych egzemplarzy ruszyła pełną parą w 2012r. Ile można eksploatować LCD?

    Skomentuj

  8. krolik_beny
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2011-12-27 18:19

    To chyba dobra wiadomość, że coś dryga w temacie OLED.

    Ciekawi mnie jak w takim sprzęcie ze:
    - zużyciem prądu
    - żywotnością matrycy OLED
    - jakością obrazu względem PDP, CRT i LCD w realu anie na papierze, gdzie kontrast to można sobie nawet napisać że tryliard do jednego. Może zaoferuje niewiele gorsza jakość obrazu co w CRT. A może nawet lepszą (skrajny optymizm).

    Skomentuj

    1. hideo
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2011-12-27 19:05

      crt to padło już przy plazmach a oled podobno ma mieć lepszą jakość obrazu, podobno, okaże się

      Skomentuj

    2. hideo
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2011-12-27 19:28

      realne wyniki kontrastu plazm Pioneera Kuro z testów dobijały do niecałych 5000000:1 (5M:1!) i do dziś jest to rekord, inżynierowie z Pioneera pracują teraz dla Panasonica przy plazmach

      Skomentuj

  9. krolik_beny
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2011-12-27 21:46

    tatata... a świstak siedzi i zawija zawijaki.

    Mam CRT, PDP, LCD (TN, IPS, PVA) w pokoju. LCD z dolnej i średniej półki. PDP i CRT z dolnej półki. Wszystkie w stanie idealnym, nie zużyte, nie wyciochrane.

    Wg jakości obrazu, od najlepszego

    1. CRT
    2. PDP
    3. LCD. Matryca daje kosmetyczne różnice względem dwóch pierwszych.

    Próbowałem się nieraz przesiąść na LCD ale moich oczu nie oszukam. Max tydzień i wracam do CRT. Zreszta porównywałem tez moim drugim maksymalnie low endowym CRT i do tego już z oznakami zużycia i tak CRT daje po dupie całej reszcie...

    Mam nadzieje, ze OLED będzie oferował jak najlepszy obraz, lepszy od CRT, przy niższym zużyciu prądu.

    I tak :)

    Skomentuj

    1. hideo
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2011-12-27 22:17

      uważaj bo uwierzę, że masz wszystko skoro przy każdym temacie usprawiedliwiasz swoje stare crt do gier 4:3 o niskiej rozdziałce potem piszesz ze drugie crt masz zapasowe o ile pamiętam, i to że masz 3 lcdki w jednym pokoju jasne, weź się opanuj w pisaniu głupot hehe a nawet jakbyś miał to lowendowy crt i lowendowa plazma jest do kitu, mój lowendowy crt leży od dawna w kącie bo gorszy od lcd taka prawda mimo że lcd jest marną technologią to i tak lepsze to niż lowendowe crt, a hajowa plazma aktualnie kasuje wszystko co jest na rynku i dopiero może oled skasuje plazmę a głupoty z pisaniem że crt jest lepsze od plazmy to po prostu megarotfl (może jeszcze SD crt jest lepsze od HD plazmy co? ;)

      Skomentuj

      1. krolik_beny
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2011-12-27 22:34

        Mam to wiem co jaka daje jakość obrazu. Mówię o kolorach , czerni, skalowaniu. Rozdzielczość jest dla każdego urządzenia nieco inna.

        Na biurko mam CRT 17", LCD TN 19" i LCD IPS 24". I do gier, czasem filmów używam tego CRT, bo w takim zastosowaniu ten LCD 24" za 1.700 PLN (kupiony w we wrześniu) wyświetla słabszy obraz w natywnej rozdzielczości. Ogólnie LCD do neta i pracy korzystam bo do tego to jest zdatne. mało prądu je i zadowalającą jakość obrazu oferuje. na półce stoją jeszcze LCD TN 15" i LCD 19" PVA. W komórce mam CRT 15" ten zapasowy przyciorany. W tematach Na luzie jest watek o swoim stanowisku pracy. Zajrzyj jak nie wierzysz. Zapodałem kociaka :)

