Na topie

Tak wygląda DOOM w odsłonie Virtual F***ing Reality

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Za miesiąc na rynku zadebiutuje DOOM VFR – strzelanina w rzeczywistości wirtualnej. Już dziś możecie zobaczyć 10-minutowy materiał z rozgrywki.

  • Tak wygląda DOOM w odsłonie Virtual F***ing Reality
A A

Najnowszy DOOM to kawał dobrej gry, urzekającej nie tylko mechaniką, ale też klimatem. Wkrótce przekonać będą się mogli o tym także posiadacze gogli VR.

„Wkrótce” to znaczy 1 grudnia, a pisząc „gogle VR” mamy na myśli HTC Vive (w przypadku pecetów) oraz PlayStation VR (w przypadku PlayStation 4). To właśnie z tymi urządzeniami kompatybilna będzie gra DOOM VFR, która (podobnie jak standardowa wersja) została opracowana przez ekipę studia id Software.

Dynamiczna strzelanina w wirtualnej rzeczywistości przeniesie gracza na terytorium marsjańskiej bazy, gdzie jako ostatni ocalały będzie musiał stawić czoła piekielnym pomiotom różnego rodzaju. Będzie miał wiele różnych broni do wyboru, które pomogą mu osiągnąć ten cel.

Aby odwzorować dynamikę rozgrywki, a zarazem nie dopuścić do niebezpieczeństw, twórcy postawili na „teleportacyjny” system poruszania się bohatera – to oznacza, że „przeskakuje” on z miejsca na miejsce. Ten i inne elementy rozgrywki możecie zobaczyć na poniższym materiale wideo:

Źródło: GameSpot, Bethesda

Odsłon: 5217 Skomentuj newsa
Komentarze

22

Udostępnij
  1. irl206
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-11-02 11:54

    Wygląda jak lata 90...

    Skomentuj

    1. HomeAudio
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2017-11-02 17:39

      Hmmm.... tam są statki kosmiczne - to bym obstawiał że jednak daleka przyszłość.... Ale może w Twoich latach 90-tych faktycznie jakieś paskudy łaziły po świecie ;)

      Skomentuj

  2. sedarpl
    Oceń komentarz:

    12    

    Opublikowano: 2017-11-02 12:11

    Przeskakuje z miejsca na miejsce?! Bez sensu...

    Skomentuj

    1. supervisor
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-11-02 12:29

      Nie rozumiem czemu w tych grach nie przewidują poruszania się jakimś kontrolerem.

      Skomentuj

      1. TFK1410
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2017-11-02 12:48

        Płynny ruch by tylko pogarszał problemy związane z chorobą lokomocyjną przy korzystaniu z VR. Szczególnie w sytuacjach bardzo dynamicznych, które są częste w FPS'ach.

        To nie jest kwestia korzystania czy też nie korzystania z kontrolera.

        Bodajże Bethesda stosuje podobne zagrania z Fallout 4 i Skyrim w VR

        Skomentuj

        1. Satanski
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2017-11-02 12:55

          Jedni mają problemy, inni nie. Ja się momentalnie przyzwyczaiłem. Powinna być opcja dla każdego.

          Skomentuj

          1. hideo
            Oceń komentarz:

            5    

            Opublikowano: 2017-11-02 18:22

            dokładnie, skończyłem Resident Evil 7 PSVR i nie miałem żadnego problemu z płynnym ruchem do przodu czy tyłu a jak porównać to z graniem na monitorze to pomimo gorszej grafiki to wrażenia na VR są lepsze :D

            Skomentuj

  3. Blackshadow
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2017-11-02 13:35

    Jak widać, VR nie ma przyszłości. I dobrze.

    Skomentuj

    1. HomeAudio
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-11-02 16:08

      Coś ci się kolego pomieszało....

      Skomentuj

      1. Blackshadow
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-11-04 22:34

        Nic mi się nie pomieszało, VR to po prostu beznadzieja.

        Skomentuj

    2. Michał 06
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-11-02 21:37

      ciekawe jak rozwiążą problem z pawiem

      Skomentuj

  4. HomeAudio
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2017-11-02 16:07

    Akurat w dynamicznych strzelankach poruszanie "skokowe" zdaje doskonale egzamin. Też na początku byłem zawiedziony takim rozwiązaniem w Doom'ie - ale Raw Data uświadomiło mi jak bardzo uwagę angażuje namierzanie celów, celowanie, strzelanie i przeładowywanie broni... sterowanie w tym czasie też ruchem postaci było by kosmicznie trudne. Jeśli gracze będą się upierali - pewnie z czasem Bethesda wprowadzi też płynne poruszanie - ale czas pokaże czy będą takie wymagania ze strony graczy po pierwszym zetknięciu z Doom'em. Szkoda że Doom nie będzie wspierał Oculusa "out of the box"...

    Skomentuj

    1. projectdarkstar
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2017-11-03 09:07

      Bez płynnego poruszania się gra wygląda jak celowniczek z lat 90 typu Virtua Cop

      Skomentuj

  5. sn00p
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-11-02 16:33

    Ocena na youtube niszczy ten VR pomysł :)

    Skomentuj

    1. HomeAudio
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-11-02 17:36

      Gra będzie dostępna w sprzedaży od 1 grudnia - poczekam na to czy "niszczy" czy "nie niszczy" do tego czasu. Oduczyłem się już robić preordery, i tak samo nie zamierzam wydawać ocen grom przed ich oficjalną premierą.

      Skomentuj

  6. R3velation
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2017-11-02 17:42

    Nawet dobrze, że nie wychodzi na Oculusa, "gówno: ubrali w sreberko i będą trzepać kasę... Zobaczcie jak wygląda Robo Recall, tam możesz strzelać w 2 różne miejsca naraz, unikać pocisków przez ruch ciała, łapać je, łapać przeciwników, rozrywać ich i rzucać nimi w ich sojuszników

    Skomentuj

    1. HomeAudio
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-11-03 15:16

      Tak - Robo Recoll to świetna produkcja... Ale jednak Doom to Doom... tego klimatu nie da się pobić - i szczerze powiedziawszy to jest jedyna gra na PC w którą bym jeszcze chętnie zagrał na monitorze (poza tym jednym wyjątkiem ja już wolę gry pod VR - i baaaardzo długo nic nie odpalałem co by działało tylko na monitorze).

      Skomentuj

  7. hideo
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-11-02 18:14

    jeśli nie zrobią płynnego ruchu chociaż do przodu to chyba ominę, chciałem kupić a tu taka wtopa z tego co widzę

    Skomentuj

  8. patol1984
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-11-02 19:17

    Takie nagrane na płasko filmy kompletnie nie robią wrażenia, a jak jeszcze się widzi te teleporty to wydaje się kompletną porażką.
    Oglądanie gameplayów gier VR na YT kompletnie nie ma sensu bo nie oddaje efektu a wręcz psuje i odstrasza ;D.

    Skomentuj Historia edycji

    1. HomeAudio
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-11-03 15:24

      Dokładnie! 100% racji.

      Skomentuj

  9. Grimada
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-11-02 20:59

    BFJoke

    Skomentuj

  10. nowy80
    Oceń komentarz:

    -5    

    Opublikowano: 2017-11-03 08:29

    Mam nadzieje ze oceny wystawione na steamie beda tak kiepski przez ten teleport ze zaraz zrobią łatkę i dodadzą opcje płynnego poruszania. Ja już wystawiam negatywa ale gre biorę

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!