Karty graficzne

Radeon HD5800

opublikowano przez Sebastian Swarcewicz w dniu 2009-09-23

Firma AMD wprowadza do świata układów graficznych kolejne nowości.

Minęło zaledwie półtora roku od premiery kart Radeon z serii 4800. Dzięki zaimplentowaniu w nich obsługi technologii Shader Model 4.1, a tym samym pełnego wsparcia dla standardu DirectX10.1, AMD stał się liderem, jeśli chodzi o możliwości generowania grafiki 3D. Dotyczy to również procesu technologicznego chipów, dla których stosunkowo szybko przestawiono się z 55 na 40 nm. Ponadto do kart zastosowano nowoczesne pamięci typu GDDR5 oraz obsługę wielokanałowego dźwięku za sprawą multimedialnego interfejsu HDMI.

Dziś (23.09), wraz z premierą nowych układów i kart z serii Radeon HD 5800, wkraczamy w kolejną fazę ulepszania procesu technologicznego 40 nm, a także w nowe możliwości generowania grafiki dzięki silnikowi Terascale 2.

Radeony serii HD 5800 to pierwsze karty na rynku obsługujące najnowsze standardy API: DirectX11, OpenGL 3.1, DirectCompute 11 oraz OpenCL 1.0. Nowy standard DirectX 11, którego premierę przewidziano wraz z pojawieniem się w sprzedaży systemu Windows 7, będzie w pełni obsługiwać te karty nie tylko w zakresie szybszego renderowania scen 3D, ale również w zakresie wydajniejszego i uniwersalnego przetwarzania na poziomie wątków (Compute Mode).

AMD stara się zwrócić naszą uwagę produkcją kart nie tylko bardzo wydajnych, ale także w aspekcie ich funkcjonalności i możliwości – rozwiązań nad wyraz uniwersalnych. Czy nowy produkt zawojuje rynek GPU? Jak najbardziej!