Akcesoria do konsol

Xbox Series X będzie korzystać z SSD pod PCI-Express 4.0 - są pierwsze szczegóły

z dnia 2020-01-23
Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
9 komentarzy Dyskutuj z nami

Choć do premiery Xbox Series X pozostało jeszcze sporo czasu, w sieci pojawia się sporo przecieków o nowej konsoli. Sprzęt zaskoczy nas bardzo dobrą wydajnością – będzie to zasługa nie tylko nowego procesora AMD, ale też szybkiego dysku SSD.

Do tej pory producent nie ujawniał zbyt wielu szczegółów na temat specyfikacji konsoli Xbox Series X. Podczas zapowiedzi dowiedzieliśmy się, że będziemy mieli do czynienia z procesorem AMD z rdzeniami Zen 2 i układem graficznym RDNA, a całość uzupełni dysk SSD nowej generacji.

Xbox Series X z szybkim dyskiem SSD pod PCI-Express 4.0

Phison LinkedIn

Szczegóły na temat zastosowanego nośnika ujawnił profil LinkedIn byłego pracownika firmy Phison, która zajmuje się produkcją kontrolerów dla nośników półprzewodnikowych. Ujawnił on, że pracował m.in. nad kontrolerem PS5019-E19, który znajdzie zastosowanie również w Xbox Scarlett (nazwa kodowa nowego Xboxa). To jeden z pierwszych układów korzystających z magistrali PCI-Express 4.0 x4.

Phison PS5019-E19T

Nim jednak wpadniecie w zachwyt, warto przybliżyć specyfikację układu. Phison PS5019-E19 to ekonomiczna konstrukcja, która obsługuje cztery kanały pamięci (do 2 TB) i nie korzysta z dodatkowej pamięci podręcznej DRAM. Transfery sekwencyjne dochodzą do 3600/2200 MB/s, a liczba operacji losowych dochodzi do 380 000/500 000 IOPS. Są to osiągi porównywalne z najlepszymi modelami pod PCI-Express 3.0 x4, ale do topowych konstrukcji pod PCI-Express 4.0 x4 (jak chociażby Corsair Force MP600 lub Aorus NVMe Gen4 SSD na bazie układu Phison PS5016-E16) jeszcze mu sporo brakuje.

W tym momencie warto nadmienić, że poprzednie Xboxy korzystały z dysku talerzowego (HDD), więc wpakowanie ekonomicznego SSD pod PCI-Express 4.0 i tak będzie ogromnym krokiem naprzód. Szybszy dysk powinien przełożyć się na lepszy komfort użytkowania konsoli i szybsze wczytywanie gier (a przecież o to właśnie chodzi). Swoją drogą, większość naszych czytelników i tak pewnie może tylko pomarzyć o SSD pod PCIe 4.0 w swoim komputerze ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

Źródło: Sweclockers

Warto zobaczyć również:

marketplace

Komentarze

9
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Sama prędkość odczytu SDD to tylko połowa sukcesu, gdy mowa o prędkości ładowania gier, bo później przed załadowaniem do pamięci trzeba te dane jeszcze zdekompresować. Obecne dyski na platformie PC nie mają sprzętowej dekompresji danych i z tego względu różnice w grach między dyskami SDD są znikome. Obie natomiast konsole PS5 i XSX mają taką sprzętową dekompresje i gość z MS powiedział na przykładzie gry sea of thieves, że XSX ładuje level w czasie 3 sekund, podczas gdy standardowe 3.5GB/s SDD potrzebuje na to samo 15 sekund.
    Zaloguj się
  • avatar
    Nawet zwykły ssd 500mb/s zrobiłby porządną robotę w konsolach A co dopiero dysk co ma 3gb/s...
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie ważne jaki tam będzie SSD, może być taki 500/500, będzie to i tak spory przeskok w porównaniu z HDD w konsolach ;)))
    Też nie wymagajmy nie wiadomo czego, w końcu konsola kosztować nie może nie wiadomo ile, za pewne znajdą środek. Aczkolwiek jestem w stanie kilka stówek dać więcej żeby już było naprawdę dobrze ;)
  • avatar
    Widzę tam "DRAM-less ... SSD" czyli jednak cięcie kosztów. Nijak SSD bez DRAM nie będzie szybsze od SSD z DRAM.
    Zaloguj się