        Telewizor zmieniłem w grudniu. Był CRT 21" i jest teraz PDP 42" Panasa... najtańsza jakaś. Szczerze jakość obrazu jednak była lepsza na CRT ale nie ma jakiejś dużej różnicy na szczęście. raczej bardzo mała ale jednak stwierdzam zena tym starszym TV jakoś lepsza była. Ale po cichu miałem nadzieję, że będzie jednak lepsza. Ale minimalnie słabszą jakość i 4x większa powierzchnia to usprawiedliwia. jak puszczam na Ld film (którymkolwiek) to odechciewa się oglądać. Gry jeszcze dają rade ale filmy... tam musi być czerń. W grach jeszcze się obędzie szarością...

        Skomentuj

        1. krolik_beny
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-12-27 22:35

          HD czy SD?? Dla nie rozdzielczość to nie jest wyznacznik jakości. Wolę SD z lepsza jakością obrazu niż HD ze słabą.

          Fana CRT nie przekonasz do tego ze coś jest lepsze :) No chyba z coś będzie. Po cichu liczę na tego OLEDa ale jak będzie to przyszłość pokaże. Nie będę oceniał technologii, z która nie miałem żadnego kontaktu.

          A na LCD już z 10 razy próbowałem się przerzucić całkowicie. raz z miesiąc wytrzymałem nawet :)

          A tak na marginesie niski i wysoki to pojęcie względne i subiektywne. Dla mnie 1024x768 to ustawienie wysokie :)

          Skomentuj

          1. hideo
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2011-12-27 22:43

            no jak kupiłeś tanią plazmę to się nie dziwię, że słaba, podobnie jak słabe lcd i słabe crt jest do kitu, ale w temacie OLED mówimy o tym co dobre a nie co tanie i słabe, a w tym co dobre i tak plazma przebija crt, a już przestań tak za każdym razem gdy mowa o tv przekonywać wszystkich że najlepsze jest crt bo to zaczyna świadczyć tylko o głupocie i uparciu, podobnie jak porządne full-led LCD i tak jest lepsze już od crt (najlepsze full led crt zbliżają się parametrami do plazm najlepszych ale jeszcze im odrobinę brakuje), crt to już relikt przeszłości uparciuchu możesz to lubić mieć sentyment ale prawda jest inna ;)

            Skomentuj

          2. hideo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-12-27 22:46

            miało być full-led LCD* sorka za błąd

            Skomentuj

          3. krolik_beny
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-12-27 23:08

            Tanią PDP kupiłem ale ten TV też był taniutki Ponad dwa razy od tej plazmy. Wychodzi na to że aby taniego CRt pokonac musiał bym kupic drośzego PDP. Ale tu różnica jest mała. trochę subiektywna. Głównie czeń jak by słbsza trochę. Kolory na PDP są bez zastrzezeń., I skalowanie bardzo w pprządku. Z PDP jestem zadowolony.

            A ten CRT (monitor) z którego korzystam był wzięty tylko dlatego, ze był najtańszy w sklepie i kosztował całe 450 PLN. Tylko jeden LCD z którym porównywałem go kosztował w chwili zakupi mniej niż 1000 PLN. Fakt mam LCD z lata 2002-2011 ale ten najnowszy to już średnia półka cenowa.

            Co do filmu FHD. Puściłem na monitorze (1920x1200), PDP (1024x768) i CRT (monitor - 1024x768). Na PDP i CRT najlepiej wyglądało. Na LCD najwięcej szczegółów było widać, bo wiadomo rozdzielczość, ale z 50 cm... Cresztą jak by miał 21" CRT to można by puścić w pełnym HD na CRT :)

            Może lepsze PDP przebijają CRT ale LCD nie da rady chodźby ze względu na to że nie jest w stanie wyświetlić czegoś co można nazwać czernią. Przerobiłem 6 swoich (jeden padł) LCD i kilka innych w domu i nie uwierzę w to że jakikolwiek LCD jest lepszy od CRT. A tym bardziej jak ktoś pisze o jakiś super dobrych (ceny w tys. PLN) jak trzeba porównać z CRT za 450 PLN wartym teraz z 50 PLN. Głupi bym był jak bym swoich poglądów mnie zweryfikował ale sprawdziłem. a głosić trzeba, bo zamienił dziadek siekierkę na kijek i teraz nowego CRT nie kupię nie hędzie bo za dużo miejsca na biurku zajmują...

