Sebastian Swarcewicz | 2009-10-10

ATi Radeon HD 5850 - taniej, ale wciąż wydajnie

kategoria: karty graficzne

producenci: AMD, ATi, HiS

 

Podsumowanie

Nowa konstrukcja AMD oparta na silniku Terascale 2 bije kartę NVIDIA GeForce GTX 285 niemal we wszystkich aspektach, poczynając od kultury pracy (głównie pobór energii, temperatura, głośność w trybie 3D), przez nowinki technologiczne czy zgodności specyfikacyjne, kończąc na wydajności w grach pisanych pod API DirectX10 i wyżej.

Czy taką kartą ATI jest w stanie przygarnąć do siebie co bardziej zagorzałych fanów marki GeForce? Myślę że nie do końca. Po pierwsze układ GT200 był w momencie swojej premiery (rewizja A2) rozwiązaniem opierającym się dzielnie atakom konkurencji przez stosunkowo długi czas. Po drugie, spora część użytkowników produktów „zielonych” czuje się przywiązana do swojej ulubionej marki nie tylko sentymentalnie, ale i pragmatycznie (oparci na przekonaniu). Dużą rolę odgrywa tu polityka producenta, skierowana na dobre i wyraźne wsparcie dla własnego standardu fizyki PhysX, czy też promowanie architektury programistycznej CUDA i mnogość wykorzystujących ją aplikacji.

Nie przegap poprzedniej publikacji:
Radeon HD 5870 - premiera kart graficznych AMD 5800

 

Pomimo tego ATi/AMD, wprowadzając produkty wspierające API DirectX11, wydaje się kierować w stronę graczy wymagających od urządzenia wysokiej wydajności za rozsądną cenę. W przypadku HD 5850 producent proponuje wreszcie nie tylko coś szybszego i nowocześniejszego od w/w GeForce'a, ale także i tańszego. Sam układ Cypress w wersji Pro zanadto nie ucierpiał na wydajności w stosunku do swojego protoplasty, choć pewne braki daje się zauważyć powyżej rozdzielczości Full HD oraz z uaktywnionym wysokim trybem wygładzania krawędzi.

Karty z serii HD 5800, z racji nie tylko swej wysokiej wydajności, ale i możliwości jakie oferują, powinny zostać docenione na rynku i tak się pewnie stanie. Barierą dla każdego z nas może być jednak mimo wszystko nie mała cena za taką nowość. Jako alternatywa dla GTX 285, HD 5850 prezentuje się podobnie a często i nieco lepiej, co przy założonej cenie może się okazać główną siłą napędową sprzedaży tych konstrukcji.

HiS Radeon HD 5850, który dotarł do testów, to konstrukcja znakomita, jeżeli chodzi o kulturę pracy (niskie temperatury, niski pobór energii w trybie 2D - akceptowalny w 3D, o niedużym jak na kartę z tego segmentu poziomie generowania hałasu), bardzo dobra jeśli mowa o ogólnej wydajności i niezła, gdy bierzemy pod uwagę potencjał do dodatkowego podkręcania.

Mniej zamożne osoby czekają zapewne na nowe konstrukcje z segmentu średniego, a więc układy Juniper oraz serię kart HD 5700. Ich premiera już niebawem – 13 października. Już niedługo, także w niższych segmentach rynku, może być równie ciekawie.

  Moja ocena: HiS Radeon HD 5850 1GB
  plusy:
bardzo wysoka wydajność w środowisku DX10/10.1, potencjał w DX11
niska temperatura oraz ciche chłodzenie w trybie 2D
akceptowalna temperatura podczas intensywnej pracy przy założonej prędkości obrotowej wentylatora
bardzo niski pobór energii w trybie 2D / spoczynku
akceptowalny, jak na możliwości karty pobór mocy w 3D
dobre O/C pamięci
• obsługa DX11/DirectCompute11
ATi STREAM, OpenCL (Havok, Bullet, Pixelux)
AVIVO HD / Enhanced UVD2
CrossFireX
Eyefinity, DisplayPort, HDMI v1.3a
konkurencyjna cena względem GTX285
  minusy:
overclocking rdzenia mógłby być nieco lepszy
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 1100 zł



odsłon: 267324

Komentarze

(65)

