Na topie

Znamy pełną specyfikację karty GeForce GTX 1060

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Karty graficzne

GeForce GTX 1060 to kolejna karta graficzna z generacji Nvidia Pascal - tym razem jednak ma się ona uplasować w średnim segmencie.

  • Znamy pełną specyfikację karty GeForce GTX 1060
A A

W ubiegłym tygodniu Nvidia oficjalnie zapowiedziała kartę graficzną GeForce GTX 1060, ale postanowiła nie zdradzać wszystkich informacji na jej temat – przykładem tutaj może być dokładna specyfikacja, która do momentu premiery miała być owiana mgłą tajemnicy. Tak się jednak składa, że w sieci pojawiły się nowe informacje na ten temat i pełna specyfikacja karty już nie jest dla nas tajemnicą.

GeForce GTX 1060 bazuje na procesorze graficznym Pascal GP106, który dysponuje 10 blokami SM – łącznie dają one 1280 procesorów strumieniowych, 80 jednostek teksturujących i 48 jednostek rasteryzujących (tak jak podejrzewaliśmy na początku). Oprócz tego na pokładzie znalazło się 6 GB pamięci GDDR5 o 192-bitowym interfejsie, aczkolwiek pojawiają się też informacje o wersjach wyposażonych tylko w 3 GB pamięci wideo (przykładem tutaj może być model firmy Zotac).

Nvidia Pascal GP106 - schemat procesora graficznego
Schemat procesora graficznego Nvidia Pascal GP106

Standardowe taktowania akceleratora to: 1506 MHz w trybie standardowym i 1709 MHz w trybie Boost 3.0 dla procesora graficznego oraz 2000 MHz (efektywnie 8000 MHz) dla pamięci wideo. Wartości te przekładają się nawet na 4,4 TFLOPS mocy obliczeniowej i przepustowość pamięci na poziomie 192 GB/s. Wiadomo jednak, że część autorskich kart zostanie fabrycznie przyspieszona, co przełoży się na jeszcze lepsze osiągi.

Nvidia GeForce GTX 1060 - płytka drukowana
Płytka drukowana referencyjnej wersji karty GeForce GTX 1060 (zasilanie wyprowadzono na przedłużaczu)

Referencyjna wersja karty dysponuje pięcioma wyjściami wideo: DVI-D, HDMI 2.0b i 3x DisplayPort 1.4, a dodatkowe zasilanie doprowadza 6-pinowe gniazdo (pobór mocy oszacowano na 120 W). W przypadku niereferencyjnych konstrukcji także  tutaj mogą pojawić się zmiany.

Model GeForce GTX 980 GeForce GTX 1060 GeForce GTX 1070 GeForce GTX 1080
Generacja Maxwell - 28 nm Pascal - 16 nm Pascal - 16 nm Pascal - 16 nm
Układ graficzny Maxwell GM204 Pascal GP106 Pascal GP104 Pascal GP104
Procesory strumieniowe 2048 1280 1920 2560
Jednostki teksturujące 128 80 120 160
Jednostki rasteryzujące 64 48 64 64
Taktowanie rdzenia 1127/1216 MHz 1506/1709 MHz 1506/1683 MHz 1607/1733 MHz
Moc obliczeniowa 4,6 TFLOPS 4,4 TFLOPS 5,8 TFLOPS 8,2 TFLOPS
Pamięć wideo 4 GB GDDR5 256-bit 6 GB GDDR5 192-bit 8 GB GDDR5 256-bit 8 GB GDDR5X 256-bit
Taktowanie pamięci 7000 MHz 8000 MHz 8000 MHz 10 000 MHz
Przepustowość pamięci 224 GB/s 192 GB/s 256 GB/s 320 GB/s
TDP (zasilanie) 165 W (2x 6-pin) 120 W (6-pin) 150 W (8-pin) 180 W (8-pin)
Cena premierowa $549 $249 ($299 FE) $379 ($429 FE) $599 ($699 FE)

Pozostało jedynie przypomnieć, że oficjalna premiera karty GeForce GTX 1060 została zaplanowana na 19 lipca i wtedy też dowiemy się na co stać nową konstrukcję Nvidii. W tradycyjnej sprzedaży mają pojawić się wyłącznie wersje niereferencyjne w cenach zaczynających się od 1279 złotych (wersja specjalna Founders Edition będzie dostępna na stronie Nvidii w cenie 299 dolarów).

