Na topie

S3 pozywa Apple o łamanie patentów i chce zakazu sprzedaży

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Systemy operacyjne

Firma S3 Graphics - będąca jeszcze przez pewien okres własnością VIA Technologies, skierowała dwa pozwy przeciwko Apple, w sprawie o złamanie patentów do amerykańskiego sądu federalnego w Delaware oraz amerykańskiej Międzynarodowej Komisji ds. Handlu. Jak się okazuje ten legendarny producent kart graficznych poszedł tą samą drogą co VIA i żąda zakazu sprzedaży urządzeń Apple.

Chciało by się powiedzieć "nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka" - bowiem to przysłowie dobitnie obrazuje obecną sytuację Apple związaną z działaniami patentowymi oraz pozywaniem wielu firm do sądu. Jak zapewne już wiecie, niedługo S3 Graphics stanie się własnością firmy HTC, a ta tak samo jak VIA prowadzi obecnie spór patentowy z firmą z "nadgryzionym jabłuszkiem".

AA

Apple, po wytoczeniu firmie HTC kilku procesów, otrzymało od niej pozwy, w dodatku wzmocnione kilkoma patentami przekazanymi na obronę przez Google. Ostatnio firma HTC w walce przeciwko Apple, oprócz Google pozyskała również nowego sprzymierzeńca firmę VIA, a teraz do walki wkracza spółka która obecnie stanowi łącznik obydwu firm czyli S3 Graphics.

logo s3 graphics 

Ta legendarna firma, zajmująca się produkcją kart graficznych, złożyła dwa pozwy dotyczące złamania patentów w kwestii renderowania grafiki 3D, a także budowy kontrolera VGA. Co ciekawe tak samo jak w przypadku firmy VIA, tak i również S3 Graphics domaga się zakazu sprzedaży urządzeń w których doszło do złamania opracowanych przez nią patentów. Firma informuje, iż jej roszczenia dotycząc technologii, jak również rozwiązań stosowanych w urządzeniach iPhone, iPad, iPod, oraz desktopowych i mobilnych komputerów Mac.

Co ciekawe, S3 Graphics złożyła pozew do tego samego sądu co VIA Technologies, który będzie musiał wstrzymać się z wydaniem swojego werdyktu do czasu wydania postanowienia przez ITC - Amerykańską, Międzynarodową Komisję ds. Handlu. Jeżeli jej decyzja, lub decyzja sądu będzie pozytywna dla firmy S3 to wówczas Apple otrzyma zakaz sprzedaży swoich urządzeń w których dopuściła się złamania patentów na terenie Stanów Zjednoczonych. Dodatkowo nakazane zostanie uiszczenie ogromnych kar finansowych i opłacenie stosownych sublicencji za każdą sztukę sprzedanego urządzenia, w którym wykorzystano patenty S3.

logo via, s3, htc i apple

Trzeba przyznać, iż sytuacja firmy Apple - nazywanej coraz częściej "patentowym Trollem" robi się nie do pozazdroszczenia, tym bardziej, iż w ostatnim czasie zawiązał się wyraźny sojusz "antyapplowy", w którym zrzeszony został m.in. Samsung, Google, Motorola, HTC, VIA oraz S3. Jak dalej potoczy się sprawa? Przekonamy się niebawem.
 

Więcej o sporach patentowych:

Źródło: Fosspatents, TCM

Odsłon: 10607 Skomentuj newsa
Komentarze

171

Udostępnij
  1. piaseq
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2011-09-26 17:35

    I bardzo dobrze. Wykończyć trola patentowego. Niech to jabłko wreszcie zgnije do końca.

    Skomentuj

    1. agnus
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2011-09-26 18:18

      Jabłko nie może zgnić. Na kim Samsung będzie wzorował swoje telefony? SGS3, 4, 5 będą wyglądały na przełomie lat dokładnie jak kopia jedynki... :)

      Skomentuj

      1. Jozio
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-09-26 18:35

        designerów mają swoich więc nie bój się o to, nie wiem jak z technologią ale jakoś dadzą radę :P

        Skomentuj

        1. agnus
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2011-09-26 18:41

          No mają, mają. Tylko dlaczego w takim razie nie robią okrągłych telefonów? Przecież Apple opatentowało prostokątne z zaokrąglonymi rogami...

          Skomentuj

          1. Bandyto3xx
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2011-09-26 19:25

            Niektóre wnioski apple są po prostu tragiczne. Patentowanie multi touch choć sami tego nie wymyślili? Chore to jest, kto na to pozwala. A prawda taka, że Samsung trochę zerżnął z uPodów

            Skomentuj

          2. agnus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-26 20:54

            Prawda leży po środku: Prawo patentowe jest chore z czego korzysta Apple, z kolei "reszta świata" zżyna z Apple i tyle. Każdy chce mieć "apple" za 1/2 ceny... to dostaje.

            Skomentuj

          3. Ripper
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2011-09-27 13:46


            Nie pieprz głupot... "Każdy" to chce poruchać. A Apple'a czy niby-apple'a chcą mieć tylko metro-seksualni to lansu.

            Skomentuj

          4. agnus
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2011-09-27 15:06

            1) Trochę kultury po pierwsze.
            2) Po drugie "każdy" powiedziane jako skrót myślowy. Jeśli go nie rozumiesz to radzę mniejszą uwagę przykładać do słów a więcej do kontekstu wypowiedzi.

            Skomentuj

          5. Ripper
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2011-09-27 16:50

            Ad 1) Jakiej znowuż kultury? Codziennie piję jogurty z kulturami bakterii, więc chyba niczego mi nie brakuje?

            Ad 2) I to mnie właśnie wk$%^ia, że "ludzie" mówią "każdy", "nikt", "wszyscy" itp, nie zadając sobie nawet trudu sprawdzenia czy to ich "każdy" to nie przypadkiem poniżej promila społeczeństwa.
            Mówisz "skrót myślowy". Dla mnie to po prostu głupota, bezmyślność i idiotyzm. W wyjątkowych przypadkach, kiedy mówi tak człowiek inteligentny, jest to po prostu ordynarna próba manipulacji.

            Albo sformułowanie "Prawda leży po środku"... Jedno z największych kłamstw. Za to powtarzane przez wielu takich którzy nie rozumieją dlaczego...

            Skomentuj

          6. agnus
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2011-09-27 21:37

            Ale stary. Prawda ZAZWYCZAJ leży po środku. Za pitolenie inaczej ludzi powinni kastrować i wysyłać na szkołę życia.
            Jeśli ktoś ma powyżej 30tki i myśli inaczej - zmarnował swój czas.

            Reasumujac - nie zgodzimy sie i lepiej dyskusję zakonczyć bo wątek ma już i tak za dużo "flejma".

            Skomentuj

          7. Ripper
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2011-09-27 23:26

            Pośrodku to tyko zwisa facetom, i na pewno nie jest to prawda...

            Skomentuj

          8. agnus
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2011-09-28 09:02

            End of pierdoły

            Skomentuj

          9. Eddek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-26 23:29

            Ile razy mozna wynyslic kolo, kwadrat i prostokat?

            Skomentuj

          10. agnus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 03:21

            Tylko raz. Wymyśliło je Apple i należy im za to płacić, dziękując jednocześnie.

            Skomentuj

          11. DustEater
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 09:28

            fanboy xD

            Skomentuj

          12. agnus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 10:39

            ale słodki :)

            Skomentuj

          13. DustEater
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 09:29

            ja za koło, kwadrat czy prostokąt dziękuję ludziom/stworzeniom sprzed x tysięcy lat a nie śmierdzącemu nadgryzionemu jabłku

            Skomentuj

          14. agnus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 10:40

            Ale zaokrąglony prostokąt to już wartość intelektualna Apple. Zaprzeczyć nie możesz - mają patent! Roar.