Pakryszkin

0 + - 2009-10-10 17:39

GTX285 Pokonany ;)

Gieniu

0 + - 2009-10-10 18:01

Po co porównujesz z kartą starszej generacji ;p
Może i to słabszy model od 5870 a GTX285 był najlepszym jednordzeniowcem to jednak pół roku robi sporą różnice.
Poczekajmy na to co pokaże GT300, nie mam pojęcia czy będzie lepsze ale zobaczymy.

19arek93

0 + - 2009-10-10 19:41

Możesz sobie czekać. Niemniej mówiąc o sytuacji na obecną chwilę Nvidia ze swoim GTX285 jest mocno w tyle pod każdym względem.
To tak jakbyś napisał przy testach GTX3xx - "poczekajcie na nowe radki 6xxx".

Andrzej Michalski

0 + - 2009-10-10 20:04

I co z tego? Jakby 58.. wyszły w styczniu tak jak GTX285, to bym się zgodził z tą opinią

FeniksLT

0 + - 2009-10-10 21:40

tja, tyle, że to właśnie ATi wydało kolejną już odpowiedź na układ GT200 nvidii. Przypomnijmy, że GTX285 to ta sama architektura co GTX280 z czerwca 2008 roku, tyle, że w procesie 55nm. Przez dwie serie kart , 4000, 5000 ATi starało się przegonić układ nvidii, no wreszcie się udało po ponad roku czasu, no to czemu tu sie dziwić, że jakaś nowinka pokonała leciwy już, jak na ten rynek, produkt. Teraz nvidia wyda GT300 i ATi znowu będzie gonić, a po dwóch latach się powie, jakie to kotlety nvidia ma, a ATi co chwile nowe wypuszcza. Ciekawe czemu..

FeniksLT

0 + - 2009-10-10 21:41

to była odpowiedź do kolegi 19arek93. Zgadzam się z opinią Pana Andrzeja

Szymon331

0 + - 2010-10-23 21:53

Hłe hłe hełe. Ludzie wtedy jeszcze nie wiedzieli co to będzie FERMI. Dobrze się to teraz czyta : )

jewgienij

0 + - 2009-10-11 21:47

To ma byc sukces??!! Crysis wydano DWA lata temu, a super-eksta-naj-naj-nowoczesniejszy-och-jaki-wspanialy-zaraz-go-przelece radeon 5850 nie jest w stanie pociagnac tej gry w zaledwie 1920x1200, czyli na moim monitorze. Posiadam 4870, ale raczej kolejnego radeona nie chce... Po co mi kolejna kartana ktorej nie chodza gry a.d.2007. 3 razy nie!

Warrk

0 + - 2009-10-10 17:44

Strona 3, w karty uzyte do testow:
HiS Radeon HD5850 (7250/4000) 1GB - mialo byc 725 prawda ?

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-10-10 18:57

Prawda ;) Dzięki za wyłapanie. Zgłoszę do poprawki.

BloombeR

0 + - 2009-10-10 17:58

Moja karta w niedalekiej przyszłości :)

bucyfer

0 + - 2009-10-10 18:05

Tylko czekać na niereferenty od his z icoolerami a jeszcze lepiej i iceqami.

bucyfer

0 + - 2009-10-10 18:08

vaporami ofc... Ale już nie od HiSa.

bucyfer

0 + - 2009-10-10 18:03

Prędkości obrotowe wentylatora zmieniają się podczas zmian trybu pracy w zakresie od 21do 31%. Mała literówka, Strona 17, na dole.

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-10-10 19:00

Chodzi Ci pewnie o zwrot "zmieniają się podczas zmian ..."? Poprawię, faktycznie dziwnie to brzmi.

bucyfer

0 + - 2009-10-10 21:02

Chodziło mi bardziej o spację ;p Nie jestem polonistą, składnia to zuo.

