Na topie

Tajemniczy GeForce RTX 2080 przyłapany na zdjęciach

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Karty graficzne

Firma MSI jeszcze oficjalnie nie ujawniła wszystkich wersji 2080, ale jeden z nowych modeli pojawił się na targach IFA 2018... na stanowisku firmy Alienware.

  • Tajemniczy GeForce RTX 2080 przyłapany na zdjęciach
A A

Firma MSI do tej pory zaprezentowała dwie niereferencyjne wersje karty GeForce RTX 2080. Wiemy jednak, że w planach producenta są kolejne konstrukcje – jedną z nich udało nam się podejrzeć w komputerze Alienware na targach IFA 2018.

Mowa o modelu GeForce RTX 2080 Ventus, który nie wygląda aż tak efektownie jak modele Duke czy Gaming X Trio.

MSI GeForce RTX 2080 Ventus

Konstrukcja została wyposażona w potężne chłodzenie – obejmuje ono dwa masywne radiatory połączone ciepłowodami, a całość owiewają dwa spore wentylatory. Z tyłu znalazła się płytka backplate.

MSI GeForce RTX 2080 Ventus

Ventus dysponuje standardowym zestawem wyjść wideo: HDMI 2.0, trzy DisplayPort 1.4 oraz USB typ C. Do poprawnego działania wymagane jest podpięcie 6- i 8-pinowego zasilania.

Źródło: inf. własna

Odsłon: 6406 Skomentuj newsa
Komentarze

26

Udostępnij
  1. zimeq
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2018-08-31 08:59

    nvidia porzucila turbiny ale widze msi ciśnie najsłabszy model z turbiną jeszcze -_-

    Skomentuj

    1. Amdfan
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2018-08-31 17:35

      Czy z turbiną czy bez te karty to mocarne potwory. 100 FPS w 4K gwarantowane!

      Skomentuj

  2. BrumBrumBrum
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-31 09:44

    ale czy ja dobrze widzę? kaloryfery na tej mocożernej grafie rozdmuchują gorące powietrze na boki? ALE WTOPA. w kompie będzie jak w farelce.

    a potem będzie seria lamentów:
    1. kondensatory mi popuchły
    2. ram i chipset przekłamują
    3. grafika jest za gorąca
    4. dysk mi padł, nieważne czy hdd czy ssd

    Skomentuj

    1. wojciechu15
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-08-31 10:24

      A gdzie miało się to powietrze podziać? Przez PCB na wylot przelecieć? Przecież większość kart tak rozdmuchuje...

      Skomentuj

    2. LuckyNumber888
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-31 10:54

      To jest na pewno problem bo sam przez większość lat kupowałem referanty wyrzucające strumień gorącego powietrza na zewnątrz i byłem zadowolony, a przy ostatniej karcie niereferencyjnej z 3'ma wiatrakami wyrzucającej ciepło we wszystkie strony w obudowie zrobił mi się piekarnik, a obudowa jest cała dziurami na bokach umożliwiającymi wydostanie się gorącego powietrza i w sumie powinna być dobra. Temperatury podniosły się tak bardzo, że po dłuższej grze obudowa aż parzyła i nagle okazało się, że procesor, który wcześniej był podkręcony solidnie i trzymał 60C max to już był na 90C i musiałem ustawić normalne taktowanie.

      Skomentuj

        1. LuckyNumber888
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-08-31 11:22

          Obudowa ma dziury z każdej strony poza górą na której zatrzymuje się właśnie całe te gorące powietrze więc jedyne co bym mógł to chyba jeszcze tylko rozwiercić tą górną powłokę i dac tam dodatkowy wiatrak. Tak czy inaczej po tym co zobaczyłem wiem jako fakt, że karty rozdmuchujące gorące powietrze na boki niestety widocznie wpływają na temperatury we wnętrzu obudowy zupełnie tak jak napisał wczesniej ziomek. Następna karta jaką kupię będzie już musiała mieć znowu chlodzenie standardowe wydmuchujące powietrze z obudowy lub po prostu pomyślę nad chłodzeniem wodnym. Za to 1080ti z takim 3 wiatrakowym chlodzeniem rozdmuchującym ciepło na boki trzymało super temperatury 60C przy 1930MHx (fabrycznym OC) więc jakieś plusy były.