            Skomentuj

          15. Jechu
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 13:49

            jesteś w błędzie, w stolicy już dawno to opatentowane :D
            http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/27/Warszawa_dom_bez_kant%C3%B3w_2009.jpg

            Skomentuj

          16. agnus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 14:05

            To architekt beknie jak nic ;)
            A tak poważnie na szczescie projekt nie ma nic wspolnego z telefonami ;)

            Skomentuj

          17. manioor
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-28 11:15

            tu nie chodzi o telefon a o kształt, pozdro.

            Skomentuj

          18. agnus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-28 11:54

            Kształt telefonu. Patent jest na kształt telefonu, nie na kształt w ogóle.

            Skomentuj

          19. manioor
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-29 09:04

            patent tabletu chyba ? bo zaprzestano sprzedaży galaxy tab'a :o

            Skomentuj

          20. yasieq
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 10:40

            Jak widac mozna, jak sie jest panem wszechswiata to wolno wszystko :)

            Sytuacja ciekawa i zastanawiajaca. Apple mozna kochac lub nienawidzic, przynajmniej jesli chodzi o target. Stosujac takie praktyki ze strony jablka, jak kuriozalny pozew za ksztalt, rodzi sie pytanie co to mialo na celu? Owszem, jakis tam chwilowe problemy producenta (Samsung) ze sprzedarza produktu. Chwilowy dlatego, ze to jednak tylko ksztalt i zmiana obudowy w jakims tam okresie nie robi problemu, a przynajmniej nie wiekszy jak zaprojektowanie tego co znajduje sie w srodku, w dodatku sa odwolania i inne pierdoly, mozna sie spierac do usranej smierci. Wiec wyglada to na jakies bezsensowne posuniecie, ktore tak naprawde przysporzy Apple wiecej wrogow jak fanatykow w przyszlosci, co juz widac po nagonce na appla w internecie. Nie mowiac juz o licznych procesach odwetowych, ktore juz sie dzieja.

            Z drugiej strony Apple nie robi nieprzemyslanych ruchow, wiec po co to wszystko? Hehehe, moze chodzi o to zeby stworzyc nowa religie, podzial swiata, gdzie Apple bedzie walczolo samo przeciw wszytkim, wspierane przez rzesze wiernych userow? :P

            Skomentuj

    2. qwerty
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-29 14:34

      Mam nadzieję, że doczekam takich dni, że apple zostanie zniszczone.

      Skomentuj

  2. zgf1a
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 17:37

    haha kolejna firma, cos cudownego :)

    Skomentuj

    1. Joey.669
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-26 18:15

      +1 :)

      Skomentuj

    2. triad
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-27 09:26

      myslisz ze ktos cokolwiek zrobi Apple? hehe sprawa rozejdzie sie po kosciach

      Skomentuj

      1. Ripper
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-09-27 13:48

        Rozejdzie się po kościach ... Sugerujesz że Apple zdycha i tylko kości po nim pozostaną?

        Skomentuj

        1. triad
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-09-27 14:09

          sugeruje ze mozecie sie nawet modlic albo isc do mamy sie poskarzyc ale Appla i tak nikt nie ruszy a wojenki patentowe pochlonia tylko czas i nerwy i nie wniosa kompletnie nic

          Skomentuj

  3. tommyt1983
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 17:39

    jadą jadą jadą: D pisałem w ostatniej wiadomości o via że teraz wszystkie firmy się im dobiora do tyłka hehe. to oni są najwyraźniej najwiekszymi zlodziejami. czy ja widzę na horyzoncie zakaz sprzedaż iPhone 5 i innych lansiarskich zabawę ogryzka? dobrze im tak bo kto morzem wojoje ten od niego ginie...

    Skomentuj

  4. The_White
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 17:41

    Apple chciał wojny to ją ma :D

    Skomentuj

    1. aendrju
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-27 20:45

      f.u.c.k y.e.a.h

      Skomentuj

  5. pscager
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 17:43

    Kto pod kim dołki kopie....:)

    Skomentuj

    1. pscager
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-26 17:47

      EDIT:
      Może między innymi dlatego Jobs odszedł, wiedząc co się kroi i jakie będą tego konsekwencje..Ale to takie domniemanie...

      Skomentuj

      1. triad
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-09-27 09:27

        odszedl bo jest smiertelnie chory...

        Skomentuj

  6. Paweł Maziarz
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 17:49

    "sojusz "antyapplowy"" - dobre! ;D

    Skomentuj

    1. Igoruss
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-27 15:37

      Dobrze im tak, ale zapewne skończy się tylko karą pieniężną dla apple

      Skomentuj

  7. Nalovp
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 17:54

    Wszyscy utopili mnóstwo kasy w tablety i teraz chcą się odegrać.

    Skomentuj

    1. tommyt1983
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-26 18:04

      ta ta... tak sobie tlumacz... bo s3 i via ma cos wspolnego z produkcja tabletow... oni robia tylko podzespoly do wszystkiego co elektroniczne

      Skomentuj

    2. Fapped
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-26 18:07

      Ale co do tego ma Apple?

      Skomentuj

      1. b1tzz
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-09-26 18:10

        Jest ich konkurencją?

        Skomentuj

        1. Fapped
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-09-26 18:13

          Nalvop napisał:
          "Wszyscy utopili mnóstwo kasy w tablety i teraz chcą się odegrać."
          I nie rozumiem czemu mieliby się odegrać?

          Skomentuj

      2. mrowczak
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-09-26 20:55

        Jabcak pozywa wszystkich o wszystko. Niedługo opatentują kolor glossy Black, oraz kąty w telefonach i tabletach. Nie ma co się dziwić, że koalicja przeciw takiemu trollowi się zawiązała.

        Skomentuj

        1. aendrju
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-09-27 20:47

          z rosją i ruskim kwadratem nie wygrają choćby sie zesrali na cytrynowo-miętowo

          Skomentuj

  8. Sasi.
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 18:08

    Wiecie co z nimi zrobić !!

    Skomentuj

  9. Sasi.
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 18:08

    Wiecie co z nimi zrobić !!

    Skomentuj

  10. LelleQ
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 18:10

    Apple? Niech ginie...

    Skomentuj

  11. michal13225
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 18:10

    Bardzo dobrze, że tak się dzieje, Apple sobie nagrabiło tymi swoimi śmiesznymi pozwami o te tzw. technologię przeglądania zdjęć, teraz ma co chciało :)

    Skomentuj

  12. Nalovp
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 18:10

    Jak dla mnie to jabłko może być obgryzione i z obu stron.Smartfonów wybór jest duży więc z tych najdroższych zawsze się coś dobierze dla siebie.

    Skomentuj

  13. tommyt1983
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 18:13

    ciekawie ze jesz e tu nie ma tych wiernych wyznawcow tej tandetny wciskanej im za 5 razy wiecej niż jest warta.ciekawie co teraz powiedz.

    Skomentuj

    1. tommyt1983
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-26 18:20

      sorry za pisownie ale t9 coś sie nie moge przyzwyczaic

      Skomentuj

  14. Adixxx
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 18:23

    Tylko się nie zesrajcie z tej podniety bo czytając wasze komentarze mam wrażenie, że będziecie czerpać korzyści majątkowe z przegranych spraw sądowych Apple'a. Pamiętajcie, że każdy walczy o swoje własności intelektualne. Apple może przegrać tak samo jak Google.
    Chyba nie chcielibyście stracić swojego zielonego boga, nie?

    Skomentuj

    1. agnus
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-26 18:28

      Co prawda mocny w słowie ale jedyny głos rozsądku w tym miejscu.

      Skomentuj

    2. podnietek
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-26 18:44

      Co Ty chcesz od podniet? :D

      Skomentuj

    3. Sanches
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-26 18:45

      +100 jak się czyta niektórych to ma się wrażenie że Apple molestowało ich w dzieciństwie .Tommyt trolujesz pod każdym tematem z Apple jeszcze ci się nie znudziło ?

