Gry

Tak Metro Exodus wykorzystuje możliwości NVIDIA RTX

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2018-09-18

Dzięki NVIDIA RTX Metro Exodus nabrać ma dodatkowego blasku. Opublikowany materiał wideo przybliża możliwości nowej technologii.

Nie będzie przesadą stwierdzenie, że Metro Exodus jest obecnie jedną z najbardziej wyczekiwanych gier. Gracze liczą, że będzie miała ona wiele mocnych stron nie wyłączając z tego dopracowanej oprawy graficznej. W tym kontekście ponownie głos zabiera Nvidia.

Wedle wstępnych zapowiedzi Metro Exodus miało być pierwszą grą wykorzystującą technologię NVIDIA RTX. Opóźnienie premiery sprawiło, że tytuł ten zyska inna gra, ale nie ma to chyba wielkiego znaczenia. Najważniejsze jest to, jak finalnie zaprezentuje się produkcja studia 4A Games. I tutaj przynajmniej częściowo odpowiedzi udzielać ma najnowszy materiał.

Prezentuje on wybrane lokacje i różnice w wyglądzie przy aktywnych i wyłączonych dobrodziejstwach firmy Nvidia. Jak duże są różnice? Sprawdźcie sami. Warto zaakcentować, że gra wciąż znajduje się w wersji beta.


Jak Wam się podoba? Premiera Metro Exodus odbędzie się 22 lutego przyszłego roku. Gra dostępna będzie na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Źródło: NVIDIA GeForce

marketplace

Komentarze

80
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Czy mi się tylko wydaje, czy gra wyglądała lepiej przy wyłączonym RTX?
    Zaloguj się
  • avatar
    chyba lepiej wygląda na off :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Ogólnie fajnie to wygląda, ale na tym filmiku jasno widać, że to nie trzyma 60 klatek z RTXem. Filmik w 60 klatkach i przy tym powolnym ruchu kamery widać jak framerate spada jak włączają RTX. Oceniam na oko, że do gdzieś tak 30-45... A to było tylko 1080p. Mają jeszcze niby parę miesięcy na optymalizację. Zarówno ze strony gry, sterowników jak i directx. No zobaczymy, bo jak finalnie faktycznie będzie konsolowa płynność przy 1080p to trochę jeszcze za wcześnie na RayTracing. Ale tak czy inaczej podoba mi się w którym kierunku grafika podąża.
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie wszyscy rozumieją czym jest RT w grze Metro, zapewne nie wszyscy to zauważą na filmikach. Ale gdy wchodzisz do np. wejścia w tunelu przez które wpada światło słoneczne i za tobą wchodzi przeciwnik stając w drzwiach odczujesz to w oświetleniu jego wnętrza chodź stoisz tyłem do niego (bo przeciwnik zasłoni większość światła wpadającego do tunelu przez co zrobi się ciemniej) osoba posiadająca RT to zauważy i się odwróci by zobaczyć co przyciemniło pomieszczenie i zauważy przeciwnika co w multi może stanowić jakąś przewagę. Osoba nie posiadająca RT nie zobaczy zmiany oświetlenia. Oczywiście gdy ta technologia będzie zaimplementowana w gry multiplayer ale nawet w singleplayer będzie czymś nowym w wykrywaniem przeciwnika gdy np. kuląc się pod parapetem okna zauważysz w oświetleniu wnętrza że ktoś przebiegł przed oknem.
    Zaloguj się
  • avatar
    Coś na co ja jako gracz, zaczynający od rivy tnt m64 czekałem.. I jeszcze poczekam bo mnie nie stać. Ale podoba mi się ten krok. Większy fotorealizm.
    W przeciwieństwie do VR'u. Chce miec obraz który będzie fotorealistyczny a nie taki który będzie mnie izolować od świata.
  • avatar
    Niby lepiej ale nie do konca ale ja jestem ciekaw dlaczego spadaja klatki skoro od RT sa osobne jednostki??? mi sie wydaje ze to lipa i CUDA wszystko liczy
    Zaloguj się
  • avatar
    O ile faktycznie płynność póki co pozostawia wiele do życzenia, to każdy kto mówi, że "nie ma różnicy" albo "z RTX off wygląda lepiej" nie ma oczu albo ma po prostu ogromny ból tyłka i hateuje. Przecież to wygląda jak 2 różne gry z dwóch różnych epok. Może to i pierwsze nieśmiałe kroki, ale w bardzo dobrą stronę i za jakiś czas wreszcie doczekamy się prawdziwego skoku graficznego, a nie tylko podnoszenia ilości polygonów na scenie i filtrów postpro.