Źródło: VideoCardz, Nvidia, inf. własna

Odsłon: 19346 Skomentuj newsa
Komentarze

69

Udostępnij
  1. r3luq
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2016-07-11 11:47

    W ostatniej tabelce nie powinien być 1080?

    Skomentuj

    1. projectdarkstar
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2016-07-11 11:50

      Powinien bo teraz w tabelce jest 1070 dwukrotnie.

      Skomentuj

    2. Paweł Maziarz
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2016-07-11 11:53

      Mówisz jak jest - już poprawione :)

      Skomentuj

  2. elektronickimordulec
    Oceń komentarz:

    -7    

    Opublikowano: 2016-07-11 11:48

    Świetnie zapowiada się wydajność nieco wyższa od GTX 980 :)

    Skomentuj

    1. LukisK
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2016-07-11 14:59

      Jakim cudem ? Nie możliwe żeby był lepszy od 980 z taką specyfikacją ale obym się mylił.

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2016-07-11 17:25

        tak samo GTX970 teoretycznie powinien byc wolniejszy od 780tki a nie jest.

        Skomentuj

      2. sebos80
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2016-07-11 20:01

        To dziwne bo 1070 od Titana X jest szybsza, a specyfikacją odstaje. To się nazywa 16nm vs 28nm

        Skomentuj

      3. Botanix
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2016-07-11 20:42

        Bo ma więcej MHz... dlatego jest szybszy.

        Skomentuj

      4. kokosnh
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-07-11 21:44

        wystarczy policzyć stosunek procesory do zegarów, przy stockowych zegarach będzie porównywalna lub słabsza ( bez boosta ), ale jak liczymy 1.5GHz dla gtx 980 i 2 GHz dla gtx 1060 po OC ( to gtx 1060 przegrywa ) no chyba że wyjdzie jakaś poprawka w sterownikach jak z gtx 7xx

        Jedynie w WQHD i 4K gtx 1060 może się równać i wyprzedzić gtx 980 dzięki pamięci


        poczekajmy na testy ale przynajmniej wszyscy wiedzą, że będzie lepsza i tańsza od gtx 970

        Skomentuj

        1. Botanix
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2016-07-11 22:08

          Jaka tańsza od GTX 970...

          Skomentuj

          1. kitamo
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2016-07-11 23:12

            ponizej 1300zł

            Skomentuj

          2. Piotr1969
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-07-12 00:19

            ceny proponowane może ale w naszym grajdole przy januszkach bedzie 1600 :)

            Skomentuj

          3. Botanix
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2016-07-12 01:20

            Od kiedy to sklepy sugerują się ceną "sugerowaną".... Liczcie dalej na te 1300zł...

            Skomentuj

          4. kitamo
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-07-13 00:43

            a byłes na stronie NV ?
            mozesz sobie od nich kupic w sugerowanej, kto kaze kupowac od januszka ?

            Skomentuj

  3. Dudi4Fr
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2016-07-11 11:58

    Nie znamy tylko w końcu możecie powiedzieć ;) To musi być stracenie irytujące tyle wiedzieć a nic nie móc powiedzieć.

    Tak was sobie wyobrażam:
    https://cdn.meme.am/instances/500x/66254571.jpg


    Co do samej 1060, w tej cenie to będzie furora na świecie w średnim segmencie a w Polsce ja zawsze marża sklepów +200% do ceny...

    Skomentuj

    1. protoCJ
      Oceń komentarz:

      -8    

      Opublikowano: 2016-07-11 12:05

      Jak zawsze? Tylko Radeon z nowym RXem miał taki problem.

      Skomentuj

      1. Dudi4Fr
        Oceń komentarz:

        11    

        Opublikowano: 2016-07-11 12:18

        Od jakiegoś czasu sprzęt w Polsce kosztuje dużo więcej niż na zachodzie Europy. Mieszkam we Francji ponad 10 lat, kiedyś ściągałem części z Polski ponieważ tak było taniej a teraz lepiej wychodzi mi je kupować tutaj (ceny przesyłki nie wliczam) czyli coś się zmieniło na gorsze na naszym rynku. Ale w końcu Polska to bogaty kraj, ponad 4k zł średnia krajowa to nas stać na taką 1060 za 1650 zł i 1080 za 3600.

