Na topie

Tak Metro Exodus wykorzystuje możliwości NVIDIA RTX

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Dzięki NVIDIA RTX Metro Exodus nabrać ma dodatkowego blasku. Opublikowany materiał wideo przybliża możliwości nowej technologii.

  • Tak Metro Exodus wykorzystuje możliwości NVIDIA RTX
A A

Nie będzie przesadą stwierdzenie, że Metro Exodus jest obecnie jedną z najbardziej wyczekiwanych gier. Gracze liczą, że będzie miała ona wiele mocnych stron nie wyłączając z tego dopracowanej oprawy graficznej. W tym kontekście ponownie głos zabiera Nvidia.

Wedle wstępnych zapowiedzi Metro Exodus miało być pierwszą grą wykorzystującą technologię NVIDIA RTX. Opóźnienie premiery sprawiło, że tytuł ten zyska inna gra, ale nie ma to chyba wielkiego znaczenia. Najważniejsze jest to, jak finalnie zaprezentuje się produkcja studia 4A Games. I tutaj przynajmniej częściowo odpowiedzi udzielać ma najnowszy materiał.

Prezentuje on wybrane lokacje i różnice w wyglądzie przy aktywnych i wyłączonych dobrodziejstwach firmy Nvidia. Jak duże są różnice? Sprawdźcie sami. Warto zaakcentować, że gra wciąż znajduje się w wersji beta.


Jak Wam się podoba? Premiera Metro Exodus odbędzie się 22 lutego przyszłego roku. Gra dostępna będzie na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Źródło: NVIDIA GeForce

Odsłon: 5511 Skomentuj newsa
Komentarze

75

Udostępnij
  1. KENJI512
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2018-09-18 22:00

    Wiadomo czy technologie RTX będą dostępne dla posiadaczy serii 10xx?

    W sensie, wiem, że by wolniej działały (tak jak kiedyś PhysX bez karty Nvidii), ale czy w ogóle będzie można je włączyć?

    Skomentuj

    1. BariGT
      Oceń komentarz:

      15    

      Opublikowano: 2018-09-18 22:14

      Z tego co widac do tej pory to RT nie bedzie dostepne nawet dla posiadaczy nowych kart. Chyba, ze komus pasuje 20 klatek w FHD na karcie za 6k XD

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        8    

        Opublikowano: 2018-09-18 23:03

        Widac jak po wlaczeniu RTX frametime sie wydłuża co by świadczyło że spadek jest nawet dwukrotny.

        Skomentuj

        1. jeomax.co.uk
          Oceń komentarz:

          -6    

          Opublikowano: 2018-09-19 08:44

          Dwukrotne to są wzrosty. Spadek może być o połowę.

          Skomentuj

          1. kitamo
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2018-09-19 09:54

            Przeczytaj jeszcze raz co napisałem.
            W tej formie w której napisałem zwrot "dwukrotny spadek" jest ilorazem a nie iloczynem dla wartości do której się Ty odnosisz (a jak sie domyślam to mówisz o FPS).

            Słowo dwukrotny zgodnie z definicją oznacza 2x większy lub 2x mniejszy. Mozesz to sprawdzić w uniwersalnym słowniku j. polskiego.

            Skomentuj

          2. r_e_s_e_t
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2018-09-19 13:18

            Tak tak, daj już spokój. To tak samo jak mnożenie przez 0,5 albo dzielenie przez 2. Żadnej różnicy.

            Już dobrze się skompromitowałeś z dyskietką jako wzorowym przykładem polskiego słowotwórstwa.

            Skomentuj

    2. xbk123
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-09-18 22:17

      Fajnie by było, ale raczej nie

      https://www.thenerdmag.com/can-nvidia-pascal-gpu-gtx-1070-1080-support-nvidia-rtx-technology/

      Skomentuj

    3. bleblebleble
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-09-19 06:03

      "Serwis PCGamesN przeprowadził krótki wywiad z Tomem Petersenem z Nvidii, a tematem była technika śledzenia promieni...

