Na topie

Kolorowe logo Logitech i nowa marka Logi - wyjaśniamy dlaczego takie zmiany

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Peryferia

Rebranding w szeregach Logitech - firma została na swój sposób wymyślona na nowo

Logitech kolorowe logo

AA

Firmy Logitech nie musimy chyba nikomu przedstawiać. Znana jest każdemu użytkownikowi komputera jako producent kamer internetowych, myszy, klawiatur, głośników czy słuchawek. A firma Logi? Brzmi podobnie, tak jakby ktoś podszywał się pod giganta rynku akcesoriów komputerowych. Jednak to nie podpucha - Logi to od teraz logo dla części nowych produktów Logitech. Zmianie uległ również wizerunek dotychczasowego logo - oprócz nowej typografii urozmaicono kolorystykę.

Działanie Logitecha to największy rebranding w historii marki, a także jedno z odważniejszych działań w branży. Część użytkowników głodna nowego przyjmie Logi z otwartymi rękoma. Jednak będzie potrzebna też akcja uświadamiająca dlaczego w przypadku niektórych produktów stosowane będzie logo, w którym  z nazwy marki Logitech usunięto człon „tech”.

Zacznijmy od wyjaśnienia pani Izabeli Sulimy, która odpowiada za rynek środkowej i wschodniej Europy.

„Wymyśliliśmy Logitech na nowo, tworząc produkty, które łączą zaawansowaną technologię i ciekawe wzornictwo, aby zapewnić każdemu użytkownikowi niesamowite doświadczenia” – powiedziała Izabela Sulima, Regional Marketing Manager CEE. „Zbudowaliśmy zespół światowej klasy projektantów, na czele którego stoi główny projektant Alastair Curtis. Design stanie się podstawą we wszystkim, co robimy. Nasze podejście do projektowania wychodzi poza tradycyjne granice: dla nas desing to połączenie zaawansowanej technologii ze strategią biznesową i opiniami klientów. Produkty Logitech przeszły już długą drogę, a teraz nadszedł czas, aby zmieniła się również marka”.

Logo Logi

Wprowadzenie marki Logi przez Logitech to sygnał, że firma szykuje się do inwazji na polach produktowych, z którymi dotychczas nie była kojarzona. Gwałtowny rozwój technologii mobilnych pozwala przypuszczać, że może być to jeden z kierunków rozwoju, choć nie jedyny.

Ciekawi nas czy produkty sygnowane jako Logi będą nierozłącznie związane z Logitechem, czy Logi zyska dużą swobodę działania tak jak miało to miejsce w branży mobilnej w przypadku Huawei i Honor (wcześniej marki, teraz w zasadzie kreowanego na niezależnego producenta).

Źródło: Logitech

Odsłon: 10416 Skomentuj newsa
Komentarze

25

Udostępnij
  1. Adriian
    Oceń komentarz:

    25    

    Opublikowano: 2015-07-08 12:23

    Wg mnie nie ma szału, bo nowe logo badziewne (szczególnie litera G, która wygląda jak 8 przy błędzie wyświetlania). Bardziej niż z Logitechem kojarzy mi się z Chinczykami produkującymi tanie podróbki znanej marki.

    Skomentuj

  2. havocki
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-07-08 12:25

    zmiana mark? chyba zmiana logo? ew. zmiana marki?

    Skomentuj

  3. ddeante
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2015-07-08 12:27

    Zmiana polityki cenowej (na bardziej przystępne ceny produktów) miałaby sens, reszta to mydlenie oczu/zawracanie głowy.

    Skomentuj

  4. DDR2424
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-07-08 12:45

    błąd w: "dla nas desing to połączenie"

    Skomentuj

  5. COD418
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2015-07-08 12:57

    Szkoda, jak zobaczyłem to logo to od razu skojarzyło mi się z firmami typu tracer itp. zwykłe podrabiane chinole. Osoby które nie wiedzą o zmianie logo mogą myśleć tak samo i sprzedaż im spadnie.

    Skomentuj

  6. Maxdamage
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2015-07-08 13:03

    Logo to powinien logitech wyrzucić bo nikt w sumie nie wiedział czym miało być ( słońce za chmurką? ). Ale logotyp mieli nowoczesny i profesjonalny.