            Skomentuj

          4. hideo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-12-27 23:38

            nie obraź się ale to nie jest temat co Ty (czy ja) kupowaliśmy ani co wolimy, tylko co jest aktualnie w konstrukcjach najlepsze, a najlepsze nie są CRT już od dawna, są full-led lcd, są plazmy o superciemnej czerni a pojawiają się i oledy i mimo że nie mam plazmy VT Panasonic ani full-led lcd Sony czy Sharp Elite (bo to najlepsze aktualnie led lcd tv) to wiem że to one rządzą w obrazie póki nie pojawią się porządne OLED, pierwsze sygnały z oled zamontowanych w Sony psvita czy też smartfonów Samsunga na oled są takie, że obraz jest fantastyczny i na lcd się nie chce wracać więc przypuszczalnie oled będzie super w telewizorach :)

            Skomentuj

          5. krolik_beny
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-12-28 10:51

            Nie obrażam się :) Niestety kupujemy to co jest w sklepach...

            na OLED poczekamy chyba trochę. Nawet jak się pojawi więcej modli to przez pierwszych kilka lat będą drogi jak chol..ra. Ale jak by obraz był lux przy bardzo niskim zużyciu prądu to bym sobie takie coś kupił. bardziej myślę o monitorze niż TV, bo jak juz w grudniu kupiłem to teraz musi pochodzić trochę. Ale LCD bym bez sentymentu zmienił na OLEDA, jeśli by mi oferował obraz tak fajny lub lepszy od CRT.

            Skomentuj

          6. hideo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-12-27 22:51

            odnośnie 1024x768 ustawienia wysokie, hmm pominę temat gier bo tu sprawa rozdzielczości jest sprawą trochę dziwną (nie sama rozdzielczość ekranu się liczy ale rozdzielczość tekstur nawet może bardziej a ona jest dziś nadal często niska dosyć) to jednak jak porównać film Blu-ray puszczony w 1024x768 a w fullhd to różnica w jakości odbioru jest olbrzymia, że o filmach SD DVD puszczonych na SDTV a Blu-ray na HDTV nie wspomnę

            Skomentuj

        2. krolik_beny
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-12-27 22:37

          Fociaka nie kociaka :)

          Skomentuj

        3. hideo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-12-27 22:59

          a odnośnie poziomu czerni, najlepszą czerń (najniższy poziom "świecenia" czerni) mają plazmy Kuro a zaraz po nich seria VT Panasonic plazma, ktoś inny powie że full-led LCD również mają super czerń bo wyłączają podświetlenie jak jest ciemna barwa ale tu sprawa jest inna bowiem full-led czasem potrafi wyłączyć to co nie powinno zostać wyłączone prócz czerni (kto orientuje się w full-led lcd tv Samsunga to wie o co chodzi ;] a porządna plazma tego błędu nie popełnia :] a jak se przypomnę "czerń" mojego crtka lowendowego starego pecetowego monitora to już mój NEC LCD ma lepszą czerń haha (bo w crt to miałem szarość totalną a nie czerń po prostu tragizm XD), plazmy Pioneer Kuro i Panasonic mają rekordowe poziomy kontrastu dzięki bardzo nisko świecącej czerni

