Konsole do gier

Jason Schreier sugeruje, iż PlayStation 5 może być mocniejsze niż NVIDIA GeForce RTX 2080

opublikowano przez w dniu 2020-01-13

Sporo mówi się o dużych mocach obliczeniowych nadchodzących konsol, ale na dokładne specyfikacje i pomiary wydajności wciąż czekamy. Znany branżowy dziennikarz sugeruje, że gracze będą bardzo zadowoleni.

PlayStation 5 może być mocniejsze niż NVIDIA GeForce RTX 2080

O odważne deklaracje pokusił się Jason Schreier z redakcji Kotaku. W ostatnim podcaście, w którym brał udział nie brakowało wątków poświęconych nadchodzącym konsolom PlayStation 5Xbox Series X. Jak stwierdził, Sony i Microsoft przygotowują coś naprawdę dużego, obydwaj producenci mają zabezpieczać się tutaj na lata - pod względem wydajności. Najciekawsze z całej wypowiedzi było porównanie PlayStation 5 do karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 2080.

Jason Schreier zasugerował, że moce obliczeniowe PlayStation 5 będą wyższe. To samo można by zatem powiedzieć o Xbox Series X, ponieważ obydwie konsole będą bardzo zbliżone w kwestii podzespołów. Nie będziemy w tym miejscu zagłębiać się w możliwości NVIDIA GeForce RTX 2080. Część z Was je zna, pozostałych zapraszamy do naszej obszernej recenzji, w której można znaleźć wszystkie potrzebne informacje i wyniki wydajności. Przypomnijmy tylko, że NVIDIA GeForce RTX 2080 to około 10 teraflopów mocy.

NVIDIA GeForce RTX 2080

PlayStation 5 z grami na wyłączność, w przeciwieństwie do Xbox Series X

Kilka dni temu pisaliśmy, iż w przypadku Xbox Series X nie należy oczekwiać gier na wyłączność, a już z pewnością nie w pierwszych miesiącach obecności konsoli na rynku. Microsoft ma zamiar udostępniać nowe gry także na PC i konsolach obecnej generacji (tu przynajmniej przez rok, a być może dwa lata).

Jason Schreier twierdzi, że Sony ma inne plany. I to są już informacje, którym można dawać większą wiarę, ponieważ przychylają się do nich również inne źródła. Gry przygotowywane przez studia znajdujące się pod skrzydłami Sony mają trafiać wyłącznie na PlayStation 5. Pozostali będą mieli rzecz jasna wolną rękę, a więc np. Ubisoft przez pewien czas powinien wydawać kolejne odsłony serii Assassin's Creed czy Far Cry na obydwie generacje. Przykłady można zresztą mnożyć. Lista ekip podległych Sony jest jednak naprawdę pokaźna i obejmuje chociażby Guerrilla Games, Polyphony Digital, Bend Studio, Santa Monica czy Naughty Dog. Łatwo zauważyć, że nad potencjalnymi hitami na wyłączność PS5 ma kto pracować.

Źródło: winfuture.de

Warto zobaczyć również:

marketplace

Komentarze

94
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Jesli nic sie nie zmieni to zamiast składać nowego kompa po raz pierwszy kupię do zabawy konsolę. A Chińczyk w skórze z węża ogodowego może mi tłumaczyć jak bardzo zwariowałem nie kupując Ampera 3080Ti za 2000$
    Zaloguj się
    10
  • avatar
    Śmieszą mnie wpisy ludzi takich jak PS4Ekskluzyw czy Torrentowy Pirat. Chyba w pracy nie mają co robić (w sumie też piszę z roboty) i z nudów pod każdym wpisem dotykającym tematyki konsol czy PC rozpoczynają heroiczną walkę sami ze sobą próbując wmówić innym, że konsole super, a PCciarze frajerzy. Jak tak lubicie grać na konsolach to cieszcie się rozgrywką zamiast prowadzić antyPCtową krucjatę. Ponoć nas PCciarzy bolą konsole, ale to głównie Wy jesteście stroną atakującą i agresywną co sugeruje, że raczej sami powinniście udać się do apteki po wiadomą maść (skoro tak Was te PCty bolą). Piszecie, że osoby grające na PC wydają majątek na sprzęt, a w grafice tego nie widać. Po pierwsze gry to nie tylko grafika (swoją drogą już wiadomo, że najlepszą grafikę w 2020 roku zaoferuje Microsoft Flight Simulator na PC). Po drugie podam swój przykład - komp złożony na początku 2011 roku (i5-2500K, Radeon 6950 odblokowany na 6970, 4GB RAMu ddr3 1333MHz, HDD 500 GB). Od tego czasu dokupiłem jedynie trzy kości po 4GB RAMu (czyli mam 16) oraz w 2015 roku padła mi grafa więc wymieniłem na GTX 970. I dziś po 9 latach od zakupu dopiero zaczynam planować składanie nowego kompa (tym razem znacznie wydajniejszego). Nawet dziś na tym starym sprzęcie ze średniej półki jestem w stanie uzyskać porównywalną grafikę do wersji konsolowej gier. Kogo zatem piecze tu tyłek? Oczywiście istnieją entuzjaści wymieniający proce i grafę co generację i oni faktycznie mocno przepłacają, ale to nie żadne głąby lecz ludzie świadomi tego faktu i mają prawo wydawać swoją kasę na co tylko chcą. PC oferuje znacznie szerszy wachlarz gatunkowy gier oraz wiele innych możliwości, o których na konsolach można pomarzyć (w końcu to sprzęt do gier, ewentualnie do filmów). Konsola to wygodny i stosunkowo niedrogi wybór, ale należy pamiętać, że coś się dzięki temu zyskuje, a coś się traci. Mnie PC zdecydowanie wystarcza i nie wyobrażam sobie przesiadki na konsolę (wynika to również z gatunków gier jakie preferuję). Gdybym jednak kiedy chciał pograć i w gry na konsoli (istnieją gry w które lepiej grać na konsoli jak FIFA czy PES) to i tak byłby to tylko dodatek do PC, który pozostałby dla mnie nadal główną platformą elektronicznej rozgrywki. Zatem pozwólcie ludziom dokonać własnego wyboru zamiast siać propagandę, nienawiść do PCtów oraz wyśmiewać komputerowych graczy (tylko siebie w ten sposób ośmieszacie i pokazujecie, że musicie jakoś wyładować frustrację).
    Zaloguj się
  • avatar
    Może w końcu moderatorzy ogarną te multikonta, które piszą same do siebie.
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie przesadzajmy - Na pewno nie będzie lepsza niż ta karta.
    Pomyślcie ile by taka konsola kosztowała...
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie ma co narzekać, jak się ogląda niektóre gry na PS4/PS4PRO to wyglądają na dzisiejsze czasy znakomicie, aż czasami sobie myślę że więcej do szczęścia nie potrzeba, tylko po prostu dobrych gier. A teraflopy to nie wszystko, bo jak wiadomo w końcu będzie normalny procesor, który był i jest wąskim gardłem w tej generacji konsol. Ja na pewno kupię, nawet nie będę się zastanawiał, kiedyś sporo ładowałem w PC, dzisiaj już nie widzę sensu. Raz na jakiś czas zmieniam platformę, żeby mieć w miarę świeży sprzęt i to wszystko ;)))
    Zaloguj się
  • avatar
    hahaha no nie :D doczekałem się czasów gdzie w pełni wyposażoną konsole z procesorem, grafiką itd porównują do pojedynczej karty graficznej hue hue hue no to serio potwór z niej xD
  • avatar
    Sam mam RTX 2080 i czy ps5 będzie wyciągało 5, 10, 15 czy 100TF nie ma dla mnie większego znaczenia. W mojej ocenie nie grafika jest problemem na konsolach która wygląda ładnie a miejscami bardzo ładnie. Mnie osobiście do konsol zniechęca sposób obsługi gier i pewne utarte już schematy.

    Ostatnio zagrywam się w RDR2. Oglądałem jakiś materiał na YT jak przejść jakąś misję i tam był pokazany gameplay z ps4 bodajże. To jak kamera "szoruje" po podłodze jest dla mnie nie do przyjęcia. Tzn swobodne sterowanie myszą aby rozglądać się jest dla mnie o wiele bardziej intuicyjne i przyjemniejsze dla oka. O strzelaniu już nie wspominając (nie rozumiem idei "aim assist" gdzie gra strzela za Ciebie).
    Do tego dochodzi projektowanie interfejsu. To już któraś gra z kolei gdzie widzę ten system zagnieżdżania menu w menu pomyślany w oparciu o konsolowe sterowanie. Nie znoszę włazić w dziesiątki menu jedno w drugim aby dostać się do funkcji czy przedmiotu kiedy w odpowiedniku projektowanym z myślą o obsłudze myszą mam wszystko wygodnie w jednym oknie.

