Gadżety

Zegarek to stylowy dodatek. Modni Polacy poważnie tak myślą

przeczytasz w 3 min.

Modni Polacy nie omijają salonów z elektroniką. Zegarki i smartwache stały się równie popularnym dodatkiem co obrączki i łańcuszki.

Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Huawei CBG Polska, moda odgrywa istotną rolę w życiu Polaków. Aż 41% z nas uważa, że korzystny wygląd jest niezmiernie istotny, ale modne ubranie to nie wszystko. Osoby dbające o swój wizerunek przykładają uwagę także do elektroniki. 

Kim jest modny Polak

Według Huawei CBG Polska znaczenie mody jest zależne od statusu ekonomicznego oraz wieku. Aż 57% osób zainteresowanych nią osiąga dochód powyżej 4 000 zł netto. Z drugiej strony, dla 44% Polaków moda jest mało istotna lub wręcz nieistotna. Najmniej zależy na byciu na bieżąco z modą osobom powyżej 50 roku życia, co deklaruje 52% respondentów w tym wieku.

Wśród miłośników mody ponad jedna trzecia respondentów zauważyła, że bycie na bieżąco z trendami modowymi wzmacnia ich pewność siebie i pomaga podkreślić ich unikalną osobowość. Dla 31% osób z tej grupy, moda jest narzędziem do podkreślania atrakcyjności fizycznej. Dodatkowo, 28% badanych wyraziło zamiłowanie do świata mody i nowych trendów.

Elektronika dla modnych Polaków

Moda jest złożonym zjawiskiem, które może obejmować to, co robimy i kupujemy, gdzie i co jemy, jak spędzamy wolny czas, a nawet jak dbamy o swoje zdrowie. Polacy są w tym aspekcie zaskakująco konsekwentni, ale opinie na temat mody są zróżnicowane.

  • Dla 38% Polaków moda jest środkiem do wyrażania siebie,
  • dla 33% to sposób na podkreślenie swojego stylu,
  • dla 24% to bycie na bieżąco z obowiązującymi trendami,
  • dla 21% to sposób na wyróżnienie się z tłumu.

Jednak co piąty ankietowany uważa, że moda narzuca wzorce ubioru i zachowania, a także wymusza kupowanie co roku nowych ubrań, ponieważ zeszłoroczne są już niemodne.

Osoby, które zadeklarowały, że moda jest dla nich ważna, zdecydowanie częściej niż pozostali starają się być na bieżąco, zdrowo się odżywiają i trenują (62% wobec 36%, dla których moda jest nieistotna), niedawno kupiły nowy telefon (48% wobec 28%), inspirują się trendami na social mediach (46% wobec 14%) czy noszą modne ubrania (45% i 11%). Na kolejnych miejscach respondenci wymieniali m.in.: dbanie o stylowe dodatki (np. biżuterię i zegarek – 43% wobec 14%), posiadanie modnej fryzury (39% wobec 10%), chodzenie do modnych restauracji (28% i 6%), kupowanie tylko markowych ubrań (27% i 5%) czy spędzanie czasu wyłącznie w modnych miejscach (27% i 5%).

Zegarki i smartwatche to modna biżuteria Polaków

Według Polaków, osoby modne charakteryzują się tym, że

  • dobrze dobierają elementy ubrania ze sobą (48%),
  • podążają za trendami modowymi, które pojawiają się w social mediach (35%)  
  • ubierają się w rzeczy z najnowszych kolekcji (33%).

Ponadto, modne osoby można rozpoznać po stylowych dodatkach, takich jak okulary, torebki (32%), po kolorach, wzorach i krojach ubrań, jakie noszą (30%) oraz po obecności stylowych dodatków w postaci biżuterii (28%).

Zegarek jest najczęściej noszoną biżuterią przez mężczyzn (38%), ale na drugim miejscu plasuje się smartwatch (27%). Jest on równie popularny u mężczyzn, co noszenie obrączki lub łańcuszka. W przypadku kobiet, smartwatch wybiera 23% z nich. Wyprzedzają go takie elementy biżuteryjne, jak kolczyki, łańcuszek na szyję (po 64%) i pierścionki (62%), bransoletka na rękę (50%), obrączka (45%) i naszyjnik (43%). Na kolejnym miejscu uplasował się zegarek klasyczny, co oznacza, że ozdoba nadgarstka jest dla pań ważnym elementem stroju.

Modne smartwatche w Polsce

Dorota Rakowska, Marketing Director w Huawei CBG Polska, zauważa, że smartwatche, początkowo traktowane jako sportowy gadżet, dziś przyjmują elegancki wygląd, a jakością wykonania i designem nie odbiegają od klasycznych markowych czasomierzy. Dzięki temu inteligentne zegarki, takie jak HUAWEI WATCH GT 4, stanowią stylowy dodatek do naszego ubioru i mogą być noszone zawsze, niezależnie od okazji. 

Tylko do 15 października 2023 r. smartwatche HUAWEI WATCH GT 4 są dostępne w specjalnej ofercie premierowej, w ramach której ich nabywcy otrzymają w prezencie (lub za 1 zł) słuchawki HUAWEI FreeBuds SE 2 o wartości 199 zł. Smartwatche są dostępne w dwóch rozmiarach koperty: 41 mm na drobniejsze nadgarstki i 46 mm na te większe, łącznie w aż 7 wersjach wykończenia. Tak szeroki wybór sprawia, że każdy znajdzie model, który podkreśli jego styl i osobowość.

Ceny zegarków zaczynają się od 1199 zł w przypadku wersji z tarczą 41 mm oraz od 1099 zł w przypadku większych modeli. Smartwatche HUAWEI WATCH GT 4 można nabyć w oficjalnym sklepie huawei.pl, w strefie marki na Allegro oraz u Partnerów Biznesowych firmy – operatorów sieci Plus, Play, Orange i T Mobile oraz w sklepach sieci handlowych: Media Expert, RTV Euro AGD, Media Markt, X-kom, Komputronik i Neonet.

Źródło: materiały prasowe Huawei

W artykule znajdują się linki afiliacyjne, przekierowujące do zewnętrznych stron zawierających produkty i usługi, o których piszemy. Otrzymujemy wynagrodzenie za umieszczenie linków afiliacyjnych, jednakże współpraca z naszymi Partnerami nie ma wpływu na treści zamieszczane przez nas w serwisie, w tym na opinie dotyczące produktów i usług Partnerów.

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    deflorator
    2
    Moda, glamour, pani Kasia w swoim żywiole. Tym zajmuje się portal, kiedyś, IT.