          Skomentuj Historia edycji

          1. musslik
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2018-08-31 11:51

            2 dodatkowe wentylatory nadmuchowy z przodu obudowy i wyciągowy z tyłu rozwiąże problem. Grawitacyjne chłodzenie obudowy jest nieefektywne a taka zamknięta puszka z dziurami to działa jak bojler gdzie warstwy powietrza ciepła z zimną się nie mieszają aż całe powietrze osiągnie jednolitą wysoką temperaturę, nastąpi "throttling" procesory będą utrzymywać tą wysoką temperaturę w obudowie. Nie bez przyczyny na takie zestawy PC mów i się "piec" :)
            U mnie w dobrze izolowanym domu już laptop wystarcza by w lekkie zimy kaloryfer był wyłączony podczas grania.

            Skomentuj Historia edycji

          2. LuckyNumber888
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-31 12:03

            Ok dzięki za fachowe wyjaśnienie. Jeśli zrobiłbym w opisany sposób faktycznie miałoby to sens, choć też pewnie trzeba by solidne wiatraki dać aby dodatkowo nie robiły zbytniego hałasu :P.

            Skomentuj

          3. rlistek
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-31 13:32

            Przecież takie 2 wiatraki na froncie i jeden na plecach są standardowo, fabrycznie montowane w każdej przyzwoitej obudowie.

            Skomentuj

    3. rahl_r
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-08-31 12:37

      Kolega jak widzę wie lepiej niż wszystkie firmy, które od lat produkują z sukcesami modele niereferencyjne.
      Turbinka to było dobre rozwiązanie w epoce kompów z jednym wentylatorem na zasilaczu w budzie, albo z zasilaczem pasywnym.
      Jeśli chcesz mieć osiągi(OC) to dwa/trzy wentyle na GPU oraz dobry przeciąg w obudowie to konieczność.

      Skomentuj

  3. sabaru
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-31 10:26

    Ale cegły.

    Skomentuj

  4. LuckyNumber888
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-08-31 11:14

    https://youtu.be/tJLzlmLHORY
    Wyniki wyglądają na realne. W zależności od gry przy rozdzielczosci 4K można liczyć na od 10 fps (wiedzmin 3 z włączonym HW) do 30fps więcej (Far Cry 5). Przy takich różnicach najbardziej wymagające gry które osiągały wcześniej 40-50 fps na 1080ti będą już osiągać teraz 60fps. Wciąż trzeba też brać pod uwagę, że tutaj najważniejszy będą efekty RTX oraz DLSS może też dużo namieszać. Obecne gry z zaprezentowanymi efektami RTX miały problemy z wydajnością w wysokich rozdzielczosciach, ale jak dowiedzieć się można z filmiku DigitalFoundry o RTX te efekty obecnie nie są zoptymalizowane za dobrze, gdyż wszystko było zoptymalizowane pod titana V z rdzeniami tensor, a nie kartę, która miałaby dodatkowo rdzenie specjalnie pod RTX. W dodatku obecnie rozdzielczość generowanych efektów RTX odpowiada 1:1 rozdzielczości natywnej, więc ograniczając rozdzielczość efektów RTX np. do 1080p lub jeszcze niżej upscalując je wyżej powinno się otrzymać gigantyczny przyrost eydajności przy graniu w1440p i 4K. Generowanie np. cieni i odbić i tak obecnie w grach odbywa się jeszcze w dużo mniejszych rozdzielczościach, a wciąż potrafi to wyglądać nieźle. Jeśli implementacja RTX będzie na przyzwoitym poziomie wydajności w większości gier to będzie to absolutna rewolucja w kwestii nowych efektów graficznych grach, a jest to coś czego dawno nie było. Jak jeszcze NV dodatkowo polepszy wydajnść rdzeni RTX w przyszłych generacjach do tego stopnia, że developerzy wszystkie efekty będą generować na bazie RTX to fotorealizm w grach będzie bliżej niż to się ludziom może wydawać. W takiej perspektywie widzę już teraz, że jeśli PS5 czy xbox 4 nie będą miały czegoś podobnego do RTX grafika na nich będzie bardzo wyraźnie odstawała od tej na PC.

    Skomentuj Historia edycji

    1. LuckyNumber888
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-08-31 12:47

      YT zablokował filmik (tylko potwierdza to, że rezultat był prawdziwy) to więc wstawię zdjęcia.
      https://i.imgur.com/BjD8kz8.png
      https://i.imgur.com/F8DGaEB.png
      https://i.imgur.com/mrjtxsP.png

      W filmiku było jeszcze więcej gier przetestowanych ale w tym andromeda z również bardzo solidnym przyrostem fps jak w przypadku far cry 5.

