Sprzęt do gier

Oculus Rift na początku 2016 roku, są szanse na wersję konsolową

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2015-05-06

Wiemy już kiedy na rynku zadebiutuje jedno z najlepiej zapowiadających się urządzeń ostatnich miesięcy.

Oculus Rift

Wiemy już kiedy na rynku zadebiutuje jedno z najlepiej zapowiadających się urządzeń ostatnich miesięcy – gogle rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift.

Do tej pory utrzymywano, że gogle Oculus Rift pojawią się na rynku w 2015 roku. W ubiegłym miesiącu pojawiły się glosy, że najprawdopodobniej przyjdzie nam jednak poczekać nieco dłużej. Dziś należąca do Facebooka firma Oculus VR oficjalnie zapowiedziała, że jej gadżet trafi do rąk użytkowników w pierwszym kwartale 2016 roku. Warto podkreślić, że mowa tutaj o finalnej wersji konsumenckiej, a nie o kolejnym prototypie deweloperskim. 

Rynkowa wersja gogli będzie bazowała na prototypie Crescent Bay. Producent zapowiedział, że najważniejsze poprawki obejmą system śledzenia ruchów użytkownika, który bezproblemowo działać ma zarówno w pozycji siedzącej, jak i stojącej. Zwiększona ma zostać również ergonomia. Całości dopełnić ma natomiast nieco bardziej stylowe wzornictwo. Dokładna specyfikacja nie jest jednak na razie znana.

Przy okazji, wiceprezes Oculus VR, Nate Mitchell wystąpił dzisiaj na konferencji TechCrunch Disrupt. W swoim przemówieniu potwierdził, że jego firma prowadzi rozmowy z Microsoftem i Sony. Owocem może być specjalna wersja gogli Oculus Rift zgodna z konsolami Xbox One oraz PlayStation 4. Choć na razie producent nie zamierza ujawniać żadnych szczegółów, rozmowy trwają i w efekcie gadżet faktycznie może doczekać się konsolowej edycji.

Źródło: VG247, GameSpot

marketplace
avatar
Dodaj
  • avatar
    średnio mi się widzi VR w 30 fps
    Zaloguj się
  • avatar
    Oby wyszedł ciekawy gadget. Konkurencja jest, kto da najlepsze VR ten zarobi fortunę.
  • avatar
    Sony ma swój PM wiec raczej nie wpuszcza na rynek nikogo innego
  • avatar
    na co komu vr 3d na konsole....nei sa wstanie ogarnac stałych 30 fps a co dopiero 60fps x 2...
    Zaloguj się
  • avatar
    Konsole ledwo ziemią przy 30 FPS czasem nawet i nie osiągając tego wyniku przy 1080p, a oni jeszcze chcą wciskać VR?
    No może i to wyjdzie, ale efekt będzie co najwyżej dostateczny. Współczesne konsole po prostu nie mają mocy na obsługę VR
  • avatar
    Z tego co pamiętam odświeżanie powinno być na poziomie 90 Hz a obraz w rozdzielczości (nie wiem ile wysoka) z kompresją do rozdzielczości ekranu.