Tomcen | 2010-01-20

Zestaw głośników Tracer Staccato 2.1

kategoria: głośniki

typ tekstu: recenzja

 

        W związku z chęcią zakupu głośników komputerowych serwis benchmark.pl przyszedł mi z pomocą. Zaoferowali mi do testów głośniki firmy Tracer, Staccato Multimedia Speakers 2.1. Po około 1,5 tygodnia, wreszcie oczekiwane głośniki przyszły. Tak na marginesie to pozdrowienia dla firmy kurierskiej  DHL, która pomyliła przesyłki. Głośniki zostały wysłane 21 grudnia a przyszły dopiero w Sylwestra. Widać, że poziom świadczenia usług przez DHL równa się juz powoli z Pocztą Polska.

 

1. Wstęp

2. O firmie

3. Opis produktu

4. Zawartość opakowania

5. Dane techniczne z  strony producenta

6. Budowa zestawu

7. Testy

8. Podsumowanie

2. O firmie: 

        Firma „Tracer” na polskim rynku istnieje od około 15 lat. Produkty Tracer, wykonane w oparciu o najnowsze dostępne technologie i trwałe, bezpieczne materiały zaspokajają potrzeby nawet najbardziej wymagających użytkowników. Do głównych produkowanych akcesoriów multimedialnych należą: myszy, pady, głośniki, klawiatury itd. źródło tracer.pl

3. Opis produktu:

        Głośniki Staccato to popularny zestaw przeznaczony dla użytkowników oczekujących produktu o atrakcyjnym wzornictwie i korzystnej cenie. Moc muzyczna wynosząca 25 Wat pozwala ustawić wystarczający poziom natężenia dźwięku w niedużym pokoju. Zakres przenoszenia dźwięku od 20 HZ do 20kHz(teoretycznie) pozwala zwiększyć komfort w słuchaniu muzyki, radia lub oglądania filmów.  źródło tracer.pl

4. Zawartość opakowania:

        Zestaw głośników została zapakowany w ładny, błyszczący, zielony karton. W skład zestawu wchodzi:

  • Subwoofer
  • 2 x satelita (głośniki średniotonowe)
  • kabel audio do PC
  • instrukcja obsługi

Cały zestaw

 

5. Dane techniczne z  strony producenta: 

Okres gwarancji   24 miesiące
Instrukcja obsługi      po polsku
Moc PMPO zestawu   900 W
Moc RMS zestawu   25 W
Pasmo przenoszenia  20Hz - 20 kHz
Regulacja głośności, tonów niskich
Tworzywo wykonania subwoofer'a drewno
Waga urządzenia (w kg )  2,7
Wyjście słuchawkowe

nie                      

Moc szczytowa   50 W przy <10% THD
THD zestawu  mniej niż 0,05% THD przed odcięciem
Stosunek sygnału do szumu >80db

Ostatnie 3 pozycje w powyższej tabeli nie pochodzą z strony producenta, są dostępne tylko w dołączonej instrukcji obsługi.


 

6. Budowa zestawu:
 

        Zestaw głośników jest estetycznie wykonany. Obudowa subwoofer’a jest wykonana z drewna w standardzie Bass Reflex. Kanał ten został zrobiony z zwykłej rolki papierowej.

 

Widok wnętrza głośnika nisko tonowego

W środku estetycznie wykonanej drewnianej obudowy subwoofer’a znajduje się głośnik niskotonowy  o mocy 10W, impedancji 4 Ohm oraz średnicy 12cm. Głośnik posiada gumowe zawiesznie membrany.

 

Głośnik niskotonowy

 

Z tyłu subwoofera znajdują się dwa pokrętła do regulacji. Jednym regulujemy głośność całego zestawu a drugim poziom niskich tonów. Umieszczony jest tam również przełącznik Power ON/OFF oraz Power LED.

Tylni panel subwoofer'a

 

Subwoofer od strony głośnika niskotonowego

 

Przód subwoofer'a

 

Obudowa głośników średniotonowych (satelitek) została wykonana z tworzywa sztucznego. W środku znajduje się głośnik o mocy 5W, impedancji 4 Ohm oraz średnicy 6cm. Głośniki są zabezpieczone nie zdejmowanymi maskownicami wykonanymi z czarnego, prześwitującego materiału. Całość prezentuje się prosto i elegancko, bez zbędnych „wodotrysków”.

