• benchmark.pl
  • Gry
  • S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - porównanie wersji DX10 i DX11
Gry

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - porównanie wersji DX10 i DX11

opublikowano przez Maciej Piotrowski w dniu 2009-09-28

Firma bitComposer Games, będąca wydawcą najnowszej odsłony serii S.T.A.L.K.E.R.  udostępniła w zeszły piątek kilka zdjęć z nowej produkcji GSC Game World prezentujących różnice w oprawie graficznej pomiędzy wersjami obsługującymi biblioteki DirectX10 i DirectX 11. Co ciekawe, Call of Pripyat wykorzystywać ma dwie najważniejsze funkcje DirectX11 - teselacje i compute shaders.

DirectX 10

DirectX 11

DirectX 10

DirectX 11

DirectX 10

DirectX 11

DirectX 10

DirectX 11

Na koniec mamy złą wiadomość dla wszystkich oczekujących nowego S.T.A.L.K.E.R.A. Niestety potwierdziła się informacja o opóźnieniu premiery gry. Okazuje się bowiem, że S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat zadebiutuje wpierw w krajach niemieckojęzycznych (Niemcy, Austria, Szwajcaria) i nastąpi to już w listopadzie tego roku. Reszta Europy i Północna Ameryka na swoje wersje gry będą musiały poczekać aż do pierwszego kwartału 2010 r.

marketplace

Komentarze

62
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Jak dla mnie to praktycznie wystarczy gamę rozjaśnić i na oko tyle różnicy widać ;P
  • avatar
    LOL, gdzie są różnice? :D
    Zaloguj się
  • avatar
    po piersze - różnic brak i DX11 wygląda bez rewelacji..
    po drugie - czy takiego newsa już nie było? Mam wrażenie że czytałem na BMK porównanie DX11 i DX10 w stalkerze..
  • avatar
    jak sie gra to nawet sie nie widzi roznicy miedzy dx10 a dx9 po prostu oczy sie przyzwyczajaja
  • avatar
    Jest różnica, popatrzcie na cienie, które im dalej od przedmiotu tym bardziej są rozmyte (jak w rzeczywistości). A screenach w postaciami jest różnica w ilości wielokątów :P
  • avatar
    dokladnie, jedynie teselacje dostrzeglem na ostatnich screenach, filtr od maski jest bardziej okragly, jednym slowem WOW xD
  • avatar
    Różnice są zauważalne na zbliżeniach postaci. Zauważcie, że filtry na maskach DX10 są kanciaste a w DX11 mają prawdziwie okrągły kształt. Tesalacja działa :)
    Zaloguj się
  • avatar
    No według mnie gra wygląda i pod DX 10 i pod DX 11 tak samo dobrze i na ta chwilę niema różnic.To DX 11 to jakaś namiastka jaka jest wykorzystana w tej że grze.Na pełne wykorzystanie DX 11 przyjdzie nam zapewne jeszcze poczekać.Co do wydajności jak ktoś wspomniał to należy z tym poczekać bo niema jeszcze samej gry więc próżno teraz tą wydajność porównywać.
  • avatar
    Nie wiem jak tam wy ale ja różnicy nie widzę ;P
  • avatar
    teraz juz wiem dlaczego nie kupie karty graf. z DX 11 :))

    Nie widac (golym okiem) roznicy - to po co przeplacac :-]

    P.S. Ale taka teslacja to by sie BAAAARDZO pozadnie przydala w grze Red Faction :-]
  • avatar
    Choć na obrazkach widać pewne różnice (granice cieni, półcienie, okrągłości) to rewelacji nie ma.
    Myślę jednak, że podczas gry przewaga DX11 będzie wyraźniejsza.
  • avatar
    Ja cię nie mogę! chyba od razu zamawiam 5870! przecież tych oszałamiających efektów nie mogę przegapić! :)