          Skomentuj

          1. krolik_beny
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-12-27 23:17

            Nie mówię, że nie. Nie widziałem takiej plazmy więc się nie wypowiem. Teraz chyba już Pioneer nie robi PD z tego co mi wiadomi i te Kuro chyba były bardzo drogie. CRT też różne były. Może ja trafiłem na dobry model. Do tego trzeba to skofigurować aja lubię ciemny (bez przesady)obraz w grach/filmach. jak gdzieś jest czarno to ma być czarno anie że wszystko widzę jak w dziurę wchodzę w grze... tez widziałem CRT, ze pożal się boże ale nie wiem na ile to były słabe CRT a na ile całkowicie rozlegulowane. Do póki mnie nastać na prąd to CRT pozostanie na biurku. A potem może ten OLED może LCD. Da się to LCD przeżyć ale CRT nie może być pod ręką. To jak by alkoholikowi na odwyku dać flaszkę wódki aby przez tydz przechował i nie wypił :)

            Zresztą to zdjęcie pokazuje to jak ja to widzę. Może ten LCD jest nieco zbyt bardzo rozjaśniony ale dużej różnicy nie w stosunku do tego jak puszcze ten sam obraz na LCD i CRT.
            http://img528.imageshack.us/img528/8363/crtlcddoom3rsof5.jpg

            Natomiast OLED z chęcią bym zobaczył w akcji. ale chyba nieprędko będzie nam to dane oglądać, coś czuję.

            Skomentuj

          2. hideo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-12-27 23:45

            to nie wiem jak z ustawieniami ale albo masz niezły CRT i bardzo kiepski crt albo lcd jest tragicznie ustawiony, u mnie stary crt wyglądał jak u Ciebie ten po prawej (czyli LCD) hehe jak patrzę to mój Nec lcd ma świetną czerń w porównaniu do Twojego lcd (u mnie lcd nie ma takiego wyblaknięcia), może naprawdę masz źle LCD ustawione choć z drugiej strony mój stary 17" lcd Belinea też jest mocno wyblaknięty w porównaniu do mojego nowszego ale już i tak starego ponad 3.5letniego Neca

            Skomentuj

          3. hideo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-12-27 23:46

            miało być "i bardzo kiepski lcd" sorry coś się mylę chyba ze zmęczenia

            Skomentuj

          4. Michur
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-12-28 00:23

            I potrójne zabezpieczanie przed powidokami, które nadal nie zdaje egzaminu.

            Skomentuj

  10. wildthink
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-12-27 22:05

    Ceną się nie pochwalili, bo raczej będzie zabijała na miejscu. Ale za 5 lat pewnie co drugi TV będzie wyprodukowany w tej technologii.

    Skomentuj

  11. songout
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-12-27 23:55

    Hmm Sony sprzedaje już monitory oled jak by ktoś chciał ;p
    http://pro.sony.com/bbsc/ssr/cat-monitors/cat-oledmonitors/

    Skomentuj

  12. krolik_beny
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-12-28 10:46

    CRT jak pisałem wzięliśmy najtańsze w sklepie w grudniu 2003. Ten drugi z komórki to straszny low end w dodatku na rogach ma już słabsza ostrość ale jak w ogólnym rozrachunku jak się grę włączy i gra to tego defektu nie widać, chyba że się zacząć przypatrywać na statycznym obrazie i to tylko jeśli sa tam napisy . A w gry wiadomo... gra się a nie wpatruje w piksele czy inne takie...

    Kolory w LCD mniej lub bardziej dają radę ale ciemne sceny tak jak na tym zdjęciu. A LCD nie mam żadnego z najniższej półki, niektóre to starsze modele ale nie żadna taniocha. Jak bym nie ustawił poprzez brak czerni (matryca jest zawsze podświetlona) uzyska się coś w ten deseń. można ściemnić na maksa to będę miał wszędzie szarość. Można pobawić się kontrastem ale też nie daje to efektu takiego jak mam na CRT. Chyba jednak chodzi o to, ze bardziej lubię specyfikę obrazu CRT niż LCD. Wolę tą fajną czerń, kolory i brak skalowania mimo, zenie mam takiej ostrości i geometrii, na które w czasie gry nie zwrócę takiej uwagi. Wierz mi próbowałem się na LCD przesiąść z kilku powodów (zużycie prądu, oczy, miejsca na biurku) ale i tak wracam do CRT, bo mi takiego obrazu brakuje.