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-10-10 21:13

Spacja mi się już zacina ;)

rotex

0 + - 2009-10-10 18:15

Karta rewelacyjna, bije większość zielonych na łeb i na szyję. Z drugiej jednak strony nie wydaje mi się żeby odniosła tak ogromny sukces jak jej poprzedniczka HD4850. Posiada wiele nowoczesnych rozwiązań, które odsuwają konkurencję na bok ale tak jest tylko na tę chwilę. Niebawem pojawią się nowe układy nvidii, wtedy dopiero będzie można przeprowadzić sensowną konfrontacje i wyciągnąć rzetelne wnioski. Osobiście nie mogę się tego doczekać... :)

qniak

0 + - 2009-10-10 18:27

Tera tylko czekać na gt300 i obserwować spadek cen :P

DJBOSS

0 + - 2009-10-10 18:36

Fajna karta, jestem na etapie poszukiwań grafy, GF8800GT poszedł za ładne pieniądze i z tego powodu siedze jak na igłach i doczekać się nie moge jeszcze testów i dostępności 5770. Chociaż ze wstępnych nieoficjalnych testów nie jest bombowo. Liczyłem pocichu na 1120SPu. Przy 800SPu 5770 to taki obcięty 4890, i biorąc pod uwage że oprogramowanie DX11 na dobre zadomowi się nie szybciej niż za rok, a wtedy jej wydajnośc może być raczej średnia biore pod uwage zakup 4890 na przeczekanie. 5850 dla mnie petarda szczególnie że przy monitorze 22" i natywnej 1680x1050 a taka mnie interesuje napewno wystarczająca do wszystkiego. Pozostaje czekać, zobaczyć co pokaże klasa średnia, może doczekać do premiery nowych GF i wtedy dokonać jakiegoś ruchu - pozdrawiam

Szymon331

0 + - 2009-10-11 20:09

Mój 8800GT jeszcze siedzi w obudowie ale także planuję kupić coś szybszego tak za około 1K w tym miesiącu. Widzę że ten Radeon całkiem przyzwoicie się prezentuje. Ciekawi mnie jeszcze GTX275. Trochę mniej wydajny ale też tańszy i wspierany porządnymi sterownikami. Nie wiem jeszcze na co los padnie ale w komplecie zakupię jakieś 24 cale więc potrzebuję maszynki do Full HD

Ujemny

0 + - 2009-10-13 10:29

Tak, więc GTX275 nie jest dla ciebie. Przeanalizuj wyniki powyższych testów. Aby w pełni cieszyć się rozdzielczością Full HD musisz zakupić produkt z najwyższej/najdroższej półki.
1400x900 -> HD4890, GTX275;
1680x1050 -> HD5850, GTX285;
1900x1200 -> HD5870, GTX295.
Za 1/2 roku (pewnie wcześniej)wszystko pójdzie o jeden krok w dół.

Szymon331

0 + - 2010-10-23 21:56

Kupiłem Radeona HD 5850 ;)

Zen...

0 + - 2009-10-10 18:59

Ja tam czekam na Radki 7XXX :p które będa miały wszystko oprócz zasiłki i płyty głównej :D

HumanG

0 + - 2009-10-10 19:42

Dla mnie bomba. Cos mi się wydaje, że to bedzie jeden z elementów mojego nowego kompa. :-)

koziro

0 + - 2009-10-10 20:20

Co do stwierdzenia, że nowe Radki nie przekonają do siebie fanboyów NV, to nie jest takie pewne. Pokazując atrapę GT3xx zieloni zadali cios prosto w serce swoim fanom ;) Poza tym większą część ludzi przekona także stosunek cena/jakość zwłaszcza, że grafa pokonuje droższych rywali

Malcolm Feth

0 + - 2009-10-10 20:45

zawsze mnie fascynuje ton wypoweidzi
- jesli ktos lubi NV to jest fanboyem?
- a jesli ATI znaczy ze wybiera lepsze?

