Gry komputerowe

Odnowiona wersja prequela kultowej gry debiutuje na Steamie

przeczytasz w 1 min.

Nvidia ogłosiła, że dzisiaj o godzinie 21:00 na Steamie wyląduje Portal: Prelude RTX. Remaster będzie dostępny dla każdego, kto ma w swojej bibliotece oryginalną wersję gry Portal.

Portal: Prelude to nieoficjalny prequel gry Portal, wydany po raz pierwszy w 2008 roku i rozgrywający się przed erą GLaDOS. Jest to zarazem najwyżej oceniany mod do słynnej produkcji. Prequel oferuje kampanię trwającą od 8 do 10 godzin, składającą się między innymi z 19 nowych komór testowych, nowych mechanik rozgrywki i w pełni udźwiękowionej historii z bohaterami niezależnymi.

Portal: Prelude RTX – szczegóły dotyczące remastera

Z kolei Portal: Prelude RTX to remaster Prelude, stworzony przez społeczność za pomocą narzędzia Nvidia RTX Remix. W ciągu ośmiu miesięcy pięcioosobowy zespół modderów ulepszył produkcję, dodając pełny ray tracing, oparte na fizyce i ręcznie wykonane tekstury o wysokiej rozdzielczości oraz nawiązujące do oryginałów modele o wysokiej liczbie polygonów.

Portal: Prelude RTX1

Remaster wykorzystuje technologie Nvidia DLSS 3, Reflex i RTX IO. DLSS 3 przekłada się na średnio 5-krotną poprawę wydajności w rozdzielczości 4K z maksymalnymi ustawieniami. Rozgrywka osiąga płynność ponad 80 klatek na sekundę w przypadku GeForce RTX 4080 i 4090.

Portal: Prelude RTX2

Z kolei Nvidia RTX IO zapewnia 5-krotnie szybsze czasy ładowania tekstur i zużywa 44 procent mniej miejsca na dysku. RTX IO bazuje na GDeflate, czyli otwartym standardzie kompresji GPU opracowanym przez firmę.

źródło: materiały prasowe

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Warmonger
    1
    O, to ciekawe! Oryginalny Portal RTX był bez sensu, bo gra jest krótka, prosta i ogólnie każdy już zdążył ją przejść.

    Zabawa w RTX miałaby sens w przypadku drugiej części, bo do niej powstało kilkaset tysięcy (!) map stworzonych przez fanów. Z czego ogromna większość w prostym edytorze, więc mapy można by konwertować automatycznie. No ale nie ma ¯\_(ツ)_/¯
    • avatar
      Wasek
      0
      Pamiętam jak odpaliłem Portal RTX z ciekawości na maksymalnych w 4K. Miałem chyba ze 3 fps (2080Ti). Na średnich z ledwo widocznym RTX już była płynna rozgrywka. Ale wiadomo to była reklama nowych kart.