      Petersen stwierdził, że minmalna liczba promieni zapewniająca odpowiednią jakość i doświadczenia z korzystania z ray tracingu w konkretnej grze to 5 mld. W przypadku Pascali osiągniecie takiej wartości nie było to w żaden sposób wykonalne, bo nawet najmocniejsze karty osiągały zaledwie 1 mld. Co istotne, poziom 5 mld promieni przekracza dopiero GeForce RTX 2070 ze swoimi 6 Giga Rays/s (6 mld promieni na sekundę"

      https://m.pclab.pl/news78836.html

      Skomentuj Historia edycji

      1. r_e_s_e_t
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2018-09-19 09:51

        Najwięcej zależy od budowy sceny. W przypadku dużej przewagi światła odbitego potrzeba znacznie więcej sampli żeby w ogóle umożliwić odszumianie bez anomalii.

        Skomentuj

  2. malyklb
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2018-09-18 22:13

    chyba lepiej wygląda na off :)

    Skomentuj

    1. czorcik696
      Oceń komentarz:

      7    

      Opublikowano: 2018-09-18 22:58

      no nie przesadzajmy... Fakt, jest o wiele za wcześnie, żeby płynnie grać z włączonym RTX, ale nie zgadzam się, że obraz wygląda gorzej. W ŻADNYM przypadku nie wygląda tutaj gorzej.

      Skomentuj

        1. czorcik696
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-09-19 18:46

          W tym szczególnym przypadku wydaje mi się, że chodzi też o niechęć ludzi do tej serii kart, wywołaną wysoką ceną, względem tego co prezentują w grach. nVidia zbyt wcześnie chwali się nową technologią.

          Skomentuj

  3. leon-san
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2018-09-18 22:13

    Czy mi się tylko wydaje, czy gra wyglądała lepiej przy wyłączonym RTX?

    Skomentuj

    1. takewon
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-09-18 22:27

      Zgadzam się, jak dla mnie to na off wygląda lepiej, a już tym bardziej w zaciemnionych miejscach. W niektórych scenach wyglądało to na coś w stylu efektów HDR, gdzieniegdzie takie kolorowe, przerysowane wręcz.

      Skomentuj

      1. LuckyNumber888
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2018-09-18 23:09

        W zaciemnionych miejscach bez RTX globalna iluminacja z małych źródeł światła nie będzie przekazywana i czerń będzie się zlewać, a gdy światło jest odbijane to w takim zaciemnionym pomieszczeniu globalna iluminacja RTX może dużo poprawić.

        Skomentuj

    2. kitamo
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2018-09-18 23:02

      To raczej kwestia tego ze jeszcze jest HDR którego nie widzisz na flmiku.
      W battlefield V natomiast jest za duzo jakby bloom i wszystko swieci sie jak psu obroza co moim zdaniem psuje odbior.
      Tu mam nadzieje ze tak nie będzie.

      Skomentuj

  4. piotreeeek
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2018-09-18 22:26

    Raytarcing + HDR i ta gra może zarządzić graficznie przez najbliższe lata. Watpie żeby nawet na PS5 pojawiło się coś bardziej zaawansowanego graficznie.

    Skomentuj

    1. pablo11
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2018-09-19 07:09

      A dla mnie ta gra jest po prostu brzydka. Nie wiem co wy w niej widzicie takiego ohhh ahhh, poza oświetleniem, które w moim odczuciu lepiej wygląda na RTX OFF. W sumie to moje odczucia, może wy widzicie co innego. Póki co graficznie do Hunt Showdown jej daleko, a nie że killer graficzny.

      Skomentuj

      1. r_e_s_e_t
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-09-19 09:55

        Jest, jest. Tekstury i materiały wyglądają beznadziejnie. Tylko robi złą reklamę RTX'owi - doklejając do na siłę.

        Skomentuj

        1. PS4Ekskluzyw
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2018-09-19 15:49

          Wcześniej to pisałem ten cały ray tracing nie pasuję do reszty oprawy i wygląda średnio od strony graficznej. Exy z 5 letniej PS4 wyglądają o niebo lepiej.

          Ostatniego Spider Mana wystarczy zobaczyć :) A co dopiero God of War Uncharted4/dlc Horizon ZD GTS The Order itd...