        Skomentuj

        1. chauwa
          Oceń komentarz:

          -11    

          Opublikowano: 2016-07-11 14:16

          Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

          ale farmazony kleisz :D

          Częsci w francji są sporo droższe... jedynie co to stare rupiecie można taniej kupić i to nie w francji a w niemczech. wystarczy wejsc na amazon.fr i porównać ceny do nas.

          Skomentuj

          1. Dudi4Fr
            Oceń komentarz:

            9    

            Opublikowano: 2016-07-11 14:31

            Jak Ty patrzysz na amazon.fr to ja mogę patrzeć na komputronik... (Sorry Benchmark.pl za anty reklame)

            Skomentuj

          1. Dudi4Fr
            Oceń komentarz:

            12    

            Opublikowano: 2016-07-11 14:34

            Tak zgadzam się ale pazerstwo polskich sprzedawców jest ponad wszystkimi limitami... Jeśli taniej jest kupić nowa część w Niemczech i ja sprowadzić niż pójść do sklepu koło domu to mamy tutaj dość poważny problem...

            Skomentuj

  4. Pafel
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2016-07-11 12:15

    Chyba jedyne co można zrobić to pogodzić się z faktem o kontynuacji monopolu nv :(
    Poczekać do 19 lipca i kupić GTX1060...
    Jestem prostym człowiekiem, dostaje więcej za mniej to biorę.

    Skomentuj

  5. urejt
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2016-07-11 12:17

    https://www.reddit.com/r/Amd/comments/4s9zka/ed_from_sapphire_at_the_gtx_1060_the_480_freaked/

    lol przerażona nvidia zrobiła pasztet i okroiła kartę.

    Skomentuj

    1. BariGT
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-07-11 12:57

      Fakt, ze karta jest tak okrojona swiadczy raczej o tym, ze NV nie ma sie czego bac. Pierwsze testy RX480 sa zdecydowanie ponizej oczekiwan.

      Skomentuj

    2. kitamo
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2016-07-11 17:32

      bardz odobrze ze okroili, terraz 1060 sli nie zagrozi pozycji 1070 ani 1080, wiec cena 1060 moze byc nizsza.

      Skomentuj

  6. ifeelveryblah
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2016-07-11 12:20

    Ale szrot.

    Skomentuj

  7. Tesavoro
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-07-11 12:27

    Pomocy! Gtx970 czy 1060?

    Skomentuj

    1. urejt
      Oceń komentarz:

      -10    

      Opublikowano: 2016-07-11 12:34

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      Żartujesz? Jasne, że RX 480! 970 ma 3.5 gb vram, a 1060 tlyko 3 gb.

      Skomentuj

      1. BariGT
        Oceń komentarz:

        6    

        Opublikowano: 2016-07-11 12:59

        podobno w marketach beda GF1025 z 16GB (64bit ofkozz) ramu - polecam!

        Skomentuj

      2. Sielock
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2016-07-11 15:43

        Gdzie ty widzisz 3GB Ram-u owszem mają być takie wersje jedna z nich od firmy Zotac i będzie skierowana do obudów typu ITX czyli małych komputerów, a normalnie ma być 6GB.

        Skomentuj

    2. Kuba00PL
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-07-11 13:00

      1060 będziesz miał dostępne w dwóch wersjach: 3gb i 6 gb. 1060 to wydajność 980. 1279 może oznaczać, że za tyle dostaniesz dopiero wersję 3 gb albo jednak 6 gb będzie za tyle. 970 jest grosza pod względem wydajności od 1060 i ma 4 gb vramu (ale tylko 3.5 gb jest efektywne). Po za tym cena najtańszej 970 niereferenta jest taka sama jak cena sugerowana 1060. Miałem ten sam dylemat i wreszcie zdecydowałem, że wybiorę 1060. Rx 480 w tym momencie nie biorę pod uwagę, bo cena u nas IMO nie jest zupełnie opłacalna, a w tej samej cenie dostaniesz o 20% (podobno) wydajniejszą 1060.
      Ale trzeba poczekać do 19 lipca. Wtedy dopiero się dowiemy czy warto.

