• benchmark.pl
  • Gry
  • Nvidia wprowadza Real-time Ray Tracing - nowe gry będą jeszcze bardziej realistyczne [AKT.]
Gry

Nvidia wprowadza Real-time Ray Tracing - nowe gry będą jeszcze bardziej realistyczne [AKT.]

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2018-03-21

Real-time Ray Tracing to kolejna technologia wchodzących w skład pakietu programistycznego pod zbiorczą nazwą GameWorks. Wkrótce ma ona zostać powszechnie udostępniona.

Co powiecie na jeszcze bardziej realistyczną grafikę w grach? Niewątpliwie właśnie w tym kierunku zmierza Nvidia, która co jakiś czas wzbogaca listę usprawnień komputerowej animacji spod znaku GameWorks. Podczas targów Game Developers Conference producent zaprezentował technologię Real-time Ray Tracing (RTX), pozwalającą nacieszyć wzrok lepszymi efektami renderowanymi w czasie rzeczywistym.

Nowa funkcja pozwala w czasie rzeczywistym renderować cienie, odbicia czy okluzję otoczenia, co ma przyczynić się do jeszcze lepszej jakości animacji w grach. Technologia RTX to podobno efekt dekady rozwoju algorytmów i architektur graficznych, a szczególnie dobrze ma ona działać na układach graficznych z najnowszej generacji Volta.

Nvidia RTX - slajd

Nvidia RTX - slajd

Nvidia RTX - slajd

Nvidia w celu implementacji RTX współpracuje z Microsoftem, a także z takimi studiami, jak: EA Games, Remedy czy 4A Games. Wiemy też, że nowa technologia ma być wykorzystywana w silnikach Unreal Engine, Unity i Frostbite oraz oprogramowaniu Allegorithmic.

Aktualizacja 21.03.2018 11:40

Informacje informacjami, slajdy slajdami, ale pewnie zastanawiacie się jak to wszystko będzie wyglądać w praktyce. Nvidia udostępniła tech demo technologi Real-time Ray Tracing - trzeba przyznać, że materiał wywołuje opad szczęki (a to podobno jeszcze nie pełny pokaz możliwości tej funkcji). Zerknijcie sami.

Źródło: Nvidia

marketplace

Komentarze

92
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Zastnawiam się na ile jest to technologia wymierzona aby upośledzić performance na kartach AMD.

    Mam nadzieję że to nie jest drugie wcielenie hairworks.
    Zaloguj się
    13
  • avatar
    PS4RaceMaster po pierwsze nie jesteś posiadaczem żadnej konsoli tylko siedzisz na laptopie z 2004 roku w kuchni na internecie radiowym i marzysz żeby w coś pograć.

    Twoją jedyną rozrywką jest you tube i zdjęcia gier udostępnione na google które tak wklejasz.(kolega ze szkoły ci je przesyła na maila żebyś mógł je upublicznić)

    Prawdopodobnie u siebie w Gimnazjum(albo w szkole podstawowej) masz kumpla który na przerwie w szkole opowiada ci o grze HZD na konsole Playstation 4 jesteś tak zachwycony i zdeterminowany że wszędzie ją widzisz i wklejasz do niej linki.

    Tak bardzo zazdrościsz wszystkim komputerów osobistych i wspaniałych kart graficznych że swoim dziecięcym podejściem musisz udzielać się w każdym temacie o PC.

    Komputery cię bardzo interesują bo śledzisz każdy temat i w każdym się udzielasz więc jest tak jak napisałem nie posiadasz konsoli posiadasz stary komputer i udajesz tutaj kogoś kim nie jesteś.

    Zagubione dziecko które zaraz znowu będzie pisało po przeczytaniu mojego komentarza że konsola jest najlepsza ze wszystkie gry na nią to cuda technologiczne a grafika nie ma sobie równych.

    Znamy cię bo ciężko cię nie poznać po twojej jednoliniowej treści gdzie wszędzie są screeny trzech gier wydanych na konsole.

    Mam nadzieje że kiedyś staniesz się posiadaczem tak wymarzonej konsoli PS4 a być może PS5 czego ci życzę.

    Bądz dobrym dzieckiem nie udawaj kogoś kim nie jesteś i nie pisz o sprzęcie którego nie masz,kłamstwem daleko nie zajedziesz.