Wszystko jest pojeciem wzglednym, i to bardz bardzo.
a GT3xx ma sie dobrze :)

lukasz271zaq

0 + - 2009-10-10 22:06

To bardzo dobrze jesteś poinformowany :) masz jedna 300 w domu? :)

jeomax.co.uk

0 + - 2009-10-10 22:26

To negatywne "fanboyostwo" skonczy sie z upowszechnieniem X58. Albo Hydry. Dlaczego ?
To proste :) Dzis jak ktos (gracz) kupuje sprzet, to pod konkretna karte - a wiec glownie rozchodzi sie o plyte: czy bedzie wspierac CF, czy SLI. Ciezko osobie, ktora wydala kupe kasy na dobre mobo przyznac potem racje, ze lepsza karta jest jednak z tej drugiej strony barykady (swoja droga, nV i ATI podzielily rynek juz dawno, wystrarczy spojrzec na premiery kart: po co wydawac nowe technologie w tym samym czasie i tluc sie do utraty tchu, skoro mozna wydawac na przemian i zgarniac po polowie smietanki z rynku), bo zmiana wiazalaby sie z kosztami, problemami, reinstalacja. Po co to komu, wystarczy glosno pluc na konkurenta i isc w zaparte ze swoim ;-)
X58 (albo Hydra) to zmieni, bo wymiana platformy przestanie byc konieczna. Wystarczy wymienic karte na obiektywnie lepsza i po bolu, po co szczekac i bic piane, jak mozna za stosunkowo niewielka kase cieszyc sie lepszym rozwiazaniem. W Hydrze bedzie nawet lepiej, bo bedzie mozna miec obioe karty - pytanie tylko, na co wowczas mozna narzekac, jesli bedzie sie mialo i nV, i ATI ? ;-)

xernos

0 + - 2009-10-10 23:03

Na to że nVidia znowu zablokowała CUDA w nowych sterach po wykryciu chipsetu i drugiej karty z barykady -pzdr.

Malcolm Feth

0 + - 2009-10-10 23:18

czy ja wiem... kupujac plyte to fakt czy wspiera SLI czy crossa nie ma dla mnie totalnie zadnego znaczenia, bo nigdy nie mam zamiaru isc w rozwiazanie dwukartowe, ktore wg mnie jest chore ;) a przyrost w wielu grrach jest niewielki. Jedna dobra karta wystarczy.

Kupilem plyte X38 i jedyne co mnie interesowalo to fakt czy dzialac mi bedzie z prockiem i czy ma wiecej PCIE (jedna na grafe + jedna na physxa kiedys moze jesli wyjda gry ktore mnie jaraja i to wspieraja) ;) Wiec pewnie nie....

Mysle ze podzial nigdy nie zniknie
to jak motoryzcja japonska vs. niemiecka :) zawsze bedzie kwas :P

artp44

0 + - 2009-10-10 20:59

ja bym dodał do plusów Dolby TrueHD & DTS-HD Master Audio Support to bardzo ważne !!!

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-10-10 21:11

Te standardy dźwięku obsługują wszystkie karty serii HD5x00 wyposażone w gniazdo HDMI v1.3a

czesio

0 + - 2009-10-10 22:20

ciekawe jak będzie na niej chodził nowy CoD :)) ...czas modernizować blaszaka :D

erouz

0 + - 2009-10-10 22:51

joemax.com.uk nie wiem czy wiesz ale przy nowych płytach juz tak sie nie musisz koncentrować jaka grafe będziesz wybierał bo obsługują juz obie technologie i sli i cf.
my wszyscy powinniśmy kochać konkurencje bo to jest postęp i obniżka cen!! i dla tego jutro kupie ati 5870 a za rok pewnie nv400 bo będzie cena jakość dobra.

karaskiew

0 + - 2009-10-10 22:52

bardzo wysoka wydajność w środowisku DX10/10.1, potencjał w DX11 - normalnie aż się ze śmiechu posrałem.

Pakryszkin

0 + - 2009-10-10 23:20

Weście wywietrzcie bo koleś najwyraźniej nie panuje nad potrzebami fizjologicznymi.