Głośniki średniotonowe

 

Podstawka głośników została zaprojektowana w taki sposób, że umożliwia ona zamieszczenie głośnika średniotonowego na ścianie. Wystarczy obrócić nóżkę:

Wiszący głośnik średniotonowy

 

 

Sekcja zasilająca składająca się z transformatora ( 220/12V, 1,5A) oraz mostka prostowniczego, jest zintegrowana z subwoofer’em. Z prostych obliczeń wynika, że moc zastosowanego zasilacza (P = U x I= 12 x 1,5 =18W) jest nie wystarczająca do wykorzystania w pełni, mocy zestawu (25W, dane producenta).

 

Zdjęcie transformatora Tracer Staccato 2.1 

 

Sekcja wzmacniacza audio została zbudowana na układach serii  YD2030. Moc pojedynczego układu przy 4 Ohm wynosi 14W a przy 8 Ohm 9. Wzmacniacz posiada zabezpieczenie termiczne przed przegrzaniem.

Górna część płytki bazowej

 

Dolna część płytki bazowej

 

7. Testy:

  

 

Z racji nie posiadania specjalistycznego sprzętu nie było możliwości sprawdzenia takich parametrów jak:

  • pasma przenoszonej częstotliwości link
  • stosunku zawartości harmonicznych THD (Total Harmonic Distortion) link wikipedia
  • maksymalnego natężenia dźwięku (dB)

 

Jak wszyscy wiemy testy odsłuchowe są testami subiektywnymi, a więc dla jednych osób jakość dźwięku będzie zadowalająca a dla drugich wręcz przeciwnie. Więc w celu przeprowadzenia testów, które jak najbardziej są w stanie odzwierciedlić możliwości akustyczne zestawu głośnikowego, zostały one porównane z konkurencyjnym zestawem Creative Inspire M2600, który kosztował ok. 115zl. Testy zostały przeprowadzone na komputerze klasy PC z zintegrowana kartą muzyczną VIA VT1708S (max 48khz, 24bit, 7.1).

 

Tabela porównawcza danych technicznych

Nazwa Tracer Staccato 2.1 Creative Inspire M2600
Okres gwarancji  24 mies.  12 mies.
Instrukcja obsługi    po polsku  po polsku
Moc PMPO zestawu  900 W  brak danych
Moc RMS zestawu   25 W  29 W
Pasmo przenoszenia  20Hz - 20 kHz 40Hz ~ 20kHz
 
Regulacja głośności, tonów niskich głośności,tonów niskich, pilot przewodowy
 
Tworzywo wykonania subwoofer'a drewno  drewno
Waga urządzenia (w kg )  2,7 3,2
Wyjście słuchawkowe nie nie

 

        Głośniki Tracer w porównaniu z Creative wypadają  gorzej w paśmie niskiej częstotliwości (bass). W słyszanych niskich tonach wyraźnie brakuje dynamiki dźwięku oraz głębi basu. Jeśli chodzi o pasmo wyższej częstotliwości, to jest zdecydowanie lepiej. Głośniki średniotonowe grają porównywalnie z głośnikami konkurencyjnego producenta. Należy zaznaczyć, że na słabą jakość dźwięku wpływ ma przede wszystkim słaba sekcja zasilania zastosowana w testowanych głośnikach (patrz zasilanie).

 

        Dźwięk akceptowalnej jakości (bez wyraźnych zniekształceń niskich tonów) uzyskujemy przy ustawieniu regulatora głośności (Volume) na poziom max ok. 65% przy ustawieniu regulatora niskich tonów na maksymalna wartość.

Tylni panel subwoofer'a

 

Słaba jakość zasilacza przekłada się na również na spadek napięcia, który wpływa bezpośrednio na jakość dźwięku,  zauważyć można to na przygasającej diodzie Power LED.
 

 

Głośniki średniotonowe (satelity) nie zostały wyposażone w ekran elektromagnetyczny, który kompensuje skutki używania telefonu komórkowego (GSM) w pobliżu głośników .