      Skomentuj

      1. n4zgul
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2018-08-31 13:12

        Póki to mamy RT do grania w Full HD w 30-60fps i to dopiero w karcie 2080ti za 5.5k+ , a to że będzie to jakoś scalowane/upscalowane w RTX czy SSL z Ai do 2k/4k cos aka DSR to jest pół środek mnie interesuje natywne RTX w min. 2k/4k a w tej chwili to jeszcze kwestia przyszłości napewno nie w tej generacji kart , a to że 2080ti będzie wydajniesza vs 1080ti to jest oczywiste pytanie tylko ile %.. , poczekajmy na oficjalne testy i zobaczymy.
        Tylko szkoda że każą płacić 5.5k+ za kartę z RTX do Full HD , a w poprzedniej generacji Pascal 1080ti kosztował na starcie okolo 3.5k więc , ktoś kto wymienia 1080ti na 2080ti musiałby dopłacić min 2.5k+ , jesli by swojego 1080ti sprzedał za min 3k. a jak taniej to musiałby dołożyć jeszcze więcej.
        Rtx 2080 vs 1080ti daje przyrost 5-10% i ma mniej pamieci gdzie tu postęp ?


        Z tego też powodu RTX 20xx są w tej generacji totalnie nie opłacalne napewno dla tych co siedzą na pascalach.

        Skomentuj Historia edycji

        1. LuckyNumber888
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2018-08-31 13:29

          Póki co nie mamy nic, bo kart ani gier RTX jeszcze nie ma dostępnych. Jedyne co mamy to teorię i informacje oparte o niedokończone testowe buildy gier pod RTX (na których implementacje developerzy mieli tak mało czasu, że w przypadku BF5 developer nawet nie uwzględnił obsługi rdzeni RTX tylko oparł te obliczenia o tensory z buildu pod titana V). Rozdzielczość cieni i odbić w grach od dawna jest zaniżana i czy znasz jakąś grę AAA, która miałaby rozdzielczość cieni np. 4K pomimo tego, że możesz odpalić samą grę w 4K? Generowanie tych efektów RTX przy 1080p i tak wciąż będzie super jakością i takich różnic normalnie nie dostrzeżesz, bo nikt nie będzie z lupą patrzył, że cień czy odbicie nie będzie aż tak idealne jak gdyby RTX byłoby generowane przy 1:1 z natywem i najważniejsza będzie tu sama ostrość obrazu i tak długo jak ta pozostanie na natywnym poziomie to nie będzie problemu. Najważniejsze, że oświetlenie i inne ważne rzeczy będą generowane w czasie rzeczywistym z wciąż fenomenalnymi efektami, które wyprzedzają o lata świetlne to co masz obecnie w grach. Przy upscalowanych efektach RTX płynność 60fps powinna być spokojnie do osiągnięcia również w wyższych rozdzielczościach jak 1080p bo i tak ciężar obliczeń RTX idzie na rdzenie RTX i tak długo jak te będą w stanie wygenerować 60fps to wyższa rozdzielczość nie będzie problemem.

          Skomentuj Historia edycji

          1. n4zgul
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-08-31 13:42

            No właśnie nie ma gier jeszcze z dobrze zaimplementowanym RTX czy SSL z Ai , więc nie możesz wiedzieć jak to będzie wyglądało czy nie będzię różnic pomiędzy 1080p a scalowanym do 2k/4k podejrzewam że będa i to duże.
            Poza tym nikt nie kupuje karty za 5.5k+ do grania w full hd albo zeby sobie pogladac Rtx w full hd , chociaż zapewne i tacy jelenie się znajdą :_)
            Póki co ten cały Rtx wygląda tak sobie oglądałem własnie BF V z RTX on i wszystko się swieciło jak psu jajca rozumiem że maja być odbicia itd ale nie wszędzie i tylko tam gdzie ma to swoje przełożenie w rzeczywistosci , a aktualnie to jest tak że jak patrze na budynek na okna to widzę weneckie lustra.