          PS5 pogoni to że hej :) Tam są ludzie gdzie zrobią porządny użytek ze sprzętu.
          Jeszcze wspomnicie moja słowa :)

          Skomentuj Historia edycji

  5. KORGAN
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2018-09-18 22:39

    Pokażcie mi te RTX w najlepszych grach tego roku, czyli: "God of War", "Spiderman" i "Red Dead Redemption" :D! A nie... wait :D

    Skomentuj

    1. rlistek
      Oceń komentarz:

      7    

      Opublikowano: 2018-09-19 09:41

      "Najlepszych grach" wg kogo? Sony i ich marketingowców oraz ich fanboyów te bzdury powtarzających? Zwykłe popierdółki dla casuali. Zerowy gameplay, banalna historyjka. Jedyne co jest w tych grach wyjątkowego to ilość kasy wpakowanej w marketing. Elo.

      Skomentuj

      1. PS4Ekskluzyw
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2018-09-19 15:45

        Czujesz się dobrze gimbusie :) Już ci pisałem jak lubisz po pierdoły w stylu Cs'y gry strategiczne lole symulatory itp. To konsola nie jest dla ciebie targetem :)

        I po co piszesz te bzdury
        "Zwykłe popierdółki dla casuali. Zerowy gameplay, banalna historyjka"

        Mogę się założyć jakby te gry były tylko na pc to byś spazmów dostał a konsole byś jechał jak po starej kobyle ech....

        Gniecie cię coś kup sobie konsole nie duży wydatek i będziesz zadowolony :)

        Skomentuj

        1. rlistek
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-09-19 16:44

          No widzisz nie, bo w przeciwieństwie do ciebie nie jestem fanboyem.
          W dodatku na PC jest masa takich gierek je te twoje wszystkie exy i ich nawet nie instaluje bo mnie po prostu nie interesują.
          Próbujesz oceniać innych swoją miarą, co jak widzisz przynosi marne efekty.

          Skomentuj

          1. Lara-Croft
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-09-19 17:03

            "Gry dla casuali, zerowy gameplay" :D nie to co na PC :D czyli... Nic :D A nie - ponoć tech dema na YouTube dobrze "robią" :D

            Skomentuj

    1. LuckyNumber888
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-09-18 23:10

      Digital foundry zamiściło ten filmik z analizą fps, tak wacha się od 50 do 60fps.

      Skomentuj

        1. LuckyNumber888
          Oceń komentarz:

          5    

          Opublikowano: 2018-09-19 01:26

          Digital foundry to eksperci i wole wierzyć w ich analizy, aniżeli twoje.

          Skomentuj

          1. r_e_s_e_t
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-09-19 13:14

            RTX ma akurat ogromne pole do popisu pod względem optymalizacji wydajności. Z czasem można liczyć na kilkusetprocentową poprawę, ale do tego potrzeba dobrego opanowania dziedziny po stronie producenta i studia projektującego daną grę.

            W game_dev panuje wysoki poziom specializacji i ignorancji, ale tak to jest jak się hurtowo klepie jedno i to samo cały rok. Teraz nagle dostali w ręce raytracing i nawet nie wiedzą co z tym zrobić, ani jak działa więc nie ma się co dziwić, że implementacja jest tania i na siłę.

            Inną sprawą jest to, że Metro jest po prostu brzydkie graficznie i nie pomoże mu nawet renderowanie jednej klatki przez godzinę.

            Skomentuj

          2. PS4Ekskluzyw
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-09-19 15:36

            I to jest klucz

            "Z czasem można liczyć na kilkusetprocentową poprawę, ale do tego potrzeba dobrego opanowania dziedziny po stronie producenta i studia projektującego daną grę"

            A takie rzeczy zobaczymy na nowej generacji konsol PS5. A jak wiemy Sony ma w swojej drużynie najbardziej utalentowane studia gdzie gów.... ukręcą bat :)

            Skomentuj

        2. piotreeeek
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2018-09-19 06:42

          "Czytając komentarze tu na benchmarku mam wrażenie, że ludzie już nie korzystają z własnych oczu."

          Dobrze by było jakby tacy jak ty zaczęli jeszcze korzystać z własnych mózgów.
          Filmik przedstawia nie gre w gameplayu (którą testowało DF), tylko jakąś prezentacje technik raytracingu gdzie po prostu porusza się kamera. I tyle. Rozumiesz teraz różnice?
          Wyciągasz wnioski o faktycznym stanie fpsów w grze z prezentacji której nigdy na oczy nie zobaczysz.