      Skomentuj

      1. tommyt1983
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-09-26 18:50

        ja ich po prostu nie lubię:) za ich politykę. a jest wolność słowa więc mogę pisać co chce...proste? czy jeszcze raz wytłumaczyć?

        Skomentuj

        1. agnus
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-09-26 20:55

          Możesz, ale przynudzasz..

          Skomentuj

    4. Kenjiro
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-26 18:52

      Jakie własności intelektualne? Nie ma czegoś takiego, to tylko wynalazek kogoś kto chciał ściągać kasę za rzeczy, które własnością być z założenia nie mogą, typu "wygląd", "zachowanie" czy "działanie". Żadna z tych "rzeczy" nie podlega prawu własności, bo własnością jest posiadanie przez konkretną osobę konkretnej rzeczy. Posiadanie czegoś i równocześnie jej sprzedaż nie ma nic wspólnego z własnością (mam jabłko lecz sprzedałem jabłko?).
      A co do Apple, bardzo dobrym określeniem na sytuację jest 'nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka'.

      Skomentuj

    5. Frexor
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-26 19:09

      No ciekawe. Oczywiście że bym czerpał korzyści majątkowe na przegranych jabłuszka w postaci zaoszczędzonych pieniądzach. Ja na przykład nie mam zamiaru kupować czegoś o kilka stów więcej za znaczek. A jeśli Apple uniemożliwia mi kupowania tabletów czy telefonów od innych firm, to z wielką radością będę patrzeć jak ta firma upada na tyle by zmądrzeć, bo to co teraz wyczynia jest głupotą. Nie twierdzę że ich produkty są słabe, ale ich cena skutecznie odstrasza mnie od tej firmy.

      To wszystko co napisałem jest mocno uogólnione lecz pokazuje bezsens tej całej sprawy z pozwami.

      Skomentuj

  15. tommyt1983
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 18:51

    ja ich po prostu nie lubię:) za ich politykę. a jest wolność słowa więc mogę pisać co chce...proste? czy jeszcze raz wytłumaczyć?

    Skomentuj

  16. Siekierka
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 18:55

    Oj statek Apple idzie na dno... i jak to się nie cieszyć?

    Skomentuj

  17. CziKilla
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 19:01

    A co to jest Apple?

    Skomentuj

    1. Ripper
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-27 13:51

      A jednak! Raj istnieje.... Powiedz nam gdzie?

      Skomentuj

  18. Rakoth
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 19:07

    Większość nie lubi Apple bo ich nie stać na ich produkty więc dla nich ta firma jest złem. Mnie jakoś nie ciągnęło nigdy do jabłuszka ale przy wyborze tabletu, przeglądając to co ma do zaoferowania konkurencja było jasne, że Ipad 2 nie ma sobie równych pod każdym względem i to właśnie za ten całokształt trzeba dopłacić i ludzie płacą. Nie zrozumcie mnie źle ale sam bym wolał, żeby ich produkty nie wyróżniały się wysoką ceną.

    Skomentuj

    1. Siekierka
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-26 19:21

      Sory gregory, ale ja produkt apple posiadałem i żałuję, że kupiłem, szkoda było kasy (iPod Touch 3G 32GB jakoś po premierze). Równie dobrze teraz mógłbym iść kupić tablet iPad 2, ale nie warto, poczekam na Asus Transformer 2.

      Skomentuj

    2. piaseq
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2011-09-26 19:29

      To jest chrzanienie fanbojów. Co ma kasa do preferenji? Mam auto warte 5 tyś, które zżera rdza tak, że sąsiedzi spać nie mogą i go nie zmienię bo mam inne priorytety i system wartościowania. Telefon mam najprostszy bo Nokię 6303 dlatego, że mam gdzieś te gadżety i całą na nie modę (tak, modę, bo 90% ludzi do niczego są niepotrzebne smartfony, tablety i inny chłam). Mam za to rowery, z których każdy kosztuje równowartość kilku moich samochodów bo to moja pasja i na to przeznaczam pieniądze. Gdybym chciał to mógłbym mieć iPada, iPoda, iPhona i inne iPadactwa tylko po co? Na wyścig czy na trening nie zabiorę żadnego z tych pudeł bo potrzebna mi w kieszonce pompka, dętka i narzędzia oraz zwykły, mały, niezawodny i odporny na "gleby" telefon. iPhona to bym zbierał w kawałkach po niejednym dachowaniu. A Nokia ma tylko kilka wgnieceń na METALOWEJ obudowie. Amen.

      Skomentuj

      1. Siekierka
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-09-26 19:37

        Mądrze prawisz, ale z jednym się nie zgodzę. Ty masz swoje pasje, a inni mogą odnaleźć pasję w testowaniu, zabawą, częstym wymienianiem gadżetów, czy co tam jeszcze. Sam potrafiłem wydać na słuchawki nawet i 1000zł co dla większości jest bez sensu. I znajdę zapotrzebowanie na tablet, ale na Windowsie.

        Skomentuj

        1. piaseq
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-09-26 19:49

          Chodzi tylko o to, że każdy wydaje na to co chce właśnie. I gadanie, że Appla nie lubią Ci co ich "nie stać" jest gadaniem małolata. Także myślę dokładnie jak Ty a tu chodziło właśnie o przykład. Ktoś lubi modę - OK. Tylko niech nie pisze, że jak innym się to nie podoba to dlatego, że są "biedakami", których nie stać.

          Skomentuj

          1. marcin1ja1
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-26 22:40

            Genialna wypowiedź. Lepiej bym to w słowa nie ubrał :). Niektórzy na swoje hobby są w stanie wydać po kilka tysięcy a chodzą w dziurawych skarpetach co nie świadczy, że nie stać ich na nową parę. Drastyczne ale prawdziwe. Znam osobę która jest Audiofilem przez duże "A" i potrafi włożyć sprzęt audio do swojego małego mieszkania, które jest dwa razy mniej warte od tego sprzętu. Dla niego mieszkanie i samochód to są rzeczy w których może przechowywać i wozić swój sprzęt (no i ewentualnie spać jak nie słucha muzyki :) )

            Skomentuj

  19. belker
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 19:07

    ja się tylko zastanawiam kto tak de facto wyjdzie na tym dobrze...

    Apple chciało wojny to ją dostało, zjadą ich równo i z najbogatszej firmy na świecie zrobi się przeciętniak, ceny urządzeń apple skoczą do góry bo będą rare, nie do kupienia w stanach a inni producenci co z tego będą mieli, samsung straci partnera jak im umowy wygasną i apple znajdzie sobie nowego producenta procesorów, a reszta nie będzie miała z kim konkurować bo się kupują nawzajem...

    Skomentuj

    1. Damian Szymański
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-26 19:14

      Z tego co wiem Samsung już nie będzie robił chipów dla Apple. To była ostatnia generacja, teraz chyba już zdaje się TSMC? Ale nie wiem dokładnie, być może TSMC na spółkę z jakąś inną fabryką? Jak się mylę, to poprawcie mnie.

      Skomentuj

  20. Dragonik
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 19:44

    Skoro capple dalej chce coś opatentować to mam dla nich dobrą rzecz, niech opatentują chodzenie w stronęółnocy wtedy tylko ludzie beą chodzić w trzy strony świata.

    Skomentuj

    1. konku
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-28 23:47

      O Jezu.. Ale się autentycznie uśmiałem :-)

      Skomentuj

  21. Bishop
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 19:46

    Najśmieszniejsze jest to, że na stronie fanbojów jest tylko jedna wzmianka, że ktoś pozwał apple a już było kilka pozwów ;] ( strona to myapple.pl ). Mam produkt apple ( iPod Classic 160 Gb ) i kupiłem go bo cóż, nie ma co się oszukiwać nikt na rynku nie robi mp3 o TAKIEJ ( bo to nie mała porcja Gb ) pojemności, ale jak się raz wypowiedziałem na ich stronie to od razu mnie zjechali, bo są święcie przekonani, że jak zapłacą za coś 2.5 tysiąca to musi być najlepsze, najfajniejsze, najnowsze, i chyba najważniejsze to najbardziej lansiarskie.

