Samochody elektryczne

1000 koni w elektrycznym Porsche Taycan Turbo GT

przeczytasz w 2 min.

Nadjeżdża potężne, 1000-konne Porsche: Taycan Turbo GT będzie jednym z najszybszych i najlepiej wyposażonych elektryków na świecie.

Porsche Taycan Turbo GT – superszybki elektryk o mocy 1000 KM

Porsche Taycan na rok 2024 doczeka się wizualnego odświeżenia, przy czym chodzi tu głównie o detale, takie jak nieco większe światła z przodu czy lekko zmodyfikowany zderzak. Niewiele zmieni się też w kwestii jego osiągów. Dla tych, którzy liczą na więcej, coś jednak się pojawi. Będzie to nowy, najwyższy wariant samochodu elektrycznego, z dopiskiem „Turbo GT”.

Z nieoficjalnych, lecz wiarygodnych informacji wynika, że Porsche Taycan Turbo GT zostanie wyposażony w trzy silniki elektryczne, które zapewnią łączną moc na poziomie 1000 koni mechanicznych (a może i większą). To powinno pozwolić na osiąganie „setki” w okoliach 2-2,5 s. Dla porównania model z dopiskiem „Turbo S” ma dwa silniki o łącznej mocy 616 koni i rozpędza się do 100 km/h w 2,8 s.

Będzie rywalem dla ekstremalnie szybkiego Modelu S Tesli

Nowy samochód będzie więc bezpośrednim rywalem elektryka Tesla Model S Plaid, którego silniki oferują 1020 koni mechanicznych i który rozwija prędkość 100 km/h w czasie 2,3 s. To wciąż nie jest rekord, bo taki Lucid Air Sapphire ma 1200 koni, a Rimac Nevera – aż 1914. Niemniej jednak w tym przypadku mówimy o producencie z olbrzymim doświadczeniem. 

Nowe Porsche zadebiutować ma pod koniec przyszłego lub na początku 2024 roku. Cena nie jest jeszcze znana, ale biorąc pod uwagę fakt, że model Turbo S kosztuje prawie 190 tysięcy dolarów, trudno oczekiwać by Turbo GT dało się kupić za mniej niż 200 tysięcy. 

Źródło: InsideEVs, CarBuzz, NotebookCheck. Foto: Porsche

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    ooooo
    9
    A zasięg jaki? Nie widzę w tekście, podobnie jak informacji czy ma modne wśród elektryków ograniczenie do 160 km/h
    • avatar
      MokryN
      2
      Pytanie ile "energi" potrzba żeby ten samochód mógł jeździć na silniku spalinowym vs. elektrycznym? Jaki jest ogólny bilans energetyczny wytworzenia, użytkowania i złomowania obu typów samochodów. Jest jakiś geniusz co to potrafi obliczyć? Potem proszę to również powiązać z wpływem na środowisko. Zrobić tzw. porównanie a nie "samochód ekologiczny" bo elektryczny. Pokazać dane, wyliczenia, koszt. Benchmark.pl zrób cis a nie propaganda, w końcu jesteście BENCHMARK.
      • avatar
        MokryN
        2
        Czy jak dom ogrzewam elektrycznie to jest już ekologicznie?
        • avatar
          zack24
          2
          No tak, i podejrzewam, że poza niemieckimi autobahnami nigdzie tej mocy nie wykorzystasz...
          • avatar
            Kasuja Wpisy Automatem
            1
            ile mikrosekund utrzymuje moc 1000 koni? bateria też dostanie ostro po łbie. szybciej zdechnie.
            • avatar
              iKonsument
              0
              Czemu elektryk ma w nazwie turbo...?