      Skomentuj Historia edycji

      1. Rebelmind
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-07-11 13:19

        A ja się z kolegą nie zgodzę. Jeżeli potrzebujesz kartę dokładnie w tym momencie, masz teraz w co i kiedy grać to tylko gtx 970 (najlepiej używaną, ale jeszcze na gwarancji), bo zakładam że interesuje Cię giercowanie w 1080p.

        Mam stały kontakt z Wróżem Maciejem, a on widzi ceny 1060 w PL następująco: 1060 6 GB ~ 1650 pln, 1060 3 GB 1450 pln.

        Do czasu aż cena 1060/6GB spadnie do sugerowanego poziomu (WM stawia na ~1400) to ograsz wszystko co masz na 970-tce, a jak zacznie w końcu brakować Ci mocy to tę 970 sprzedasz (OFC, z niewielką stratą, ale moim zdaniem i tak będzie to kwota o wiele mniejsza od NADPŁATY za 1060 na premierę).

        Co więcej, w międzyczasie może pojawić się taki RX 480 Szafirowy, który może nieźle namieszać w tym segmencie...

        EDYTKA: o zobacz sobie takie EVGA 970 FTW, 1100, 24 m-ce gwarancji http://allegro.pl/evga-geforce-gtx-970-ftw-gaming-acx-2-0-gwarancja-i6330801481.html

        Skomentuj Historia edycji

        1. Amdowiec
          Oceń komentarz:

          -4    

          Opublikowano: 2016-07-11 16:19

          Co wy macie taki ból tyłka z tymi cenami 1060tki? NVidia podała 1279zł i takie będą ceny, a nie jakieś 1600,

          Skomentuj

          1. Rebelmind
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-07-11 16:33

            Popatrz na stany magazynowe Maxwelli, potem popatrz na ceny Maxwelli (970, 980), następnie rzuć okiem na prawdopodobną wydajność 1060 (pomiędzy 970 a 980) i na koniec zadaj sobie pytanie:

            Jaki sklep wystawi 1060 w cenie 1279 zł jeżeli na pułkach zalegają jeszcze sterty starych kart w wyższych cenach?

            Skomentuj

          2. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-07-11 17:40

            za 1279zł kupisz prosto od Nvidii, a wiec co ich obchodza stany magazynowe w zadupiu europy ?

            Skomentuj

          3. mikovitz
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2016-07-11 18:33

            To nvidia sprzedaje karty detalicznie? Mógłbyś podać adres sklepu, chętnie kupiłbym kartę w cenie sugerowanej przez nv.

            Skomentuj

          4. ifeelveryblah
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2016-07-11 18:58

            Kup w cywilizowanym kraju, dostaniesz za cenę rekomendowaną. Jeszcze jakiś problem?

            Skomentuj

          5. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-07-12 01:55

            @mikovitz byłes kiedys na stronie nvidii ?
            http://www.geforce.com/hardware/geforce-store#_ga=1.44598628.1145994972.1468281164

            Mozesz prosto od NV nabyc produkt i nie ma z tym problemu.
            Jak pojawi sie 1060 to bedzie własnie w tej sugerowanej przez NV cenie bo FE tylko na stronie bedzie dostepne (w przeciwienstwie do 1070 i 1080)

            Teraz kup i pochwal sie zamówieniem.

            Skomentuj Historia edycji

          6. Rebelmind
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2016-07-11 20:38

            NVidia prowadzić ma tylko dystrybucję wersji FE, czyli referenta z ich chłodzeniem, do tego w cenie 299 USD - moim zdaniem najmniej opłacalny wybór.

            Zgadzam się, że w "bardziej cywilizowanych" krajach ceny są ciekawsze, co nie znaczy że akceptowalne.

            Skomentuj

  8. Mir00
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2016-07-11 12:31

    Chciałbym się dowiedzieć czy słabsza wersja będzie miała 3GB czy jednak coś koło 2,75GB pamięci :D

    Skomentuj

    1. wasptak
      Oceń komentarz:

      -6    

      Opublikowano: 2016-07-11 13:38

      Nawet jak by miała 2 GB to szrota od AMD przegoni, dont worry :) /troll out

      Skomentuj

    2. kitamo
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-07-11 17:31

      a dlaczego miała by miec mniej ?