    Zaloguj się
    12
  • avatar
    kolejny shitworks, mam GTX1070 czyli kartę jeszcze całkiem niezłą, ale w wielu grach shitworksy kompletnie rujnują mi wydajność. Przykładem może być stary już FarCry4, gdzie włączenie miękkich cieni, symulowanego futra itp powoduje takie dropy i zwały że grać się nie da, no to powodzenia z dalszym psuciem gier.
    Zaloguj się
    10
  • avatar
    Kosmos. Nie mogę się doczekać :)
    Zaloguj się
  • avatar
    "Chcecie wykorzystać nVidia RTX? (GameWorks) Żaden problem, wystarczy że nie będziecie używać ani wspierać układów AMD".
    Licencja GameWorks wciąż zabrania developerowi udostępniania kodu gry firmie RTG aż do momentu premiery? Skutek taki że RTG zaczyna pisać sterownik dopiero po premierze gry i często nie wyrabia się na pierwsze, najważniejsze, premierowe testy wydajności?
    ...
    RayTracing to fajna sprawa, lecz IMO na ten moment zdecydowanie za wcześnie żeby go stosować w grach. Zdecydowanie częściej dostrzegam ograniczenia rozdzielczości i postrzępione krawędzie (dalszy plan) oraz ograniczenia FPS (wyższe rozdzielczości) niż nierealistyczne oświetlenie. Oświetlenie w ostatnich wcieleniach FrosdtBite jest świetni ani przez moment nie pomyślałem żeby coś tu zmieniać.
    IMO na ten moment, koszt wydajnościowy związany z tą techniką zabije jej opłacalność. Zobaczymy w praniu.
    Zaloguj się
  • avatar
    PS4RaceMaster dziecko ty przecież nie masz konsoli i cały czas tylko podajesz linki i screeny bo chciałbyś mieć ps4.

    Ciebie już nikt nie bierze na poważnie każdy wie że jesteś dzieckiem i że ciężko ci na twoim starym laptopie.

    Wszyscy to rozumiemy już nie musisz zwracać na siebie uwagi zapewne masz już te 16 lat więc przestan się zachowywać jak 3 latek.
  • avatar
    niech zrobią jeszcze technologię grass, stones i trees, gdzie każde źdźbło, liść czy kamyczek, ma własną fizykę i rzuca cienie i odbija światło... To będziemy mówić o realistycznych doznaniach.
    Zaloguj się
  • avatar
    Przyczajony tygrys, ukryty smok - NV musiało nad czymś siedzieć jak nie dawali ostatnimi czasy o sobie znaków życia.
  • avatar
    VULKAN, tylko VULKAN, to jest przyszłość gier :D

    Chwila, chwila, gdzie są gry na tego VULKANA ??? :D
    Zaloguj się
  • avatar
    Ten news to jakaś totalna porażka. Ze slajdów więcej się dowiedziałem.
  • avatar
    Dokładnie.Ludzie jarają się o jakiś zapowiedziach od NVIDIA ,która to nie jest dla przeciętnego konsumenta ale na szczęście są takie firmy jak SONY ,które wiedzą od kogo zamawiać podzespoły dlatego nie łudźcie się bo PS5 będzie miazgą dla rynku PC gdyż uważam ,że tego samego błędu Japończycy nie popełnią.
    Oczywiście dla Nas to oznacza cenę konsoli na start wyższą o te 100% ale i tak będzie niższa niż na przykład iPhone X.Będzie liczył się efekt końcowy a jedyną firmą ,która może zagwarantować mocne podzespoły w przypadku CPU i GPU to jest AMD na chwilę obecną.Nie wiadomo skąd zamówią jeszcze dodatkowy układ typu "AI" ale może Samsung coś kleci.
    Tak po za tym nie po darmo już w tym roku mają pojawić się telewizory w rozdzielczości 8k a w przyszłym roku już z pełnym wsparciem HFR więc i konsole podniosą poprzeczkę wyżej.To co jeszcze w tym roku wydaje się nie realne ponieważ nikt nie wie co przyniesie przejście na litografię 7nm ale po informacjach jakie są już dostępne wiadome ,że nagle wszystko może się szybko zestarzeć.Póki można sprzedawać coś nad czym są ochy i achy w wysokiej cenie to firma musi z tego korzystać.
    Ja nie mogę się już doczekać właśnie 7nm i GPU MCM od AMD z pewnością skierowane do przyszłej konsoli SONY.
  • avatar
    A o Foveted Rendringu już przestali pisać....