    Skomentuj

  22. Error_Demon
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 19:47

    Wtedy Nokia wróci na rynek, i wszystko będzie po staremu.

    Tak poważnie mówiąc to patenty do których dobierało się Apple, były na prawdę bez sensu. Weźmy pod uwagę choćby firmy Nike czy Adidas, oraz ich podróbki typu Haker, Ambro itp... Czy Te firmy roszczą sobie jakichś kar za to że podróbki wyglądają niemal identycznie? Nie, bo mają pojęcie że ludzie i tak nie kupią tego syfu (chyba że na prawdę nie stać ich na oryginał) bo te produkty i tak posypią się po kilku miesiącach.
    Dlatego sądzę że ściganie za zrobienie produktu podobnego nie ma sensu, tym bardziej przy tabletach czy smartphone'ach w końcu jak one mogą wyglądać? Jakoś nie wyobrażam sobie wyglądu tabletu innego niż te które są aktualnie. Po za tym mam w domu jakiś kalkulator chyba Citizen, który ma kształt zbliżony do iPhone, czy aby Apple. Czyżby Citizen mógł dochodzić swoich praw?

    Całe te prawa patentowe są bez sensu i zamiast pomagać w rozwoju tylko go hamują, dobrze że Intel nie zastrzegł sobie wyglądu procesorów, bo ciekawe co zrobiłoby wtedy AMD?

    Skomentuj

  23. PrEzi
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 19:56

    Az sie chce posluchac tego, szczegolnie refrenu ;-)
    http://www.youtube.com/watch?v=Adgx9wt63NY
    (nie, to nie Rick).

    Dobrze draniom - nigdy ich nie darzylem sympatia, ale calkowicie stracilem szacunek w momencie zaskarzenia Samsunga o ksztalt (prostokat z zaokraglonymi rogami), przyblizona wielkosc oraz... uklad ikon na wyswietlaczu.

    Skomentuj

  24. Thorin49
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 19:59

    Już w gacie zrobiliście z podniety, że ktoś Apple proces wytoczył?
    Swoimi komentarzami tylko się kompromitujecie.

    Skomentuj

    1. tommyt1983
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-26 20:08

      Najpierw poczytaj synu co oznacza kompromitacja...kompromitujesz to sie ty nie widzac roznicy medzy tym slowem a zwykla wymiana zdan...

      Skomentuj

      1. Thorin49
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-09-26 21:14

        Od kiedy "zwykłą wymianą zdań" nazywasz flame w każdym temacie o Apple?
        Z tekstami w stylu "Synu..." to możesz do swoich kolegów pisać ze swojego "wybajerzonego" telefonu z T9...

        Skomentuj

        1. tommyt1983
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-09-26 21:48

          Cos Cie boli ?? gryzie ?? a moze bulwersuje w moich wypowiedziach na temat apple ???Pisze i psac bede ta samo jak Ty mi nie bedziesz mowil jak mam sie do kogos odnoscic :) bo nie ublizam anie nie ranie SYNU :D

          Skomentuj

          1. Thorin49
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-26 22:19

            Uwielbiam jak ktoś używa słowa "bulwersuje" :D
            Boli mnie to toczenie piany i powtarzanie tych samych farmazonów za każdym razem jak coś ktoś o Apple napisze. To już się staje po prostu nudne. Jakby to Apple było takie straszne i do dupy jak uważa "większość" ludzi to nie odnotowywało takich zysków, nie?
            A co do odnoszenia się - możesz sobie tak mówić do kogoś innego, ja sobie tego nie życzę.

            Skomentuj

          2. tommyt1983
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-26 22:42

            czyli sie jednak BULWERSUJESZ :D:D:D hahaha ok ok...Bede mowil KOLEGO. Moze byc ? czy jednak tez zbyt "drażniąco" ? XD XD XD

            Skomentuj

          3. agnus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 14:43

            Troszkę kultury, Panie...

            Skomentuj

    2. PhobosX
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-26 20:24

      a ja jednak chciałbym widzieć czemuż to sie kompromituje...
      jakiś argument...?
      prawda jest taka że apple cfaniaczyło, cfaniaczyło i w końcu trafiła kosa na kamień..

      Skomentuj

      1. Thorin49
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-09-26 21:06

        A inni nie "cfaniaczą"? Nie podkradają pomysłów innym? Może Samsung nie zrzynał na chama wyglądu urządzeń Apple?
        Ciskanie się na Apple jest modne to wszyscy cisną, że Apple ssie...

        Skomentuj

        1. WaxYL
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-09-26 22:19

          Pokaż jak ma wyglądać telefon dotykowy o ekranie 4'. Co? Pomysłów brak?

          Skomentuj

        2. cyferluu
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-09-27 00:04

          tak tak a jak samsung zacznie gubić zasięg to apple pozwie go znowu o chamskie ściąganie pomysłów LOOOL.

          wtedy już nie będziesz mógł trzymać prawidłowo telefonu bo na to apple tez pewnie sobie patent znajdzie i looool

          p.s dziwie sie,ze jeszcze tej swojej innowacyjnej techniki trzymania fona nie opatentowali X)

          Skomentuj

        3. PhobosX
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-09-29 11:50

          Przez cfaniaczenie rozumiem pozywanie kogoś o coś co się robi samemu. Czyli o kradzież patentów.. a nie o to że ktoś czyjeś pomysły wykorzystuje... niech sobie wykorzystują będzie to tylko z pożytkiem dla użytkownika jak każdy będzie wykorzystywał sprytne rozwiązania.

          Apple jest cfaniaczy udając święte - taka postawa jest żałosna i nawet niegodna politowania biznes, biznesem ale sami się ośmieszają... sram na ich telefony i sprzęt.. wole milion razy galaxy s2 niż ich "wypasioną elektronike" która wypasiona jest tylko z nazwy i wybiła się dzięki społecznemu trendowi lanserstwa. Pomijając jednak ten fakt jest to sprzęt którego bym nie tknął obsranym kijem nie z powodu sprzętowego (bo wiadomo z ludzmi jest tak że jeden lubi śliwki, a drugi jak mu nogi śmierdzą i z gustami się nie dyskutuje), ale właśnie za taka postawę firmy.

          Skomentuj

  25. amb00
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 20:02

    Czemu tak dużo firm pozywa Apple ?

    Skomentuj

  26. PrEzi
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 20:09

    amb00 - coprawda stare, ale jare ;)
    http://komorkomania.pl/2011/09/07/apple-procesuje-sie-z-producentem-zywnosci

    Skomentuj

    1. tommyt1983
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-26 20:10

      Hahahahah :D EPICKIE :D:D:D

      Skomentuj

    2. agnus
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-27 14:48

      Całkiem uzasadnione w momencie gdy firma chce wejść na rynek komputerów..

      Z drugiej strony ja tam bardziej LG widzę..

      Skomentuj

  27. phillosoff
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 20:14

    Ciekawe, że jak Jobs odchodził to tutaj na benchmarku przeważały ciepłe komentarze: pisano o wizjonerze i że wielka szkoda. A teraz o firmie którą założył pisze się w samych negatywach.

    Skomentuj

    1. PrEzi
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-26 20:28

      Tak jak sam przyznajesz - pisano o Jobsie.
      Ktorego zachowania czasami byly dziwne, ale jednak szacunek dla jego osoby mam. Dla Apple - nie. Proste.

      Skomentuj

      1. tommyt1983
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-09-26 20:31

        hehe dokladnie. Nawet bylo tu napisane ze kidys Apple sie go pozbylo..Pozbylo sie swojego Ojca i kiedy bylo zle to go przygarneli...Czy to normalne ?