          Skomentuj

          1. BariGT
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-09-19 08:03

            Jeden sie ogarnal.
            Jakby RTXy osiagaly plynnosc w grach w powiedzmy QHD z RT -ON to od tych filmow nie mozna by sie opedzic. Tymczasem od wtopy ze slajdami z Tomb Raidera nie ma ani jednego. NV sama przyznala, ze ponizej 2070 RT nie ma sensu nawet probowac - zaczyna docierac?

            Skomentuj

      1. LuckyNumber888
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2018-09-18 23:45

        Swoją drogą nawet jak RTX nie przyjmie się w najnowszych grach z uwagi na wydajność to zawsze pozostaje tez kwestia modowania starych gier. Z takimi efektami RTX przeciez takie gry jak half life czy quake wyglądałyby jak remastery.

        Skomentuj

  6. mesjan
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-09-18 23:45

    Nie wszyscy rozumieją czym jest RT w grze Metro, zapewne nie wszyscy to zauważą na filmikach. Ale gdy wchodzisz do np. wejścia w tunelu przez które wpada światło słoneczne i za tobą wchodzi przeciwnik stając w drzwiach odczujesz to w oświetleniu jego wnętrza chodź stoisz tyłem do niego (bo przeciwnik zasłoni większość światła wpadającego do tunelu przez co zrobi się ciemniej) osoba posiadająca RT to zauważy i się odwróci by zobaczyć co przyciemniło pomieszczenie i zauważy przeciwnika co w multi może stanowić jakąś przewagę. Osoba nie posiadająca RT nie zobaczy zmiany oświetlenia. Oczywiście gdy ta technologia będzie zaimplementowana w gry multiplayer ale nawet w singleplayer będzie czymś nowym w wykrywaniem przeciwnika gdy np. kuląc się pod parapetem okna zauważysz w oświetleniu wnętrza że ktoś przebiegł przed oknem.

    Skomentuj Historia edycji

    1. mesjan
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-09-19 00:14

      O ile RT będzie reagowało na zacienianie przez postacie w grze.

      Skomentuj Historia edycji

      1. bleblebleble
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-09-19 05:59

        Przez na tym to polega.

        Skomentuj

        1. mesjan
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2018-09-19 09:48

          Ale nie musi, może być okrojone i reagowało tylko na statyczne obiekty.

          Skomentuj

          1. r_e_s_e_t
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-09-19 09:59

            Dla raytracing'u nie ma żadnej różnicy czy obiekt jest statyczny, czy nie, a większość światła pochodzi z nieba i bez problemu będzie widać ruch za rogiem wyjścia z tunelu. Możesz sobie zrobić prosty test w Blenderze.

            Skomentuj

          2. mesjan
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-09-19 21:43

            Nie ma znaczenia w programach renderujących ale nie w grach. Tylko że renderowanie z RT w programach 3D idą na jakość i jedna klatka renderowana może trwać kilka godzin na komputerze "gamingowym", a tu nie istnieje taka możliwość w grach, przez co trzeba to zoptymalizować. I tak obliczenia promieni światła przez RT mogą być liczone co np. dziesiątą klatkę i mogą nie uwzględniać w grze elementów ruchomych.

            Skomentuj Historia edycji

          3. mesjan
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-09-19 21:52

            Poczytaj jak w Battlefield 1 jaki nie łatwo było z wprowadzeniem w multi reakcji wody tak byś ty odczuł falę wodną innej osoby grającej (przepływającej na przykład koło twojej łodzi), a to tylko chodziło o dane zachowania wody które dostarczane miały być do twego kompa, a tu mowa o danych które mają wpływ na renderowanie twojej karty graficznej (rdzeni RT). Nie chce zbytnio nic mówić ale zobaczymy jak to będzie wyglądać.

            Skomentuj Historia edycji

    2. pablo11
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-09-19 07:39

      W sumie to ma więcej sensu. Zastanawiam się natomiast dlaczego nie zostało to uwypuklone na filmiku. Jedynie na scenie z oknami jestem w stanie to zauważyć, a dali bez RT 2 sekundy tego filmiku z oknami.