      Skomentuj

      1. wasptak
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-07-12 07:03

        Kolego Mir00 zapewne pije do gtx 970 i słynnego już problemu z pamięcią. Szkoda tylko że ślepe trolle od AMD zapominają że 970-tka to hit bijący badziewia od AMD na głowę :)

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2016-07-13 00:42

          hmm ale ona ma 4GB, miałem ją to wiem ze tyle ma wiec nie kumam jaki problem jest ?

          Skomentuj

  9. Kłaczkov92
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2016-07-11 14:12

    Haha x60 który zawsze był segmentem średnim wchodzi na ceny x70 w poprzedniej generacji.
    Coraz lepiej widzę się dzieje haha :D

    Skomentuj

    1. wasptak
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2016-07-11 14:40

      Tyle samo kosztuje rx480 więc o co płacz ?

      Skomentuj

      1. Tabalan
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-07-11 14:51

        Cena sklepowa (+~100 zł) droższej wersji (+165 zł) RX 480 jest i tak tańsza niż GTX 1060. RX 480 utrzymuje się w podobnych cenach co 380, 1060 już nie. Po prostu następuje przesuwanie segmentów, do tego dochodzi fakt, że XX60 jest baaaardzo daleko od flagowców, kiedyś była to znacznie wyższa półka (nie było X80ti oraz Tytanów).

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2016-07-11 17:39

          chyba nie zrozumiales - wersje FE kupujesz od NV a nie od sklepiku w PL gdzie masz narzut + 100zł.

          Skomentuj

  10. Sielock
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-07-11 15:48

    W Polsce już wszyscy znają cene super :)

    Skomentuj

  11. TomPo75
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2016-07-11 17:10

    1060 vs AIB OC 480: (poczekamy na testy i zobaczymy)

    cena - remis
    vRAM - 480
    SLI/CS - 480
    wydajność dx11 - remis
    wydajność dx12, async, Vulkan - 480
    prąd - 1060

    NV ciągle wierzy w bajki że dx12 nie istnieje i że do 2018 da jakoś radę dociągnąć na tym co ma, czyli Maxwell z 2014 w 16nm. Zaklinanie rzeczywistości, no ale co innego im pozostaje?
    TR po patch'u sprzed 3 dni najlepiej pokazuje różnicę dx12. Software < Hardware czyli Preemption < ACE, jak równierz ulepszenie SLI/CS.
    Najnowsze wyniki porównujące przed i po patrchu:
    http://www.overclock3d.net/reviews/gpu_displays/rise_of_the_tomb_raider_directx_12_performance_update/2

    SLI - to NV będzie nam mówić co jest dla nas lepsze - typowe.
    Prawda jest taka że 1060 SLI wyszłoby szybciej i taniej niż 1080 a NV do takich rzeczy nie dopuszcza, więc SLI brak. A całe inne tłumaczenie to papka PR. I albo ktoś ma swój mózg i widzi o co chodzi, albo łyka co mu powiedzą bez własnej analizy. Do tego M$ chce ułatwić producentom implementację mGPU pod dx12, więc brak SLI boli jeszcze bardziej.

    Gdy zobaczę jak 1060 pobija o 20% 480 w dx11 i o 10% w dx12, jest chłodniejsza, cichsza, żre mniej prądu i jest w podobnej cenie, wtedy pójdę do sklepu i ją kupię. (sprzedane bebechy z 960, w sierpniu wyruszam na zakupy). Ale jakoś średnio w to wierzę.
    Wersja 3GB - no tu już bez komentarza, bo to nawet do 1080p się nie nada, chyba żeby zmniejszać jakość textur.

    Skomentuj Historia edycji

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-07-11 17:38

      "In the release notes of this new game patch only Nvidia Pascal and AMD GCN 1.1 GPUs regarding Asynchronous Compute, meaning that we should not expect Nvidia's Maxwell GPUs to gain much performance from this new update. "

      chetnie zobacze jak na pascalu wyglada roznica pomiedzy dx11 i dx12 po tym patchu.

      Co by nie mowic, DX12 powoduje ze AMD stara sie gonic ale nadal nie moze dogonic.
      Widac jak wiele zalezy od samej gry i jej silnika.