        Skomentuj

      2. phillosoff
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-09-26 20:42

        Coś mi tu jednak nie pasuje w takim podejściu. Jobs stworzył Apple takim jakim jest. Razem z jego całym podejściem do prawa patentowego. Jobs nadal zasiada w radzie nadzorczej, chcecie powiedzieć że nic nie wie o tych pozwach? Że to co robi Apple nie ma związku z charakterem i sposobem działania jego twórcy? Czyli zgadzamy się na podwójną moralność: facet jest wspaniałym dobroczyńcą ludzkości, tylko efekt jego pracy to potwór niejako przez przypadek i bez jego winy.

        Skomentuj

        1. PrEzi
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-09-26 20:46

          Co do 'wspanialego dobroczyncy ludzkosci' to bylbym baardzo ostrozny.
          Wizjoner ? Moze i tak. Sprzedawca i marketingowiec ? Zdecydowanie.
          Dobroczynca to bym raczej nazwal Gates'a ktory pomimo tego ze spi na pieniadzach to wydaje potezne kwoty na akcje charytatywne i fundacje.

          Nie slyszalem do tej pory zeby Apple ani Jobs choc na krok zblizyli sie w tych sprawach do MS lub Gates'a.

          Skomentuj

          1. agnus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 11:42

            "Jobs oraz Apple przekazali ogromne środki na jego (Bono z U2) fundację charytatywną Red. Zyski z „czerwonej” kampanii (w której licytowano również czerwone iPody) trafiają na konto Globalnego Funduszu ds. Walki z AIDS, Gruźlicą i Malarią, który sponsoruje zakup leków dla Afrykańczyków zarażonych HIV.

            Sam Jobs od momentu przeszczepu nerki, aktywnie wspiera również fundację która zajmuje się organizowaniem i prowadzeniem bazy dawców organów. Innymi słowy, nie oceniajmy książki po okładce. Nie każdy musi obnosić się ze swoją szczodrością."

            Skomentuj

          2. PrEzi
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 14:10

            "Sam Jobs od momentu przeszczepu nerki, aktywnie wspiera..."

            No wlasnie...
            Nikomu zle nie zycze, ale Gates wspieral i wspiera nie bedac bliskim spotkania sie z aniolkami - to wg. mnie tez swiadczy o poziomie.

            Skomentuj

          3. agnus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 14:36

            Ludzie mają różne żywoty i idą różnymi ścieżkami - Jobs potrzebował impulsu by otworzyć szerzej oczy. A ilu jest miliarderów, którzy każdą kasę wydają na dziwki, samochody i haj lajf? Czy na ich tle Jobs nie wypada całkiem nieźle?
            Po drugie to że w Dzienniku nie podali że Jobs wpłacił milion dolarów na schronisko dla bezdomnych, nie musi oznaczać że tak się nie stalo. Odwracając sytuację - to że Gates się z tym afiszuje nie oznacza że sumarycznie przekazał więcej środków..

            Nie róbmy z ludzi aniołów i diabłów. Poletko dla ludzkiej duszy to całe spektrum odcieni szarości.

            Skomentuj

          4. Error_Demon
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 19:47

            Nie liczy się ile tylko w jakiej intencji, bo dla biednego i złotówka będzie wydatkiem, a wydawanie nawet stu milionów tylko w celu zabłyśnięcia w prasie ma taki sam efekt jak rzucenie ich na ulice celem zyskania szacunku.
            Co do Miliarderów którzy nie wspierają żadnych fundacji o których ktoś tam pisał. Czy ktoś ma ich do tego zmusić? Pieniądze należą do nich i nie muszą się nimi z nikim dzielić jedni szukają w ten sposób sławy a inni jak np. Arabscy Szejkowie mają że tak powiem wy.... na sławę. Być może przekazują jakieś środki nie mówię że tak nie jest, ale nie chwalą się tym na lewo i prawo.

            Skomentuj

          5. agnus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 21:39

            Przeoczyłeś jeden fakt: Rozmawiamy o filantropach.. Odsyłam do Wikipedii lub innej encyklopedii.

            Skomentuj

  28. hideo
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 20:33

    applebank.com ciekawe co apple na to?

    Skomentuj

    1. agnus
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-27 14:38

      Prawnicy firmy czekają aż w logo tej marki zielony listek opadnie i pojawi się choc jedna dziurka w jabłku.

      Skomentuj

      1. qwerty
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-09-29 14:40

        Wiesz, skąd ta dziura w oryginalnym logo apple? To zgniłe jabłko wyżarte przez robaki. :)

        Skomentuj

  29. EvilOverlorD
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 20:36

    I dobrze, pozwolę sobie zacytować "nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka" nic dodać, nic ująć.

    Skomentuj

  30. Overclocker
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 20:38

    co za bzdura to tak jakbym opatentował koło ktore juz istnieje i bym kazdemu producentowi auta i producentom opon kierował pozwy do sądu dlaczego robią okrągłe a nie kwadratowe...
    Tylko Amerykanie tak potrafią.....
    ehhhh

    Skomentuj

  31. fabis90
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 20:43

    "Kiedy ostatnio jadłem jabłko, przedstawiciel firmy Apple (producent iPhone`ów) w moim mieście zaglądał mi przez okno (mieszkam na parterze). Wystraszyłem się, gdyż od razu pomyślałem o problemach, które mogą spaść na moje zmęczone barki. Szybko sięgnąłem po portfel, wyciągnąłem 100 zł i podbiegłem do okna wciskając banknot przez otwarte okno. Niestety przedstawiciel Apple`a pokiwał złowrogo palcem. Pomyślałem "uczciwy człowiek", po czym podniósł drugą rękę i z uśmiechem pomachał mi czterema wyprostowanymi palcami. Zrozumiałem - nie chodzi o uczciwość - za mało... W ten sposób straciłem 400 zł, ale zyskałem spokój i nie muszę ciągać się po sądach. Najlepsze jest jednak to, że niedawno dowiedziałem się jak uniknąć problemów z Apple`m. Otóż wystarczy potłuc jabłko tłuczkiem albo je mocno zniekształcić w inny sposób, wtedy mogę czuć się spokojny. Jednak przy całej operacji należy pamiętać żeby z potłuczonego czy w inny sposób zniekształconego jabłka nie wystawał listek, mogłoby to doprowadzić do pozwu sądowego przeciwko mnie lub innych nieprzyjemności. Jednak najlepszym rozwiązaniem jest zupełnie zrezygnować z jabłek. Wtedy można czuć się całkiem spokojnie."

    Znalazłem to na takim portali i smiać chciało zwłaszcza że całe dnie wcinam jabłka

    Skomentuj

    1. mrowczak
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-26 20:57

      Ty się śmiejesz, ale Jabcak faktycznie pcha się nawet do produktów spożywczych. Dwa, albo trzy miesiące temu pozwał rosyjskiego (chyba) producentów soków jabłkowych, gdyż wykorzystywał "i" w nazwach swoich produktów(jako prefiks).

      Skomentuj

      1. qwerty
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-09-29 14:41

        Co na to iPlus? :>

        Skomentuj

  32. Songokuu
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 20:47

    Ale jajca...

    Skomentuj

  33. Thorin49
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 21:15

    Gdzie byliście jak się news pojawił o tym, że Google zostało pozwane przez Oracle i przegrało?
    Jedynie Apple jest winne...

    Skomentuj

      1. Thorin49
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-09-26 22:13

        Nie zakazaliby używania słowa Apple... pobieraliby od tego opłatę - to by im na lepsze wyszło :P

        Ja też nie jestem fanbojem Apple mimo, że posiadam MacBooka Pro, iPhone'a 4, iPoda Nano 2 gen. (klasyk), a Mac Pro jest przeze mnie w pracy używany.
        Ten sprzęt jest bardzo wysokiej jakości, ma bardzo dobry system i o to w tym właśnie chodzi.
        A cena? To nie wina Apple, że po drodze do Polski są cła, podatki i złodziejskie marże, a zarobki jakie są takie są.
        A ceny w Polsce są zabójcze. Przyznam szczerze, że gdybym miał zapłacić ponad 9000 za mojego MBP to bym odpuścił i z USA sprowadził... Ba! Taniej by mi wyszło tam polecieć,odwiedzić moją rodzinę w NY, kupić MBP i wrócić niż kupować go tutaj...

