Gadżety

Microsoft stawia na VR, AR i MR - ma własny kontroler i sprzętowe zaplecze

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2017-05-12

Zaawansowane kontrolery do rzeczywistości mieszanej to jedna z najciekawszych rzeczy, jakie firma Microsoft ostatnio zaprezentowała.

Rzeczywistość wirtualna, rzeczywistość rozszerzona i łącząca je rzeczywistość mieszana. Microsoft chce, by te technologie trafiły do jak największej liczby użytkowników i zamierza się o to dobrze postarać. Podczas konferencji Build 2017 gigant z Redmond zapowiedział, że system Windows 10 zostanie wkrótce przystosowany do tego typu gadżetów, a chwilę później poznaliśmy kolejne takie urządzenia.

Microsoft ma już w swojej ofercie gogle HoloLens dla profesjonalistów, a niedawno zaprezentowane zostały też gogle od Lenovood Acera, które wykorzystają „okienkową” platformę. W międzyczasie doszła jeszcze zapowiedź podobnego gadżetu rzeczywistości mieszanej od HP, a więc pod względem sprzętowym zaczyna wyglądać to coraz lepiej, tym bardziej że ceny nie są wygórowane i wynoszą około 300-400 dolarów za egzemplarz.

Microsoft MR kontroler

Same gogle jednak to nie wszystko. Dlatego też podczas Build 2017 firma Microsoft zaprezentowała swoje najnowsze akcesorium – (widziane na zdjęciu powyżej) Windows Mixed Reality Controllers, czyli najzwyczajniej w świecie: kontrolery. Są one przystosowane do obsługi interfejsu w rzeczywistości mieszanej i wirtualnej, a dzięki wbudowanym sensorom, są w pełni samowystarczalne (nie potrzebują rozkładania dodatkowych czujników w pokoju).

Kontrolery mają panele dotykowe, spusty, gałki analogowe i komplet przycisków. Na razie nie wiemy na ich temat wiele więcej, ale już to, co wiemy, może brzmieć intrygująco. Po stronie plusów wpisać można także to, że cenę gogli Acera zwiększają tylko o 100 dolarów – zestaw został wyceniony na 399 dolarów. Zobaczcie, jak prezentują się na oficjalnym filmiku przedstawionym przez Microsoft podczas ostatniego wydarzenia:

Źródło: Microsoft, Engadget

marketplace

Komentarze

7
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Ciekawi mnie kiedy w końcu producenci tego sprzętu zrozumieją że tego typu kontroler nie jest "naturalny" do VR, a właściwym rozwiązaniem powinny być rękawiczki symulujące możliwość dotyku/wzięcia przedmiotu do dłoni ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    Wszystko ładnie, pięknie, ale niech teraz zaoferują ten sprzęt po niższej cenie, ale to dopiero za jakieś 10 lat, gdy tyle producentów będzie miało VR w swojej ofercie, że konkurencja wymusi niskie ceny.
  • avatar
    wraz ze wzrostem popularności VR wzrośnie liczba ludzi z wadą wzroku:)