    Skomentuj

    1. krolik_beny
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-12-28 10:57

      Czerń porównywałem na 6 swoich i 2 brata monitorach na różnych typach matryc i zaden anie daje rady z CRT (z trzema porównywałem - dwa moje i jeden mamy ze sklepu na wykończeniu kineskopu). A między sobą LCDki jak się porówna to PVA ma najlepszą. TN i IPS w zależności jak na to spojrzeć. Ale tak do pracy i do neta jest git. mało prądu, i niskie zmęczenie oczu jest zaletą. Czerni czy kolorów do przeglądanie Benchmarka nie muszę mieć idealnych.

      Skomentuj

  13. sony75
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-12-28 11:39

    To kup TV to dopiero zobaczysz co to LCD od razu wyrzucisz monitor CRT co ty porównujesz same słabe monitory a wystarczy dobrej klasy i firmy LCD TV i wymiotą wszystkie twoje monitorki daj spokój.

    W monitorach nie ma tak zaawansowanej elektroniki jak i dobrych matryc co najwyżej nadają się do tekstu z komputera i internetu.

    Skomentuj

    1. krolik_beny
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-12-28 13:31

      Mam kupić TV LCD za parę tys PLN bo zwykły za 1.500 PLN nie daje rady TV CRT wartemu ze 200 PLN?? :) NO proszę ... Po z a tym kupiłem PDP i jestem zadowolony :) LCD jest do biura i tai tez z niego korzystam. A jeśli mój DELL U2410 jest tak niskiej klasy to co jest dobrej wysokiej klasy, Twoim zdaniem? Mam wydać 5.000 PLN na LCD to może pobije monitor CRT warty 50PLN, bo LCD za 1.700 PLN nie daje rady. Trochę słaby przelicznik ceny do jakości obrazu :) jak już mam sprzęt który daje rade to po co szukać szczęścia w polu. Jedno mi się tylko bardzo nie podoba. Padnie mi CRT i wtedy jestem skazany na LCD... Na OLED pewnie jeszcze ładnych parę lat poczekamy. Nie podoba mi sie sytuacja, kiedy mając kasę nie mogę kupić nowego, niezajezdżonego CRT.

      Skomentuj

    2. krolik_beny
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-12-28 13:31

      Piszesz że porównuję słabe LCD (U2410 rzeczywiście low-end...) z CRT. Dobra... załóżmy, ze mam sam low-end za 300-500 PLN. CRT który mam to ewidentny low-end CRT. Czyli porównując tanie CRT z tanim LCD nie wychodzi na to ze LCD jest słabsze jeżeli mam porównywać dwie technologie z tej samej Pólki cenowej?? Tzn, ze aby mieć lepszy obraz musze dać dużo więcej kasy za nową technologię bo stara stara za 450 PLN (cena sklepowa w 2003r.) zamiata wszystko poniżej 2.000 PLN…?? Trochę nie halo nie?? Przeciec pisząc ze mam zainwestować w naprawdę dobry (dobre jest drogie bardzo jeśli się nie mylę) LCD aby odechciało mi się CRT kosztującego 450 PLN a wartego na dzień dzisiejszy max 50PLN tylko potwierdzasz to że mam rację :) A i tak nie mam pewności czy sprzęt za 3.000 PLN lub więcej nie dostanie po zadku od tego CRT…

      A wgl już samo porównywanie monitora do telewizora jest bez sensu. Mam na biurku telewizor stawiać 42"?? Jeszcze na głowę upadłem.