Po lewej Tracer Staccato 2.1, po prawej Creative Inspire M2600

 

Płyta bazowa nie została wyposażona w podkładki gumowe chroniące ją przed wpadaniem w drgania generowane przez głośnik niskotonowy. U konkurencji zastosowana została silikonowa podkładka, co obrazują poniższe zdjęcia.

 

Po lewej Tracer Staccato 2.1, po prawej Creative Inspire M2600

 

        Przy cichym słuchaniu muzyki oraz oglądaniu filmów irytujący jest brak niskich tonów.  Sygnalizuje to na niezbyt trafne dobranie końcówki mocy wzmacniacza do zastosowanego głośnika niskotonowego ( charakterystyka układu YD2030). Po pogłośnieniu  niskie tony są lepiej słyszalne oraz bardziej wyraźne.

Niestety wraz z polepszeniem się  jakości niskich tonów w głośnikach średniotonowych słyszalne stają się nieprzyjemne  dla ucha „piski”, przesycenie wysokich tonów. Przy filmie pt. „Terminator Salvation 1080p BluRay DTS” zniekształcenia dźwięku nie są aż tak uciążliwie jak podczas słuchania muzyki.
 

       W grze pt. “Guitar Hero: World Tour” po wybraniu gitary elektrycznej w piosence Michaela Jacksona “Beat It”, emitowany przez głośniki dźwięk gitary elektrycznej jest daleki od faktycznego brzmienia gitary. Dźwięk jest płytki, mało wyraźny, brakuje mu charakterystycznej dla tego instrumentu ostrości. Natomiast brzmienie gitary basowej prezentuje się dużo lepiej, emitowany dźwięk jest charakterystycznie niski.  Wokal jest słyszalny całkiem poprawnie.

  

8. Podsumowanie:

       Głośniki są w miarę tanią alternatywą dla posiadaczy wbudowanych głośników  w monitor lub dla posiadaczy komputerów przenośnych. Dokładając niewielką kwotę(ok. 30 – 40 zł.) można nabyć głośniki o lepszych parametrach, które przekładają się na zdecydowanie lepsza jakość dźwięku. Testowane przeze mnie głośniki wyróżnia estetyka wykonania, na względnie wysokim poziomie. Użytkownicy szukający głośników do głośnego słuchania muzyki będą nieco rozczarowani. Stosunek jakości do ceny w porównaniu do konkurencyjnych zestawów jest raczej przeciętny. Należy zaznaczyć, że w przedziale cenowym do 100zł. ciężko jest znaleźć lepszy zestaw głośników o podobnych parametrach renomowanych firm tj. Logitech, Creative. Zdjęcia wysokiej rozdzielczości do pobrania z serwera.

Plusy:

  • ciekawy design
  • obrotowa podstawka głośników średnio tonowych
  • możliwość regulacji głośności niskich tonów
  • drewniana obudowa subwoofer’a
  • instrukcja obsługi w języku polskim
  • cena (85zł.)

 Minusy:

  • ogólnie słaba jakość dźwięku
  • zbyt krótkie kable głośnikowe
  • brak pilota
  • słaba sekcja zasilania
  • nie do końca dobrze zaprojektowany wzmacniacz

 

Bez komentarza .....

 

Naklejka na bocznej części subwoofer'a 

 

Podziękowania  benchmark.pl za udostępnienie sprzętu do testów.



odsłon: 7326

Komentarze

(44)

fenril

0 + - 2010-01-20 16:35

Bardzo wyczerpująca recenzja, ładnie skonstruowana, dodatkowo wiele zdjęć, jak i filmików z zastosowaniem recenowanych głośników. Jak dla mnie to 5 się należy.

malolat001

0 + - 2010-01-20 16:48

Widać, że autor tego artykułu przyłożył się do zrobienia całkiem dobrej recenzji. Nie zabrakło nawet pokazania sekcji zasilania co dowodzi, że głośniki były dokładnie przetestowane. Zasłużona 5 ode mnie. Oby więcej takich recenzji.

pejot_(ash)

0 + - 2010-01-21 00:39

Tak, świetne kryteria oceny. Każdy sprzęt rozbierajmy na kawałki i oglądajmy od środka.