      Skomentuj

    2. welll1
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-07-12 00:15

      Jednym słowem dziwi was, że firma ma długoterminowy plan i go realizuje? Dostarcza sprzęt na aktualne potrzeby i dominuje w rynku high i mid/mid+. Wy płaczkujecie, że nie zmienia planu który daje im sukces.
      Liczy sie czas wymiany u ich przeciętnego klienta, należy dostarczać sprzęt tak aby widział zmiany.
      Vulcan jest w JEDNEJ grze i następne powstaną. Przecież oni współpracują z twórcami gier i też znają plany wydawnicze.
      Za rok dwa będzie async czy cokolwiek będzie potrzebne aby utrzymać na czele.

      Skomentuj

  12. TomPo75
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2016-07-11 17:47

    Bardzo dobry komentarz przytoczyłeś:
    "we should not expect Nvidia's Maxwell GPUs to gain much performance"
    No i bądź tu klientem NV. Ledwo co kupiłeś Maxwell'a typu 970/980/980ti a już jesteś w plecy bo się na async (preemp'a) nie mogą doczekać.
    To samo czeka Pascala w 2018 czyli już za ok 18 miesięcy.
    No nic... czekamy na testy.

    Skomentuj Historia edycji

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-07-12 02:01

      widac nie bardzo ogarniasz tą wypowiedz.
      Po prostu w kontekscie maxwella ten ostatni patch juz NIC nie daje. Poprawił wydajnosc na pascalach bo gra wyszła na poczatku roku, a pascale dostalismy 6 miesięcy pozniej.

      I zobacz teraz testy - Fury walczy z maxwellem i nie jest w stanie go dogonic, a co dopiero przegonic.
      Wlasnie to swiadczy o tym ze to od developerow bedzie zalezało czy async bedzie dawał wieksza wydajnosc czy nie, a nie od marzen i teorii producenta sprzetu.
      Mają jedna rzecz którą ich architektura potrafi i starają sie na niej oprzec cały PR. Realia są własnie takie jak widzisz, dalej dominuje raw power i to sie szybko nie zmieni.

      Skomentuj

  13. Tito1987
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-07-11 18:13

    Mnie dalej ciekawi to czemu Nvidia nic nie zrobiła w Pascalu z async compute..... W Rise of the Tomb Raider z tym nowym patchem testy perfidnie pokazują, że GTX 1080 nic nie zyskuje po włączeniu async compute..... Ciekawe czy Nvidia coś z tym zrobi?

    Skomentuj Historia edycji

    1. TomPo75
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2016-07-11 20:40

      Niewiele da się z tym zrobić. Nie mają ACE (async compute unit) w hardware tylko starają się to zrobić sterownikami, a to nigdy nie będzie tak szybkie. Pascal to Maxwell w mniejszym procesie więc i z większymi możliwymi do uzyskania zegarami - to wszystko.
      O ile w Maxwell'ach to było ok w 2014, tak brak dobrej obsługi dx12/Vulkan w połowie 2016 jest już trochę porażką. I tak zostanie do Volty do 2018.

      Złych informacji ciąg dalszy,
      co było do przewidzenia w Vulkanie (który powstał z Mantle AMD) NV dalej nic nie zyskuje (lub nawet traci) podczas gdy AMD zyskuje od 15% w górę.
      http://www.guru3d.com/news-story/new-patch-brings-vulkan-support-to-doom.html
      Zaraz pewnie usłyszymy że Doom też jest popsuty i że AMD go robiło pod siebie... no i tak będziemy słuchać przy każdej grze dx12/Vulkan do 2018.

      Dalej czekam na testy ale 80% że raczej kupię niereferenta 480 niż 1060.

