Ciekawostki

Wolimy czytać, a nie oglądać

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2016-07-19

Newsy w formie tradycyjnej czy materiału wideo? Większość użytkowników opowiada się za tą pierwszą opcją.

Każdego dnia przedzieracie się zapewne przez dziesiątki newsów. Serwowane są one w różnych formach, każda z redakcji zdaje się mieć swojej preferencje. To samo powiedzieć można jednak także o samych użytkownikach.

Właśnie na tych ostatnich skoncentrowane było badanie Reuters Institute for the Study of Journalism at the University of Oxford. Przeprowadzono je w 26 krajach, a celem było uzyskanie odpowiedzi na to, newsy w jakiej formie są najbardziej odpowiednie dla użytkowników.

Wyniki? Okazuje się, że zdecydowana większość ankietowanych (59%) opowiada się za tekstami w formie najbardziej tradycyjnej. Wolimy zatem, przynajmniej na podstawie tego badania, czytać, a nie oglądać. Newsy przedstawiane w formie materiałów wideo ponad inne formy przedkłada jedynie 24% badanych.

Czytanie newsów badanie

Dlaczego zatem materiały wideo nie wszystkim odpowiadają? Osoby, które ich nie lubią wymieniają tu kilka powodów. Ten najczęściej się przejawiający to oczywiście argument, że jest to mniej wygodne. Na niekorzyść materiałów wideo działać ma również dłuższy czas ich ładowania, a także reklamy.

Newsy w formie wideo badanie

Rok wcześniej podobne badanie przeprowadzone tylko na terenie USA wykazało, iż 2/3 tamtejszych mieszkańców preferuje tradycyjną formę newsów, a materiały wideo to pierwszy wybór jedynie 14% osób. Jak widać upodobania pokrywają się z tym, co pokazało najnowsze, globalne już badanie.

Źródło: emarketer, phys

marketplace

Komentarze

12
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Bo niusy wideo są często poprzedzone dużąąąąąąąą porcją reklamy - np. na dzień dobry 90 sekund reklam i i 180 sekund niusa...

    Niektórzy mają wręcz poblokowane odtwarzanie plików wideo - w tym niżej podpisana....

    A tekst ma jeszcze tą zaletę iż łatwiej wrócić do określonego momentu, łatwiej się zatrzymać i przemyśleć jakiś fragment.

    Minus - coraz większa część populacji jeśli tekst przekracza kilka zdań traci zdolność jego pojmowania, zrozumienia.

    Może dla tej coraz większej części populacji niusy w formie sms ??? (wiem złośliwa jestem)
    Zaloguj się
    16
  • avatar
    Są i tacy co tekst tylko oglądają nie czytają a potem się jeszcze w komentarzach wypowiadają.
    Zaloguj się
  • avatar
    Interesujący wynik, bo pokazuje, że portale i blogerzy niepotrzebnie na siłę wciskają wszędzie materiały video.
  • avatar
    Zdecydowanie czytać bo czytając otrzymuję pełną informację a oglądając film zaledwie streszczenie.
  • avatar
    Wolę czytać. W większości teksty są tak kiepskiej jakości, że wystarczy rzucić okiem i biegniesz dalej. Przy video, najpierw dwie minuty reklam - potem 4 minuty wodolejstwa. Czyli sześć minut bezpowrotnie straconego życia.
    Druga sprawa to drastycznie szybko kurczące się zasoby przy internecie z limitem.
  • avatar
    Ciekawe badania, szczególnie z realiami nas otaczającymi jakim jest tabloidyzacja społeczeństwa.