Koriolan

0 + - 2009-10-10 22:54

Dlaczego nowy Wolfenstein nie jest w testowym zestawie gier ?

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-10-10 23:04

Ponieważ przy takim nasileniu premier kart nie jestem w stanie tego zrobić w tak krótkim czasie - mowa o przetestowaniu także innych modeli do porównania w nowych tytułach. Po premierze HD5870 mówiłem zresztą o tym w komentarzach. Wymiana kilku testowych gier będzie przeprowadzona razem z wymianą platformy.

scril

0 + - 2009-10-11 01:03

przyda sie aktualizacja do zestawienia gpu

Coroner666

0 + - 2009-10-11 10:36

Czy zasilacz Corsair HX520 wystarczy żeby udźwignąć radeona HD 5850 i podkręconego E8400 ?

Pawlik1994

0 + - 2009-10-11 10:41

Tak starczy, choć osobiście komentarz ma niewiele wspólnego z artykułem.

scril

0 + - 2009-10-11 12:37

no w artykule jest napisane ze zalecany zasilacz to 500W choc w testach wyszlo ze maxymalny pobor pradu to 261W... a wiec spokojnie 400W zasilacz wystarczy

bifo2000

0 + - 2009-10-11 12:37

Ale LOL-ek
Karta maksymalnie wpierdziela 180W.Masz na zasilaczu naklejkę z tabelką,wiec sobie policz(podpowiedź -np. 12V x 40A = 480W)

Pawlik1994

0 + - 2009-10-11 10:39

A dla mnie znowu powtórzy się sytuacja jak w przypadku gtx2xx i hd48xx. Czyli przy tańszych konfiguracjach oczywiście radek, którego ceny spadną i to pewnie sporo, szczególnie po premierze nowych kart nv, a gdy będziemy chcieli coś naprawdę mocnego to jakaś kanapka typu 5870x2 albo 2x5870 czy coś konkurencujnego ze stadni nv. A jeśli chodzi o wydajność to nie liczyłbym na jakiś ogromny skok. Będzie to pewnie coś podobnego jak w przypadku 4870 a 5870. Oczywiście można twierdzić, że sterowniki niedopracowane, ale nie ma się co oszukiwać, wydajność może podskoczy jeszcze z jakieś 5%-10%. Co do rzekomej wydajności Fermi. No cóż, jeśli rzeczywiście będą takie wydajne, a nie ulegnie poprawie liczba sprawnych chipów na waflu to żeby się to opłaciło to ceny będą ogromne. A więc w sumie będzie to samo co jest obecnie. Wszystko będzie zależało od budżetu osoby kupującej zestaw.

KMyL13

0 + - 2009-10-11 12:48

Hmmm. . . Szczerze - z czego się tu cieszyć ???
Z tego że ATI była pierwsza ? Tak !
Z tego, że karty są ( bardzo ) wydajne ? Tak !
Ale z tego że są wydajniejsze od starszych technologicznie GF'ów ?!?!?! Łolaboga !!! Jako ten fanatyczny i wierny fan Zielonych czekam do grudnia (?) - jak się okaże , że Nvidia pozamiata, to się będę z tego kawałku tekstu śmiał. Jeżeli spartoli - kupię sobie ( prawdopodobnie ) ciut taniej te radki . No chyba że bije Te GF'sy i jest tańsza - to zwracam honor

DeRuleX

0 + - 2009-10-11 14:46

"overclocking rdzenia mógłby być nieco lepszy" Na necie są już instrukcje jak programowo zmienić napięcie GPU (jest to dziecinnie proste). Dzięki temu kartę można wykręcić do 1Ghz i więcej.

robert696

0 + - 2009-10-11 15:48

dlaczego nie robicie benchmarkow z GTA 4 ? Przeciez ta gra jest tak wymagajaca, ze az sie prosi o testowanie na niej nowych kart...