    Ale to nowe "Logi" z ukrytą w środku uśmiechniętą mordką jest dziecinne i nieprofesjonalne.

    Takie loga maja tandetne chińskie firmy i z tym będzie mi się kojarzyć ich nowe logo.

    Skomentuj

  7. Radical
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-07-08 13:13

    G im się urwało i przwróciło a tech gdzieś się zagubił, oby sprzęty były lepszej jakości niż to logo :) A tak serio jak piszą że się skupiają bardziej na designie to źle to wróży bo ceny wzrosną o 100% zapewne bo to będzie teraz elektronika designerska zamiast użytkowej. Drugi dizajnerski bang and olufsen z bebechami philipsa i ceną z kosmosu.

    Skomentuj

  8. TheEquinoxe
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-07-08 13:15

    Z całkiem przyjemnego i na pewno dobrze kojarzonego logo zmienili na takiego potworka? Zwłaszcza to G, masakra.

    Skomentuj

  9. shamoth
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-07-08 13:49

    Design może mają ale ergonomia ustępuje miejsca myszkom oklejanym tłuczonym szkłem. Mieli idealną skorupę MX-510 czy G700 i wystarczyło by zrobić kilka drobnych poprawek i kształt mógł by już zostać na wieki, jedynie operować rozmiarem...

    Skomentuj

  10. neo937
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-07-08 13:57

    Czyli co, można się spodziewać lodówek i odkurzaczy od Logi? Bo Samsung bez zmiany nazwy to zrobił...

    Skomentuj

  11. Balrogos
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-07-08 14:16

    Ehm panowie Prima Aprilis juz bylo :)

    Skomentuj

  12. Vieworld
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-07-08 14:16

    to logo "LOGI" mozna przeczytac tez jako "LOCAI" to samo tyczy sie firmy matki jako "LOCAIITECH" ...ciekawe czy konkurencja kiedys tez to zauwazy i bedzie sie z nich nasmiewac..

    Skomentuj

  13. adivxv5
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-07-08 14:25

    15 lat lat temu była to uznana firma, dziś już wielu powątpiewa w ich jakość.

    Skomentuj

  14. gukeskl
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-07-08 14:53

    Nie ważne jak logo wygląda, ważne że jak je czytasz zwracasz na nie uwagę

    Skomentuj

  15. anemus
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-07-08 16:12

    Honour nie jest w zasadzie ani w kwasie niezależnym producentem tylko zwykłym brandem. Nawet organizacyjnie nie jest spółką córką huawei tylko "działem".

    Skomentuj

  16. Shank
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-07-08 16:29

    ja osobiście już dawno nie korzystam z produktów tego producenta po tym jak po kupnie klawiatury za 150 zł nie działała spacja, co do tematu to trochę głupio brzmi to "logi' kojarzy się z taką tandetą i podróbą

    Skomentuj

  17. Countach
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-07-08 16:37

    No w w sumie jak ASUS i ASUSTeK. Logitech już zmieniał typografię, ale teraz dodatkowo rezygnują z logo z oczkiem. Szkoda, bo jest głęboko zakorzenione w świadomości. A ludzie chętnie sięgają po to, co znają. Nowe kolorystyki pasują raczej do firmy produkującej ciuchy dla dzieci i młodzieży. Jeśli chcą iść w stronę akcesoriów wyższej klasy i dla graczy to lepiej zostać przy czerni i bieli - zawsze uniwersalnie i elegancko.

    Skomentuj

  18. Balrogos
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-07-08 18:18

    To co robili Makre logitech bo juz z niej nie beda korzystac :P

    Skomentuj

  19. Karol Żebruń
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-07-08 19:58

    @anemus Oczywiście masz rację. Umknęło słowo "kreowanego na". Bo Honor to Huawei, o czym świadczy choćby prawie identyczne wzornictwo.

    Jednak Honor ma być postrzegany jako coś niezależnego. A w przyszłości być może nawet coś więcej. Jeszcze na ostatnich targach IFA w Huawei mówiono, że Honor to taka lokalna marka, która do Polski nie trafi. Dziś gdy chcę o Honorze pogadać z ludźmi z Huawei jestem od razu kierowany do innej firmy obsługującej akurat te smartfony.