    Z tych wszystkich 3 gier z RTX, w Metro to wygląda zdecydowanie najlepiej.
    Zaloguj się
  • avatar
    RT spoko bo im wiecej realizmu tym lepiej.

    Dlatego nie raz (jak juz mam akurat chwile na marnowanie czasu na gierki) wole zagrac na Oculus CV, niz grac bez.

    Mamy krotkie zycie, wiele roznych o wiele fajniejszych rozrywek, i marnowanie czasu zeby patrzec sie na szklany ekranik zamiast granie w VR (ktore daje o wiele wiecej wrazen, typu Dirt na 4k vs Oculus CV z owiele slabsza rozdzialaka, ale ILE EMOCJI) to porazka.

    Rownie dobrze mozna siedziec i robic za niewolnika za kilka tys.

    Zycie mamy tylko jedno.
    Zaloguj się
  • avatar
    Kolejny przykład robienia blacharzy w jajo. Nowa jakość. Już wykładam te pięć kafli na dziforca. Jeszcze tylko zasilacz 2000 watt. Do tego śmigło jak od Mi-24 co by dobrze chłodziło i już można odlatywać ku nowej jakości gier :D
  • avatar
    Jak zobaczyłem te duże pomieszczenie z oknami które się odsłaniają czy jakoś tak, to zrozumiałem że całe te oświetlenie w tej grze to jakiś żart, ciemno tam jak w d.... a nie powinno tak być, bardzo dziwnie te oświetlenie w tej grze działa.

    Metro jak metro fajnie się grało w poprzednie części, ale nie wiem co ludzie widzą tutaj w tej grafice, dla mnie po prostu jest ok, ale żeby jakieś wow czy ach robić, to widziałem dużo ładniejsze gry.
    Zaloguj się
  • avatar
    Wyglada na to ze im dalej od premiery rtx tym mniej powodow zeby to kupic
  • avatar
    Wiadomo czy technologie RTX będą dostępne dla posiadaczy serii 10xx?

    W sensie, wiem, że by wolniej działały (tak jak kiedyś PhysX bez karty Nvidii), ale czy w ogóle będzie można je włączyć?
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Pokażcie mi te RTX w najlepszych grach tego roku, czyli: "God of War", "Spiderman" i "Red Dead Redemption" :D! A nie... wait :D
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    Raytarcing + HDR i ta gra może zarządzić graficznie przez najbliższe lata. Watpie żeby nawet na PS5 pojawiło się coś bardziej zaawansowanego graficznie.
    Zaloguj się
    -4
  • avatar
    Może i bez lepiej nie wygląda ale powiedzmy sobie szczerze, że z wyłączonym RTX da się grać tak samo dobrze. Nawet różnica nie jest tak wielka jak jej zapowiedzi....
  • avatar
    .
  • avatar
    Moim Zdaniem Chłopaki To wyglada na jeden wielki kaszalot na KASE zrobili cos z cieniami w sterownikach ogranicza stare Gtx 10xx i Seria RTX przybierze na sile codo tej technologi RTX jak Na Off jest wydawało mi sie niekiedy lepiej ... dziwne to wielki jeden bubel po raz pierwszy ? od NV ?
  • avatar
    Z tego co zauważyłem animacja przy włączonym RTX klatkuje na nagraniu xD
  • avatar
    Z tego co zauważyłem animacja przy włączonym RTX klatkuje na nagraniu xD
    Zaloguj się