    Ja do dziś gram na dx9 bo siedzę na XP. Myślałem, że może dx11 skłoni mnie do zmiany systemu :)
  • avatar
    Jejku faktycznie na tę chwilę nowy DX nie wnosi nic nowego. Gdzie te czasy gdy po dx8 wyszedł dx9 i gry zmieniły wymiar?
  • avatar
    Dokładnie, aby zobaczyć różnice trzeba dokładnie się przyjrzeć, a w grze na to nie ma czasu. No pewnie, efekt wizualny na pewno będzie ciutek lepszy, ale czy faktycznie jest tak wielka różnica aby się odrazu przerzucać na DX11??? Poczekamy, zobaczymy.
  • avatar
    Nie no nie przesadzajcie, jakieś różnice widać, minimalne ale widać.
    DX 11 z założenia miał być prostszy w implementacji a nie wprowadzać ogromne zmiany do wyglądu gier.
    Gry w DX11 ma się pisać szybciej i łatwiej i mają mieć lepszą fizykę.
    Ale zanim tego doczekamy to jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie bo dalej ogromna masa ludzi gra na XP z wykorzystaniem DX 9.0c więc wszystkie gry muszą być pisane zgodnie z kilkoma DX-ami.
    Wydaje mi się że zalety DX 11 będzie można zauważyć dopiero jak wyjdzie gra pisana stricte pod tego DX.
    Zaloguj się
  • avatar
    Różnica jest taka żę na końcu jest 1 zamiast 0;]
  • avatar
    "Na koniec mamy złą wiadomość dla wszystkich oczekujących nowego S.T.A.L.K.E.R.A. Niestety potwierdziła się informacja o opóźnieniu premiery gry." - Co to za polityka, że jak tylko gra wpadnie na torrenty to przesuwają premierę?? Te ostatnie fotki mnie dobiły... Zupełnie inne monstrum na obu fotkach... Takie coś to da się zrobić i na DX8:).
    Zaloguj się
  • avatar
    Ze screenów można wywnioskować, że DX11 służy do zwiększania rozmycia cieni. Cool
  • avatar
    Wyraźne różnice choć nie jest to jakieś przełom względem 10. Poczekam aż ceny spadną i zakupie :)
  • avatar
    Panowie, głowną zaletą DX11 jest zwiekszenie wydajnościm i z tego co widać po pierwszych testach, Działa.
  • avatar
    Roznice sa bardzo male, zeby je zauwazyc musialem przez chwile wpatrywac sie w zdjecia, jedynie roznice w AF na zdjeciu z brama zobaczylem sam bez czytania komentarzy.
    Roznice w wygladzie filtrow maski, faktycznie istnieja, ale gdyby nie komentarze to pewnie bym chyba nie wychwycil tego detalu.
    Na pozostalych zdjeciach nie widze roznicy, mowicie ze roznice sa w cieniach, a ja dalej nic nie widze. Zreszta cienie ustawiam w na off w pierwszej kolejnosci, gdy brakuje mi w jakiejs grze plynnosci :)

    Ciekawy jestem wynikow radeona 5870 w dx11 w tej grze, bo jak do tej pory to granie w full-hd (mam 37" lcd tv) w poprzednie czesci stalkera na gf8k8gts640 z detalami na max nie bylo plynne.
    Dla mnie engine stalkera jest w czolowce jezeli chodzi o brak optymalizacji (zaraz po obu czesciach crysis)
    Zaloguj się
  • avatar
    Czyli nadal używamy DX9, przecież tu nie ma różnicy w porównaniu do DX10, a ten wygląda tak samo jak DX11 :P.
  • avatar
    ja nie wiem, ale ja widzę dużą różnicę, w końcu może skończą się kanciste koła w grach, bo już powychodziły HDRy i inne gadżety(HDR jeszcze widać, ale poza tym to najczęściej z lupą trzeba podchodzić to innych efektów), ale dalej są te kanciaste koła w grach...powiększcie 2 ostatnie screeny i spójrzcie na okrągłe elementy(najlepiej filtry masek), naprawdę nic nie widzicie?
    Zaloguj się
  • avatar
    A ja widze różnice :)
  • avatar
    A może o to chodzi żeby nie było różnic, bo przecież żadna firma niechce, żeby grali w swoją gre nieliczni tylko wszyscy. Moim zdaniem zrobili to, bo chcą przez to powiedzieć że sie nie opłaca kupowac kart z dx11 a jak już ktoś ma to się będzie podniecał ze ma dx11!
  • avatar
    Nie ma jak stalker tyle bugow ze brak slow zadnej grze tyle niema co tu heheh pewnie ta czesc tez bedzie miala tyle ....
    Zaloguj się
  • avatar
    Niestety potwierdziła się informacja o opóźnieniu premiery gry.
  • avatar
    ta hehehehheheheh
  • avatar
    zaloze sie ,ze gdyby dorzucic tu screeny z dx9 to tez bylby problem z dostrzezeniem jakichkolwiek róznic ... lol :p

    juz od kilku lat karmia ludzi tymi samymy bzdurami oby tylko kase wyciągnąc
    pozdro 4 all :-)
  • avatar
    Różnica jest tak mała ze na screenach trudno ją zauważyć a co dopiero w rozgrywce...