        Kwestia tych patentów - może Apple po prostu miało już dość ściągania ze strony innych producentów i zaczęło się po prostu zabezpieczać patentując wszystko w swoich urządzeniach mobilnych - od kształtu ikonek po wygląd urządzeń - niech inni wymyślą coś własnego i oryginalnego, a nie zrzynają od Apple gotowe rozwiązania, które są teraz modne. Takie mogło być ich założenie. A że wywołało to ogólnoświatową wojnę patentową to już zupełnie inna kwestia.

        Za chwilę dojdzie do tego, że ktoś opatentuje kształt koła i Google, Apple i Mozilla będą musiały zmienić kształty ikonek swoich przeglądarek...

        Skomentuj

        1. yasieq
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-09-27 10:05

          Ty faktycznie jestes typowym uzotkownikiem sprzetu Appla.

          Tak, biedne Apple, tak tracilo rynek, tak im zyski spadly, ze nie bylo rady. Trzeba bylo sieganac po fajansiarskie metody i opatentowac ksztalt (ktory jest optymalny dla tego typu urzadzen, prostokat z zaokraglonymi rogami, nie uwierajacymi w kieszeni). O tak, biedne Apple.

          Skomentuj

        2. Ripper
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-09-27 14:01

          > Kwestia tych patentów - może Apple po prostu miało już dość
          > ściągania ze strony innych producentów i zaczęło się po
          > prostu zabezpieczać

          Ta... Tylko czemu zaczęło patentować rzeczy które sami ściągnęli od innych? Zgodnie z ich własną terminologią kradli.

          Skomentuj

          1. agnus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 14:38

            Nie krytykuj firmy, krytykuj prawo.

            Skomentuj

          2. Ripper
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 16:52

            Prawo to jedno, moralność to co innego.
            Jak firma czy jak pracownicy postępują niemoralnie, to to krytykuję.

            A po Twoich tekstach zaczynam wątpić w Twoją moralność lub inteligencję. Jeszcze nie rozgryzłem czego Ci brakuje.

            Skomentuj

          3. agnus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 21:43

            Po twoich tekstach natomiast można zauważyć jakieś głębokie "real life" kompleksy, które próbujesz leczyć w necie. Podpowiedź: Wizyta u specjalisty będzie szybszym sposobem na poradzenie sobie z problemami.

            Moralność? Wierzyć w moralność korporacji? Kolego zejdz na ziemię. Korporacja ma zarabiać kasę a cała ta misja, cele mają tylko i wyłącznie na celu wzbogacenie akcjonariuszy.

            Jeśli szukasz moralności zapraszam do Czerwonego Krzyża, Amnesty International itp. Wykażesz się.

            Skomentuj

          4. Ripper
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 23:30

            > Moralność? Wierzyć w moralność korporacji?
            > Korporacja ma zarabiać kasę

            Kolejny amoralny japiszon... Mam nadzieję że Twoja korporację Cię wykorzysta i sprzeda, w imię kasy, którą tak uwielbiasz...

            Skomentuj

          5. agnus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-28 09:03

            Ja też Cię kocham :* Szczególnie że masz tak romantyczną naturę. Takich jak Ty juz nie robią.

            Skomentuj

    1. germo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-26 21:43

      Bo Google nie przegrało. Oracle chciało od nich 6 milardów dolarów + zyski z reklam w Markecie. Sędzia stwierdził, że rozsądniej dla Oracle będzie jeśli opuszczą kwotę do 100 milionów i zapomną o podziale zysków. To chyba dość jasno przedstawia na ile zasadne są roszczenia Oracle.

      Skomentuj

    2. yasieq
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-27 09:58

      Ty chyba nie powinienes tu zagladac skoro przerasta cie zrozumienie calej tej kuriozalnej sytuacji. Mowi Ci cos przyslowie "nosil wilk razy kilka, poniesli i wilka"? Pokaz mi newsa gdzie to np. google pozywa kogos o powiedzmy dlugosc pola do wpisywania frazy szukanej? Taki, ze tak powiem z dupy przyklad, dokladnie obrazujacy to co zrobilo Apple powywajac firme na S o prostokat z zaokraglonymi rogami.

      Rozumiesz teraz dlaczego jest glosno, kiedy ktos jablko pozywa, a googiela nie?

      Skomentuj

  34. infinitimind
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-26 22:08

    "Dobrze wiem co z nim zrobić,
    Apple pobić, wszystko na mój koszt,
    tak to się robi" ;)

    Skomentuj

    1. infinitimind
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-26 22:09

      "Tak kończą frajerzy" ;)

      Skomentuj

  35. n3ro11
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-27 00:07

    Trolololo ;D

    Nabici jesteście marzeniami panowie. Apple już wie co robić w takich sytuacjach, od czego mają grube miliardy zielonych? Jabłuszko prędzej wykupi te "marne" firmy, niż one będą w stanie mu zagrozić...

    Skomentuj

    1. tommyt1983
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-27 00:34

      taaaa. "marne" firmy... W kazdej firme jest sztab ludzi od tego ale co nie oznacza ze przy tulu pozwach naraz (a podejrzewam ze bedzie ich wiecej) ze dadza rade... Nierealne. Apple samo pozwalo samsunga o jakies smiechu warte patenty na wyglad itp i wygralo wstrzymanie sprzedazy na danych terenach a tutaj sprawa jest o wiele bardziej powazna - wiecej firm i patenty technologiczne WE WSZYSTKICH zabawkach apple...cudownie ma ziomeczku...

      Skomentuj

  36. tommyt1983
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-27 00:58

    teraz uwaga PATENTY apple w iPhone - http://www.google.pl/search?um=1&hl=pl&safe=off&biw=1280&bih=902&tbm=isch&sa=1&q=iphone+patent&oq=iphone+patent&aq=f&aqi=g-L1&aql=1&gs_sm=e&gs_upl=7971l8923l0l9686l3l3l0l2l2l0l195l195l0.1l1l0

    PARANOJA...

    Skomentuj

  37. SoundsGreat
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-27 01:10

    Wczoraj czytałem o VIA, dzisiaj wchodzę "S3 pozywa Apple", aż się zaśmiałem xD

    Skomentuj

  38. Hakuren
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-27 08:42

    Zniszczyc ich. Oni doprowadzili do upadku wielu ludzi. Zasluguja na jeszcze gorszy los. Puscic z torbami. Zakopac pozostalosci. Wymazac z historii.

    Skomentuj

    1. agnus
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2011-09-27 14:39

      A chusteczkę higieniczną chcesz?

      Skomentuj

  39. morphix
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-27 09:14

    Hah jak zwykle najwięcej komentarzy po tematem Apple, fanboje i haterzy - aż mi się nie chce tego czytać. Prawda jest taka że kto mieczem wojuje, od miecza ginie.

    Skomentuj

  40. maxflexPL
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-27 09:25

    brawo :D
    apple ssie :) hehehe.... niedługo apple powie że lodówka wyglada prawie jak i-phone i trzeba wycofac lodówki !! !:>

    Skomentuj

  41. triad
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-27 09:29

    mozecie sie cieszyc ile chcecie, Apple sie z tego smieje :) darmowa reklama

    Skomentuj

    1. tommyt1983
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-27 09:42

      nie.to my się śmiejemy z Ciebie :)

      Skomentuj

      1. triad
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-09-27 09:54

        łał, wzruszylem sie, polaczki... jak to Korwin mowi, wiekszosc tego narodu to idioci, komentarze pod tym newsem tylko to potwierdzaja

        Skomentuj

        1. tommyt1983
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-09-27 10:02

          miał na myśli prawdopodobnie Ciebie...apple chce za zakazu gdyż sprzęt( lepszy) ma wygląd jak reszta smartfonow na swiecie ale już inne firmy za zlamanie wazniejszych patentow technologicznych nie moga tak? to tylko potwierdza ze tym idiota jestes Ty...