      Poza tym różnice w jasności z RT i bez RT powodują, że jeszcze ciężej to zauważyć.

      Co nie zmienia faktu, że te różnice są dla mnie tak nieznaczące, że prześwietlenie tekstur w RT mnie bardziej razi aniżeli brak realistyczności odbić odbić, ale to nie koniecznie pozostanie.

      Bardziej uwypuklony jest gdzieniegdzie efekt akomodacji oka, co protrafi być irytujące np. w Elexie.
      Jak produkt wyjdzie gotowy, okaże się, czy opłaca się tyle dopłacać do RTX.

      Skomentuj

  7. leto1987
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-09-19 01:09

    Coś na co ja jako gracz, zaczynający od rivy tnt m64 czekałem.. I jeszcze poczekam bo mnie nie stać. Ale podoba mi się ten krok. Większy fotorealizm.
    W przeciwieństwie do VR'u. Chce miec obraz który będzie fotorealistyczny a nie taki który będzie mnie izolować od świata.

    Skomentuj

  8. Balrogos
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-09-19 07:23

    Niby lepiej ale nie do konca ale ja jestem ciekaw dlaczego spadaja klatki skoro od RT sa osobne jednostki??? mi sie wydaje ze to lipa i CUDA wszystko liczy

    Skomentuj

    1. Wulfen4
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-09-19 22:50

      Też mnie to dziwi. Chyba te jednostki dla RT są jeszcze za słabe i stanowią wąskie gardło.

      Skomentuj

  9. raffal81
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-09-19 07:30

    Jak zobaczyłem te duże pomieszczenie z oknami które się odsłaniają czy jakoś tak, to zrozumiałem że całe te oświetlenie w tej grze to jakiś żart, ciemno tam jak w d.... a nie powinno tak być, bardzo dziwnie te oświetlenie w tej grze działa.

    Metro jak metro fajnie się grało w poprzednie części, ale nie wiem co ludzie widzą tutaj w tej grafice, dla mnie po prostu jest ok, ale żeby jakieś wow czy ach robić, to widziałem dużo ładniejsze gry.

    Skomentuj

    1. piotreeeek
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-09-19 08:09

      Tja...z killzone sf pewnie wyjedziesz zaraz i bedziemy mieli beke.

      Skomentuj

      1. PS4Ekskluzyw
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2018-09-19 09:16

        Killzone ładniejszy :)

        Będziecie chcieli zobaczyć prawdziwą i konkretną grafikę next-genową to poczekajcie na PS5.

        Skomentuj Historia edycji

        1. bleblebleble
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-09-19 11:27

          W końcu napisałeś prawdę.

          Skomentuj

    2. xbk123
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-09-19 08:38

      A mi ta właśnie część się podobała. W pomieszczeniu szczelnie odciętym od światła powinno być ciemno jak w du.ie. Moim zdaniem bardzo płynnie i realistycznie pomieszczenie wypełnia się światłem po odsłanianiu okien i vice versa.

      Skomentuj

      1. raffal81
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-09-19 09:18

        xbk123

        sama technika spoko, ale polecam wejść do ciemnego pomieszczenia i odsłonić tak wielkie okno, zobaczysz że na ziemi nie będziesz miał ciemnych plam, tylko wszystko będziesz widział ;)

        A tam się otwiera jedno okno, ciemno jak w d....
        Otwiera się drugie i ciemno jak w d....

        dopiero jak się prawie wszystkie otworzą i mamy szklarnie to coś widać ;]

        Skomentuj

        1. PS4Ekskluzyw
          Oceń komentarz:

          -6    

          Opublikowano: 2018-09-19 09:26

          Lipa a pctowcy podniecają się nie wiem czym ech...

          Ta gra wygląda słabo i to jest dla was next gen haha.

          Niech poczekają na konsole nowej generacji i dopiero zobaczą co to znaczy zrobiona porządnie oprawa :)

          Skomentuj

          1. raffal81
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2018-09-19 09:34

            Technika sama w sobie jest dobra, tylko mam wrażenie takie że w tym METRO nie do końca działa tak jak powinna.