            Skomentuj Historia edycji

          2. LuckyNumber888
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-31 14:00

            Ale mówisz o skalowaniu DLSS czy o skalowaniu samych efektów RTX? Efektów skalowania DLSAA jeszcze nie widziałem i prawdopodobnie może być jak piszesz. Skalowanie samych efektów RTX będzie miało jednak sens, bo 1080p jak na takie rzeczy jak oświetlenie i odbicia to wciąż bardzo duża rozdzielczość i przy tym te rzeczy generowane są w czasie rzeczywistym, co bardzo widocznie wpływa na jakość grafiki w grach. Ja obejrzałem porównanie efektów RTX z każdej gry obecnie na YT i co jak co, ale RTX już teraz robi robotę. Auta w Assetto corsa karoseria aut zmieniła się ze sztucznie wyglądającej w prawdziwą, battlefield ma super odbicia wody i w szybach, tomb raider ma cienie tam, gdzie bez RTX nawet nie było nie mówiąc już o tym, zę są teraz wszystkie dynamiczne i prawidłowo obliczone (bez RTX te postacie miały ostro zarysowane cienia jak za dnia, a scena była w nocy :P). Jedyny problem w Battlefield 5 to natomiast użycie RTX tylko do odbić i przez to nie robi to takiej roboty jak powinno. Widać np. standardowe oświetlenie i np. samochody czasem wyglądają jak gdyby wisiały w powietrzu (RTX użyte do cieni i globalnej iluminacji załatwiłoby sprawę)

            https://www.youtube.com/watch?v=O1RTWwyIbGY
            W tym demku widać zastosowanie efektów RTX w zasadzie do generowania wszystkiego i efekt piorunujący, tak samo w demku "Project Sol", czy tym star wars.

            Skomentuj Historia edycji

          3. n4zgul
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-08-31 14:20

            No właśnie póki co to fajnie to wygląda tylko na demkach albo filmikach , w przerywnikach filmowych to zrobi wrażenie z Rtx On , ale w grze jeszcze nie bo tak jak pisałem ledwo to działa w full hd , a scalowanie zawsze bedzie gorsze niż natywna rodzielczosc w 2k/4k.
            Póki co nie warto na to tyle kasy wydawać i przeczekać do min. kolejnej generacji mam nadzieje już w 7nm. będzie to lepiej wyglądać i dawać radę w wyższych rozdziałkach.

            Skomentuj

          4. LuckyNumber888
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-31 14:35

            Sama rozdzielczość oświetlenia, odbić i cieni jest już przy jakości 1080p tak doskonała, że ciężko wychwycić jakieś wady. Stąd też w standardowych grach od wielu lat rozdzielczość cieni czy odbić jest jeszcze niższa, a nie mówiąc już o tym, że te rzeczy są uzyskane obecnie w sztuczny sposób, przez co nie wyglądają w połowie tak dobrze jak przy ray tracingu. Idzie przyszłość i te efekty RTX już za parę lat będą używane na skalę, którą widać na tych demkach Nv. Ktoś kupując kartę pokroju 2080ti zapłaci dużo pieniędzy i oczywiście nie mi oceniać opłacalność takiego zakupu, ale sam powiedz, czy gdyby pieniądze nie miały znaczenia (lub gdyby dano Ci taką kartę za free) to czy nie chciałbyś włączyć większej ilości efektów w grach, które mimo wszystko zrobią różnicę? Ja bym je włączył, a już szczególnie wtedy, gdy będzie wciąż 60fps w rozdzielczościach wyższych jak 1080p, a to po optymalizacjach zapowiedzianych w filmiku digital foundry jest możliwe.

            Skomentuj Historia edycji

          5. n4zgul
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-08-31 14:45

            Life is Brutal nikt ci tu nie da nic za darmo :) , każdy kto ma troche rozumu i szanuje swoje cięzko zarobione pieniądze podejmie sam decyzje czy kupić czy nie kartę która kosztuje 5.5k+ która ma RTx do full hd i jest droższa o ponad 40%+ od poprzedniczki , a niższe wersje nie nadają się zupełne do Rtx aktualnie i też nie daja dużego kopa vs poprzednie generacje.



