Telewizory

Polacy a telewizja - wyniki badań

przeczytasz w 1 min.

Czy polscy widzowie są otwarci na nowe sposoby oglądania telewizji? Smart TV, VOD - czy to do nas przemawia?

Smart TV Polska
foto: Media News/Flickr

Polscy widzowie oglądają coraz więcej telewizji i otwierają się na nowe usługi. Taki wniosek nasuwa się po obejrzeniu wyników najnowszych badań agencji Millward Brown na zlecenie Discovery Networks CEEMEA.

Millward Brown informuje, że nasze społeczeństwo jest coraz bardziej otwarte na nowe rozwiązania i technologie. Aż w 37 proc. polskich domów znajdują się telewizory z dostępem do Internetu – Smart TV. Kolejne 13 proc. przyznaje, że planuje w najbliższym czasie w takie właśnie urządzenie się wyposażyć.

Około 17 proc. widzów ogląda programy telewizyjne co najmniej trzy razy w tygodniu na trzech ekranach (na przykład – TV, tablet i smartfon). Co więcej, w co czwartym polskim domu znajdują się urządzenia do odbioru TV wszelkiego typu. Ciekawsze może być jednak to, w jaki sposób oglądamy.

Choć ponad 70 proc. widzów przyznaje, że najbardziej odpowiada im oglądanie telewizji w standardowej formie, to coraz większa liczba osób eksperymentuje z nowymi rozwiązaniami. I tak, 65 proc. respondentów najchętniej ogląda filmy poprzez platformy VOD, 50 proc. osób ogląda seriale w serwisach nadawców, a około połowa widzów stawia na Internet, gdy przychodzi do oglądana sportu i wiadomości (odpowiednio 48 i 54 proc.).

Wróćmy jednak jeszcze na moment do platform VOD. Według badań, niemal połowa z nas jest zadowolona z ich ofert, ale jednocześnie 40 proc. czuje niedosyt. Najbardziej narzekamy na brak dokumentów, premier filmowych i zagranicznych seriali. Co więcej, większość z nas nie ma najmniejszych problemów z wyświetlanymi podczas seansu reklamami. Jedyny stawiany przez nas wymóg – czas trwania nie dłuższy niż 2-3 minuty.

Źródło: Broadcast TV News

Komentarze

27
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Martines
    19
    Reklamy trwają tyle, że odechciewa mi się czekać do ich końca, a jak przełączam na inny kanał to zapominam co oglądałem wcześniej lub wciąga mnie inny program :)

    • avatar
      lysycoprobo
      18
      Reklamy wkurzają czasem ostro i są za długie zdecydowanie ! szczególnie na Polszicie
      • avatar
        ŁukMił
        13
        A ja nie mam TV. I żyje ;)
        • avatar
          wdowa94
          12
          Nudne filmy, niezbyt tani abonament, jakość godna dyskusji, bloki reklamowe nawet w telewizji PAŃSTWOWEJ (pobierajacej opłaty z naszych podatków) i informacyjna propaganda. Czegóż chcieć więcej mając RJ45 w komputerze...
          • avatar
            mardun
            5
            Nie mamy TV od 5 lat, nikt nie tęskni. Coraz wartościowsze treści można znaleźć spokojnie w sieci, dobry film albo w kinie albo wypożyczalnia. Brak tylko odpowiednika netflixa do szczęścia.
            • avatar
              Harakiri
              5
              Ja od kilku ładnych lat nie posiadam telewizora, nie słucham radia. Niech żyje internet i adblock :)
              • avatar
                Konto usunięte
                4
                "Polscy widzowie oglądają coraz więcej telewizji i otwierają się na nowe usługi." . :-) , co wy nie powiecie, agencja na zlecenie TV mowi ze TV oglada sie coraz wiecej, no zaskoczenie.Szkoda tylko ze nieprawdziwe, coraz wiecej ludzi coraz dluzej siedzi przed ekranem kompa i przeglada internet a coraz szersza grupa nie oglada tradycyjnie rozumianej TV wcale.TV w domu mam, sluzy jako monitor do zawartosci z netu, nawet ludzie starszego pokolenia duza siedza w necie i czytaja i ogladaja teraz.
                • avatar
                  Snake73
                  2
                  TV nie jest mi do niczego potrzebna. Telewizor używam tylko do oglądania filmów z nośników.
                  • avatar
                    RafiXll
                    1
                    Discovery, bbc i filmy i x360 to zastosowanie tv jako tv. Reszta pc albo tablet... Szczam na polskie madia gdzie nasrane jest więcej reklam niż w sklepach...
                    • avatar
                      Detrioux
                      1
                      Polska telewizja i takie dziadostwa jak: Dlaczego ja? Trudne Sprawy, W11, Pamiętnik z wakacji, Szpital, Szkoła(niedługo), Warsaw shore, śmieszne seriale i inne gówna + reklamy jak W KÓŁKO T-mobile, Play, Plus, Jakieś lekarstwa na miejsca intymne, podpaski... Wolę wyjść na dwór lub włączyć PC
                      • avatar
                        Buuren
                        0
                        Włączam tylko na mecze ;>
                        • avatar
                          raffal81
                          -8
                          Ja też nie mam problemu z wyświetlanymi reklamami podczas seansu, mam czas żeby iść zrobić siku ;P czy herbatę ;]]]
                          • avatar
                            jkbrenna
                            0
                            z normalna TV ( ta kommercjalna, bez wiekszych wartosc, gadannie w kolko i samoodulacja) jest tak, ze ludzie wyksztalceni i do pewnego wieku, sie juz wstydza powiedziec, ze cos takiego ogladaja...dlatego uwazam ze takie badania duzo warte nie sa...w wieku ponad 60 lat kobiety ogladaja durne serialy i cos z kuchni, a chlopy 90 % sport...
                            • avatar
                              Kropeczka
                              0
                              "............Polscy widzowie oglądają coraz więcej telewizji............."

                              To się nazywa zaklinanie rzeczywistości...

                              To jak z platformą obywatelską, ma 124% poparcia w narodzi i ciągle rośnie