    Pewnie są jeszcze inne rzeczy które mnie osobiście drażnią a których nie pamiętam na obecną chwilę i dopóki to się nie zmieni moje zainteresowanie konsolami będzie znikome niezależnie od poziomu grafiki pc vs konsola.
    Zaloguj się
  • avatar
    Niewiele się zmieniło w kwestii kart graficznych przez ostatnie lata, kiedyś trzeba było robić częste upgrady, ale dzisiaj do grania w top gry starczy GTX 970.
  • avatar
    Wszyscy patrzą tylko na surową moc oferowaną przez konsole i porównują ją do mocnych PC'ów zapominając że konsole to zamknięty system dedykowany tylko do grania bez zasobożernego systemu operacyjnego jakim jest Windows który na strat rezerwuje sobie część zasobów CPU, GPU, Ramu i przestrzeni na dysku. Konsole mają jedną niezmienną architekturę co sprawia, że łatwiej jest wykorzystać pełen potencjał jej mocy, PC są zbudowane z komponentów różnych producentów o różnej architekturze w wielu kombinacjach np.: I5 + RX 580 lub Ryzen 5 + GTX1070 czy I7+RTX2060 każda konfiguracja różni się architekturą co sprawia, że developer pisząc grę musi tak ją zoptymalizować by działa przynajmniej przyzwoicie na każdej konfiguracji. Efektem tego jest, że żaden z komponentów na PC nie może być wykorzystany w pełni a tylko częściowo, więc 10TF na konsoli to w efekcie znacznie więcej niż PC oferujący 10TF!
  • avatar
    Należy też pamiętać, że jak nowe konsole wreszcie wyjdą to ich wydajność będzie porównywana już do GPU z serii Ampere, a nie do Turingów. Oby choć moc RTXa 3060 udało się uzyskać.
  • avatar
    Ta, ps4 też miało wyprzedzić topowe karty graficzne. Szkoda tylko, że nikt nie wspomniał, że te sprzed dekady...
  • avatar
    Zdanie Shreiera nie powinno zaskakiwać, bo i tak wiadomo już, że XSX będzie miał 12TF. Patrząc na wyniki obecnych kart Navi to można sobie wywnioskować, że 12TF będzie oznaczać poziom troszkę wyższy od RTX 2080, a przynajmniej, gdy mowa o rasteryzacji. Pewną niewiadomą jest jednak kwestia wydajności RT i może się okazać, że tu nawet 2060 odstawi nowe konsole, bo coś nie wydaje mi się, aby implementacja HW RT na kartach AMD była równie dobra.

    Być może jednak dzięki technologii "localray adashir" niedługo nastąpi rewolucja w RT, bo okazuje się, że efekty RT można uzyskać dużo wydajniej jak to się ludziom wcześniej wydawało i to nawet bez potrzeby pakowania rdzeni RT do układu. Na YT jest filmik jak GTX 1080 dzięki technologii localray radzi sobie z RT bardzo dobrze tak więc szykuje się rewolucja w tym względzie. Co ciekawe autor tej technologi zdradził już, że jego firma sprzedała już licencje między innymi dla konsol, ale szczegóły na temat działania techniki zostaną udzielone dopiero w Q2 2020, czyli zbiegiem okoliczności wtedy, gdy podzespoły konsol zostaną już ujawnione (a przynajmniej PS5, która ma być zaprezentowana w lutym).

