Motoryzacja

Tesla Model 3 - „elektryk dla mas”

opublikowano przez w dniu 2016-04-01

Przystępny cenowo samochód elektryczny został zaprezentowany. Czy dzięki niemu rewolucja w motoryzacji rozpocznie się na dobre?

Tesla Model 3

Przystępny cenowo samochód elektryczny? Oto właśnie Tesla Model 3. Auto zostało zaprezentowane wczoraj (31 marca) w Kalifornii przez samego Elona Muska. Co potrafi „elektryk” za 35 tysięcy dolarów?

Przede wszystkim Tesla Model 3 potrafi przejechać prawie 350 kilometrów na jednym naładowaniu. Musk mówił wczoraj, że jest przekonany, że w dniu premiery – a odbędzie się ona pod koniec 2017 roku – „nie będziecie w stanie kupić lepszego samochodu w tej cenie” oraz, że „będzie to jedno z najbezpieczniejszych aut na świecie”.

Tesla Model 3 tył

Podobnie jak ma to miejsce w przypadku Modelu S, posiadacze Modelu 3 mogą liczyć na ładowanie na stacjach Supercharger. Co poza tym? Auto rozpędzi się od 0 do 100 km/h w mniej niż 6 sekund, a użytkownicy będą mieli możliwość wyboru między napędem na tylne i 4 koła oraz dostęp do funkcji autopilota. 

Tesla Model 3 wnętrze

Wewnątrz Modelu 3 „komfortowo” zmieści się pięć osób. W środku na kierowcę czekać będzie również 15-calowy ekran dotykowy ustawiony w pozycji krajobrazowej, a nie portretowej jak ma to miejsce w Modelu S. Są także ważne podobieństwa – choćby podwójny bagażnik: z przodu i z tyłu samochodu.

Tesla Model 3 bok

Tesla Model 3 to finał 10-letniego biznesplanu Elona Muska. Przedstawiał się on następująco: stworzyć samochód sportowy (Roadster), za zarobione pieniądze stworzyć auto konsumenckie (Model S), aby następnie móc stworzyć przystępny samochód elektryczny (Model E). Jak mówi dyrektor generalny firmy – „to jest nasza przyszłość”.

Tesla Model 3 wygląd

Atrakcyjna cena Tesla Model 3 sprawiła, że w ciągu pierwszej doby przedpremierowe zamówienie złożyło ponad 115 tysięcy osób. A was zainteresował ten samochód? I drugie pytanie – czy dzięki Modelowi 3 era pojazdów elektrycznych na dobre się rozkręci?

Źródło: Tesla Motors, The Verge, SlashGear, Digital Trends

marketplace

Komentarze

31
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Piękny! :)
    Zaloguj się
    10
  • avatar
    Bardzo ładna, cena taka sobie, zasięg dużo lepszy niż u innych producentów, ale wciąż za mały. Jeśli tesla chce trafić do sceptycznie nastawionych to musi wypuścić auto z przynajmniej 750-1000km zasięgu, inaczej to wciąż będzie zabawka do dojazdu do pracy czy na zakupy a nie na wakacje czy podróż służbową przez pół kraju.
    Zaloguj się
  • avatar
    Prima aprilis nie :)
  • avatar
    Raczej nie.Polecam poczytać o modelu S
  • avatar
    Do autora wpisu - nie było tam słowa do darmowym ładowaniu w sieci super charger. Takie ładowanie mają droższe luksusowe modele S i X - tutaj spodziewam się jakiś abonamentów jak w telefonii komórkowej.

    Podobnie jeśli chodzi o autopilota - powiedziano, że jest hardware/sprzęt natomiast podstawowa wersja będzie miała ograniczone umiejętności. Za pełną opcję autonomii trzeba będzie dodatkowo zapłacić.
  • avatar
    Oby tylko rząd nie poczuł pieniędzy i nie przyczepił do aut elektrycznych jakiegoś podatku. Ps ktoś wie ile kosztuje wymiana akumulatorów ?
    Zaloguj się
  • avatar
    W Kaliforni to zaczyna nabierać sensu . Oczywiście nie ma tu co porównywać opłacalności do aut z innymi rodzajami napędu bo to jak porównywanie ssd do hdd . Wiadomo o co chodzi . Jednak widać już że zaczyna się pojawiać poważna alternatywa dla ropy , narazie w segmencie aut osobowych.
  • avatar
    fajny telewizor a nieeee to jest yyy ekran a może to zegary... ogólnie ładna na zewnątrz ale deskę to zrobili bardzo non future...
  • avatar
    opłacalność jest puki co dyskusyjna bo 35k $=ok 130K pln
    a trzeba by jeszcze doliczyć koszt sprowadzenia...

    ale nawet porównując auto z podobnym wyposażeniem ale napędem spalinowym kupimy za ok80-90 K pln
    zakładając że elektryk przejedzie 100km za 6pln
    a spalinowy 25-30pln (zakładam że cena paliwa wróci do 5pln prędzej czy później a spalanie 5-6L/100km) to różnica w cenie zwróci się po 10-15 latach (zakładając że ktoś jeździ ok 1k km miesięcznie)...

    dodatkowo delikatnie mówiąc słabo rozwinięta infrastruktura do ładowania, a jakby ktoś chciał ładować z domu mieszkając w bloku to raczej czeka go nieprzespana noc ...

    tak że puki co więcej minusów ...
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Mam nadzieję, ze z szajsu zwanego autopilotem moxna calkowicie zrezygnować... Tak samo jak z baterii i silnikow elektrycznych na rzecz baków i silnika spalinoweho