    https://www.roadtovr.com/nvidia-perceptually-based-foveated-rendering-research/

    Coś ma dziwne uczucie że Panowie/Panie z NVidii mylą kolejność priorytetów - coraz większe pieniądze są (i będą) do wyciągnięcia z szybko rozwijającego się rynku VR. O ile real time raytraicing jest fajnym bajerem to jednak zbagatelizowanie tematu VR może okazać się kosztowne na dłuższą metę.
  • avatar
    Heh majster rejs :D Podjarka efektem który w grach na konsole był dwa lata temu ("Tommorow Children").
    Zaloguj się
  • avatar
    Ktoś odważy się i pokaże coś tak ładnego z pc. Będziecie tylko straszyć rozdzielczościami fps'ami a gdzie w tym wszystkim animację geometria detale szczegółowość dizajn oświetlenie itp.
    Screeny z PS4 za 700 stów
    https://goo.gl/photos/BsBXCLNrfVjybwcz7
    https://goo.gl/photos/gsTT7SUCzzy1uDJV9
    https://goo.gl/photos/fkgKcX117KSaARfP9
    https://goo.gl/photos/UWTmxz7SVTyiX9Wj6

    Za 700 stów to nawet normalnej karty grafiki nie kupicie a gdzie reszta ech.... Sajgon matrix żenada... @#$%^&*
    Zaloguj się
  • avatar
    Słyszałem już o tym w silniku cry engine wykorzystanym w crysisie chyba trzeciej części. Światło miało się odbijać od ścian rozświetlając inne. Wiedziałem że ta technologia potrzebuje dużej mocy obliczeniowej i że jeśli została zaimplementowana w grze to będzie to zrobione w bardzo niskiej jakości. I zdarzyło się w crysisie że wszedłem do małego budynku a światło słoneczne padało przez drzwi na podłogę rozświetlało ścianę w pobliżu. Myślę działa ale jak drzwi zostały zasłonięte i światło z podłogi zniknęło ściana nadal była rozświetlona co świadczy o wyrenderowaniu tekstury na ścianie z rozświetleniem. Technologia fajna ale uwierzę jak zobaczę.
    Zaloguj się
  • avatar
    Pewnie będą tu wciąż kompromisy (prawdziwy raytracing byłby zbyt wymagający), ale zgadzam się z przedmówcami to będzie kosmos i sam nie mogę się doczekać

    https://www.dsogaming.com/news/nvidia-officially-collaborates-with-microsoft-for-the-directx-raytracing-dxr-api-first-screenshot/

    Tutaj widać filmik użycia tej technologii.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    https://www.dsogaming.com/news/futuremark-shows-accurate-reflections-with-dxr-first-raytracing-tech-demo-coming-at-the-end-of-2018/

    Zapowiada się nowy 3dmark, gdzie zostanie właśnie pokazany ray tracing :) (choć w limitowanej formie). Aż przypomniały mi się stare czasy kiedy to 3d mark prezentował faktycznie nową jakość grafiki. Przy takiej rewolucji Nv może wreszcie zmieni dopisek do swoich kart i zamiast GTX zobaczymy RTX :P
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    https://www.dsogaming.com/news/metro-exodus-will-be-the-first-pc-game-using-the-nvidia-rtx-real-time-raytracing-tech/

    Nowe metro podobno ma używać tej technologii. Jeśli news okaże się faktem, to zapowiada się najładniejsza.... choć pewnie wymagania małe nie będą :P
  • avatar
    Zobaczycie raytracing w grach na pc jak świnia urok ech... Jak do tej pory na pc nie ma gry która by dorównała w oprawie grom na wyłączność z PS4 a niebawem nowa generacja :)

    Żaden tytuł z pc nie ma startu do tego w kwestii oprawy.
    The Order 1886 Uncharted4 Horizon ZD itd.....

    Sami się o tym przekonacie gdzie będą wychodziły najładniejsze gry :) Sony już dłubie przy grach na PS5.

    Do tej pory nie ma ładniejszego sandboxa na pc a ci myślą o raytracingu na pc ech..... Ale naiwni że szok. Sam M$ ze swoim xboxem pogrążył się na widok tych gier he.

    HZD PS4
    https://www.youtube.com/watch?v=czMIP79Xr9o&t

    Kto ogrywał te gry na dobrym panelu w HDR ten wie :)

    Zaloguj się
    -15