• benchmark.pl
  • Gry
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - porównanie wersji DX10 i DX11
Gry

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - porównanie wersji DX10 i DX11

opublikowano przez Maciej Piotrowski w dniu 2009-09-28

Firma bitComposer Games, będąca wydawcą najnowszej odsłony serii S.T.A.L.K.E.R.  udostępniła w zeszły piątek kilka zdjęć z nowej produkcji GSC Game World prezentujących różnice w oprawie graficznej pomiędzy wersjami obsługującymi biblioteki DirectX10 i DirectX 11. Co ciekawe, Call of Pripyat wykorzystywać ma dwie najważniejsze funkcje DirectX11 - teselacje i compute shaders.

DirectX 10

DirectX 11

DirectX 10

DirectX 11

DirectX 10

DirectX 11

DirectX 10

DirectX 11

Na koniec mamy złą wiadomość dla wszystkich oczekujących nowego S.T.A.L.K.E.R.A. Niestety potwierdziła się informacja o opóźnieniu premiery gry. Okazuje się bowiem, że S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat zadebiutuje wpierw w krajach niemieckojęzycznych (Niemcy, Austria, Szwajcaria) i nastąpi to już w listopadzie tego roku. Reszta Europy i Północna Ameryka na swoje wersje gry będą musiały poczekać aż do pierwszego kwartału 2010 r.

marketplace
avatar
Dodaj
  • avatar
    Jak dla mnie to praktycznie wystarczy gamę rozjaśnić i na oko tyle różnicy widać ;P
  • avatar
    LOL, gdzie są różnice? :D
    Zaloguj się
  • avatar
    po piersze - różnic brak i DX11 wygląda bez rewelacji..
    po drugie - czy takiego newsa już nie było? Mam wrażenie że czytałem na BMK porównanie DX11 i DX10 w stalkerze..
  • avatar
    jak sie gra to nawet sie nie widzi roznicy miedzy dx10 a dx9 po prostu oczy sie przyzwyczajaja
  • avatar
    Jest różnica, popatrzcie na cienie, które im dalej od przedmiotu tym bardziej są rozmyte (jak w rzeczywistości). A screenach w postaciami jest różnica w ilości wielokątów :P
  • avatar
    dokladnie, jedynie teselacje dostrzeglem na ostatnich screenach, filtr od maski jest bardziej okragly, jednym slowem WOW xD
  • avatar
    Różnice są zauważalne na zbliżeniach postaci. Zauważcie, że filtry na maskach DX10 są kanciaste a w DX11 mają prawdziwie okrągły kształt. Tesalacja działa :)
    Zaloguj się
  • avatar
    No według mnie gra wygląda i pod DX 10 i pod DX 11 tak samo dobrze i na ta chwilę niema różnic.To DX 11 to jakaś namiastka jaka jest wykorzystana w tej że grze.Na pełne wykorzystanie DX 11 przyjdzie nam zapewne jeszcze poczekać.Co do wydajności jak ktoś wspomniał to należy z tym poczekać bo niema jeszcze samej gry więc próżno teraz tą wydajność porównywać.
  • avatar
    Nie wiem jak tam wy ale ja różnicy nie widzę ;P
  • avatar
    teraz juz wiem dlaczego nie kupie karty graf. z DX 11 :))

    Nie widac (golym okiem) roznicy - to po co przeplacac :-]

    P.S. Ale taka teslacja to by sie BAAAARDZO pozadnie przydala w grze Red Faction :-]
  • avatar
    Choć na obrazkach widać pewne różnice (granice cieni, półcienie, okrągłości) to rewelacji nie ma.
    Myślę jednak, że podczas gry przewaga DX11 będzie wyraźniejsza.
  • avatar
    Ja cię nie mogę! chyba od razu zamawiam 5870! przecież tych oszałamiających efektów nie mogę przegapić! :)


    Ja do dziś gram na dx9 bo siedzę na XP. Myślałem, że może dx11 skłoni mnie do zmiany systemu :)
  • avatar
    Jejku faktycznie na tę chwilę nowy DX nie wnosi nic nowego. Gdzie te czasy gdy po dx8 wyszedł dx9 i gry zmieniły wymiar?
  • avatar
    Dokładnie, aby zobaczyć różnice trzeba dokładnie się przyjrzeć, a w grze na to nie ma czasu. No pewnie, efekt wizualny na pewno będzie ciutek lepszy, ale czy faktycznie jest tak wielka różnica aby się odrazu przerzucać na DX11??? Poczekamy, zobaczymy.
  • avatar
    Nie no nie przesadzajcie, jakieś różnice widać, minimalne ale widać.
    DX 11 z założenia miał być prostszy w implementacji a nie wprowadzać ogromne zmiany do wyglądu gier.
    Gry w DX11 ma się pisać szybciej i łatwiej i mają mieć lepszą fizykę.
    Ale zanim tego doczekamy to jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie bo dalej ogromna masa ludzi gra na XP z wykorzystaniem DX 9.0c więc wszystkie gry muszą być pisane zgodnie z kilkoma DX-ami.
    Wydaje mi się że zalety DX 11 będzie można zauważyć dopiero jak wyjdzie gra pisana stricte pod tego DX.
    Zaloguj się
  • avatar
    Różnica jest taka żę na końcu jest 1 zamiast 0;]
  • avatar
    "Na koniec mamy złą wiadomość dla wszystkich oczekujących nowego S.T.A.L.K.E.R.A. Niestety potwierdziła się informacja o opóźnieniu premiery gry." - Co to za polityka, że jak tylko gra wpadnie na torrenty to przesuwają premierę?? Te ostatnie fotki mnie dobiły... Zupełnie inne monstrum na obu fotkach... Takie coś to da się zrobić i na DX8:).
    Zaloguj się
  • avatar
    Ze screenów można wywnioskować, że DX11 służy do zwiększania rozmycia cieni. Cool
  • avatar
    Wyraźne różnice choć nie jest to jakieś przełom względem 10. Poczekam aż ceny spadną i zakupie :)
  • avatar
    Panowie, głowną zaletą DX11 jest zwiekszenie wydajnościm i z tego co widać po pierwszych testach, Działa.