Gry

CPU, RAM , Vintage

przeczytasz w 1 min.


CPU

Test był przeprowadzany podczas jazdy w trybie kariery w wyścigu 1 na 1. Każdego pomiaru dokonywano przez czas trwania jednego okrążenia. Ustawienia minimalne (zgodne z tabelą ustawień), rozdzielczość 1280x1024. Kartą użytą do testu był Radeon HD 5850.

Na wykresie widzimy, że gra potrafi wykorzystać potencjał drzemiący w procesorach trzyrdzeniowych. O dziwo w przypadku czterech rdzeni odnotowujemy nieznaczny spadek wydajności w stosunku do procesorów mających o jeden rdzeń mniej. Różnica między funkcjonowaniem gry na jednordzeniowcu w odniesieniu do procesorów dwurdzeniowych po podkręceniu do 3,7 GHz jest znikoma, jednak przy zegarach domyślnych - dostrzegalna.

Pamięć RAM

Testy RAM przeprowadziłem zarówno przy ustawieniach maksymalnych, jak i minimalnych, odpowiednio w rozdzielczościach 1920x1200 oraz 1280x1024. Każdy wynik jest średnią z jednego okrążenia na trasie. Kartą użytą do testu był HD 5850.

Widzimy, że ilość klatek wyświetlanych w trakcie jednej sekundy w przypadku 2 GB pamięci RAM jest wystarczająca do uzyskania płynnej animacji. Dołożenie kolejnej kości o tej pojemności pozwala uzyskać wzrost o 7 klatek na sekundę, co w przypadku słabszych kart może drastycznie podnieść wydajność. Taktowanie pamięci nie ma żadnego znaczenia.

Różnice w przypadku ustawień minimalnych pomiędzy 2 GB a 4 GB są spore, ale jedynie na wykresie. W praktyce przy tej ilości klatek nie odczujemy różnicy.

Test Vintage

Pomimo tego, że napotkamy momenty w których płynność animacji będzie mniejsza, to ustawiając jakość grafiki na minimalną w Blur zagramy na kartach pokroju 8400GS. Rozdzielczość 1280x1024 była nieco za dużym wyzwaniem, jednak jej zmiana na 1280x720 sprawi, że zabawa będzie całkiem przyjemna.