    Prawda jest taka że jakość grafiki komputerowej jest na tyle wysoka że trudno jest ją poprawić... W przyszłości raczej będą rozwijane metody wyświetlania (okulary 3D oraz inne Cuda N(ie)vidy) niż ilość detali lub ich jakość na wyświetlanym obrazie. Popatrzcie na Crysisa czy jest coś w grafice co wygląda nierealistycznie (poza płopmieniami)? Do szczęścia brakuje tylko lepszego sposobu wyświetlania
  • avatar
    haha skoro nie widać różnicy to po co przepłacać:D
  • avatar
    Chyba przesadzili z numeracją nowych bibliotek.
    Przy takich różnicach to powinny nazywać się nie dx11 a dx10,5
  • avatar
    heh roznicy tu niema jak przy D9 vs D10 ale zawsze numerk wyzej ;D
  • avatar
    powerzx

    ta ale stalkera robili tyle lat anie gothica3 co tu porownujesz:P
  • avatar
    jak nie widzicie na stronie toście ślepi, ja jedynie nie widzę zbytniej różnicy na dwóch ostatnich obrazkach oprócz innej gammy.
    No DX11 będzie generował bardziej wygładzone cienie, i ogolenie grafikę w dali, tylko ze do tego trzeba będzie mieć kartę z najwyższej polki. o golnie są zauważalne różnice.
    Zaloguj się
  • avatar
    w dx11 zmieniony shader że są bardziej rozmyte cienie
    a dx10 widać sztuczki optymalizacyjne, w dx11 poprawną implementację - nie wiem nawet czy można to nazwać przełomem lub też nowością... ;/

    a tesselacja...

    mnie zastanawia jedno, skąd driver wie co może "podciągnąć" a co nie?
    na screenach jest tylko poprawa w filtrze powietrza, a twarz i postać bez zmian...
    coś mi tu ostro śmierdzi,
    pozatym ostatni screenshot powinien być z identycznego kąta, a tu przesunęli.... i znowu coś mi śmierdzi...
  • avatar
    Trudno w sumie powiedzieć na podstawie kilku screenów jakie są naprawdę różnice między DX10 a DX11. Dodatkowo trzeba pamiętać, że chłopakom ze studia nie zawsze wychodziła implementacja najnowszych rozwiązań...ba w sumie to w ogóle nie wychodziła. Pierwszy stalker w zasadzie nie różnił się mocno od pierwszych screenów pod DX8.1, a przecież korzystał z DX9.0c, drugi niby miał DX10, a w sumie też niczym się to nie różniło. Więc, albo nie potrafią porządnie wykorzystać najnowszych "dajrektów" (albo silnik ogranicza) , albo dodają na szybko byle tylko na pudełku spece od marketingu mogli umieścić duży i głośny napis "Powered by DX11" ;) .
  • avatar
    Różnic nie widać to fakt. Dx11 dopiero wchodzi i programiści nie potrafią go wykorzystać. Na dobrą grę poczekamy z pół roku jak nie więcej.
    Zaloguj się
  • avatar
    Tez mi różnice, no dajcie spokój. Od czasów DX 9c nic praktycznie nowego. Chyba dopiero nowe konsole wykorzystają nowe wersje Dx na maxa.
  • avatar
    Na dx 11 lepiej wygląda koło ale mam wrażemie, ze lepsze kolory sa na dx10.
  • avatar
    Kolejny "wielki" postęp w direct.ach. Siedzę jeszcze na dx9c i jest dobry, na laptopie dx10 i nie wygląda grafika lepiej.
  • avatar
    niech sie gonia z tymi DX.. opengl i tak zawsze byl wydajniejszy i lepszy
  • avatar
    zmiany normalnie szokują:)...może chociaż wydajność wzrośnie, oby
  • avatar
    No dobra. Może różnic tak bardzo nie widać, ale poczekajcie tylko na dx15 :D