      Zauważyłem, że ludzie nie znoszą jak ktoś ma swoje, nie poprawne politycznie i odmienne od większości, zdanie. Wszyscy powinni dążyć do tego samego, a czarne owce się eliminuje. Przykład CRT jest tu idealnym przykładem. Na szczęście mam odwagę mieć własne zdanie :)

      Pozdro

      Skomentuj

    3. krolik_beny
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-12-28 13:49

      Dla uściślenia: Jak są dwie daty to pierwsza to zakup a druga wprowadzenie modelu do produkcji.

      Z LCD:
      - DELL 1908FP - 19", TN, 1280x1024 - 2007
      - DELL U2410 - 24", IPS, 1920x1200 - 2011/2009
      - Samusng SyncMaster 152T - 15", TN, 1024x768 - 2002
      - Samsung SyncMaster 920T - 19", PVA, 1280x1024 - 2005/2004
      - LG Flatron L1515S - 15", TN, 1024x768 - Uszkodzony niestety. - 2003

      Brata, też porównywałem z CRT:
      - Compaq 1501 - 15", TN, 1024x768 - 2003
      - NEC MultiSync LCD 2470WVX - 24", TN, 1920x1200 - 2007

      CRT:
      Lite-On e1770NSL - 17" Stan idealny - 2003
      Samtron 55E - 15" - Widoczne lekkie zużycie kineskopu - 2011/1999
      OptiView czy jakoś tak. Nie mam go w fomu i nie sprawdzę symbolu. Na wykończeniu kineskopu. - 1998

      Sam sobie zdecyduj czy LCD to totalny low end. CRT zapewniam Cie, że wybitna taniocha. Nie mam tu żadnego podświetlonego ledem ale teraz nie bde kupował kolejnego LCd po to aby dostaje mniej po tyłku od tych podświetlonych CCFL. Chyba, zemi któryś padnie to zaiwestuję w nowego. LED daje małe zużycie prądu więć mi sie podoba. Do neta by starczyło :)

      Zresztą jak mam kupować drogiego LCD aby pokonał taniego CRT to jakaś paranoja i tylko potwierdza moje zdanie, że CRT jest lepsze... :)

      Idę grać w Skyrima. Na CRT :)

      Skomentuj

      1. krolik_beny
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-12-28 13:51

        KOREKTA: Nie mam tu żadnego podświetlonego ledem ale teraz nie będę kupował kolejnego LCD po to aby sprawdzić czy dostaje mniej po tyłku od tych podświetlonych CCFL.

        Skomentuj

  14. student84
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2011-12-28 22:51

    Sprzęt pierwsza klasa! LG dało kolejny raz dowód, że są liderami na rynku! Tak trzymać!

    Skomentuj

  15. Boncorek
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-12-29 12:42

    No i to jest prawdziwy OLED, a nie jakiś LCD podświetlany diodami LED. Wielkie brawa.

    Skomentuj

  16. natchen
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-12-30 11:19

    technologia OLED od LG jest na wysokim poziomie, więc zakładam, że monitor spełniłby najśmielsze wymagania.

    Skomentuj

  17. Medykoo
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-12-30 20:47

    Nie omieszkam iż był bym zadowolony z monitorka 20"-24" w tej że technologi ; ).

    Pozdrawiam.

    Skomentuj

  18. bialymis
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-01-15 23:29

    dla mnei nie ma znaczenia czy ten TV to LED OLED AMOLED czy jak tam inczej go nazwą, jeżeli ktoś chciałby mi go sprezentować to od ręki biore i mogę obiecać, że zwrotu nie będzie :)

    Skomentuj

  19. stef102
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-01-28 19:19

    fajnie na zdjęciu widać że ramka jest cieńsza od długopisu, do małych mieszkanek w sam raz na ścianę

    Skomentuj

  20. natchen
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-21 23:29

    Zgadza się, ten model jest wręcz stworzony by powiesić go na ścianie. Grubość to zaledwie 5 mm. - to niewiarygodnie mało, LG stanęło na wysokosci zadania.

    Skomentuj

  21. Baltazar
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-28 14:24

    odliczam dni do monitorow 4k OLED do PC

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!