Technologie i Firma

Nowa polityka prywatności w Dropbox - przyglądamy się zmianom

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2016-12-23

Czy nowe zapisy w Polityce prywatności i Warunkach korzystania z usługi Dropbox dają powody do niepokoju?

Dropbox

Dropbox pozostaje jedną z najpopularniejszych usług chmurowych – zarówno wśród zwykłych użytkowników, jak i przedsiębiorstw. Zaufanie do tego typu serwisów jest jednak kwestią dyskusyjną i dlatego też warto zwracać uwagę na każdą aktualizację regulaminów. Otrzymaliśmy informację o nowych zapisach w Polityce prywatności i Warunkach korzystania z Dropboksa. Postanowiliśmy się im przyjrzeć.

Swój komunikat Dropbox zaczyna od pochwalenia się tym, że uzyskał certyfikat w ramach umowy Privacy Shield. Jest to mianowicie potwierdzenie tego, że usługa dba o bezpieczeństwo danych osobowych przesyłanych pomiędzy Unia Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Certyfikat ma również oznaczać, że władze USA nie będą mogły masowo inwigilować Europejczyków – dostęp do informacji otrzymają wyłącznie wtedy, gdy dojdzie do nadzwyczajnych okoliczności.

Dojdzie też do (minimalnego) zmniejszenia prywatności wśród osób współpracujących ze sobą, co działać ma na korzyść pracy w grupach. Chodzi mianowicie o to, że Dropbox będzie mógł wyświetlać innym podstawowe informacje z profilu, takie jak imię i nazwisko czy zdjęcie profilowe. Widoczne staną się też nazwy zespołów w obrębie tej samej domeny firmowej lub organizacyjnej (przy czym tę funkcję akurat będzie można wyłączyć).

Obydwa dokumenty (Polityka prywatności i Warunki korzystania) są teraz znacznie bardziej doprecyzowane. Znajdujemy więc na przykład bardzo szczegółowy zapis dotyczący tego, jakie informacje są gromadzone o użytkownikach i w jakim celu. No właśnie – w jakim? Aby możliwe było sprawne działanie usługi oraz rozszerzanie jej o nowe, praktyczne funkcje – zacytujmy fragment regulaminu:

„Zbieramy i kojarzymy z Twoim kontem informacje takie jak imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, informacje o płatnościach, adres fizyczny i aktywność na koncie. (…) Zbieramy informacje na temat tego, jak używasz Usług, w tym na temat czynności wykonywanych przez Ciebie na koncie (takich jak udostępnianie, edytowanie, wyświetlanie i przenoszenie plików lub folderów). Ułatwia to nam zapewnianie takich funkcji jak strona „Zdarzenia” i historia wersji.

Zbieramy także informacje z urządzeń i o urządzeniach służących do uzyskiwania dostępu do Usług. Obejmuje to takie dane jak adres IP, typ przeglądarki i urządzenia, których używasz, stronę odwiedzoną przed zalogowaniem się na naszej stronie oraz identyfikatory związane z urządzeniami. Twoje urządzenia (w zależności od ustawień) mogą również przekazywać Usługom informacje o lokalizacji”.

Zakres gromadzonych informacji nie ulega zwiększeniu, ale wszystko jest teraz jasno i wyraźnie napisane. Poszerzone zostały jedynie prawa użytkowników i administratorów do wglądu do informacji (o czym jednak już pisaliśmy). Doprecyzowano także kwestię zwrotu kosztów w przypadku kont płatnych. Wcześniejszy regulamin nie dopuszczał zwrotu, nowy przewiduje taką sytuację, ale tylko wówczas, gdy wymaga tego prawo danego kraju.

Nowe regulaminy nie wprowadzają więc zmian, którymi należałoby się przejmować. Jeśli dotychczasowe zapisy były dla was akceptowalne, tak samo powinno być teraz. Jeżeli jednak chcecie zapoznać się z pełną treścią obu dokumentów, które w życie wejdą 10 lutego 2017 roku, możecie to zrobić:

Źródło: Dropbox, inf. własna

marketplace

Komentarze

0
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!