Gry komputerowe

Sprawdź już dziś ray tracing w World of Tanks

przeczytasz w 1 min.

„Ray tracing to rewolucja w grafice gier wideo, która dzieje się na naszych oczach” – powiedział Bronislav Sviglo, kierownik tworzenia grafiki w World of Tanks. Nie bez powodu – to popularne MMO wkrótce doczeka się obsługi tej technologii i znów wypięknieje.

Półtora roku temu zadebiutowało World of Tanks 1.0. Sieciowa gra wojenna przeszła wtedy na nowy silnik graficzny – Core – dzięki czemu na nowo zaczęła cieszyć oczy graczy. Wkrótce będzie to robić nawet skuteczniej, ponieważ nadciąga aktualizacja tego silnika – WoT enCore RT – z zaimplementowaną technologią ray tracing. Sprawia ona, że cienie wyglądają bardziej realistycznie.

Co ciekawe, zmiany w World of Tanks doceni każdy posiadacz komputera z kartą graficzną z DirectX 11 – nie będzie ona musiała dodatkowo obsługiwać sprzętowo tej technologii. Udało się to osiągnąć, dzięki współpracy z firmą Intel i wykorzystaniu jej bibliotek Embree. Krótko mówiąc: dokonywanie wielowątkowych konstrukcji BVH powierzono procesorowi, a karta graficzna może tworzyć ray tracing w shaderach. 

Ray tracing w World of Tanks – wideo:

Jeśli jesteście ciekawi, jak będzie wyglądać ray tracing w World of Tanks, to… już teraz możecie się o tym przekonać. Wargaming udostępnił bowiem aplikację demonstracyjną. Link do jej pobrania, jak i komplet dodatkowych informacji na temat silnika enCore RT, znajdziecie w tym miejscu.

Źródło: Wargaming

Warto zobaczyć również:

Komentarze

14
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Spichris
    2
    Tytuł strasznie mylący - sugeruje iż w WoT pojawi się pełnoprawny ray tracing podczas gdy w rzeczywistości chodzi tylko i wyłącznie o odwzorowanie cieni. Nie odbicia, nie oświetlenie itd, tylko same cienie.
    • avatar
      Kenjiro
      1
      I co z tego, skoro i tak np. ogień nie daje światła, czyli nie rozświetla cieni i wygląda jak nałożony w paincie...
      • avatar
        SadSam
        0
        WOW !!! nie no poprostu inna gra... nie wiem jak mozna bylo w to grac przed Ray Tracingiem... hahaha
        • avatar
          mjwhite
          0
          To teraz już wiemy dlaczego na amd ta gra słabiej chodzi :-)
          • avatar
            xxx.514
            -1
            Jak to możliwe, że "gra", która nie posiada fizyki, z realnością ma tyle wspólnego ile wiatrak i pierniki nawzajem między sobą, pisana przez ruskich dla ruskich, ma nagle zacząć obsługiwać pełnoprawny Ray Tracing?
            • avatar
              Dragonik
              -1
              Tylko po co? skoro w grach tego typu nie ważna jest grafika a ilość klatek na sekundę oraz zasięg rysowania