            Ale w tym przypadku nie ma co płakać jak ktoś będzie grał bez RTX, bo wygląda bardzo podobnie, a mam wrażenie że w wielu przypadkach lepiej ;]

            Gra szału też nie robi, miałem wrażenie że na trailerach wyglądało to jakoś lepiej, teraz wygląda tylko dobrze.

            Skomentuj

          2. xbk123
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2018-09-19 10:05

            Niska rozdzielczość, jakość filmiku jest słaba, a kto wie czy do prezentacji nie użyto też niższych ustawień. Moim zdaniem ostateczny efekt, ze względu na to jak to operuje światłem, będzie bardziej realistyczny. Kwestia tylko tego jaka będzie wydajność ostatecznie, bo jak ktoś kupuje 2080ti to ma chyba w większości przypadków monitor 4k. To se teraz dokupi kineskopowy 1280x1024 do RTX-a ; - )

            Ja póki co w to nie zainwestuje, ale z chęcią obejrzę jak to wygląda w finalnych wersjach gier. A na to jeszcze poczekamy.

            Skomentuj

          3. Wulfen4
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-09-19 22:54

            "Technika sama w sobie jest dobra, tylko mam wrażenie takie że w tym METRO nie do końca działa tak jak powinna."

            Za mało promieni na piksel. Trzeba poczekać ze 2 generacje żeby to wyglądało bardziej naturalnie.

            Skomentuj

  10. brigthmight
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-09-19 08:10

    Wyglada na to ze im dalej od premiery rtx tym mniej powodow zeby to kupic

    Skomentuj Historia edycji

  11. Wektor91
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-09-19 08:49

    Może i bez lepiej nie wygląda ale powiedzmy sobie szczerze, że z wyłączonym RTX da się grać tak samo dobrze. Nawet różnica nie jest tak wielka jak jej zapowiedzi....

    Skomentuj

  12. rlistek
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-09-19 09:52

    O ile faktycznie płynność póki co pozostawia wiele do życzenia, to każdy kto mówi, że "nie ma różnicy" albo "z RTX off wygląda lepiej" nie ma oczu albo ma po prostu ogromny ból tyłka i hateuje. Przecież to wygląda jak 2 różne gry z dwóch różnych epok. Może to i pierwsze nieśmiałe kroki, ale w bardzo dobrą stronę i za jakiś czas wreszcie doczekamy się prawdziwego skoku graficznego, a nie tylko podnoszenia ilości polygonów na scenie i filtrów postpro.

    Z tych wszystkich 3 gier z RTX, w Metro to wygląda zdecydowanie najlepiej.

    Skomentuj

    1. DrMjut
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-09-19 10:06

      Ból tyłka to masz na razie tylko TY. Każdy ma inne odczucia mi na przykład podobają się cienie RTX, ale wewnątrz pomieszczeń, bo na zewnątrz już nie (mały kontrast), ale to są tylko i wyłącznie moje odczucia i nie należy krytykować i obrażać innych tylko dla tego, że uważa się inaczej.

      Skomentuj

      1. xbk123
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-09-19 10:08

        Dokładnie. Cienie/światło wewnątrz to je to.

        Skomentuj

      2. rlistek
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-09-19 10:24

        W sumie masz rację. Zapomniałem, że są ludzie, którym bardziej od ładnych dziewczyn podobają się takie z trzema kilogramami makijażu na twarzy ¯\_(ツ)_/¯.

        Skomentuj

    2. PS4Ekskluzyw
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-09-19 16:05

      Haha

      "Przecież to wygląda jak 2 różne gry z dwóch różnych epok"

      Chcesz zobaczyć The Order stary ex z PS4 dopiero zobaczysz jak twoje gry z pc wyglądają jak z dwóch różnych epok "mizernie"

      Skomentuj

  13. rlistek
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-09-19 10:24

    .

    Skomentuj Historia edycji

  14. Leader86
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-09-19 12:19

    RT spoko bo im wiecej realizmu tym lepiej.

    Dlatego nie raz (jak juz mam akurat chwile na marnowanie czasu na gierki) wole zagrac na Oculus CV, niz grac bez.