bingis

0 + - 2010-01-21 20:50

Twoim zdaniem kluczową sprawą dla działania głośników jest ich wygląd zewnętrzny czy może ślepe zawierzenie "papce marketingowej" jaką serwują nam producenci sprzętu? Czy też wolałbyś tu zobaczyć wykresy wydajności w grach, temperatury pracy i testy OC jak w reckach kart graficznych?
Moim zdaniem bardzo fajnie została pokazana budowa głośników, użyte podzespoły itd. Dla ogarniających temat to w zupełności wystarczy. Ale do tego potrzeba odrobinę wiedzy...
Zaś dla malkontentów głośniki zostały porównane do chyba najpopularniejszego zestawu konkurencji w tym przedziale cenowym.
Nie wyobrażam sobie innej recenzji zestawu głośników.
Dla autora zasłużone 5, widać zna się na temacie.
Pozdrawiam.

PS. a naklejka miażdży... :)

sierotka_Marysia

0 + - 2010-01-22 18:02

W 100% zgadzam się z Bingisem. Recenzję oceniam na 5

hl1030

0 + - 2010-01-20 17:06

ale głupie ??
zanim dałem ocenę średnia była 5 po kliknięciu na 5 średnia spadła na 4,7 jak zawsze logiczne/matematyczne :\

tomcug

0 + - 2010-01-20 17:24

W międzyczasie ktoś musiał dać 1 :/. Co do samej recki, bardzo dobra, ode mnie 5.

Stalkerxx

0 + - 2010-01-20 18:22

5.

VMAX OC

0 + - 2010-01-20 19:06

Za 85 zł mogłeś mieć Creative A100 i dużą lepszą jakość dźwięku :]

juggler

0 + - 2010-01-20 19:13

Nie znam się na sprzęcie audio, ale recenzja bardzo fajna i porusza chyba wszystkie ważne kwestie. Zasłużone 5 ;)

barek

0 + - 2010-01-20 19:25

Zasłużone 5. Super recka

pershing6

0 + - 2010-01-20 22:38

Nie czytalem calego i nie mam zamiaru.
"Nie wiesz jak napisac napisz 2 razy - za kazdym razem inaczej"
- jezeli nie wiesz o co chodzi to - "nisko tonowy"

18W transformator wystarczy aby zasilic ten zestaw.
2x5W - satelity i 10W sub. (nie pytam skad producent wzial 25W)
przy 4/5 i tak pewnie skrzecza.

Co jak co, ale sub na 101% nie jest z drewna - ale skoro sie nabrales to nazwa tej sklejki - "imitujacej drewno" jest na miejscu :)

i blablalbablalbalba wiecej - za trud az 3

fenril

0 + - 2010-01-21 00:37

Nie, żeby, czy coś tam... ale trochę tego nie rozumiem....
Piszesz:
"Nie czytałem całego i nie mam zamiaru"...
... w takim razie, dlaczego cytujesz zdania z pierwszej recenzji danego użytkownika, oceniając i zarazem zniechęcając jego, jak i wszystkich początkujących recenzentów do wyrażania jakichkolwiek opinii na dany temat, który recenzują. Skąd te 3 - czy dlatego, że nie przeczytałeś wogóle tej recenzji, jak w pierwszym zdaniu komentarza zaznaczasz, czy to po prostu Twoje "widzi-mi-się". Przepraszam, ale naprawdę nie rozumiem Twojej postawy.
Muszę tutaj zamieścić znane już od dawna zdanie: SZANUJMY SIĘ NAWZAJEM. Jeśli nie czytasz, a tylko patrzysz na zdjęcia, to proszę, drogi użytkowniku, nie oceniaj "książki po okładce". Przepraszam, jeśli kogoś uraziłem, aczkolwiek nie sądzę, jednakże, mam nadzieję, iż przeczytałeś ten komentarz do końca i wyniosłeś coś z tego, zamiast się obrażać na cały świat.

pershing6

0 + - 2010-01-21 10:30

Ehh, oceny nie wystawilem bo czekalem co odpowie na to sam wlasciciel recki - a tu Ci sie przyczepia.
Skoro wylapalem "bledy" to chyba dosc dokladnie musialem przestudiowac recenzje nie ???
Nie przeczytalem calego bo nie interesuje mnie porownanie ktorego rozstrzygniecie znam z gory.
Jezeli naprawde (Tomcen wiek: 23 !!!) sie obrazi to poradze tylko jedno - dorosnac.