          Skomentuj

          1. triad
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 10:10

            w ogole nie o to mi chodzi, smieszy mnie ta cla wojna patentowa, ale rozumiem Apple, nie daja po sobie chodzic. chodzi mi o postawe polaczkow, ten jad i nienawisc, o wszystko co im sie zlego przytrafilo w zyciu obwiniaja Apple, tak to wyglada. nspiszecie jeszcze kilka komentarzy jaie to Apple jest zle. jesli ktos twierdzi ze iPhone to gownany tel to jest najzwyklejszym w sieciece idiota bo to tak jakby powiedziec ze wszystkie telefony sa gowniane.

            Skomentuj

  42. tommyt1983
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-27 10:22

    zajmujący się produkcja muzyki od lat.miałem 2 lata temu macbooka gdyż była to podobno najlepsza i najbardziej stabilna maszyna mobilna do tego typu zabaw. i co? jak sie okazalo jak zwykle przereklamowana gdyz po wyjsciu win 7 i zakupie o polowe tanszego i mocniejszego lapka moglem i szybciej.teraz jest tak samo w przedziale smartfonow i tabletow a apple wdzac to zaczyna wariowac ze swoimi smiesznymi patentami

    Skomentuj

    1. triad
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-27 10:31

      heh, odkryles cala prawde stojaca za "zachowaniem" Apple (oczywiscie ironizuje). Apple nie musi nic robic, wyniki sprzedazy mowia same za siebie, pewnie cala wojne patentowa traktuja jako hobby. czy tak trudno pojac? im wiecej graczy na rynku tym lepiej dla uzytkownikow. jesli Ci nie pasuje cena czy funkcjonalnosc Apple to nie kupuj, masz do tego prawo. jesli kupiles cos lepszego i tanszego to po ch%^^ psioczysz na Apple? kompletnie nie rozumiem takiego podejscia. pies ogrodnika?

      Skomentuj

      1. agnus
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-09-27 10:48

        Jak to mawiają: Psy szczekają, karawana jedzie dalej.
        Prawda z Polakami jest taka że może z 1% portalowców ma kasę na iPhone i może 0,05% go posiada. Ale oczywiście każdy ale to każdy czuje się na prawie krytykować. W sumie ma do tego prawo, tyle że tak naprawdę g.. się wie jak się czegoś nie macało.

        Teraz jest "run" na krytykę Apple. Pewnie ciutę powodów dała sama firma, potem podchwyciła to konkurencja, nastepnie ludzie, którzy z zasady są "przeciw tym wielkim, złym i płaceniu za cokolwiek" i poszło. Podobnie jak moda na FB - przeminie. Ci co kupowali Appla dalej będą to robić, firmy powymieniają się patentami a "krytycy" zostaną na forach, sami ze swoimi kompleksami.

        Dodam że nie mam żadnego produktu Apple. Jestem "fanem" Samsunga.

        Skomentuj

        1. triad
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-09-27 10:50

          i tu sie zgodzie w 100-u %-ach

          Skomentuj

          1. tommyt1983
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 11:12

            ale wytlumaczcie Wy mi w czym tak naprawde jest lepszy iphone czy tam ipad od topowych modeli dajmy na to samsunga czy SE ? w niczym ! tylko w szpanie I co juz jest idiotyzmem...Szpanowac telefonem...napiszcie mi w czym bo jakos nie moge sie tego doszukac

            Skomentuj

          2. triad
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 11:32

            system ma lepszy (moim zdaniem) + mnogosc akcesoriow + aplikacje + wykonanie jest lepsze + design, dla mnie to wystarczy aby go kupic. i nigdy nie bede mial pretensji do nikogo kto wybierze HTC czy Samsunga, to tez sa dobre smatfony. zyczenie Applowi upadku czy psioczenie na kady produkt to patologia, ktora pojawia sie na tym portalu kazdego dnia.

            Skomentuj

          3. agnus
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2011-09-27 11:35

            To nie chodzi o to czy jest lepszy czy gorszy. Jest inny. Inny jest target klientów docelowych.
            Mój szef ma 3GS, wielokrotnie go macałem (telefon, nie szefa, ekhm), bawiłem się interfejsem, aplikacjami. Z kolegi kolega biurko obok ma Omnię II. Tak więc mam porównanie, może nie do Galaxy ale jednak. Czytając fora nabywców SGS dochodzę do wniosku że w gruncie rzeczy trapią go te same bolączki co Omnię.

            Siła tego urządzenia (iPhone) tkwi w "gładkości" interfejsu, prostocie użytkowania, aktualizacji i instalacji aplikacji. Jest to urządzenie dla ludzi z kasą, którzy nie kombinują z softem, chcą mieć wszystko czarne na białym. DODATKOWO dochodzi prestiż, na który firma Apple pracowała ładnych parę lat. I można ich krytykować że jest to prestiż marketingowy, nadmuchany itd. Ale więcej w tym zawiści niż sensowności. Jobs potrafił zrobić urządzenie, którego chcą miliony i potrafił o nim tak opowiedzieć że ludzie zechcieli za to płacić chore pieniądze. Co w tym złego? Moim zdaniem nic. Nie stać Cię? Kup co innego. Wolisz Samsunga bo dostaniesz szybszy za mniej? Kup co chcesz.

            Jak napisałem wcześniej - Apple przesadzilo z wojną patentową i teraz będzie obrywało rykoszetami. Ale oni sobie z tego nic nie robią, korporacje dojdą do porozumienia, trochę wzajemnie sobie porobią przelewów, podadzą dłoń i show must go on.
            Dlatego cholernie śmieszą mnie pieniacze, którzy w necie wyrywają wirtualne włosy z głowy nad całą sytuacją. Którą znają tylko z mediów, przefiltrowaną i doprawioną.

            Skomentuj

  43. Bad_Community
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-27 12:57

    Mam wrażenie ze wasze newsy są kopiowane z innych portali, najpierw czytam o nich np. na pclab a na drugi dzień pojawia się u was ;)

    Skomentuj

  44. ruszok
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-27 13:34

    Czyli rozumiem, że mogę opatentować to że większość aut ma 4 koła i od każdego auta żądać kasy za sublicencję?
    A to, że telewizory są prostokątne już ktoś opatentował? Bo większość podobna do siebie to może warto?
    A literek jeszcze nikt nie opatentował przypadkiem? Bo nie wiem czy bulić nie będę musiał...
    Bez kitu przed iPhonem były telefony i inne urządzenia które były w formie prostokąta z zaokrąglonymi rogami... Nikt nie robił problemu. W nowym paincie jest możliwość rysowania prostokątów z zaokrąglonymi rogami. Mają na to licencję?

    Skomentuj

    1. agnus
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-27 13:42

      Jakbyś zrobił auto z 4 kołami po raz pierwszy w historii i gdyby wtedy obowiązywało takie prawo - mógłbyś.

      O TV nic nie wiem. Może warto odkurzyć jakiś patent, poszukaj w szufladzie.

      Literki opatentowują ich autorzy. Jeśli nie masz na nie licencji - jesteś złodziejem (wg prawa) i ktoś może podać Cię do sądu.

      Jasne że przed iPhonem były ale co Apple'a obchodzi co było a nie jest? Skoro patent dostali to im się należy. Krytykuj prawo, nie korporację, która je wykorzystuje.

      Paint nie ma nic wspólnego z telefonami. Licencja od Apple im nie potrzebna.

      ---
      W sumie to zabawne jest odpowiadanie na takie komentarze :) Aż mam ochotę wyciągnąć paczkę chusteczek higienicznych i poratowac piszącego.