Pawlik1994

0 + - 2009-10-11 16:52

Bo GTA to konwersja z konsol i pierwszorzędne znaczenie ma tam procek, a nie karta i mogło by dojść do sytuacji, gdzie różne karty, będą miały takie same wyniku. Mało obiektywne.

pawluto

0 + - 2009-10-11 17:53

"• overclocking rdzenia mógłby być nieco lepszy"
Jak dla mnie podkręsanie tak szybkiej karty to głupota , kilka klatek na sekundę więcej nikogo nie zbawi a zwiększony pobór mocy i przegrzanie to ryzyko...
Dobra karta ale dzisiejsza cena jest zaporowa więc tylko chory umysłowo człowiek kupi tą kartę , która po nowym roku bedzie kosztować w granicach 700-800 zł.

spock2

0 + - 2009-10-11 20:22

No faktycznie te 250 zeta jest warte żeby poczekać "tylko" 4 miesiące :)))

Arst89

0 + - 2009-10-11 21:51

Czy RAM z zestawu testowego to nie przypadkiem CL8?

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-10-12 11:50

Podane timingi dotyczą stabilnych ustawień przy O/C jakie udało mi się uzyskać przy taktowaniu na poziomie 1353MHz - to był max dla tych pamiątek niestety. 9-9-9-24-74 przy napięciu 1,67V. Trochę "cienko", z tego co się zdążyłem zorientować najlepsze pamięci DDR3 w kwestii stabilności, to te zgodne ze specyfikacją (1333 przy CL9 i napięciu 1.5V). Z wersjami OC czego sam doświadczam, niestety zawsze są mniejsze lub większe problemy.

methos

0 + - 2009-10-12 11:48

A ja mam całkiem inne pytanie. Dotyczy ono kart branych do testów. Dlaczego przy testach wydajnościowych w syntetykach i grach bierzecie Radka 4850 z standardowymi zegarami, a do pomiaru głośności już GS'a? Dlaczego GS nie pojawia się w ww testach?

Sebastian Swarcewicz

0 + - 2009-10-12 11:54

Gainward GS to wersja podkręcona, a do porównania - aby nie zaciemniać obrazu - bierzemy karty o zegarach referencyjnych. Pomiar głośności to już niestety inna bajka, ponieważ akurat na obecnej platformie nie testowałem pod tym względem wersji referencyjnej. GS był też jedną z cichszych konstrukcji, stąd w tym porównaniu akurat pozostała.

Mateuszn

0 + - 2009-10-12 19:42

Mam pytanie- czy najnowsze procesory od intela Larrabee(2010/2011) oraz AMD (2011) które będą połączeniem CPU z GPU - pozwolą na tak wysokie taktowania GPU jak CPU czyli na poziomie 1600-2000MHZ, czy nadal będą oparte na dzisiejszej technologii która pozwala tylko na bezpieczne częstotliwości 1000mhz w technologii 40nm ?
Jeśli to pierwsze to rzeczywiście rewolucja zmniejszająca rozbudowę GPU(mniej SP, TMU, potoki), przy takiej wydajności jak przynajmniej dzisiejsze karty graficzne.
Jeśli to drugie niestety tylko ewolucja zmniejszania komputerów ,rynkowa, także ekonomiczna.

Ujemny

0 + - 2009-10-13 10:15

Czy ktoś z was orientuje się, kiedy będzie można nabyć ASUS EAH5850/G/2DIS/1GD5 (+ dostęp do pełnej wersji Dirt 2)?

game4you

0 + - 2009-10-14 12:14

zacna ta karcioszka :]

Kalten

0 + - 2009-10-14 17:50

Fajna karta, ale mysle, ze zieloni zrobia jeszcze lepsze. Ciekawe tylko za jaka cene.