malolat001

0 + - 2010-01-21 02:30

"18W transformator wystarczy aby zasilic ten zestaw." haha super widzę, że kolega się zna. Przytoczmy jego wypowiedź: "2x5W - satelity i 10W sub" to już nam daje 20W do tego trzeba doliczyć straty. W dodatku widać, że LED przygasa już na 1/2 mocy więc ewidentnie wskazuje na słabe zasilanie. Niestety znajdą się tacy co nic nie zrobili a tylko szukają dziury w całym, ogólnie żal mi Pana "pershing6" i lepiej aby szanowny Pan przeczytaj cała recenzję i spróbuj zrobić lepszą recenzję a nie tylko pisać głupie komentarze...

pershing6

0 + - 2010-01-21 10:47

Straty transformatora to (nie winikam w specyfikacje) to ~10% czyli odejmij se pan 1,8 od 18.
Przekrecajac potencjometr na 100% dasz 100% z tego transformatorka i podany "wataż" (?) na glosnikach nie zostanie poprostu wykorzystany. Ale jak da sie doczytac znieksztalcenia pojawiaja sie juz przy 65%...

G***o mnie obchodzi "zal" jakiegos malolata :)
Czy naprawde myslisz ze ktos o nicku "malolat001" bedzie traktowany powaznie ?
W jednym zdaniu - najpierw na "Pan" a pozniej na "Ty" przypomina mi to moj pierwszy cytat:
"Nie wiesz jak napisac napisz 2 razy - za kazdym razem inaczej"
Ktos kto sie zarejestrowal tylko po to aby wysoko ocenic recke jakiegos dupnego zestawu za 85,-
Jeszcze zadales sobie trud aby mnie skomentowac, czyzby nie chcialo Ci sie przelogowywac :> ? (Czy wodzislaw slaski mozna uznac za nedzne miasto ?)
Jezeli moje oskarzenia sa bez pokrycia to pozdrow kolege xD

Diego_90

0 + - 2010-01-21 15:33

Witam,
po pierwsze mógłby Pan pisać po polsku? Następnie, dlaczego obraża Pan innych użytkowników? Nazwy miast piszemy dużymi literami... Wodzisław Śląski a Nędza to dwie różne miejscowości, ale jak ktoś jest zaściankowy to tego w życiu nie pojmie, iż istniej świat poza jego miejscowością i PC-tem...
Dlaczego w ogóle odpowiadam na Pana komentarz? Ponieważ nie znoszę chamstwa! Pozostaje mi tylko pozostawić Panu(zapewne dla Pana tylko pusty slogan) SZANUJMY SIĘ NAWZAJEM!

Co do recenzji to zrobiona bardzo ciekawie, osobiście nie zgadzam się z niektórymi plusami i minusami w podsumowaniu, ale każdy ma własny gust/zdanie ;)
Ode mnie 5

pershing6

0 + - 2010-01-21 16:27

Moj caly tekst jest po "polskiemu", docelowy odbiorca mojego komentarza z pewnoscia zrozumial "co autor mial na mysli".

A w ktorym miejscu kogokolwiek obrazilem ? (jezeli chodzi o "malolata" to poprostu jest odniesienie do nicku)

Tym pustym sloganem pewnie przypunktowales u @fenril'a :P

btw. serio istnieje cos poza moim komputerkiem ? Myslalem ze to tylko legendy, a tu prosze ... :)

Armin

0 + - 2010-01-21 18:13

może ktoś o nicku malolat nie będzie traktowany poważnie ale znowu ktoś kto ma nick pershing6 kojarzy mi się tylko z psem z "13 posterunku"...

pershing6

0 + - 2010-01-21 19:02

kazdy ma swoje skojarzenia :)