      Skomentuj

      1. ruszok
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-09-27 15:11

        "Jakbyś zrobił auto z 4 kołami po raz pierwszy w historii i gdyby wtedy obowiązywało takie prawo - mógłbyś"
        "Jasne że przed iPhonem były ale co Apple'a obchodzi co było a nie jest? Skoro patent dostali to im się należy. "
        Wnioskując z tego mogę jednak opatentować 4 koła w pojazdach... Co mnie obchodzi co było a nie jest...

        A chusteczki mi nie potrzebne... Teraz Apple samo sobie wykopało dołek. Bo wszystkie te firmy będą szukały naruszeń patentów i będą patentowały coraz to głupsze rzeczy żeby tylko Apple uwalić. I komu to służy? Bo ani nam, ani Apple'owi...

        Skomentuj

        1. manioor
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2011-09-28 11:26

          to nikomu nie służy a szkodzi nam bo to producent będzie płacił kary co przełoży się na koszty sprzętu i będzie dobra wymówka na podniesienie cen sprzętu.

          Skomentuj

  45. agnus
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-27 15:26

    "...i gdyby wtedy obowiązywało takie prawo"
    Nie możesz opatentować ponieważ prawo nie działa wstecz a zakładam że nie możesz się cofnąć w czasie. Choć w świetle ostatnich badań... hm.. Wielka szansa przed Apple się rysuje.

    Skomentuj

    1. ruszok
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-27 17:36

      No to albo, albo... Bo takiego kształtu telefonu oni też nie wymyślili... Jedynie go opatentowali. I nie powiesz mi, że nigdy przedtem nie było konstrukcji o takich kształtach. Bo były - czy to telefony czy inne urządzenia.
      Poza tym nie wiem już czy oni się rzucają o sam kształt czy o kształt połączony z telefonem. Bo w zasadzie można opatentować teraz pozostałe możliwości i jazda :D

      Skomentuj

      1. agnus
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-09-27 21:47

        A widzisz i tu jest pies pogrzebany. My tak naprawdę nie wiemy o co oni się rzucają. Ważne że samo Apple wie, armia ich adwokatów, urząd patentowy i sądy.
        Naprawdę nie chcę wyjść na miłośnika działań Apple, po prostu wkurzający jest cały ten "hejt", który leją ludzie nie mając pojęcia o co tak naprawdę chodzi. Ktoś rzucił że o kształt obudowy no i Apple jest be.

        Tak swoją drogą, serio nie widać zrzynania interfejsu u Samsunga? Nawet dzisiaj w robocie o tym gadaliśmy a mieliśmy przed nosem 3GSa i zdjęcia Galaxy. Jeśli ktoś nie widzi o co Apple może być wkurzone to zalecam okulary. Ale chyba za pozno.. jak ktoś już zaszufladkował Apple jako zło tego świata to przecież nie zmieni poglądu z dnia na dzien :)

        Skomentuj

  46. ytr_bolanda
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-27 15:51

    W S3 będą musieli opracować nowe logo. Apple opatentowało już prostokąt z zaokrąglonymi rogami.

    Skomentuj

    1. triad
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-27 16:28

      zieeewwww

      Skomentuj

    2. agnus
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-27 21:48

      litości..

      Skomentuj

  47. severian
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-27 16:13

    Apple to troll patentowy i ktoś w końcu powinien złoić im skórę.Szkoda tylko,że nikomu najwyraźniej nie zależy na zmianie samego prawa patentowego.PS:ostatnio oglądałem South Park-HUMANCENTiPAD,prosto i dosadnie ;)

    Skomentuj

  48. kurasiok
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-27 16:44

    niech samsung szybko patentuje telefonik z gietkim wyswietlaczem, to bedzie przyszlosc. Wtedy zaden ajfon ani cokolwiek innego mu nie podskoczy.

    Skomentuj

    1. triad
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-09-27 16:54

      to bedzie dopiero lanserka heh moze w koncu ludzie odczepia sie od Apple

      Skomentuj

      1. agnus
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2011-09-27 21:53

        Po premierze giętkiego Samsunga i ich donosu na LG że zgapiło motyw ludzie rzucą się na S. że jak śmią o coś LG oskarżać skoro wcześniej już były giętkie wkładki do butów i nikomu to nie przeszkadzało... ;-)
        A Apple w tym czasie opatentuje hilograficzne fony i jazda zacznie się na nowo. Bo przecież w Gwiezdnych Wojnach już mieli....

        Do betonu nie przemówisz. Ludzie są jak chorągiewki, obiektywne spojrzenie na sprawy jest za trudne dla większości.

        Skomentuj

  49. dziadeksley
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-27 18:40

    Z patentami jest dokładnie tak jak i u nas. Z PSl-u Pawlak przecież złożył wniosek patentowy (będac komendantem ochotniczej straży pożarnej) o przyznanie prawa do chymnu ochotniczej straży pożarnej i ... uzyskał prawo do utworu muzycznego.......
    A przecież go nie napisał, sam nawet śpiewać nie potrafi nie wspomnę już o mowie.

    Skomentuj

  50. ruszok
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-27 18:53

    http://www.chip.pl/news/wydarzenia/prawo-i-polityka/2011/09/apple-nie-dostanie-patentu-na-nazwe-multi-touch
    :)

    Skomentuj

  51. ProgShield
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-27 20:41

    Trzeba walczyć o swoje ;)

    Skomentuj

  52. Zon-k
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-28 01:14

    http://www.youtube.com/watch?v=rw2nkoGLhrE
    A to iEwolucja:
    http://img638.imageshack.us/img638/7465/2792.jpg

    Skomentuj

  53. Siekierka
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-28 15:25

    Apple właśnie dostało odmowę na opatentowanie multi-touch'a. Ciekawe na jakiej podstawie o to w ogóle wnieśli, skoro nie byli pierwsi? Banda złodzieji i hipokrytów. Oby przegrali jakieś sprawy w sądach to może się uspokoją.

    Skomentuj

  54. Konradzinski
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-30 04:01

    Po tym, jak Apple zalatwilo w chamski sposob Samsunga, jak rozpiera sie i terroryzuje wszystkich absuralnymi patentami, tej firmie nalezy sie przytarcie nosa. No i moze bedzie to przyczynek do modyfikacji, pasozytniczego w swej naturze, prawa patentowego.

    Skomentuj

  55. nikos812
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-30 17:46

    Konradziński Ty jesteś chyba z innego świata:):) Tutaj nie chodzi o chamskie zachowania tylko o biznes i hajs:) tu nikt nie ma sentymentów:) _Przypomnę CI, że obie firmy współpracowały. Samsung robił mikroprocesory dla Apple. Do momentu, w którym Apple uznało, że smartfony samsunga coraz bardziej przypominają ich produkty,.

    Skomentuj

    1. Konradzinski
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2011-10-01 22:47

      Okreslenie "chamskie" jest moim zdaniem jak najbardziej na miejscu. Dziwaczne prawo patentowe funkcjonuje w USA nie od dzis, ale to Apple zrobil z niego narzedzie terroru i eliminowania konkurencji, wbrew przyjetym wczesniej na rynku praktykom. Dzisiaj nie mozna bez strachu zarejestrowac znaku firmowego, ktory zawiera w sobie jablko - jezeli to jest dla ciebie czyms normalnym, to najwyrazniej sam jestes kosmita.

      Skomentuj

  56. nikos812
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-09-30 17:47

    Ludzie, którzy chcą końca apple są idiotami. Im więcej firm na rynku tym większa konkurencja, lepsze technologicznie produkty i mniejsze ceny.

    Skomentuj

    1. PhobosX
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2011-09-30 23:29

      Akurat Apple w wojnie cenowej nie uczestniczyło... Biora ceny z palca wyssane, no bo przeciez kazdy kupi bo to modne...

      Skomentuj

  57. nikos812
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2011-10-02 00:35

    phobosx nie uczestniczylli ale dzieki temu ze oni maja drogo to ktos inny specjalnie sprzedaje taniej zeby wiecej sprzedac. Lapiesz?? Ktos wybiera mode a ktos cene.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!