    Wiele osób w komentarzach pisze, że to niemożliwe, aby taka wydajność była w konsoli z uwagi na cenę. Zwracam jednak uwagę, że koszty podzespołów dla konsol nie są aż tak duże jak na rynku PC. Jak ktoś chce zrozumieć czemu tak to niech sobie poczyta, bo wiele rzeczy na to wpływa. Podam tylko legendarny przykład xboxa 360, aby pokazać co jest możliwe. Konsola miała wydajność 2x 6800 Ultra (1000$ za same GPU), a kosztowała 400$.
  • avatar
    Jestem prawie pewien, że każda nowa konsola była w stanie być tuz za lub na równi z topowym PCtem przez góra dwa lata - z wyjątkiem PS1, którego moc i możliwości były wyższe. Ponadto, były informacje o jakiejś nowej, niezidentyfikowanej karcie AMD lepszej w testach o jakieś 10-15% od RTX2080, która prawdopodobnie będzie montowana w nowych konsoletach. Co i tak nie zmieni faktu, że mechanika gier będzie mierna w porównaniu do starych PCtowych perełek zarówno na konsoletach jak i na komputerach.
    Zaloguj się
  • avatar
    Jak mamy konsolę podłączoną do monitora komputerowego 24-27 cali to gry wyglądają ohydnie.
  • avatar
    Nie bedzie 10x szybsze od Gforce2080Ti. To bedzie szok. Ponoc dzieki temu projektowi kwantowe procesory maja kosztowac do 300 zl!!! Czekam z niecierpliwoscia!!! Co za czasy!! Wow! Ale jestem zjatany!!! Wowo!!!
  • avatar
    I bardzo dobrze, niech w końcu konsole mają porządne bebeszki coby gry na moim blaszaku nie wyglądały bez modów jak ... psia kupa ;)
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Juz odkladam
  • avatar
    o nie, zapas chusteczek i kremiku do rąk w sklepach po tym oświadczeniu odrazu spadł do poziomu z roku wydania pierwszej konsoli!! Wbrew wszelkim szacunkom i zdrowemu rozsądkowi ludzie będą w to wierzyć, że AMD ma jakąś ukrytą technologię, którą trzyma tylko dla konsol i ta technologia pozwala produkować urządzenia w cenie 500$, wydajnościowo przebijające pojedyncze podzespoły warte 1000$ :) Naprawdę komentowanie prze fanów konsol powinno być blokowane, a Bóg to widzi i nic nie zrobi.
  • avatar
    Szykuje się potworny pogromca prowizory PC za gruby hajs. Posiadacze reaktorów PC już liczą straty, bo nawet nie zdążą spłacić pożyczek do wyjścia peespiąteczki no i nie pograją sobie nawet w perełki, które wyjdą wyłącznie na konsole haha. Gracze PC są peklowani w kolakałko na każdym kroku, że aż furczy uh...

    1.8TF w PS4 vs 10TF w PC i gdzie widać tą graficzną moc, bo chyba nie w grach hie hie! Jakoś nie jest 5 razy lepsza niż na 7 letnich konsolach za tysia, ale 5 razy więcej hajsu gracze PC bulą za prowizorę PC ha.
    Zaloguj się
    -12
  • avatar
    kto by się przejmował słowami jakiegoś żyda
  • avatar
    coś średnio to widzę... obecne spekulacje mówią ze ps5 będzie miało cenę sugerowana $499... najtańszy 2080 na newegg kosztuje $664.99... a gdzie ram / plyta głowna / zasilacz / obudowa / dysk / gamepad... konsola też ma te elementy... musieli by to sprzedawać z $700+ stratą...
    Zaloguj się
  • avatar
    Jeszcze kiedys jakis buc napisał ze ma być 13tflops z tons of ultra ram XDDDDDDD teraz 10. za chwile moze 8 XD
    Jakby dali taka moc to konsola kosztowałaby z 4k minimum a bedzie 3k wiec nie ma szans
    Zaloguj się
  • avatar
    Co komu da ze konsola bedzie miała tak silny uklad graficzny Wszak wiadomo ze wszystkie gry tworzona jest na komputerze Wiev czy beda leprze graficznie przy wykorzystaniu konsoli Otuz nie to jedynie wyciąganie kasy niczego więcej Wielu posiadaczy konsoli bedzie chwalić się że grafika leprza od komputerów Tyle ze konsola to tylko gra i nic więcej wiec po co wywala kupę kasy na coś co komputer potrafi i o wiele więcej
  • avatar
    Zresztą zanim PS5 nie wyjdzie nie ma co wróżyć z fusów co będzie mocniejsze.
  • avatar
    Nie pokazali żadnej wersji PS5 na CES, więc tylko nakręcają HYPE, a konsola nie jest gotowa do produkcji. Może uda im się zdążyć przed końcem 2020r :) ja i tak tego nie kupię, niech spadają ze swoim DRM i dodatkową dorzutką do ceny gier.
  • avatar
    Moc mocą, ale co z tego jak od lat nikt nie patrzy na optymalizację i przez to mamy znikomy skok jakości (między Xbox 360 a Xbox One X) względem tego jak wzrosła moc obliczeniowa.
    Sądzę że tutaj moc GTXa będzie zjechana przez optymalizację tak czy siak.
  • avatar
    Dup@ z tym wszystkim, CYBERPUNK jest opóźniony :(