Mansonxy

0 + - 2010-01-23 11:43

Można spytać skąd to 10%?Wyznaczenie strat w transformatorze to dość złożona seria obliczeń wymagająca wykonania wielu pomiarów.Założone 10% jest tu jak najbardziej błędne ponieważ, jeśli transformator nie został dobrany właściwie (czyli tak jak tutaj) pracuje jako przeciążony(a więc dane katalogowe mają się tutaj zupełnie nijak).W takim stanie pracy uzwojenie zarówno pierwotne jak i wtórne wskutek przepływającego zbyt dużego prądu nagrzewa się, co powoduje wzrost ich rezystancji (Prawo Joule'a-Lenza).Jeśli dochodzi do czegoś takiego to mamy do czynienia z spadkiem napięcia po stronie wtórnej, co zauważył autor recenzji w pkt.7. Aby tego uniknąć transformator musi zostać dobrany z dużym zapasem, (nawet 40%) pomijam już tutaj że producent nie podaje mocy pozornej tego elementu co dla maszyn indukcyjnych jest podstawowym parametrem. Jak wiadomo dla wszystkich którzy się wypowiadają w tej kwestii, straty w uzwojeniach zależą od kwadratu prądów transformatora. Straty generowane są tutaj jednak nie tylko przez kiepskie trafo, należy wziąć pod uwagę charakterystykę samego wzmacniacza na układzie YD2030. Jeśli układ niema zapewnionych optymalnych warunków pracy, czyli przede wszystkim napięcie wejściowe Vss jest mniejsze niż wymagane, pobiera on zwiększony prąd wpływając tym samym na dodatkowe pogorszenie bilansu prądowego całego sytemu zasilacz-wzmacniacz.

pershing6

0 + - 2010-01-23 14:11

Widze ze ktos studiuje w kierunku elektronika.
Oto streszczenie dla tych ktorzy nie czuja "czaczy"
-shitowy transformator
-shitowy glosniki
-shitowe wykonczenie
co za tym idzie shitowy zestaw.

Nawet przy zalozeniu ze transformator daje z siebie tylko 40% - glosniki "pierdza" juz przy ponad polowie jego mocy, wiec nie ma sensu przekrecac potencjometra na max'a.(gdyby sie przegrzewal recenzent by o tym napisal) No chyba ze ktos lubi charczacy zestaw grajacy ;P

sierotka_Marysia

0 + - 2010-01-24 11:14

Autorowi komentarza chodziło chyba oto, że transformator powinien być dobrany z 40% zapasem mocy w odniesieniu do mocy wymaganej przez odbiornik (wzmacniacz). Więc jeśli tutaj znamionowo wymagane jest 25W to transformator powinien mieć przynajmniej 35W. Oczywiście nie odnosi się to tylko do sprzętu audio ale także większości sprzętu elektronicznego w którym ten układ występuje. W takich warunkach cała sekcja zasilacza pracuje „na luzie” nie grzeje się, a sam wzmacniacz audio pracuje w optymalnych warunkach. W wzmacniaczach dobrej klasy sekcja zasilania projektowana jest nawet z 200% zapasem. Inną sprawą jest to że nie chodzi tutaj tylko o sam transformator, tak samo ważne dobranie jest odpowiedniej pojemności układu zasilającego (nawet 200000 uF).

Menos

0 + - 2010-02-06 11:27

Autor nigdzie nie napisał, że głośniki są jakoś wybitnie dobre, wręcz przeciwnie "słaba jakość dźwięku". Poza tym ocenie podlega recenzja, a nie recenzowany sprzęt. Jeżeli zamierza Pan podjąć się oceny sprzętu proszę stworzyć własną, konkurencyjną recenzje. Zakładając Pańskie podejście będzie ona w pełni miarodajna i obiektywna. - posunąłem się do sarkazmu, bo widzę, że Pan robi to dość często

Często przeglądam recenzje na benchmarku, ale dopiero Pańskie wypowiedzi zmusiły mnie do założenia konta i wyrażenia swojej opinii.

Recenzja jest jak najbardziej profesjonalna. 5/5

Menos

0 + - 2010-02-06 11:27

Autor nigdzie nie napisał, że głośniki są jakoś wybitnie dobre, wręcz przeciwnie "słaba jakość dźwięku". Poza tym ocenie podlega recenzja, a nie recenzowany sprzęt. Jeżeli zamierza Pan podjąć się oceny sprzętu proszę stworzyć własną, konkurencyjną recenzje. Zakładając Pańskie podejście będzie ona w pełni miarodajna i obiektywna. - posunąłem się do sarkazmu, bo widzę, że Pan robi to dość często

Często przeglądam recenzje na benchmarku, ale dopiero Pańskie wypowiedzi zmusiły mnie do założenia konta i wyrażenia swojej opinii.

