Karty graficzne

Tajemniczy GeForce RTX 2080 przyłapany na zdjęciach

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2018-08-31

Firma MSI jeszcze oficjalnie nie ujawniła wszystkich wersji 2080, ale jeden z nowych modeli pojawił się na targach IFA 2018... na stanowisku firmy Alienware.

Firma MSI do tej pory zaprezentowała dwie niereferencyjne wersje karty GeForce RTX 2080. Wiemy jednak, że w planach producenta są kolejne konstrukcje – jedną z nich udało nam się podejrzeć w komputerze Alienware na targach IFA 2018.

Mowa o modelu GeForce RTX 2080 Ventus, który nie wygląda aż tak efektownie jak modele Duke czy Gaming X Trio.

MSI GeForce RTX 2080 Ventus

Konstrukcja została wyposażona w potężne chłodzenie – obejmuje ono dwa masywne radiatory połączone ciepłowodami, a całość owiewają dwa spore wentylatory. Z tyłu znalazła się płytka backplate.

MSI GeForce RTX 2080 Ventus

Ventus dysponuje standardowym zestawem wyjść wideo: HDMI 2.0, trzy DisplayPort 1.4 oraz USB typ C. Do poprawnego działania wymagane jest podpięcie 6- i 8-pinowego zasilania.

Źródło: inf. własna

marketplace

Komentarze

28
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    ale czy ja dobrze widzę? kaloryfery na tej mocożernej grafie rozdmuchują gorące powietrze na boki? ALE WTOPA. w kompie będzie jak w farelce.

    a potem będzie seria lamentów:
    1. kondensatory mi popuchły
    2. ram i chipset przekłamują
    3. grafika jest za gorąca
    4. dysk mi padł, nieważne czy hdd czy ssd
    Zaloguj się
  • avatar
    "Tajemniczy" hmm ciekawe. Cokolwiek to by nie było, to tak tylko odgrzewane kotlety z dodaniem funkcji ray tracingu, która jest zbędna w dzisiejszych czasach.
  • avatar
    https://youtu.be/tJLzlmLHORY
    Wyniki wyglądają na realne. W zależności od gry przy rozdzielczosci 4K można liczyć na od 10 fps (wiedzmin 3 z włączonym HW) do 30fps więcej (Far Cry 5). Przy takich różnicach najbardziej wymagające gry które osiągały wcześniej 40-50 fps na 1080ti będą już osiągać teraz 60fps. Wciąż trzeba też brać pod uwagę, że tutaj najważniejszy będą efekty RTX oraz DLSS może też dużo namieszać. Obecne gry z zaprezentowanymi efektami RTX miały problemy z wydajnością w wysokich rozdzielczosciach, ale jak dowiedzieć się można z filmiku DigitalFoundry o RTX te efekty obecnie nie są zoptymalizowane za dobrze, gdyż wszystko było zoptymalizowane pod titana V z rdzeniami tensor, a nie kartę, która miałaby dodatkowo rdzenie specjalnie pod RTX. W dodatku obecnie rozdzielczość generowanych efektów RTX odpowiada 1:1 rozdzielczości natywnej, więc ograniczając rozdzielczość efektów RTX np. do 1080p lub jeszcze niżej upscalując je wyżej powinno się otrzymać gigantyczny przyrost eydajności przy graniu w1440p i 4K. Generowanie np. cieni i odbić i tak obecnie w grach odbywa się jeszcze w dużo mniejszych rozdzielczościach, a wciąż potrafi to wyglądać nieźle. Jeśli implementacja RTX będzie na przyzwoitym poziomie wydajności w większości gier to będzie to absolutna rewolucja w kwestii nowych efektów graficznych grach, a jest to coś czego dawno nie było. Jak jeszcze NV dodatkowo polepszy wydajnść rdzeni RTX w przyszłych generacjach do tego stopnia, że developerzy wszystkie efekty będą generować na bazie RTX to fotorealizm w grach będzie bliżej niż to się ludziom może wydawać. W takiej perspektywie widzę już teraz, że jeśli PS5 czy xbox 4 nie będą miały czegoś podobnego do RTX grafika na nich będzie bardzo wyraźnie odstawała od tej na PC.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    nvidia porzucila turbiny ale widze msi ciśnie najsłabszy model z turbiną jeszcze -_-
    Zaloguj się
    -4
  • avatar
    Ale cegły.
  • avatar
    Wygląda jak nowy Armour jak dla mnie. NDA do 16 września z tego co czytałem - potem sie zobaczy. Jak na razie 4/10...