Procesory

Wpadka z procesorami Intel. Ludzie masowo zwracają sprzęt do sklepów

przeczytasz w 2 min.

Topowe procesory Intel Core 13. i 14. generacji oferują świetne osiągi, ale nie zawsze działają w pełni stabilnie. W sieci pojawia się coraz więcej negatywnych opinii. Niektórzy nawet decydują się na zwrot sprzętu do sprzedawcy.

Układy Intel Core 13. i 14. generacji często znajdziemy w rankingach polecanych procesorów dla graczy. Możemy liczyć na dobre osiągi, wsparcie dla szybkich pamięci i kompatybilność z obecnymi płytami głównymi. Dobre osiągi zostały jednak okupione mocno wyżyłowanymi parametrami. 

Problemy z procesorami Intel 13. i 14. generacji 

Jakiś czas temu pisaliśmy o problemach ze stabilnością działania topowych procesorów Intel Core 13. i 14. generacji, które objawiały się w grach bazujących na wymagającym silniku UE5 (Unreal Engine 5). Okazuje się, że sprawa robi się coraz poważniejsza. 

W sklepie Amazon aż roi się od negatywnych opinii dotyczących modeli Intel Core i9-14900K i 14900KF. Użytkownicy skarżą się na problemy ze stabilnością działania komputera. W niektórych przypadkach awarie pojawiły się dopiero po kilku miesiącach użytkowania sprzętu. 

Przyczyna problemów nadal jest badana przez firmę Intel: 

„Intel jest świadomy doniesień dotyczących odblokowanych procesorów Intel Core 13. i 14. generacji do komputerów stacjonarnych, które mają problemy z niektórymi zadaniami. Współpracujemy z naszymi partnerami i prowadzimy analizę zgłoszonych problemów.” 

Niektórzy sugerują obniżenie napięcia zasilającego lub zmniejszenie taktowania (co niestety oznacza obniżenie wydajności procesora). 

Ludzie masowo zwracają procesory 

Koreański serwis ZDNet informuje o poważnych problemach sprzedawców procesorów. Anonimowe źródła związane z dystrybucją podzespołów komputerowych wskazują na rosnącą liczbę zwrotów wadliwych układów.

„Liczba klientów odwiedzających centrum obsługi klienta i proszących o wymianę procesorów Core 13. i 14. generacji wzrosła ostatnio do ponad dziesięciu dziennie.” 

Co prawda przyczyna problemów jeszcze nie została potwierdzona, ale sprzedawcy nie mają innego wyboru, jak spełnić oczekiwania niezadowolonych klientów i po prostu wymienić procesory na nowe sztuki. Jeden ze sprzedawców przyznał, że ponosi z tego tytułu straty. 

W artykule znajdują się linki afiliacyjne, przekierowujące do zewnętrznych stron zawierających produkty i usługi, o których piszemy. Otrzymujemy wynagrodzenie za umieszczenie linków afiliacyjnych, jednakże współpraca z naszymi Partnerami nie ma wpływu na treści zamieszczane przez nas w serwisie, w tym na opinie dotyczące produktów i usług Partnerów.

Komentarze

11
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    K8v8M
    8
    Zapewne większość nawet się nie orientuje że występuje problem, a trudno żeby było inaczej przy takim wyżyłowaniiu tych jednostek.
    • avatar
      KMN123
      5
      Tak się dzieje, gdy technologia nie nadąża za marketingiem. Intel zrobił ze swoich CPU grzejniki, w dodatku niestabilne.
      • avatar
        Premek1983
        4
        Ryzen rządzi Panie od AMD
        Intel się kończy.....
        • avatar
          Bonaducci
          2
          Potwierdzam, sam czekam na wymianę wadliwego 14900K. Intel ma taki problem, że nie mają już zastępczych na wymianę gwarancyjną. Problem jest w tym, że niektóre z rdzeni P nie dają sobie rady przy przejściowych napięciach na domyślnych ustawieniach. W moim przypadku jeden rdzeń potrzebuje dodatkowe 40mV, drugi 50mV, ale takie podniesienie napięć robi spore problemy z już gorącym sprzętem. Najlepsze rozwiązanie to użyć jakiegoś OCCT i na obciążeniu AVX2 testować 1-2-4-8 obciążonych rdzeni P. Ten test bardzo szybko znajduje wadliwe rdzenie i obniżenie zegarów na tym wadliwym rozwiązuje problem kosztem ułamka procenta wydajności.
          No ale to nadal wada sprzętu i Intel potwierdził, że to podlega wymianie.
          • avatar
            Witalis
            1
            W samej Korei średnio codziennie zwracają 10 sztuk... czy to dużo? Nie wiem ale się domyślam :-)
            • avatar
              Janisz
              0
              "W sklepie Amazon aż roi się od negatywnych opinii", "Ludzie masowo zwracają procesory"... Tzn ile tych opinii i masowo - tzn w ilu procentach z ogólnie sprzedanych - ktoś to w ogóle sprawdzał? Redaktor zadał by sobie trudu, czy na szybko coś skleca? (pytanie retoryczne...) Ciekaw jestem jak ma się to np do doniesień o awaryjności (czy raczej braku zabezpieczeń w platformie przed incydentalnym uszkadzaniem procesora z powodu awarii innych elementów płyty głównej) proców mobilnych AMD w lapkach... Co do proców niebieskich - jak ktoś chce mieć stabilnego kompa, to nie kupuje "k"... Nie ma to jak płacić DODATKOWO za możliwość doprowadzenia urządzenia do wadliwej pracy i potem się dziwić, że ono wadliwie pracuje...
              • avatar
                J.B FIN
                -1
                Co za kretyn wymysla te tytuly klick bytes....
                • avatar
                  michal-prezes1
                  0
                  Sam zwróciłem 14600kf po tygodniu, te procesory mają tragiczne napięcie pracy rzędu 1.4v i temperatury dobijające do 90'C i to wszystko na Assassin III od Deepcoola, jedno z lepszych chłodzeń powietrznych. Jak nie masz mobo Z to nie zmniejszysz napięcia, bo jest blokada - spada wydajność po zmianie napięcia.