            Skomentuj

          6. LuckyNumber888
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-31 14:54

            To czy będzie karta do FULLHD to jeszcze nie wiesz, bo tak jak pisałem kart ani gier RTX jeszcze nie ma. Najprawdopodobniej optymalizacje RTX sprawią, że gry będą chodzić w 1440p i 4K z RTX. Przykładowo już teraz jeden developer się chwali, że jego gra Enlisted z efektami RTX ma chodzić w 4K przy 90fps na 2080ti. Jak natomiast będzie wyglądała wydajność konkretnie w Tomb Raiderze to się zobaczy, gdy już wyjdzie nie tyle sama gra, co patch RTX do niej, bo to nie nastąpi prędko :P. Zobacz sobie filmik Digital Foundry i zauważ jak wiele rzeczy pozostaje do optymalizacji w kwestii RTX, ci ludzie na targi pokazali kod, który nie był wcale, a wcale dopracowany, a w dodatku który był stworzony pod titana V bez dedykowanych rdzeni RTX.

            Sam też fakt, że dana rzecz kosztuje dużo nie dla każdego oznacza konieczność ciężkiej pracy i dużego wydatku. Są ludzie, którzy wydają 1000$ na bzdury typu wino lub nawet dają napiwki po tyle. Niestety w Polsce przy przeciętnej pensji 400$ na miesiąc o czym tu ma być mowa i wiadomo, że przeciętny człowiek raczej takiej karty nie kupi. Ktoś kogo będzie jednak stać wciąż kupi topową kartę, gdy tylko będzie potrzebował najwyższej wydajności.

            Skomentuj Historia edycji

          7. n4zgul
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-08-31 15:12

            Widziałem jak działa Rtx i aktualnie jest tak jak mówię że ledwo daje radę w full hd.
            I nie chodzi tu nawet o samą cenę która jak jest cholendarnie wysoka , a nowe karty nie reprezntują sobą niczego szczególnego przynajmniej teraz, jesli dajesz sie nabierać na tą propagandową papkę od nvidii to twój problem , ja nie zamierzam i wszelkie zakupu podejmuje głową a raczej rozumem.
            Nvidia dała te karty w takiej cenie tylko dlatego żeby im się sprzedały karty poprzedniej generacji które zalegają na pólkach po efekcie koparkowym , inaczej tego nie rozumiem podwyżek 40% z generacji na generacje , a Rtx jest tylko pretekstem do takich podwyżek i póki co nie jest wart tej kasy.

            Na tym kończe swoją dyskusje z tobą.

            Skomentuj Historia edycji

          8. LuckyNumber888
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-31 15:55

            Widziałeś na pewno nie więcej jak to co każdy zobaczył, a kwestia ceny mnie zupełnie nie interesuje. Zwracam uwagę jedynie na fakt, że w grach pojawią się nowe efekty i będzie to zawsze coś nowego. Dobrze robisz kończąc tą dyskusję bo wydajesz finalną opinię o RTX w oparciu o bardzo słabo zoptymalizowany kod, zamiast poczekać na finalne testy. Samo 1080ti tez nie jest dobrą kartą pod 4K i te dodatkowe 35-50% więcej w 4K zrobi różnice dla posiadaczy 2080ti, gdy gra przykładowo będzie chodzić w 40 fps na 1080ti (a tak właśnie jest w przypadku najbardziej wymagających gier) to będzie już 60+ na 2080ti tak jak widać np. na przykładzie far cry 5.
            https://i.imgur.com/BjD8kz8.png
            Zwłaszcza minimalny fps skoczył bardzo drastycznie. Minusem tych kart będzie na pewno cena, ale ja nie oceniam takich rzeczy. 2080ti będzie bez wątpienia lepszą kartą względem 1080ti, a czy kogoś będzie na nią stać to już inna sprawa.

            Skomentuj Historia edycji

          9. piotreeeek
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-31 17:43

            "Widziałem jak działa Rtx i aktualnie jest tak jak mówię że ledwo daje radę w full hd."

            Podobno według DF w BFV z raytracingiem mozna grać w 4K w około 30fps. To i tak dobrze jak na tą chwile biorąc pod uwage że gry są niezoptymalizowane/nie ma sterowników itd.

            Skomentuj

  5. BariGT
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-31 13:24

    Wygląda jak nowy Armour jak dla mnie. NDA do 16 września z tego co czytałem - potem sie zobaczy. Jak na razie 4/10...

    Skomentuj

  6. hexon6
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-31 22:40

    "Tajemniczy" hmm ciekawe. Cokolwiek to by nie było, to tak tylko odgrzewane kotlety z dodaniem funkcji ray tracingu, która jest zbędna w dzisiejszych czasach.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!