      Skomentuj Historia edycji

      1. TomPo75
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2016-07-11 21:58

        Żeby nie być gołosłownym

        rx 480 i vulkan
        https://www.youtube.com/watch?v=cjgFNkNW8zI&t=50s

        1080 i vulkan
        https://www.youtube.com/watch?v=d16FlJxp-sw

        Skomentuj Historia edycji

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2016-07-12 02:19

          a widzisz te paseczku przy CPU i GPU ?
          własnie tu masz przykład tego co AMD spierdzieliło w DX11 i co dopiero przy Vulkanie udało sie naprawic.
          Wiec nie dziw sie ze nie ma przyrostu wydajnosci w przypadku NV - to nie vulkan przyspiesza dooma - po prostu pozwolił na to by w końcu zdjąc to ograniczenie jakim jest narzut CPU w przypadku AMD.
          W przypadku NV nie jest to juz po prostu potrzebne. Poza tym pokazujesz filmiki gdzie nie ma nawet Async Compute, bo tu vulkan nie ma obsługi AC.

          https://www.youtube.com/watch?v=GlzKPBIjZPo&t=0s

          i tu masz własnie tego przykład, ile to ASYNC COMPUTE daje w grach. W przypadku Dooma jest to dosłownie 5%. (nie wierzysz to policz).
          Jest to ewidentny dowód na to co wyzej napisałem - w koncu AMD ma szanse działac tak dobrze jak NV działa od samego poczatku jesli idzie o narzut CPU na GPU i odwtotnie.
          Teraz rozumiesz to o czym piszę Ci chyba od ponad tygodnia ?

          Podsumowujac - vulkan to low lvl api, które w koncu pozwoli AMD działac tak jak DX11 działa w przypadku NV.
          Async Compute jak widzisz nie przyspiesza samej gry wiecej niz 5%, to samo API powoduje zmniejszenie narzutu CPU na GPU w przypadku AMD - widac to na filmie w formie wykresu graficznego, taki paseczek z napisem CPU i GPU :)

          AMD moze poratowac sie w grach async który da właśnie te dodatkowe kilka procent. Nvidia ma raw power który działa na całej płaszczyźnie tego API.

          Po prostu zrozum to ze AMD dało ciała i ma mega słabą obsługe dx11 a w szczególności opengl i dlatego tak starali sie wprowadzic mantle, teraz mowa o dx12 i vulkanie. To dla nich ratunek bo w DX11 juz nic nie beda w stanie poprawic dlatego swoj PR opierają o futur proof w formie zmiany API na przyszłe, lepsze.

          Skomentuj Historia edycji

          1. TomPo75
            Oceń komentarz:

            -4    

            Opublikowano: 2016-07-12 10:31

            A widzisz nazwy kart na dole ? Chcesz serio porównywać ich wydajność ? No aż tak głupi chyba nie jesteś (480 vs 1070).
            A jeśli zacząłbyś je porównywać to byłaby porażka NV patrząc na różnicę w cenie.

            AMD ma slabe dx11 ? really ? gdzie? bo ja widzę że generalnie karty w podobnych cenach uzyskują podobne wyniki (nie licząc gier typu Gimpworks).
            A gdy gra obsługuje dx12/async/vulkan - wtedy o wiele tańsze karty AMD gonią te o wiele droższe od NV.

            Oczywiście zielony punkt widzenia: nic nie zyskujemy przez nowe technologie ? nic nie szkodzi, dalej mamy swoje raw power.
            A to że cena/wydajność leci na łeb i kupowanie takich kart mija się z celem? A kogo by to obchodziło.

            Skomentuj

          2. raffal81
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2016-07-12 13:46

            Ty w ogóle przeczytałeś i zrozumiałeś co Kitamo napisał bo mam wrażenie że nie. To raczej Ty masz czerwony tok myślenia.

            Skomentuj

          3. kitamo
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2016-07-12 13:50

            a Ty człowieku widzisz zebym ja porównywał jakies karty do siebie ? no aż tak głupi to chyba nie jestes.

            Porownuje wydajnosc 2 API, czyli opengl i vulkana, i masz tu przykład tego jak słabo radzi sobie amd w opengl.

            Masz tu tez przykład tego co daje Async w przypadku dooma - do 5% wydajnosci max jak widac.

            I te filmiki co dałes to nie porownanie wydajnosci 1080 do 480, bo w przypadku 1080 masz rozdzielczosc 2k + wyzsze detale (ultra + nightmare) a w przypadku 480tki jest to rozdzielczosc FHD i ultra.
            Tak wiec nie chodzi tu o porownanie wydajnosci obu kart do siebie, tylko o porownanie API na kazdej z tych kart.