    Mamy krotkie zycie, wiele roznych o wiele fajniejszych rozrywek, i marnowanie czasu zeby patrzec sie na szklany ekranik zamiast granie w VR (ktore daje o wiele wiecej wrazen, typu Dirt na 4k vs Oculus CV z owiele slabsza rozdzialaka, ale ILE EMOCJI) to porazka.

    Rownie dobrze mozna siedziec i robic za niewolnika za kilka tys.

    Zycie mamy tylko jedno.

    Skomentuj

    1. rlistek
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-09-19 12:36

      Klasyczny pajac "ja lubię coś i każdy kto lubi coś innego to frajer bo nie lubi tego co ja". Nie mówiąc już o głębokich kompleksach wypływających z tego posta.

      Skomentuj

      1. Leader86
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-09-19 13:36

        Ciekawe spostrzezenie.

        Z czym sie nie zgadzasz ?

        1. Zycie jest zbyt dlugie ?
        2. VR jest o wiele bardziej emocjonujace bo angazuja o wiele wieksza czesc mozgu (tak samo jak 4k vs 1080p) => badania naukowe
        3. Cos nie tak z tym ze ktos jest niewiolnikiem zarabiajac te 5-6 tys ? (nie oszczedzi dosc, zeby moc zyc tak jak chce, bo i na utrzymanie domu nie wystarczy, nie wystarczy na zakup domu, samochodu, itp. Do konca zycia musi robic to co mu ktos inny mowi)

        Czy cos z tego jest subiektywna opinia ? Nie to obiektywne fakty, ale moze Ty po prostu jestes jednym z tych co zyja w obludzie i wmawiaja sobie ze jest git bo gram calymi dniami na kompie (ja duzo gralem jak mialem 5-16 lat).


        Wszystko inne to mamienie swojego mniemania o sobie tym ze moze jednak nie jest sie nieudacznikiem.

        Teraz powiedz mi z czym sie nie zgadzasz i co nie jest prawda...

        Skomentuj Historia edycji

        1. xbk123
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-09-19 14:10

          Myślę, że masa ludzi w PL marzy o byciu tym niewolnikiem za 6k/miesiąc.

          Skomentuj

        2. rlistek
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-09-19 14:27

          Nie zgadzam się z tak zamkniętym rozumowaniem jak twoje, że tylko to co tobie się podoba jest fajne, a to co ktoś inny lubi to frajerstwo.

          Ktoś może lubić zbierać motyle, ktoś inny ścigać się samochodami sportowymi. Ktoś ma ambicje żeby coś tworzyć, ktoś inny lubi dbać o coś co mu powierzono. Ludzie są różni, a patrzenie na wszystkich przez pryzmat swojego tylko punktu widzenia pokazuje jak wąski jest twój umysł.
          Nie mówiąc już o tym, że założyłeś sobie jakąś tam firemkę i myślisz, że jesteś księciem i panem bo masz do wydania więcej niż przeciętny człowiek i w każdym poście o tym spamujesz żeby się dowartościować, tak niską masz samoocenę. Coś mi się wydaje, że te twoje góry złota to wrażenie robią co najwyżej na randomach z ulicy. Jakbyś był kulturystą to też pewnie porównywałbyś się z dziećmi i niepełnosprawnymi i obnosił się wszem i wobec, że "hohoho jak można 120kg nie podnosić".


          Co do samego VR to dla mnie jest bezużyteczne.
          Dla mnie gry to sport - miejsce do rywalizacji, a VR w swojej ułomności, niedokładności i absurdalnie niskich na dzień dzisiejszy możliwościach nie ma tu nic do zaoferowania.
          Do rozrywki natomiast są znacznie ciekawsze rzeczy niż pajacowanie z goglach bo coś się tam rusza jak machasz rękoma. Jak to jeden pajac kiedyś powiedział "Mamy krótkie życie..."