Szymon331

0 + - 2010-10-23 21:57

Nie zrobili lepszych, zrobili tylko wydajniejsze ;)

Ujemny

0 + - 2009-10-15 11:57

@Kalten
Zieloni rzadko schodzą z cenami, liczą na beton, który bez względu na koszta kupuje ich produkty. Zapewne też zastosują metodę ATI, wydadzą serię kart na wymiar: trochę lepsze od 5850, trochę lepsze od 5870, i mocarne cudo.
Pożyjemy zobaczymy, ja na razie czekam na ASUS EAH5850/G/2DIS/1GD5. Już do mnie jedzie =)

Almuric

0 + - 2009-10-20 20:22

Nvidia znacząco się spóźnia. Przed świętami tak dać sobie odebrać klientów? Sam we własnym przykładzie po prostu kupuję kartę korzystniejszą pod względem ceny i wydajności i muszę napisać, że w ostatnich latach był to przeważnie produkt ATI. Pamiętam jak przesiadałem się z GF4Ti na Radka 9700 pro... W zasadzie to był przełom dla ATI i pomijając poważnie gorsze od zielonych serie x19xx czy x29xx dalej było tylko lepiej. A teraz już nie ma lepszej grafy jednoukładowej.
Oczywiście Nvidia wyda te swoje cudo ale cena będzie zabójcza a w tym czasie 58xx stanieją... W dobie kryzysu takie coś może mieć znacznie bardziej fatalne skutki niż tylko kolejna przegina z kartą, która będzie tylko dla bogatych fanboyów i kolejnym dowodem na wyższość Nvidii dla biednych... Rzeczywistość...

arekpc

0 + - 2009-10-21 19:16

Świetna karta za normalną cenę. Dobrze że ATI pokazało że można zrobić naprawdę szybką kartę za niską cenę w porównaniu do nvidia o podobnych osiągach. Przydał by się jeszcze trzeci gracz na rynku kart graficznych.

ivanos

0 + - 2010-02-05 23:55

Jak zwykle szału nima.HD 5850 jest szybszy od GTX 285,ale jak na nową konstrukcję z DX11 i innymi pierdółkami to nie zaskakuje.Co to za różnica 5-6 fpsów w min ??? :D Zresztą i na GTX 275 czy GTX 285 pogramy wciąż w Full HD z AA,a czy będzie to 50 fpsów na GeForcie czy 60 kl/s na HD 5850 to i tak różnicy jakiejś niema.Co innego HD 5870 ten dopiero daje czadu.Cena HD 5850 adekwatna do wydajności,a sama karta porównywalna do lęciwego już GTX 285.Na tą chwilę i tak najlepszym wyborem jest kupno GTX 275 w wersji OC mniej więcej za 800-820zł,a po lekkim podkręceniu jest to praktycznie to samo co GTX 285 :) Cena-wydajność only GTX 275 :) Jak nie ma różnicy to po co przepłacać.

AlphaFTN

0 + - 2010-02-08 21:34

Ja tam bym wziął 5850 i podkręcił, myślę, że cenawydajność pozostaje niezła. Do tego dochodzą: ciche chłodzenie, dx11 oraz niski pobór prądu w idle - czyli dodatkowe plusy. Tak że GTX 275 bym obecnie NIE kupował, moim zdaniem w tym segmencie warto wydać 2 stówki więcej na ficzery, o których wspomniałem. GTX 285 to natomiast zdecydowanie bezsensowny wybór - tylko dla fanów ;)

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

Konsole przenośne - jaką wybrać
Jeśli lubisz mobilną rozrywkę, konsola przenośna zapewni więcej frajdy ...
kategoria: konsole do gier producent: Sony Ocena: 9 57
AMD Llano - do czego nadaje się APU?
Sprawdzamy w działaniu większość modeli APU AMD, w tym topowy model ...
kategoria: procesory producent: AMD Ocena: 27 68
XFX Radeon HD 7970 BE Double Dissipation - test i cena
Testujemy autorską kartę XFX Radeon HD 7970, która została fabrycznie ...
kategoria: karty graficzne producent: XFX Ocena: 22 72
Lenovo IdeaPad U300s - test, cena i opinie
Podpowiadamy na co zwrócić uwagę przy zakupie ultrabooka oraz testujemy ...
kategoria: laptopy producent: Lenovo Ocena: - 22
Motorola RAZR - test, cena i opinie
RAZR ma 4,3-calowy ekran Super AMOLED i jest jednym z najcieńszych smartfonów ...
kategoria: smartfony, telefony producent: Motorola Ocena: 12 54