            Tak w DX11 i opengl AMD radzi sobie naprawde srednio, i to jest powod dla ktorego tak bardz ostarają sie robic PR dla nowych API bo w DX11 juz nic nie poprawią na chwile obecną.

            http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/DX12-GPU-and-CPU-Performance-Tested-Ashes-Singularity-Benchmark/Results-Avera

            tu masz ta kwestie objasnionana, nie musisz czytac, mozesz obrazki obejrzec. Zobacz jak skaluje sie na AMD DX11 i DX12 w przypadku roznego typu procesorow a jak wyglada to w przypadku NV. na NV skalowanie masz bardzo dobre juz w przypadku DX11 od dawna.

            Skomentuj

          4. raffal81
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2016-07-12 14:53

            https://youtu.be/CdWM7eQZnNc?t=174

            Tutaj widać jak gonią w DX12 te droższe karty, do tego 2 letnie.

            Filmik po ostatnim patchu. JEST MOC nie ma co ;)

            Skomentuj

    2. Botanix
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2016-07-11 20:41

      Bo to kolejny raz odgrzewany kotlet, tym razem w mniejszym procesie. Zauważ, że wzrost wydajności jest wprost proporcjonalny do MHz... to wszystko co zrobili - overclocking.

      Skomentuj

    3. kitamo
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-07-12 02:07

      Nic nie daje poniewaz wydajnosc async copute ma za zadanie poprawic dogadywanie sie cpu z gpu, a nv osiągneła juz to w DX11 w przeciwienstwie do AMD.
      Sprawdz jak w DX11 wygląda koorelacja CPU i GPU w przypadku obu tych firm to będziesz wiedział dlaczego tak się dzieje.
      Asyc copute nie wplynie na wydajnosc w grach tak jak by tego sobie życzyły slajdy i cały ten PR.
      To jest dosłownie mały % tego co można zrobić.
      Jak widzisz w ROTTR nawet po patchach dalej AMD nie jest w stanie przegonic NV, bo te AC to tylko 5% całej wydajnosci. TO nie działa tak ze zastąpi on typowy raw power w który poszła NV.
      Karty oparte na GCN maja mozliwosc przetwarzania właśnie w ten spob danych że można jednocześnie wykonywać ich więcej. Nie oznacza to że szybciej - na to czy będzie szybciej wpływa sam kod programu i sposób implementacji a nie zasada "jest dx12, jest Async a więc +40% wydajności".

      Skomentuj

  14. welll1
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-07-12 00:09

    Whoho ale dali do pieca. Karta za 1300 zł o wydajności GTX 980 lub zbliżonej. No to się ludzie zdzwiwili gdy im RX 480 wycenili na podobną kwotę a ledwo smyra GTX 970 :P

    Skomentuj

    1. Botanix
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-07-12 01:19

      Przypomnij sobie to 1300zł w dniu premiery, żebyś się nie zdziwił.

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-07-12 01:49

        po co rozsiewasz dalej te brednie ?
        masz juz podana cene w ktorej bedziesz mogl go zamowic - FE zamawiasz prosto ze strony nvidii i ta cena nie ulegnie zmianie.

        Skomentuj

        1. Rebelmind
          Oceń komentarz:

          -2    

          Opublikowano: 2016-07-12 06:23

          @Kitamo, powiedz mi zatem, cena podana przez NVidię dla Founders Edition ($299) tj cenna netto czy brutto? :D

          Skomentuj

          1. kitamo
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-07-12 09:36

            a widziałes by sprzedawał jakis sklep cos detalicznie netto zebys sam sobie musiał doliczac jakikolwiek podatek ?

            Skomentuj

          2. Rebelmind
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-07-16 13:51

            Hmm... Tak? Sklepy w USA, gdzie każdy stan ma inny podatek? Szczególnie, gdy FE nie ma być sprzedawana przez NVidie na wszystkich rynkach.

            Wiesz, pytam bo nie wiedzę jeszcze cen w żadnym sklepie (poza przedsprzedażą). Nie zrozum mnie źle, po premierze 1070 i 1080 jestem bardzo sceptycznie nastawiony do cen w polskich sklepach i BARDZO bym chciał się mylić co do tego ile w sumie końcowy użytkownik będzie zmuszony zapłacić.

            Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!