Recenzja jest jak najbardziej profesjonalna. 5/5

pershing6

0 + - 2010-03-08 19:03

Raz wystarczy, tez przeczytam.

Otoz jak kiedys, ktos, gdzies na jakis temat napisal.

"Nie trzeba byc artysta zeby oceniac dziela innych"

Sławekpl

0 + - 2010-01-21 03:57

ad pkt. 2 - odnoszę wrażenie, ze to cytat z ulotki producenta a nie opinia własna recenzenta...
akurat Tracera można porównać do Modecoma, podobna jakość, wykonanie i technologia, czyli dolna półka a nie wyższa co sugeruje ten tekst

Tomcen

0 + - 2010-01-21 11:35

Przecież masz podane źródło skąd ten tekst został zaczerpnięty, co do porównania zestawu to pod ręku miałem zestaw Creative'a i właśnie do niego sie odniosłem

Michael DeAngelo

0 + - 2010-01-21 08:48

Pierwsze ... rozdziały są tak rozdrobnione że az na usta pcha się pytanie "nie można było tego dać w jednym dziale??" . Jednak ta recka nie przemawia do mnie. Daje 4

suluben

0 + - 2010-01-21 10:07

cyt.: "20Hz - 20 kHz"


Powinni karać producentów za wciskanie takich kitów.
Kiedyś miałem głośniki Arovana, miały na sobie naklejkę z podobnym pasmem przenoszenia, a basu brak, jak tam realnie dochodziło do 150Hz, to byłoby dobrze.

Tomcen

0 + - 2010-01-21 17:03

Dziękuje wszystkim za komentarze oraz oceny pozytywne jak i negatywne.

Ent3x

0 + - 2010-01-21 20:09

Fajna recka ;). A napis 1+1 mnie połamał xd.

luiz7

0 + - 2010-01-22 13:10

Bardzo fajna recenzja, zdjęcia, filmik- zasłużone 5.Dawniej tracer nie miał zbyt dobrej opinii ale zauważyłem ,że ostatnio to się zmienia- co raz więcej osób poleca ten sprzęt.

cervir

0 + - 2010-01-22 13:38

Cóż, nie wiem jakim cudem Tracery mają mieć "gorszą jakość brzmienia", skoro operują dźwiękiem na szerszym paśmie, zatem w zasadzie lepiej odwzorowują niższe tony niż dużo droższe creativy, które (wiem z doświadczenia) po roku zaczynają wydawać charakterystyczne "bzyczenie" (potocznie zwane również "pierdzeniem), ponieważ membrany zaczynają kaprysić. Różnica w dźwięku oczywiście jest, ponieważ każde głośniki brzmią inaczej. Mimo wszystko trwałość i ekonomia stawia głośniki Staccato przed Creativami.

Mansonxy

0 + - 2010-01-23 10:58

Autor recenzji zaznaczył w pkt.3 tej recenzji, że podane przez producenta pasmo przenoszenia jest tylko „teoretyczne”. Zestaw został rozebrany na części pierwsze właśnie po to aby rozwiać wszelkie wątpliwości co do zgodności danych producenta z faktycznymi parametrami sprzętu. Z załączonej noty katalogowej układu YD2030 wynika jasno, że układ charakteryzuje się pasmem przenoszenia 40 – 15000 Hz. Jest to jednak i tutaj wartość bardzo teoretyczna, czyli osiągalna przy idealnych wręcz warunkach dopasowania sygnału wejściowego do podłączonego obciążenia (tutaj głośnika niskotonowego). Pasmo akustyczne powyżej 15000 Hz jest tu oczywiście osiągane jednak, z dużymi zniekształceniami (zazwyczaj powyżej kilku procent co autor recenzji również zauważył w pkt.7 – test film),dlatego producent podał do 15000 Hz. Z własnego doświadczenia wiem że pasmo przenoszenia głośników tej klasy (czyli niskiej) i to już nieważne czy Tracer czy Creative zaczyna się na poziomie około 150 - 200 Hz. A „bzyczenie” o którym pisze „cervir” to już coś zupełnie innego.Jeśli takowe zaczyna występować po jakimś okresie czasu (tutaj rok) to znaczy,że cewka głośnika pracowała w warunkach innych niż znamionowe (przekręcony Bass!)czyli wina użytkownika (pomijam tutaj oczywiście pojedyncze losowe awarie). Zamiennikiem układu YD2030 jest układ TDA2030(A), można sobie znaleźć dużo dokumentacji na ten temat jeśli ktoś ma wątpliwości. Oczywiście zapraszam do dyskusji…Recenzje oceniam na 5!