          Skomentuj Historia edycji

          1. PS4Ekskluzyw
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-09-19 15:55

            O mamy hipokrytę

            "Nie zgadzam się z tak zamkniętym rozumowaniem jak twoje, że tylko to co tobie się podoba jest fajne, a to co ktoś inny lubi to frajerstwo"

            A wyżej piszę

            "Sony i ich marketingowców oraz ich fanboyów te bzdury powtarzających? Zwykłe popierdółki dla casuali. Zerowy gameplay, banalna historyjka. Jedyne co jest w tych grach wyjątkowego to ilość kasy wpakowanej w marketing"

            Dobrze masz pod kopułą :)


            Skomentuj

          2. rlistek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-09-19 16:40

            Ale ja nie mówię, że ludziom nie powinny się podobać zwykłe popierdółki z zerowym gameplayem i banalną historyjką. Ba, nawet zdaję sobie sprawę, że bardzo wielu ludziom się podobają i żadnego problemu z tym nie mam.
            Niemniej wierzenie w i powtarzanie sloganów reklamowych "gra roku", "najlepsza gra" po ich dziale marketinku świadczy tylko i wyłącznie o twojej naiwności. Tobie może się podobać bardziej Spiderman komuś innemu jakikolwiek inny tytuł, nie ważne czy to podobna popierdółka z zerowym gameplayem i banalną historyjką w stylu Tomb Raider czy coś zupełnie innego. Czyli dokładnie to co wyżej napisałem. "W tych grach nie ma nic wyjątkowego...".

            Widzisz ja preferując zupełnie inny typ gier nie wypisuje bzdur, że "są to gry lepsze niż wszystkie inne", bo wiem, że każdemu się podoba co innego. Ty natomiast, twoje wszystkie multikonta i paru jeszcze takich przegrywów jak ty oraz ten typ co tu się VRem popisuje chcecie arbitralnie stwierdzać, że coś jest lepsze tylko dlatego, że wam się to akurat bardziej podoba (pomiając już całkowicie fakt waszego fanboystwa i że gdyby to Spiderman był multiplatformowy, a Tomb Raider tylko na PSa, to byście wszyscy zgodnie krzyczeli "Tomb Raider gra roku!").
            To nie ja jestem tutaj hipokrytą - to wy jesteście siebie warci pajace.

            Skomentuj

          3. Lara-Croft
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-09-19 17:04

            Czekam na wymienienie tych ambitnych, głębokich gier PC które preferujesz.

            Skomentuj

          4. ryba84
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-09-24 15:12

            Wszelkiej maści symulatory, strategie z rozwiniętymi elementami ekonomii, polityki, gospodarki itp. itd. Ile takich tytułów jest na konsole?

            Skomentuj

  15. kulalek
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-09-19 14:09

    Moim Zdaniem Chłopaki To wyglada na jeden wielki kaszalot na KASE zrobili cos z cieniami w sterownikach ogranicza stare Gtx 10xx i Seria RTX przybierze na sile codo tej technologi RTX jak Na Off jest wydawało mi sie niekiedy lepiej ... dziwne to wielki jeden bubel po raz pierwszy ? od NV ?

    Skomentuj

  16. Lara-Croft
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-09-19 17:07

    Kolejny przykład robienia blacharzy w jajo. Nowa jakość. Już wykładam te pięć kafli na dziforca. Jeszcze tylko zasilacz 2000 watt. Do tego śmigło jak od Mi-24 co by dobrze chłodziło i już można odlatywać ku nowej jakości gier :D

    Skomentuj

  17. korbee
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-09-19 20:28

    Z tego co zauważyłem animacja przy włączonym RTX klatkuje na nagraniu xD

    Skomentuj

  18. korbee
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-09-19 20:28

    Z tego co zauważyłem animacja przy włączonym RTX klatkuje na nagraniu xD

    Skomentuj

    1. ryba84
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-09-24 15:17

      To nie jest prezentacja wydajności. Nie jest to też prezentacja odwzorowania kolorów. Wszyscy patrzą na te 2 rzeczy i na ich podstawie oceniają RTX. W sumie mnie to nie dziwi, bo to jakby oczywiste, że większość ludzi ze względu na to, że nie są zorientowani o co w ogóle w tej technologii chodzi, oceni to po tym co najszybciej rzuca się w oczy. Fakt, że NVIDIA jest w zasadzie monopolistą spowodował, że zapomnieli chyba jak się robi promocje albo zwyczajnie mają to w d... bo i tak sprzedadzą nową technologię tym, do których ten filmik jest tak naprawdę skierowany.

      Skomentuj Historia edycji

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!