Technologie i Firma

VR First: AMD i Crytek stworzą pracownie wirtualnej rzeczywistości dla szkół

z dnia 2016-03-16
Mateusz Albin | Redaktor serwisu benchmark.pl
4 komentarze Dyskutuj z nami

Wirtualna rzeczywistość Cryteka trafi do uczelni poprzez sprzęt AMD. Czy tak wygląda przyszłość edukacji?

VR First: AMD Crytek

VR First to nowy projekt edukacyjny Crytek i AMD. W jego ramach w szkołach i uniwersytetach powstają pracownie wirtualnej rzeczywistości oparte o technologie Radeon i LiquidVR.

Według powszechnej do niedawna opinii, gry komputerowe ogłupiają dzieci, lub, w najlepszym wypadku, kształtują w nich socjopatyczne ciągoty i zamiłowanie do bezrozumnej przemocy. Dla odmiany firma Crytek, której zawdzięczamy m. in. serie "Far Cry" i "Crysis", postanowiła zająć się kształceniem uczniów oraz studentów i to w stylu godnym XXI wieku.

Software VR od Crytek, hardware od AMD

Niemiecki deweloper, wspólnie z AMD stworzy pracownie wirtualnej rzeczywistości. Dla AMD to kolejny krok w dziedzinie, w której jest już praktycznie monopolistą. Jak wcześniej pisaliśmy do firmy należy już ponad 80% udziałów w rynku VR. Pozostali partnerzy projektu to Leap Motion, OSVR i Razer.

W ramach inicjatywy VR First powstaną gotowe rozwiązania, oparte o karty graficzne Radeon Pro Duo i LiquidVR, kompatybilne m.in. z Oculus Rift i HTC Vive. Sprzęt AMD generuje wirtualną rzeczywistość opartą o silnik Cryengine Cryteka.

Pierwsza z wirtualnych pracowni działa od stycznia na Uniwersytecie Bahçeşehir w Istambule. To obecnie najszybsza platforma dla twórców treści VR, osiągająca 16 TeraFlopsów mocy obliczeniowej. Już teraz Crytek deklaruje plany stworzenia siedmiu kolejnych pracowni na uczelniach w Stanach Zjednoczonych i w Kanadzie. Są to Carleton University, California State University Monterey Bay, Purdue University, Rochester Institute of Technology, University of Florida, University of Southern California – School of Cinematic Arts i Vancouver Film School.

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

Pokolenie specjalistów od VR?

Projekt skierowano do uczniów, studentów, badaczy i deweloperów. Korzystanie z technologii ma polegać nie tylko na odbiorze treści, ale także ich tworzeniu. Dlatego w ręce użytkowników oddano narzędzie LiquidVR Software Developer Kit (SDK), udostępniony w ramach pakietu GPUOpen.

Inicjatorzy projektu liczą, że ich pomysł nie tylko upowszechni technologię AMD, ale także zaowocuje narodzinami pokolenia nowych talentów branży VR oraz przyczyni się do powstania globalnej społeczności, która nada tempo innowacjom.

- Potrzeba nam wszystkim nowej fali deweloperów, którzy podstawy swojej wiedzy zbudują na bazie znajomości programowania układów graficznych i silników gier. Jesteśmy w pełni oddani temu celowi i dlatego też współpracujemy razem z Crytek przy inicjatywie VR First. To właśnie ta inicjatywa jest istotnym krokiem na drodze do znaczącego rozwinięcia się platform zapewniających nowe doznania. Ten sam cel przyświeca nam także w programach certyfikacji sprzętu VR Ready - przekonuje Raja Koduri, starszy wiceprezes i główny architekt w Radeon Technologies Group firmy AMD.

marketplace

Komentarze

4
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    AMD zapraszam do CKZiU w Więcborku prosze
  • avatar
    nie zaleznie od VR, to jest wazna wiadomosc, Intel uznal ze lepiej licenzje kupic niz samemu sie wysilac:

    Bloomberg reports Intel (NASDAQ:INTC) is in talks with AMD to license its smaller rival's GPU patents.

    Tylko w ten sposob moga razem cos przeciwko ARM zrobic...Apple jako pierwszy na tym skorzysta..
  • avatar
    Dzieje się i to znacznie więcej i szerzej niż w przypadku "telewizyjno-płaskiego" 3D.
    Trzymam kciuki :)
  • avatar
    Znaczy się będą się uczyć jak tworzyć gry na gogle? :D