    Skomentuj

  20. HemaN
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-07-08 22:01

    Kompletna porażka. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego w dzisiejszych czasach firmy porzucają dorobek kilku, kilkunastu lat zmieniając markę i logo (oczywiście nie może zabraknąć kolorów rodem z odpustowych straganów z chińskimi zabawkami).

    Nie wiem, czy rzecznik Logitecha czytała to co napisała, szczególnie pierwsze zdanie - dawno już nie czytałem takich farmazonów.

    Skomentuj

  21. GGrzegorz
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2015-07-08 22:38

    @HemaN: "Zupełnie nie rozumiem, dlaczego w dzisiejszych czasach firmy porzucają dorobek kilku, kilkunastu lat zmieniając markę i logo"

    Odpowiedź jest bardzo prosta. Dzisiejszymi firmami, nawet tymi z setletnią tradycją, rządzi dział marketinu. A co takiego może zrobic dział marketingu żeby wykazać własną przydatność? Zaproponuje rewelacyjny design? Nie, bo to należy do innego działu. Na podstawie badań rynku wpłynie na inne działy, aby tworzyły lepsze produkty? Nie, to nie ich broszka.
    Ich zadanie polega na ściemnianiu. Mistrz marketingu, to taki ktoś, kto przekona szefa, że nowe logo lub zmiana kolorku przyniesie krocie, otworzy -jak to sie pięknie mówi- firmę na nowy, dotąd niezagospodarowany rynek.
    Bzdury. Dojenie kasy.

    Tymczasem rzeczywistość jest śmiesznie prosta: ludzie oczekują lepszego sprzetu, coraz lepszego i solidnego. A firma... może się nazywać choćby OSRAM i mieć logo w kolorze psiej kupy. Użytkownicy jeśli porzucają wyroby jakiejś firmy, to nie dlatego, że ma anachroniczne logo czy passe kolorki, a zwyczajnie dlatego, że ich wyroby zaczęli projektować księgowi i gogusie od marketingu. Poczym chwilowo przekonywują się do wyrobów firmy Y, znowu zawód, kolej na firmę Z itd...

    IMHO marketing ze swoimi rebrandingami, to jeden z większych szkodników i balastów dla firm. No ale mają gadanego i rolują szefów na grube premie ;)

    Skomentuj

  22. Quix125
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2015-07-09 07:09

    "IMHO marketing ze swoimi rebrandingami, to jeden z większych szkodników i balastów dla firm. No ale mają gadanego i rolują szefów na grube premie ;)"

    OTÓŻ TO. Tak działa się w korporacjach a koszty odbijemy na produktach.

    Skomentuj

  23. klosz007
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2015-07-09 10:14

    Nowe logo badziewne to jedno, zupełnie mi się nie podoba.
    Produkty od jakiegoś czasu już nie te co kiedyś to drugie - coraz słabszej jakości i coraz droższe (czyli coraz gorszy stosunek jakości do ceny).
    Moim zdaniem firmie wiedzie się coraz gorzej i próbuje odzyskać udziały w rynku jakimiś pozornymi marketingowymi działaniami typu zmiana logo.

    Skomentuj

  24. Kozmeh
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-07-09 11:59

    Ich problemem nie jest logo, tylko to że nie robią już topowych myszek, a ceny nadal mają topowe. Kiedyś takie G7, G9 były najlepsze do FPS, a teraz Steel Series i Zowie robią o wiele precyzyjniejsze optyki.

    Skomentuj

  25. macieqq
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-07-09 14:51

    Kiedyś używałem MX518. Była to cudowna myszka. Mam ją do tej pory i działa bez najmniejszego problemu. Kilka miesięcy temu kupiłem Deathaddera. Sprzedałem go po 2 tygodniach - scroll ciągle latał, przyciski sprawiały wrażenie jakby miały się zaraz rozpaść. Mając na uwadze poczciwego MXa, kupiłem G502 i znowu jest cudownie.

    Podsumowując - jeżeli będą się starać i będą wypuszczać porządny sprzęt, to ja mam gdzieś ich logo. Jak dla mnie to i może być w kolorach tęczy.

    Z kolei jeżeli jest wiele osób, którym owa zmiana nie pasuje, to zawsze można wywołać bunt jak w przypadku Corsaira :)

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!