Gry komputerowe

MGS V na zintegrowanej grafice Intel Skylake

opublikowano przez Marcin Jaskólski w dniu 2015-09-05

Czy grafika zintegrowana z procesorami Intel Skylake pozwoli na rozgrywkę w Metal Gear Solid V: Phantom Pain

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain to z pewnością jeden z pretendentów do gry roku. Ze wszystkim stron napływają entuzjastyczne recenzje tej gry.

Fanów serii z pewnością smuci konflikt pomiędzy Hideo Kojimą i Konami oraz to, że jest to najprawdopodobniej ostatnia część tej kultowej serii.

Oficjalne wymagania piątej części MGS nie są najwyższe - przynajmniej jeśli chodzi o karty graficzne. Wśród minimalnych wymagań wymienia się procesor Intel Core i4 4460 i kartę graficzną GeForce GTX 650. Zalecane wymagania to Intel Core i7 4790 i karta graficzna GeForce GTX 760.

Wiemy oczywiście, że wymagania podane przez producenta rzadko mają pokrycie w rzeczywistości. Optymalizację gry warto sprawdzić na własną rękę.

Co z posiadaczami słabszych komputerów? Czyżby pozostawała im pierwsza część serii Metal Gear? ;-)

Metal Gear (NES) - tak się grało w roku 1987

Postanowiliśmy sprawdzić jak z MGS V poradzi sobie grafika zintegrowana z procesorami Intel Skylake. Mowa oczywiście o HD 530, która jest jedynie nieco szybsza niż układ HD 4600 znany z czwartej generacji Core (Haswell). Testy tej zintegrowanej grafiki znajdziecie oczywiście w naszej recenzji Intel HD 530.

W testach wykorzystaliśmy następującą platformę:

  • procesor Core i5 6600K (tryb Enhanced Turbo)
  • pamięci RAM G.Skill Ripjaws 4 3000 MHz
  • płytę ASUS Maximus VIII Gene

Jak widać na załączonym materiale wideo, stosunkowo słaba integra jaką jest HD 530 radzi sobie nieźle z grą w ustawieniach najniższych i rozdzielczości 1360 x 768 (około 45 fps). Zwiększenie rozdzielczości do 1920 x 1080 to już około 30 klatek na sekundę.

Wszystko wskazuje na to, że nawet posiadacze słabszych komputerów, którzy będą chcieli zagrać w Phantom Pain, mogą spać spokojnie. Wkrótce na naszych łamach pojawi się test popularnych kart graficznych w tej grze.

Źródło: informacja własna

marketplace

Komentarze

52
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Core i4.
    Zaloguj się
    12
  • avatar
    Muzyka w tle spowodowała krwotok z uszu.
  • avatar
    No nieźle, integry złapały wydajność na poziomie konsol
    Zaloguj się
  • avatar
    I teraz jedno - skoro tak ładnie wyglądającą grę da radę zrobić na stosunkowo tak niewymagającym sprzęcie w kwestii renderowania grafiki, to czy ubisoft, tudzież EA nie powinni być karani za umyślne podwyższanie niebotycznych wymagań gier... Wiadomo, oni będą tłumaczyć swoim unikatowym silnikiem na PC z hair works itp., ale skoro gra która chodzi dobrze na konsolach "next gen" powinna chodzić znośnie na kartach graficznych porównywalnych (w tym wypadku integrach) po wyłączeniu tych "featurów".
    Sam mam i4790k i gtx970 (głównie do pracy) oraz do gierek z kolegami PS4, ale to co robią teraz na PC-tach to porażka. Za rok lub dwa się okaże się, że na kompie za którego dałem grubą kasę nie pogram w które będę mógł grać na konsoli dziś wartej 1k zł (tyle, że ta sama gra na konsolę będzie kosztować 2x więcej).
    Zaloguj się
  • avatar
    Zdecydowanie i4!
  • avatar
    Co z tego skoro cenowo jest w tyle za APU AMD ?
    Zaloguj się
  • avatar
    skoro minimalne to 650 to broadwelle polecą spokojnie, taka tylko ciekawostka
  • avatar
    Siemka na allegro można kupić kod do gry za 3zł to nie jest jakaś ściemka ? o co w tym chodzi?
    Zaloguj się
  • avatar
    Aha to dzięki...
  • avatar
    Dobra, teraz porównajmy to z wynikami APU AMD: https://www.youtube.com/watch?v=Tyaqo78gCL8 - kręcony A10-7850K na RAM 2133 mhz w 900p +- 30 fps. Jak na razie t jedyny test na YT.
    Kolega pokazujacy na Intelu 530 miał pamięci w dual channel, co też tej integrze dużo pomaga, powinno to być zaznaczone w artykule
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    brajuje w ankiecie piątego punktu ---> "a chuj co mnie to obchodzi"
  • avatar
    Czyli jedyny wniosek to ten ,że gra jest zoptymalizowana na 6.
    Zaloguj się
  • avatar
    Dla mnie najlepszym argumentem zawsze jest klawiatura i myszka. Chyba jedynie typowy fps. Bo reszta nowych tytulow jest zoptymalizowana pod pada. Madmax, batman, mgs. Tylko jakies 10 % gier wymaga klawiatury i myszki, ale to dobry argument.
  • avatar
    FPS, RTS, MMO, MOBA. A nawet w TPP gra się dobrze, ale nie wszystkie. Jedyny minus i to duży to wszelkiego rodzaju wyścigówki. :)