dinobar

0 + - 2010-01-22 22:08

Recka dobra, a co do głośników to pokrętła z tyłu głośnika niskotonowego to jakieś NIEPOROZUMIENIE producenta!

przemasM

0 + - 2010-01-22 23:16

Ładna recka. Daje 5. Takich więcej. Nigdy nie miałem dobrej opinii o firmie Tracer. No, ale każdy produkt znajdzie swojego nabywcę. Dziwi mnie jedynie naiwna wiara klientów pseudo melomanów kupujących takie nędzne piszczałki, że za te pieniądze dostaną produkt o nienagannym brzmieniu a potem słychach z balkonu jak zarzynają biedne głośniczki swoimi ulubionymi kawałkami;)

Matiix25

0 + - 2010-01-24 11:23

Recka naprawdę dobra. Widać że się napracowałeś, dlatego zasłużone 5!

Ps. Fotka na końcu wymiata :)

Bany_krk

0 + - 2010-01-30 09:17

5 (bo nie ma 4.5)

-oduczcie się podawać tak wydumanego parametru jak PMPO
-ogólnie dobrze napisane, ale nie powiem żeby jakoś ciekawe to było (przynajmniej dla mnie), ot kolega przytoczył pare terminów z elektroniki i ci co elektronikami nie są, zapewne są pod wrażeniem :)

Mollo

0 + - 2010-01-31 20:05

Tak powinna wyglądać każda recenzja :) Wszystko drobiazgowo sprawdzone i opisane :)

Gratulacje! zasłużone 5

Dudekkk

0 + - 2010-02-01 22:01

Bardzo ciekawe napisane, długo,ale wyczerpująco, ukazane wady jak i zalety, nakierowanie ewentualnego nabywcy. Bardzo mi się spodobała owa recenzja.

Pozdrawiam serdecznie SSTX Family ;)

oktan8

0 + - 2010-02-02 09:05

fajnie się czytało :)
pozdrawiam - otun

game4you

0 + - 2010-02-02 15:02

Tracer... buahaha

afakrak

0 + - 2010-02-09 11:06

Fajna, wyczerpujaca recka. A glosniki hmm -w tej cenie cudow nie ma.

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

O autorze miniRecenzji

Nick: Tomcen

Imię: Tomasz

Nazwisko: ukryte

Wiek: 25

Status: zwykły

Punkty: 54

Ulubieni producenci usera:

  • Asus

Zobacz komputer usera:

  • Moj wlasny
  • Asus EEE 901
  • Ostatnie miniRecenzje
deamonix1 | 2012-05-22

Niedoceniany przez fora GIGABYTE GeForce GT430OC

kategoria: karty graficzne

Firma GIGABYTE wypuściła GeForce GT 430OC który bazuje na chipie - GF 108 - karta graficzna, która łączy w sobie wysokie osiągi i niską cenę.

 

ocena

1212

odsłon: 2713

HemaN | 2012-05-22

Wycieczka na Cape Verde, czyli Radeon HD7770 okiem użytkownika

kategoria: karty graficzne

Dla każdego entuzjasty sprzętu komputerowego wymiana elementów wychuchanej maszyny do niemalże święto.

 

ocena

220

odsłon: 1765

Diego_90 | 2012-05-21

PC Audio - JBL by Harman Jembe vs Logitech Z-520

kategoria: głośniki

Jak na tle najmocniejszego stereofonicznego zestawu Logitecha wypada najnowszy tego typu produkt JBL-a?

 

ocena

011

odsłon: 1154